Kannattaako puunaus kun yksi sade "vie kaiken mennessään"?

Yleistä keskustelua aiheen sivusta, kuten valokuvaus, tietokoneet jne.
Blackice

Kannattaako puunaus kun yksi sade "vie kaiken mennessään"?

Viesti Kirjoittaja Blackice » To Heinä 28, 2011 5:41 pm

Aloin miettimään syvällisesti että mikä tässä hommassa viehättää :?: Ketä yritän miellyttää :?: Harmikseni totesin että itseäni, vain ja ainoastaan. Koska olen luonnevikainen. Taas jälleen kerran useamman tunnin puunaustyö, sisältäen pesun ja kuivauksen + 2 kerrosta vahaa, autosta tuli hyvä ja vanteet kiilsi lippejä myöten...kaikki kiteytyi taas vain muutamaan ajotuntiin (3h nautintoa puhtaasta autosta) ajolenkin jälkeen auto seisoi nätisti asfalttipihalla sadekuuron ajan ja näky oli karmea. Auto puoleen väliin kylkiä kurainen ja vanteet samaa sarjaa :x miten normaali sade voi sotkea auton puoleen väliin saakka puhtaalla asfalttipihalla seistessään :?:

"Turhaa työtä" jälleen kerran, kannattiko :?: Kannattaako tämä puunaus touhu suomen ilmasto olosuhteissa. Mulla ei ole homma koskaan ollu ammattilaistasolla eikä tekniikat kaikki aina kohillaan mutta useita satoja tunteja olen tehnyt näiden koslien eteen työtä eikä työ vaan lopu. Tää on kuin tuulimyllyjä vastaan taistelis :D Kolmen auton omistajana voi sanoa että helppoa ei ole pedantilla pikkutarkalla luonteella näitä ylläpitää, vaan käy ihan työstä. Mistä muut saatte voimia tällaisten takaiskujen jälkeen aloittaa aina alusta :lol:

Dani
Viesti:

Re: Kannattaako puunaus kun yksi sade "vie kaiken mennessään

Viesti Kirjoittaja Dani » To Heinä 28, 2011 5:47 pm

Turhaa se ei ole, koska vasta vahattu auto on erittäin nopea ja helppo pitää puhtaana.
Turhauttavaahan se on jos heti alkaa satamaan, mutta minkäs teet.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

EeKi

Viesti Kirjoittaja EeKi » To Heinä 28, 2011 5:48 pm

Ööh, aika rajua sanoa että pelkkä sade vie sun työtuloksen täysin mennessään :D

Ite oon aina näin ajatellut, että köyhällä ei ole varaa ostaa uutta joten pidetään se vanha kuin se olisi uusi ;)

Kaveritkin vittuilee kun pidän noita yhden talven liippiautojakin hyvässä kunnossa, jokainen niistäkin on myllytetty :lol:
Mutta kaikista noista talvibiileistä olen saanut 300-500€ enemmän mitä maksoin. Jos en olis pitäny huolta, niin ei olis mitään saanu edes takas...

Blackice

Viesti Kirjoittaja Blackice » To Heinä 28, 2011 6:18 pm

Lainausmerkeissä että sade huuhtoo pois työn tuloksen :) mutta minkäs voit kun on pilkun nussija ja luonnevika niin on. Eihän tälle mitään voi. Sen takia tänne rekisteröidyinkin kattelemaan onko muita saman laisia pöljiä :lol:

Yks auto seisoo talvet, toisella ajetaan talvella vain ja ainoastaan kuivilla keleillä ja sillä millä ajetaan aina se pestään joka päivä jos keli on ollu paskanen. Kuulostaako normaalilta :?: Nyt alkaa tulla ikä vastaan ja kunto loppuun että oli pakko avautua syvällisemmin :ugeek:

MetuSalem

Viesti Kirjoittaja MetuSalem » To Heinä 28, 2011 6:46 pm

No ompas sateella kova ote ;)
Se on ihan sama vaikka taivaalta satais traktorin kokoisia paskakaakkuja silti toi auton hinkkaaminen on hauskaa, no saapahan hinkata useimmin :lol:

frozzu

Viesti Kirjoittaja frozzu » To Heinä 28, 2011 8:37 pm

Sehän on vaan hyvä että sataa, näkee beadingiä :D

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » To Heinä 28, 2011 9:30 pm

^Nii ja itellä ainakin, kun auto on kunnolla vahassa niin monesti kunnollisen sadekuuron jäljiltä puuhtaampi auto kuin ennen sadetta :roll:

Kysymys herää, mitä tuotteita kirjoittaja käyttää kun kerta sade vie mennessään? Myönnän kyllä että kun joskus käytti marketti tuotteita niin näin ehkä kävikin, mut se lienee historiaa 8-)
Vain YKSI LSP!

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » To Heinä 28, 2011 9:41 pm

Pikavahaa, kestää sen yhden vesisateen :lol:

No ei, mutta tänään kyllä tuli sitä itseään taivaalta aika lahjakkaasti, ihan sairaan paljon, katuviemärit tulvi ja vettä oli paikottain +20cm :shock:

Mun auton päällä oli mökkireissun jäljiltä koivunsiemeniä + takalasi snadisti pölyssä, ei oo enää :D
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » To Heinä 28, 2011 9:41 pm

^Joo mut kyl Sonaxit pysy pinnassa :lol:
Vain YKSI LSP!

Paavo Pesusieni

Viesti Kirjoittaja Paavo Pesusieni » Pe Heinä 29, 2011 12:24 am

Korjatkaa jos olen väärässä, mutta ajattelen itse asian näin. Suomessa tämä on enemmän kuin järkevää, sillä auton pinta on näissä olosuhteissa todella kovilla. Vahan joka suojaa hyvin tehtyä tai uuden auton pintaa on vain ylläpidettävä, jottei epäpuhtaudet pääse raiskaamaan sitä. Itse omassa koslassani vielä tavoittelen tuota pintaa jota on helppo ylläpitää, kun edellinen omistaja sai autoni ensimmäisen kahden vuoden aikana sen melkolailla ruvelle (ex leasing auto). Pidän itse puhtaasta autosta mutta se että paskaisen pinnan alla piilee hyvä vahattu maalipinta pitää mielen rauhallisena loskakeleillä :D

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Pe Heinä 29, 2011 6:37 am

^Joo siis ite joskus miettiny että olis melkein parempi että auton omistaja ajelis likaisella autolla ja vahauttas auton pari kertaa vuodessa (mun standardien mukaan), mielummin kun hinkkais sitä sienellä/harjalla/säämiskällä/lastalla tai käyttäisi harjapesuissa eikä ikinä vahais. Pysyisi saletisti paremmassa kunnossa.
Vain YKSI LSP!

Polo09

Viesti Kirjoittaja Polo09 » Pe Heinä 29, 2011 8:58 am

Offia tähän väliin.

Hittolainen, näin viimeyönä unta, että puhdistin juuri kiillottamaani Poloa jostain mömmöstä. Kauhukseni huomasin puhdistaneeni maalipintaa karkealla lumiharjalla! Kyseessä hienoa aurinkoinen kesäkeli ja mitä meninkään tekemään. Onneksi tuli herättyä ajoissa, niin ei tullut nähtyä millaisia vaurioita lumiharja teki maalipintaan. Huh, huh.

Alkaakohan tämä autonpuunaus karata käsistä, kun tuollaisia kauhuskenaarioita näkee.

--------------------------------------------------

Sitten aiheeseen. Hyvin puunattu/ suojattu maalipinta ja kyllä lika lähtee huomattavasti paremmin kuin puunaamattomasta pinnasta. Joten siihen panostettu työ tulee korkojen kanssa takaisin.

-JP-

Viesti Kirjoittaja -JP- » Pe Heinä 29, 2011 9:57 am

Nuo autounet on kyllä hauskoja, tosin itsellä ne on yleensä myllytykseen ja maalipinnan kovuuteen liittyviä painajaisia :) . Toisaalta unet toimii hyvänä muistutuksena siitä, että kannattaa pitää hetki taukoa detailing-hommista :D
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ti Elo 02, 2011 3:49 pm

Nyt löyty topicciin sopiva video:
http://www.youtube.com/watch?v=n_lmXK2d ... ture=share

Päivän parhaat naurut :lol:
Vain YKSI LSP!

Vastaa Viestiin