Carlackin LLS on parempi pyyhkiä melkein heti pois, muuten jämähtäää jos levität pikkasenkin liikaa..Dani kirjoitti:Aika optimi, oli vaha/sealeri mikä hyvänsä, glazet sitten erikseen, niitä kun voi vetästä koko auton kerralla ja käyt pskalla välissä aku ankkaa lueskellen niin takaisin tullessa voit puhaltaa kamat pois pinnalta.ottto kirjoitti:Pääasiassa vedin kuitenkin 1-2 paneelia kerralla ja sitten kiillotus.
Käyttökokemuksia/arvosteluja vahoista
Re: Käyttökokemuksia/arvosteluja vahoista
Re: Käyttökokemuksia/arvosteluja vahoista
Tosta luonnonvahoista ja niiden kestosta auringonpaistetta. Mulla auto ulkona, siis myös auringonpaisteessa (jos nyt sattuu paistamaan) 24/7 ja pinnassa Sonax Premium Carnauba Care. Nyt ~8vko vanhana tänään aamulla:


(sori noin kapeesta terävyysalueesta, molemmat kuvat otettiin ~20sec kuluessa
)
Tän vahan beading ei oo ollu tiukkaa edes just pintaan levitettynä sateessa. Ja sheeting on mielestäni ollut muuttumaton sitten vahauksen. Tosin viimeeksi pesty RaceGlazella, jos jotain jättäny taaksensa?
Ainiin, autoa ei oo pesty yli viikkoon


(sori noin kapeesta terävyysalueesta, molemmat kuvat otettiin ~20sec kuluessa
Tän vahan beading ei oo ollu tiukkaa edes just pintaan levitettynä sateessa. Ja sheeting on mielestäni ollut muuttumaton sitten vahauksen. Tosin viimeeksi pesty RaceGlazella, jos jotain jättäny taaksensa?
Ainiin, autoa ei oo pesty yli viikkoon
Vain YKSI LSP!
Re: Käyttökokemuksia/arvosteluja vahoista
Tuossa kuva Victoria Concours vahasta, joka on nyt ollut pinnassa hieman yli 2kk. Kuva otettu HTC:lla joten se ei ole mikään elämys, mutta kuvasta nyt saa selvän, että kyllä siinä pinnassa jotain on. Ja tuokin on auringossa seissyt (silloin, kun se sattuu paistamaan).


Re: Käyttökokemuksia/arvosteluja vahoista
Muistetaan nyt vielä että se pinnan helmeilyhän ei periaatteessa ole mittari. Vahapinnan helmeily vähenee aika radikaalistikkin muutaman pesun jälkeen, mutta ei se vaha silti ole poistunut tai lopettanut suojaustaan.
Vahan kestoon vaikuttaa tosi paljon myös miten/millä se pyyhitään pois. Käytännössähän DW:n laboratoriotesteissä ilmeni että jos 1 vahakerros oli ~15µm (menikö mittayksikkö oikein?) ja kaksi kerrosta oli ~20µm niin molemmat saatiin rankalla lyhytnukkaisella mikrokuituliinoilla hinkkaamalla ohennettua 6µm paksuisiksi. Ymmärtänette varmaan miten tää käytännössä ilmenee
Vahan kestoon vaikuttaa tosi paljon myös miten/millä se pyyhitään pois. Käytännössähän DW:n laboratoriotesteissä ilmeni että jos 1 vahakerros oli ~15µm (menikö mittayksikkö oikein?) ja kaksi kerrosta oli ~20µm niin molemmat saatiin rankalla lyhytnukkaisella mikrokuituliinoilla hinkkaamalla ohennettua 6µm paksuisiksi. Ymmärtänette varmaan miten tää käytännössä ilmenee
Vain YKSI LSP!
Re: Käyttökokemuksia/arvosteluja vahoista
Toki toki.Urran kirjoitti:Muistetaan nyt vielä että se pinnan helmeilyhän ei periaatteessa ole mittari. Vahapinnan helmeily vähenee aika radikaalistikkin muutaman pesun jälkeen, mutta ei se vaha silti ole poistunut tai lopettanut suojaustaan.
- Projectech
- Apupoika
- Viestit: 1222
- Liittynyt: Ti Marras 30, 2010 10:57 pm
- Paikkakunta: Laitila
- Viesti:
Re: Käyttökokemuksia/arvosteluja vahoista
Mittayksikkö oli nanometri, eli 0,001 µmUrran kirjoitti:Vahan kestoon vaikuttaa tosi paljon myös miten/millä se pyyhitään pois. Käytännössähän DW:n laboratoriotesteissä ilmeni että jos 1 vahakerros oli ~15µm (menikö mittayksikkö oikein?) ja kaksi kerrosta oli ~20µm niin molemmat saatiin rankalla lyhytnukkaisella mikrokuituliinoilla hinkkaamalla ohennettua 6µm paksuisiksi. Ymmärtänette varmaan miten tää käytännössä ilmenee
Maalipinnanpaksuusmittarillahan saisi jo kivasti mittailtua µm-luokan vahakerroksia, mutta nanometrejä on turha yrittää saada esille
Palveleva autonhoitotuotteiden erikoisliike
Laatutuotteita pieniin ja suuriin autonhoitotarpeisiin, ohjeet ja vinkit kaupan päälle. Ota rohkeasti yhteyttä! autonhoitokauppa.fi
Laatutuotteita pieniin ja suuriin autonhoitotarpeisiin, ohjeet ja vinkit kaupan päälle. Ota rohkeasti yhteyttä! autonhoitokauppa.fi
Re: Käyttökokemuksia/arvosteluja vahoista
^Just tän takia laitoin ton "meniköhän mittayksikkö oikein?"
Mut viestin pointti tuli varmaan esille 
Vain YKSI LSP!
Re: Käyttökokemuksia/arvosteluja vahoista
Taas kiusaan kysymällä varmaan monta kertaa kysyttyä.
Mutta, tarvis nyt myllyttää tuo mese, niin voiko Colliniten 476 tai 915 heittää suoraan myllytyksen jälkeen pinnalle? Tai tarviiko alle jotain?
Kumpi noista on "parempaa", kumpi on helpommin levitettävää, voiko auton kokonaan vahata ja pyyhkiä vai onko paneeli kerrallaan ym?
Myllytyksen jälkeen pinta pitää pyyhkii ipalla, vai riittääkö pelkkä auton pesu?
Mutta, tarvis nyt myllyttää tuo mese, niin voiko Colliniten 476 tai 915 heittää suoraan myllytyksen jälkeen pinnalle? Tai tarviiko alle jotain?
Kumpi noista on "parempaa", kumpi on helpommin levitettävää, voiko auton kokonaan vahata ja pyyhkiä vai onko paneeli kerrallaan ym?
Myllytyksen jälkeen pinta pitää pyyhkii ipalla, vai riittääkö pelkkä auton pesu?
Re: Käyttökokemuksia/arvosteluja vahoista
Oma näkemykseni asiaan ois: myllytyksen jälkeen huuhtelet painepesurilla auton ja kuivaat (tahnat vesiliukosia) ja pikasesti IPA:lla. Pelkkä huuhtelu ja kuivauskin, näytti olevan riittävä, mutta kävin IPA:lla läpi varmuuden maksimoimiseksi.
Koska sun mese on semmone all-show-no-go nii vedä pari kierrosta 915:sta pintaan
Muut voi täydentää/korjata mun sanomisia jos meni metsään.
Oma taktiikka 476s:n kanssa oli: levitys puolet konepellistä -> 1/4 katosta -> buffaus konepeltiin -> toinen neljännes kattoon -> ekan neljänneksen buffaus -> takakontin päällystä -> toisen neljänneksen buffaus ja niin edelleen jatkaen koko autoon. Pinta oli sopivasti aina kuivahtanut ja helppo pyyhkiä pois. Pätee varmaan 915:een kanssa.
Koska sun mese on semmone all-show-no-go nii vedä pari kierrosta 915:sta pintaan
Muut voi täydentää/korjata mun sanomisia jos meni metsään.
Oma taktiikka 476s:n kanssa oli: levitys puolet konepellistä -> 1/4 katosta -> buffaus konepeltiin -> toinen neljännes kattoon -> ekan neljänneksen buffaus -> takakontin päällystä -> toisen neljänneksen buffaus ja niin edelleen jatkaen koko autoon. Pinta oli sopivasti aina kuivahtanut ja helppo pyyhkiä pois. Pätee varmaan 915:een kanssa.
Re: Käyttökokemuksia/arvosteluja vahoista
Pyyhit sen vaan ipalla myllytyksen jälkeen, ei kannata pestä kun ipa pyyhintä putsaa paremmin pinnan vahaa varten ja on myös paljon nopeampi tehdä.EeKi kirjoitti:Taas kiusaan kysymällä varmaan monta kertaa kysyttyä.
Mutta, tarvis nyt myllyttää tuo mese, niin voiko Colliniten 476 tai 915 heittää suoraan myllytyksen jälkeen pinnalle? Tai tarviiko alle jotain?
Kumpi noista on "parempaa", kumpi on helpommin levitettävää, voiko auton kokonaan vahata ja pyyhkiä vai onko paneeli kerrallaan ym?
Myllytyksen jälkeen pinta pitää pyyhkii ipalla, vai riittääkö pelkkä auton pesu?
476S on hybridi ja voi levittää koko autoon kerralla
915 taas enempi carnauba vaha. ja levitetään kahden paneelin taktiikalla.
Ja kumpikaan ei tarvitse mitään glazea tai sealeria alle.
Facebookissa Sauvon Autopinnoitus
Re: Käyttökokemuksia/arvosteluja vahoista
Selevä, taidan tuota 476 kokeilla kun sen voi kokonaan vetää yli, helpompi ja laiska kun olen niin mulle sopivampi 
Se siis voi tyyliin pyyhkiä pois heti kun levittänyt autoon, vaiko odottaa hetki?
Onko järkeä levittää heti toista kerrosta kerrosta vai tekiskö vasta esim viikon päästä "2 kerros" vahauksen.
Vai onko tuolla kerrostamisella mitään vaikutusta kestoon ja kiiltoon?
Se siis voi tyyliin pyyhkiä pois heti kun levittänyt autoon, vaiko odottaa hetki?
Onko järkeä levittää heti toista kerrosta kerrosta vai tekiskö vasta esim viikon päästä "2 kerros" vahauksen.
Vai onko tuolla kerrostamisella mitään vaikutusta kestoon ja kiiltoon?
- crabtastic
- Viestit: 328
- Liittynyt: To Elo 12, 2010 3:50 pm
- Paikkakunta: kokkola - kalajoki
Re: Käyttökokemuksia/arvosteluja vahoista
Kerrostamisella voi sen verran olla kiiltoon vaikutusta jos sealerin päälle levität jonku vahan. Tässä Colli-tapauksessa vain 2 kerroksella haetaan sitä että varmasti on levittäytynyt joka paikkaan. Sekä voit levittää heti perään toisen kiekan eli ei tarvitse venailla, itse en ainakaan venaile, tiedä sitte pitäisikö
Poispyyhkimiseen ite oon käyttäny wipe-testiä, eli sormella pyyhkäset vahaa/sealeria, jos siitä ei jää rantua tms. niin voi pyyhkiä pois. Jostain joskus luin, muut korjatkoon
Toki se myös näyttää erilaiselta ku voi pyhkästä. Kannattaa imo. kattoa miten toi 476 asettuu, itellä kerran jämähti helvetin tiukkaan kiinni, vissiin olosuhteista kiinni aika lailla.
Poispyyhkimiseen ite oon käyttäny wipe-testiä, eli sormella pyyhkäset vahaa/sealeria, jos siitä ei jää rantua tms. niin voi pyyhkiä pois. Jostain joskus luin, muut korjatkoon
Re: Käyttökokemuksia/arvosteluja vahoista
Eilen kokeilin ensimmäistä kertaa 915:sta ja kyllä se ainakin istui niin saatanan lujasti kiinni että vedettiin toinen kylki suosiolla Megs #16.
Re: Käyttökokemuksia/arvosteluja vahoista
^Miten onnistuit
Kuten tainnu jo aiemmin sanoa niin mulla ei oo ikinä ollu mitään ongelmia tän kanssa.
Vain YKSI LSP!
Re: Käyttökokemuksia/arvosteluja vahoista
Tuli eilen nuuskaistua tuota dj blue velet pro purkkia jossa tietysti oli vähän pölymäisessä muodossa tota, tottakai ekana reaktiona rupesin kaivamaan nenää ja miten kävi? Enää ei ees räkä pysy nenässä, kaikki valuu ulos. Kiiltoa en ees kommentoi.Paljo näille luvattiin kestoksi?3kk?
Mutta asiaan, hyvä autovaha, ehkä hieman työläs työstettävä. Hyvin kestää pinnassa ja antaa mukavan kiillon.
Re: Käyttökokemuksia/arvosteluja vahoista
Jaa-a, varmaan vanhanaikainen eli liian paksulti ja liian pitkä kuivumisaika vaikka yritin välttää molempia.Urran kirjoitti:^Miten onnistuitKuten tainnu jo aiemmin sanoa niin mulla ei oo ikinä ollu mitään ongelmia tän kanssa.
Re: Käyttökokemuksia/arvosteluja vahoista
Kun tota megua laittaa 2 niin ohkasta kerrosta kuin vain saa , niin ei siittä vaha enään käytännössä paremmaksi tuu.
Ei kannata muuta kokeilla, ryyppää mielummin nekin rahat
Ei kannata muuta kokeilla, ryyppää mielummin nekin rahat
Re: Käyttökokemuksia/arvosteluja vahoista
Onko victorian concours vaha,sealeri vai hybridi?toimiiko sealantin päällä esim.jet seal 109?mites kesto verratuna vaikkapa colliniteihin?
BMW X5 e53 3.0ia
Ford focus -06
Ford focus -06
Re: Käyttökokemuksia/arvosteluja vahoista
^Itse elänyt siinä uskossa että kyseessä ainakin enimmäkseen luonnonvaha. Kestoa voi sanoa että DW vahatestissä pärjäs "pisimpään" eli oli siinä kärkijoukossa kuten 915, AG HDW, Zymölit, RG#55 ja Nattys paste waxit. Kesti pidempään kuin esim. 476S. Ei omakohtaisia kokemuksia.
Edelleenkin ohjeistaisin aina laittamaan vaan yhden LSP:n. Sun pinnan kesto on yhtä kuin Jetsealin kesto jos laitat sen alle. Teoriassa mikään vaha ei toimi sealantin päällä.
Edelleenkin ohjeistaisin aina laittamaan vaan yhden LSP:n. Sun pinnan kesto on yhtä kuin Jetsealin kesto jos laitat sen alle. Teoriassa mikään vaha ei toimi sealantin päällä.
Vain YKSI LSP!
Re: Käyttökokemuksia/arvosteluja vahoista
Kyllä sen Victorian pitäisi aika puhdas luonnonvaha olla. Minä tykkään kys. vahasta. Se tuo ainakin tummaan väriin hieman syvyyttä lisää ja kestävyys tuntuisi olevan hyvä. Mulla se on nyt ollut pinnassa kolme kuukautta ja vielä sitä siellä näyttää olevan. Toki mulla vähän vääristää tilannetta, että käytän pesun jälkeen QD:tä (joko citrus bling tai sitten Victorian QD:tä).
Se pitää sitten ottaa huomioon, että valmistajakin suosittaa tuota vahaa uuteen tai hyvin hoidettuun maalipintaan, mutta eikös kaikilla kinnaslaisilla maalipinta ole keskevertoa paremmassa kunnossa.
Se pitää sitten ottaa huomioon, että valmistajakin suosittaa tuota vahaa uuteen tai hyvin hoidettuun maalipintaan, mutta eikös kaikilla kinnaslaisilla maalipinta ole keskevertoa paremmassa kunnossa.
Re: Käyttökokemuksia/arvosteluja vahoista
Voitko hieman kommentoida tuota Victorian QD erottuuko noista halvoista mitenkään elikäs mikä hinta laatusuhde ?
Re: Käyttökokemuksia/arvosteluja vahoista
^Mulla ei ole kokemusta kuin CB, mutta siihen verrattuna molemmat ovat yhtä helppoja työstää (victoria laitetaan kuivaan pintaan). Ehkä ja paino sanalla EHKÄ victoria tuo vähän enemmän kiiltoa / syvyyttä. Ero on todella marginaalinen.
Re: Käyttökokemuksia/arvosteluja vahoista
Käykö 476s Black Holen päälle ?
Re: Käyttökokemuksia/arvosteluja vahoista
Kyllä käy.
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips
Re: Käyttökokemuksia/arvosteluja vahoista
Mulle on vielä hiukan epäselvyyksiä noissa mun vahoissa jotka siis on AG:n SRP ja UDP , Colliniten 476 ja CG:n Butter Wet Wax.
Onko tuo AG:n musta oikeasti sealantti ja pysyykö Colli sen päällä kunnolla?
Uskaltaako BWW:tä pyyhkiä Collin päälle huoletta silloin tällöin ylläpitovahaksi ilman että tarvii pelätä Collin kestoa?
SRP ja UDP on CYC:n mukaan sealantteja molemmat, onko tosiaan näin?
Tuosta BBW:stäkin tuntuu olevan vähän ristiriitaista tietoa liikkeellä että mihin väliin sen nyt uskaltaa laitta ja mihin ei.
Kiva aine se kuitenkin on, peittää hennot pesunaarmut todella nätisti.
Onko tuo AG:n musta oikeasti sealantti ja pysyykö Colli sen päällä kunnolla?
Uskaltaako BWW:tä pyyhkiä Collin päälle huoletta silloin tällöin ylläpitovahaksi ilman että tarvii pelätä Collin kestoa?
SRP ja UDP on CYC:n mukaan sealantteja molemmat, onko tosiaan näin?
Tuosta BBW:stäkin tuntuu olevan vähän ristiriitaista tietoa liikkeellä että mihin väliin sen nyt uskaltaa laitta ja mihin ei.
Kiva aine se kuitenkin on, peittää hennot pesunaarmut todella nätisti.
BMW:n dieselmoottorien läppäleikkaukset ja muuta teknistä vertaistukea Nivalan seudulla
040-5113911
040-5113911