Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä
Re: Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä
Uuteen kuivaan pädiin kannattaa laittaa vähän reilummin tahnaa, sormella voit levittää sitä ettei ala roiskumaan. Seuraavan kerran kun lisäät niin vaikka se 3 tippaa riittää koska pädi on jo ns. märkä.
Siksi varmaan pomppikin koska pädi oli liian kuiva, ja varmaan painoit snadisti liian vähän.
Siksi varmaan pomppikin koska pädi oli liian kuiva, ja varmaan painoit snadisti liian vähän.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Re: Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä
No pitääpä tämän valossa kokeilla uudestaan pian.Dani kirjoitti:Uuteen kuivaan pädiin kannattaa laittaa vähän reilummin tahnaa, sormella voit levittää sitä ettei ala roiskumaan. Seuraavan kerran kun lisäät niin vaikka se 3 tippaa riittää koska pädi on jo ns. märkä.
Siksi varmaan pomppikin koska pädi oli liian kuiva, ja varmaan painoit snadisti liian vähän.
Motonetin kone kyseessä joten talla on sellainen sentin paksuinen,ehkä pehmeydeltään medium tasoa.Urran kirjoitti:^Minkälainen talla? Kanttasitko yhtään?
Mitäs toi kanttaus meinaa?
Re: Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä
Kanttaus=pädi kulkee kantillaan.
Kanttaus ei kyllä aiheuta pompottamista, vaan vähentää sitä.
Kanttaus ei kyllä aiheuta pompottamista, vaan vähentää sitä.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Re: Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä
^Se oli se mun pointti. Jos yrittää rotskun pitää ihan suorassa eikä "aja" sitä vähän kantilla niin vetelee mihin sattuu ja rupee helposti pompottamaan. Itse siis ajan rotskua silleen että ihan snadilla kantilla niin vetää sinneppäin -> oppii nopeesti ajamaan melko tarkastikkin.
Vain YKSI LSP!
Re: Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä
No entäs holot sitten jos rotskulla kanttaa? Tykkäisin enemmän tuolla ajaa mutta ainakin villalla sain omaan aika upeat holot aikaan. Helposti ne epäkeskolla lähti mutta mukavampi olisi rotaryllä viimeistellä...
E53 X5 3.0D
Re: Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä
Joo siis holoja tulee varmasti jos vaahdoilla vetää kantilla.
Tasasella mentävä, kantata ei sais yhtään, työstöpinta laikassakin on suurempi.
Kanttaan vaahdoilla ainoastaan silloin kun nappaan syvempiä naarmuja pois, mutta tasaisella sipasen holot huittisiin.
Tasasella mentävä, kantata ei sais yhtään, työstöpinta laikassakin on suurempi.
Kanttaan vaahdoilla ainoastaan silloin kun nappaan syvempiä naarmuja pois, mutta tasaisella sipasen holot huittisiin.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Re: Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä
^Ehkä huono termi, tuo kanttaus. Viittaan siihen että "kanttaan" ehkä sen 0,1-0,5 astetta, niin että kone alkaa "ajaa" siihen suuntaan. En tarkoita samaa kuin varsinainen kanttaus, esim. villan kanssa. Kun silloin kun alotti tän leikin ja yritti pitää konetta ihan täydellisessä tasapainon keskipisteessä niin että laikka pyörisi käytännössä paikallaan, ja työntää konetta, niin sehän on käytännön mahdotonta, ainakin niin kovalla tallalla mikä mulla oli. Ei kauaa mennyt kun oppi että konetta pitää "ajaa" eli aivan miniatyyrisen minimaalisesti "kantata" niin kone alkaa liikkua siihen suunteen mihin "kanttaat".
Jotta nyt teen itseni selväksi niin tässä vaiheessa laikka on 100% pinnalla, ei siis mistään kohtaa irti, enemmänkin painan laikkaa haluamastani suunnasta millin/pari lyttyyn milloin laikka liikuttaa konetta siihen suuntaan.
Ilmaisinko näkemykseni riittävän epäselvästi?
Jotta nyt teen itseni selväksi niin tässä vaiheessa laikka on 100% pinnalla, ei siis mistään kohtaa irti, enemmänkin painan laikkaa haluamastani suunnasta millin/pari lyttyyn milloin laikka liikuttaa konetta siihen suuntaan.
Ilmaisinko näkemykseni riittävän epäselvästi?
Vain YKSI LSP!
Re: Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä
Nojoo, mä jo ajattelin että 45º kulmassa vetäset 
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Re: Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä
Terve
Mistä johtuu pahat hologrammit kun menzernan s100 + (sonuksen keltainen laikka) koneena cyclo. kokeilin takakonttiin että lähtiskö seittejä paremmin leikkaavammalla aineella + laikalla, mutta jätti pelkästää holoa vaikka työstin loppuun veden kanssa. sitten vaihdoin kovemman laikan ja UC:lla uudestaan, holot pois ja paremmin leikkas mitä tämä menzerna?! Mitä teen väärin?
Mistä johtuu pahat hologrammit kun menzernan s100 + (sonuksen keltainen laikka) koneena cyclo. kokeilin takakonttiin että lähtiskö seittejä paremmin leikkaavammalla aineella + laikalla, mutta jätti pelkästää holoa vaikka työstin loppuun veden kanssa. sitten vaihdoin kovemman laikan ja UC:lla uudestaan, holot pois ja paremmin leikkas mitä tämä menzerna?! Mitä teen väärin?
Re: Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä
Tämä valaisi minulle kanttauksen täysinUrran kirjoitti:^Ehkä huono termi, tuo kanttaus. Viittaan siihen että "kanttaan" ehkä sen 0,1-0,5 astetta, niin että kone alkaa "ajaa" siihen suuntaan. En tarkoita samaa kuin varsinainen kanttaus, esim. villan kanssa. Kun silloin kun alotti tän leikin ja yritti pitää konetta ihan täydellisessä tasapainon keskipisteessä niin että laikka pyörisi käytännössä paikallaan, ja työntää konetta, niin sehän on käytännön mahdotonta, ainakin niin kovalla tallalla mikä mulla oli. Ei kauaa mennyt kun oppi että konetta pitää "ajaa" eli aivan miniatyyrisen minimaalisesti "kantata" niin kone alkaa liikkua siihen suunteen mihin "kanttaat".
Re: Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä
s100 taitaa olla melko karheaa tahnaa, joten se täytyisi viimeistellä jollain hienolla tahnalla esim.menzernan final finishillä. Eiks UC oo aikalailla filleriä sisältä aine? Eli se peitti ne naarmut fillereillä ja hologrammit tulee esiin seuraavan pesun jälkeen. Osta jtn hienompaa hiovaa tahnaa ja vedä viimeistelylaikalla.Terve
Mistä johtuu pahat hologrammit kun menzernan s100 + (sonuksen keltainen laikka) koneena cyclo. kokeilin takakonttiin että lähtiskö seittejä paremmin leikkaavammalla aineella + laikalla, mutta jätti pelkästää holoa vaikka työstin loppuun veden kanssa. sitten vaihdoin kovemman laikan ja UC:lla uudestaan, holot pois ja paremmin leikkas mitä tämä menzerna?! Mitä teen väärin?
Re: Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä
Miten pitkän setin vedit? Saattaa olla, ettei S100 mene kunnolla rikki cyclolla. 3.02 vaatii sellaisen 3-5min setin(tietysti alueen koosta riippuen) epäkeskolla että sen saa kunnolla rikki, S100 vielä pidemmän. Mutta kuten jo Autofix edellä kertoi, niin viimeistelysetti jollain vähemmän hiovalla hoitaa varmasti ne jäljet pois.Merbedes kirjoitti:Terve
Mistä johtuu pahat hologrammit kun menzernan s100 + (sonuksen keltainen laikka) koneena cyclo. kokeilin takakonttiin että lähtiskö seittejä paremmin leikkaavammalla aineella + laikalla, mutta jätti pelkästää holoa vaikka työstin loppuun veden kanssa. sitten vaihdoin kovemman laikan ja UC:lla uudestaan, holot pois ja paremmin leikkas mitä tämä menzerna?! Mitä teen väärin?
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips
Re: Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä
Minäkin taipuisin tuohon ,että jostain syystä aine ei ole murtunut.
Re: Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä
Ite en dassilaisen kanssa oo kelloa kattonu, vaan hionu nii kauan et aine rupeaa kuivumaan kunnolla ja konekkin jo liikkuu nihkeästi työstettävällä alueella, aina on hyvä tullu, eikä oo palanu lakkaan kiinni kertaakaan.
Re: Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä
Vastaan tähän johonkin, en ole ihan varma mihinkä, koska olen tuhannen päissäni...
Mutta... niin kuin sonikk:lle sanoin, ja johonkin tänne topiciin kommentoin, ja Danikin taisi siihin kommentoida??? Kun vedätte karvalla niin ÄLKÄÄ säästelkä sen aineen kanssa!!! Pitäkää laikka kosteana ja homma rokkaa!!! Paljon ainetta -> hyvä työstöaika ja voi kanttailla tarpeen mukaan ja lopuksi ajaa veden kanssa ainetta loppuun, jos siltä tuntuu, jolloin holot vähentyy. Karvan kanssa aine hajoaa nopeammin ja varsinainen tehokas työstöaika alkaa nopeammin. Lämmöt pysyy kurissa, laikka tottelee koneen käskyttäjää ja pintaa syntyy ihan eri tahtiin...
Lopuksi sopivat viimeistelyt pinnan mukaan!!!
Nyt takaisin saunaan ja parit neuvoa antavat. Pitää juhannuksen jälkeen katsoa, että mitäköhän tänne kirjoitin...
Nyt takaisin saunaan ja parit neuvoa antavat. Pitää juhannuksen jälkeen katsoa, että mitäköhän tänne kirjoitin...
Kaikki liha tottelee kuria...
Re: Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä
Älkää välittäkö näistä kännisen neuvoita tänne!!! Lähden kysyyn, jos vaimokin olisi samaa mieltä makkaran rillaamisesta...
Kaikki liha tottelee kuria...
Re: Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä
Nyt on ensimmäinen "asiakastyö" takana kiillotuksen osalta, isän hopeanharmaa Valtra M150.
Naarmut ja käsittämättömän pahat hapettumat lähti Halpahallin mikälie keinokuitukarvalaikalla ja Menzernan 100S.llä nätisti.
Karvalaikan jälkien kimppuun kävin 3M:n sinisellä laikalla ja RD85:n voimin.
Muuten meni mukavasti mutta tuolla yhdistelmällä ei voi pyörittää kuin noin minuutin kunnes alkaa tahna jämähtämään pintaan kiinni tosi pahasti.
Laitoin tahnaa välillä TODELLA paljonkin laikkaan, kastelin laikan läpimäräksi QD.llä ja aina sama juttu.
Kierrokset 1500-2000 rotaryllä.
Mikä meni vikaan?
Olisiko mahdollista että laikka meni tukkoon kun tuo ongelma vain tuntui pahenevan iltaa kohti?
Jälki oli kyllä niin loistavaa kuin hopeasta vain näkee.
4CR:n viimeistelytahnalla ei sitten moista ongelmaa ollu ollenkaan, se on jotenkin tosi rasvaisen oloista.
Naarmut ja käsittämättömän pahat hapettumat lähti Halpahallin mikälie keinokuitukarvalaikalla ja Menzernan 100S.llä nätisti.
Karvalaikan jälkien kimppuun kävin 3M:n sinisellä laikalla ja RD85:n voimin.
Muuten meni mukavasti mutta tuolla yhdistelmällä ei voi pyörittää kuin noin minuutin kunnes alkaa tahna jämähtämään pintaan kiinni tosi pahasti.
Laitoin tahnaa välillä TODELLA paljonkin laikkaan, kastelin laikan läpimäräksi QD.llä ja aina sama juttu.
Kierrokset 1500-2000 rotaryllä.
Mikä meni vikaan?
Olisiko mahdollista että laikka meni tukkoon kun tuo ongelma vain tuntui pahenevan iltaa kohti?
Jälki oli kyllä niin loistavaa kuin hopeasta vain näkee.
4CR:n viimeistelytahnalla ei sitten moista ongelmaa ollu ollenkaan, se on jotenkin tosi rasvaisen oloista.
BMW:n dieselmoottorien läppäleikkaukset ja muuta teknistä vertaistukea Nivalan seudulla
040-5113911
040-5113911
Re: Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä
Äkkiseltään kuullostais että reippaasti ollut kierroksia, odotellaan mitä kokeneemmat rotskunkäyttäjät sanoo.
Re: Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä
Sen verran kysyn, että olihan tuo ongelma nimenomaan 3M sinisellä laikalla ja RD85 viimeistelyaineella? Missä myllytit ja millaiset olosuhteet?
Kaikki liha tottelee kuria...
Re: Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä
Noh vastataan, mitä tulee nyt mieleen tuohon jämähtämiseen liittyen.
Jos ei ole missään helteessä ja auringossa duunailtu, niin työstöaika tuolla kombolla pitäisi olla kyllä huomattavasti pidempi ilman mitään valtavaa vedellä lotraamistakin.
1500 - 1800 kierrosta ei vielä itsessään ole liikaa. Omassa AEG:ssa juuri tuo väli C - D. Mieleen tulee sellainen, että aine olisi nopsaan levitetty, sen jälkeen kierrokset pariin tonniin, mutta itse kone ei liiku tarpeeksi rivakasti. Eli tavallaan jurraat hitaasti eteenpäin, niin kuin DA:lla? Jos on paljon ainetta pelissä, niin pelti ei kuumene vielä liikaa, mutta voi jämähtää.
Paskaiset laikat aiheuttavat myös omat ongelmansa. Tahmaa, pomppii, vetelee, holoja jne.
Kombona tuo on varmaan yksi käytetyimpiä viimeistelyyn. Rauhassa ajaa kierrokset alas ja työstää aineen loppuun, niin tulee varmasti hienoa pintaa.
Mitäs niitä vielä voisi olla?
Jos ei ole missään helteessä ja auringossa duunailtu, niin työstöaika tuolla kombolla pitäisi olla kyllä huomattavasti pidempi ilman mitään valtavaa vedellä lotraamistakin.
1500 - 1800 kierrosta ei vielä itsessään ole liikaa. Omassa AEG:ssa juuri tuo väli C - D. Mieleen tulee sellainen, että aine olisi nopsaan levitetty, sen jälkeen kierrokset pariin tonniin, mutta itse kone ei liiku tarpeeksi rivakasti. Eli tavallaan jurraat hitaasti eteenpäin, niin kuin DA:lla? Jos on paljon ainetta pelissä, niin pelti ei kuumene vielä liikaa, mutta voi jämähtää.
Paskaiset laikat aiheuttavat myös omat ongelmansa. Tahmaa, pomppii, vetelee, holoja jne.
Kombona tuo on varmaan yksi käytetyimpiä viimeistelyyn. Rauhassa ajaa kierrokset alas ja työstää aineen loppuun, niin tulee varmasti hienoa pintaa.
Mitäs niitä vielä voisi olla?
Kaikki liha tottelee kuria...
Re: Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä
Tarkotatko po 85 eli nykyistä f3000?Tolla aineella ainakin jämähtää tiukasti kiinni jos työstöaika on liian lyhyt/ainetta liikaa,riittävän pitkä työstöaika,niin jämät lähtee ihan kevyesti mikrokuituliinalla pyyhkimällä.Casull kirjoitti:Nyt on ensimmäinen "asiakastyö" takana kiillotuksen osalta, isän hopeanharmaa Valtra M150.![]()
Naarmut ja käsittämättömän pahat hapettumat lähti Halpahallin mikälie keinokuitukarvalaikalla ja Menzernan 100S.llä nätisti.
Karvalaikan jälkien kimppuun kävin 3M:n sinisellä laikalla ja RD85:n voimin.
Muuten meni mukavasti mutta tuolla yhdistelmällä ei voi pyörittää kuin noin minuutin kunnes alkaa tahna jämähtämään pintaan kiinni tosi pahasti.
Laitoin tahnaa välillä TODELLA paljonkin laikkaan, kastelin laikan läpimäräksi QD.llä ja aina sama juttu.
Kierrokset 1500-2000 rotaryllä.
Mikä meni vikaan?
Olisiko mahdollista että laikka meni tukkoon kun tuo ongelma vain tuntui pahenevan iltaa kohti?
Jälki oli kyllä niin loistavaa kuin hopeasta vain näkee.![]()
4CR:n viimeistelytahnalla ei sitten moista ongelmaa ollu ollenkaan, se on jotenkin tosi rasvaisen oloista.
Re: Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä
Sen verran vielä, että vaikka tuolla aikaisemmin puhuttiin monet kerrat riittävän aineen käyttämisestä, niin tämä pätee ennen kaikkea karvalaikan kohdalla. Jos nyt esim. viimeistellään tuolla 3M sinisellä ja PO85:lla tai yleensäkin käytetään vaahtoa, niin ei pidä liioitella sen aineen käytön kanssa. Alkuun vähän reippaammin ja levittää vaikka sormella koko laikalle ja sitten lisäilee tarpeen mukaan sitä ainetta. En silti tarkoita, että pitää käyttää minimi määrää ainetta, mutta liika aine vain pyörii siellä laikan ja pinnan välissä, eikä hajoa kunnolla. Siis jos käytetään ihan tolkuttomia määriä sitä ainetta.
Kaikki liha tottelee kuria...
Re: Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä
Erittäin lämpimät kiitokset vastanneille!!!
Aine oli RD85:na myytyä mutta pullossa luki se ff3000.
Olosuhteet oli kyllä suht aurinkoiset, sellainen puolipilvinen, n.18 astetta lämmintä.
Mitä ite olen asiaa miettiny, taisin tehdä kaikki ylläluetellut mokat...
Alussa tahmaamisongelmaa ei nimittäin ollu.
Eli laikka oli vissiin lopussa likainen ja rohkeuden kasvaessa aloin kuljettaa konetta hitaammin.
Siten kun alkoi pikkuhiljaa enemmän ja enemmän tahmaamaan, lisäsin ainetta, hidastin vauhtia ja pahensin ongelmaa.
Ensikerralla sitten taidan pestä laikan heti kun alkaa moista ilmetä ja pyrin pitämään aineen määrän vähäisenä.
Mutta lopputulos on kyllä edelleen erinomainen, jos lievä omakehu sallittaneen.
Harmittaa nyt jäljestäpäin kun en tullut ensin hioneeksi pintaa sileäksi.
Maalipinta kun on tehtaan jäljiltä kotimaiselle laatutuotteelle tyypillisesti ihan hirveä, pinnasta löyty kaikki mahdolliset virheet ja pari mahdotontakin.
Ainoa hyvä puoli oli että lakkaa on runsaasti, olis saanu halutessaan tehtyä täysin sileän peilipinnan. (Traktoriin!!!
)
No, ens keväänä sitten abralonilla ja epäkeskohiomakoneella pohjatyöt...
Onko tuo sininen 3M ja RD85/ff3000 useimmiten sopiva aine karvalaikan jälkien poistoon/viimeistelyyn vai pitäskö välissä käyttää vielä jotain kolmattakin yhdistelmää?
(Paitsi tietysti kaikkein leikkaavimpien karvalaikkojen jälkeen,
tuo halpisversio ei vaarallisen tehokkalta vaikuttanut.)
Tuossa appelsiinipintaisessa hopeassa ei juuri tapahtunut silminnähtävää muutosta muuten kuin ledlampulla peilatessa holot katosivat.
Meinasin ensin että annan olla ihan karvan jäljiltä mutta ajattelin sitten että tehdään loppuun, saapahan ainakin rotaryn käytössä harjoitusta. (joka todellakin tuli tarpeeseen, hankala vehje hallittavaksi, 3M:n supersoft tallasta huolimatta...)
Kokeilin myös Flexipadsin punaista laikkaa RD85:lla ja hyvältä vaikutti.
Laikka on tosi kivan tuntoinen pyöritellä pitkin pintaa, pehmoinen ja myötäilevä.
Jälkikin oli mun mielestä niin hyvää kuin hopeasta voi sanoa.
Kokeilen vielä tuonnempana mustaan autoon samaa yhdistelmää.
Flexipadin valkoinen, leikkaava laikka s100:lla oli pelottava yhdistelmä.
Haukkasi tosi rajusti reunoihin ja pokkauksiin kiinni, meinasin kerran jo tippua rappusiltakin traktorin hytin nurkaan tuota kokeillessa.
Laikka on kamalan kova ja jäykkä.
Suunnittelin että jos sen hioisi puolet ohuemmaksi niin että paremmin myötäilisi pintaa, oliskohan ihan tyhmä idea...
Halpa-Hallin alle neljän kympin psk*-rotary oli sitten ihmeenkin positiivinen kokemus, kunhan ensin vaihdoin metrin mittaisen johdon imurista peräisin olevaan 5-metriseen, rasvasin kulmavaihteen ja avasin(!) kaikki jäähdytyskanavat mattopuukolla valupurseista.
Loppui lämpeneminen.
Vakionopeussäätöä tuossa ei ole ja meteli on infernaalinen mutta minkäs teet, Flexiin ei ole vielä varaa.
Aine oli RD85:na myytyä mutta pullossa luki se ff3000.
Olosuhteet oli kyllä suht aurinkoiset, sellainen puolipilvinen, n.18 astetta lämmintä.
Mitä ite olen asiaa miettiny, taisin tehdä kaikki ylläluetellut mokat...
Alussa tahmaamisongelmaa ei nimittäin ollu.
Eli laikka oli vissiin lopussa likainen ja rohkeuden kasvaessa aloin kuljettaa konetta hitaammin.
Siten kun alkoi pikkuhiljaa enemmän ja enemmän tahmaamaan, lisäsin ainetta, hidastin vauhtia ja pahensin ongelmaa.
Ensikerralla sitten taidan pestä laikan heti kun alkaa moista ilmetä ja pyrin pitämään aineen määrän vähäisenä.
Mutta lopputulos on kyllä edelleen erinomainen, jos lievä omakehu sallittaneen.
Harmittaa nyt jäljestäpäin kun en tullut ensin hioneeksi pintaa sileäksi.
Maalipinta kun on tehtaan jäljiltä kotimaiselle laatutuotteelle tyypillisesti ihan hirveä, pinnasta löyty kaikki mahdolliset virheet ja pari mahdotontakin.
Ainoa hyvä puoli oli että lakkaa on runsaasti, olis saanu halutessaan tehtyä täysin sileän peilipinnan. (Traktoriin!!!
No, ens keväänä sitten abralonilla ja epäkeskohiomakoneella pohjatyöt...
Onko tuo sininen 3M ja RD85/ff3000 useimmiten sopiva aine karvalaikan jälkien poistoon/viimeistelyyn vai pitäskö välissä käyttää vielä jotain kolmattakin yhdistelmää?
(Paitsi tietysti kaikkein leikkaavimpien karvalaikkojen jälkeen,
tuo halpisversio ei vaarallisen tehokkalta vaikuttanut.)
Tuossa appelsiinipintaisessa hopeassa ei juuri tapahtunut silminnähtävää muutosta muuten kuin ledlampulla peilatessa holot katosivat.
Meinasin ensin että annan olla ihan karvan jäljiltä mutta ajattelin sitten että tehdään loppuun, saapahan ainakin rotaryn käytössä harjoitusta. (joka todellakin tuli tarpeeseen, hankala vehje hallittavaksi, 3M:n supersoft tallasta huolimatta...)
Kokeilin myös Flexipadsin punaista laikkaa RD85:lla ja hyvältä vaikutti.
Laikka on tosi kivan tuntoinen pyöritellä pitkin pintaa, pehmoinen ja myötäilevä.
Jälkikin oli mun mielestä niin hyvää kuin hopeasta voi sanoa.
Kokeilen vielä tuonnempana mustaan autoon samaa yhdistelmää.
Flexipadin valkoinen, leikkaava laikka s100:lla oli pelottava yhdistelmä.
Haukkasi tosi rajusti reunoihin ja pokkauksiin kiinni, meinasin kerran jo tippua rappusiltakin traktorin hytin nurkaan tuota kokeillessa.
Laikka on kamalan kova ja jäykkä.
Suunnittelin että jos sen hioisi puolet ohuemmaksi niin että paremmin myötäilisi pintaa, oliskohan ihan tyhmä idea...
Halpa-Hallin alle neljän kympin psk*-rotary oli sitten ihmeenkin positiivinen kokemus, kunhan ensin vaihdoin metrin mittaisen johdon imurista peräisin olevaan 5-metriseen, rasvasin kulmavaihteen ja avasin(!) kaikki jäähdytyskanavat mattopuukolla valupurseista.
Loppui lämpeneminen.
Vakionopeussäätöä tuossa ei ole ja meteli on infernaalinen mutta minkäs teet, Flexiin ei ole vielä varaa.
BMW:n dieselmoottorien läppäleikkaukset ja muuta teknistä vertaistukea Nivalan seudulla
040-5113911
040-5113911
Re: Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä
No sittenhän siinä kävi niin, että laikka tukkoon ja aine ei enää hajonnut ja toiminut niin kuin sen kuuluu. Muistat vaan puhdistaa sen riittävän usein. Joillakin rahamiehillä on useampia samanlaisia laikkoja, jottei tarvitse vaivautua putsailemaan välillä. Itse en ole näitä rahamiehiä.
PO85 myydään liikkeestä riippuen nykyään joko ff3000 tai ff4000. Olet varmaankin ostanut tuon CYC:ltä. Polishedbliss myy sitä toisin päin. Onpa jopa jossain maissa (muistaakseni Australia) lanseerattu ff5000:kin...
Tällä hetkellä nuo Menzernan tuotenimet on kyllä suoraa anaalista. Ei uskoisi, että tehdään asiakkaille. Ilmeisesti myyjät voivat vaikuttaa jollakin tavalla noihin etiketteihin...
En pysty sanoon suoraan, että riittääkö tuo kombo aina viimeistelyyn. Tai ei aina riitä kyllä. Se riippuu niin lähtökohdasta, edellisestä työvaiheesta, lakkapinnasta ja sen väristä. Kokeilemalla työkohtaisestihan se selviää. Tässä sinun tapauksessa hopeinen Valtra ja kevyt karvalaikka työstö alla, niin TODENNÄKÖISESTI riitti. Yhtään Valtraa en ole tehnyt...
S100 leikkaavalla karvalla on erittäin agressiivinen kombo, jota tarvitsee kyllä harvoin peruskiillottelussa. Kokeileppas seuraavan kerran vaikka 3.02:lla, niin luulen, että mielipide muuttuu tuosta laikasta. Se on kuitenkin ihan käyttökelpoinen laikka oman kokeilun pohjalta.
EDIT: Ähh, puhuitkin Flexin valkoisesta vaahdosta, mutta anyway...
PO85 myydään liikkeestä riippuen nykyään joko ff3000 tai ff4000. Olet varmaankin ostanut tuon CYC:ltä. Polishedbliss myy sitä toisin päin. Onpa jopa jossain maissa (muistaakseni Australia) lanseerattu ff5000:kin...
En pysty sanoon suoraan, että riittääkö tuo kombo aina viimeistelyyn. Tai ei aina riitä kyllä. Se riippuu niin lähtökohdasta, edellisestä työvaiheesta, lakkapinnasta ja sen väristä. Kokeilemalla työkohtaisestihan se selviää. Tässä sinun tapauksessa hopeinen Valtra ja kevyt karvalaikka työstö alla, niin TODENNÄKÖISESTI riitti. Yhtään Valtraa en ole tehnyt...
S100 leikkaavalla karvalla on erittäin agressiivinen kombo, jota tarvitsee kyllä harvoin peruskiillottelussa. Kokeileppas seuraavan kerran vaikka 3.02:lla, niin luulen, että mielipide muuttuu tuosta laikasta. Se on kuitenkin ihan käyttökelpoinen laikka oman kokeilun pohjalta.
EDIT: Ähh, puhuitkin Flexin valkoisesta vaahdosta, mutta anyway...
Kaikki liha tottelee kuria...