Auto Glym vs. Meguiar's NXT Generation Tech Wax® 2.0

Vahat, sealantit, pinnoitteet, QD, glaze jne
markok

Auto Glym vs. Meguiar's NXT Generation Tech Wax® 2.0

Viesti Kirjoittaja markok » La Touko 08, 2010 9:40 am

Itse olen käyttänyt ainoastaan Auto Glymin tuotteita kun amatöörinä paremmasta ei ole tietoa. Aluksi käytin punainen + kulta yhdistelmää ja kun tuo kahden aineen kanssa lutraaminen alkoi kyllästyttämään niin viimeaikoina olen käyttänyt Auto Glymin mustaa. Jos nyt seuraavaksi siirryn käyttämään nestemäistä Meguiar's NXT Generation Tech Wax® 2.0 vahaa niin menetänkö mitään Auto Glymiin verrattuna tai vastaavasti saanko jotain parempaa? Hintahan noilla näyttää olevan aika lähellä toisiaan. Tärkeimmät ominaisuudet olisi helppo työstettävyys kun käsin vahailen ja pitkä kesto. Lisä plussaa olisi sitten hyvä kiilto ja se ettei mustat listat värjäytyisi valkoisiksi. Itsellä ei siis ole juuri vertailupohjaa niin kuulisin mielelläni kokeneempien mielipiteitä tästä suhteessa Auto Glymiin.

Edit. Oli tarkoitus laittaa tämä jatkoksi "Käyttökokemuksia/arvosteluja vahoista" topicciin, mutta vahingossa tuli uudeksi topiciksi :oops:

-JP-

Re: Auto Glym vs. Meguiar's NXT Generation Tech Wax® 2.0

Viesti Kirjoittaja -JP- » La Touko 08, 2010 10:05 am

Jos verrataan Autoglym SRP+EGP yhdistelmää pelkkään NXT2.0 niin väittäisin, että Glymeillä saat paremman jäljen. Mutta noiden välimuoto SRP+NXT2.0 on varmasti parempi. Yhdellä aineella ei saa kaikkea. Jos haluat hyvännäköisen pinnan ja hyvän keston, kaksi ainetta on aika lailla välttämättömyys. Yhdellä aineella saat vain jomman kumman.
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips

markok

Viesti Kirjoittaja markok » La Touko 08, 2010 10:14 am

Ehkä se sitten on niin, että tässäkään ei ole oikotietä onneen. Glymin kultasen koin itse hieman hankalaksi kiillottaa vaikka tästäkin on monet eri mieltä. Ehkä en antanut sen kuivaa tarpeeksi hyvin ennen kiillotusta. Täytyy varmaan koittaa tuota Glymin punainen/NXT 2.0 yhdistelmää. Onko niin, että NXT 2.0 ei sisällä ollenkaan puhdistavia aineita? Entä onko tuo NXT 2.0 vähintäänkin yhtä helppo työstää kuin Glymin punainen? Vieläkin näen pahoja unia kun joskus 15 vuotta sitten vedettiin isän Chevy Vaniin joku Korrekin Carnauba vaha pintaan koko auton matkalta ennenkuin aloitettiin kiillottamaan. Oli muuten sen verran kovassa, että enää koskaan en halua vastaavaa vahauskokemusta :D

-JP-

Viesti Kirjoittaja -JP- » La Touko 08, 2010 10:22 am

NXT2.0 sisältää muistaakseni ihan vähän puhdistavaa, mutta mitä itse kokeilin sitä yksistään naapurin autoon niin lopputulos ei ollut kovin mullistava. Käytettävyydeltään NXT2.0 on todella helppo, kunhan ei laita pinnalle liikaa.
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips

Petteri

Viesti Kirjoittaja Petteri » La Touko 08, 2010 12:26 pm

15 vuodessa on moni asia muuttunut. Myös autovahat. :)
- Worst Class Shampoo Junkie -

markok

Viesti Kirjoittaja markok » Pe Kesä 18, 2010 8:10 pm

Nyt viimein sain aikaiseksi kokeilla tuota NXT 2.0:aa. Koko autoa en käsitellyt ensin Auto Glymin punaisella kun edellisestä vahauksesta kuitenkin oli niin lyhyt aika ja sadepilvi lähestyi uhkaavasti. Ensimmäiset havainnot vahasta olivat helppo työstettävyys ja purkki kestää varmaan 10 vuotta, koska menekki näyttäisi olevan aika vähäistä. Jotenkin kuitenkin jäi sellainen vaikutelma, että pinnasta ei tullut niin liukas kuin esim. Glymin mustalla, mutta toisaalta rasvaisemman oloinen. Kiilto on hyvä ja kesto jää nähtäväksi.

Quasimodo

Viesti Kirjoittaja Quasimodo » Pe Kesä 18, 2010 8:13 pm

Itse tykkäsin AutoGlym punainen + NXT Generation + Meguiars #16-yhdistelmästä..Tuntuu ainakin kestävän.Seuraavaksi Glymin korvaa Black Hole.

markok

Viesti Kirjoittaja markok » Ke Heinä 07, 2010 8:17 am

Quasimodo kirjoitti:Itse tykkäsin AutoGlym punainen + NXT Generation + Meguiars #16-yhdistelmästä..Tuntuu ainakin kestävän.Seuraavaksi Glymin korvaa Black Hole.
Nyt ennenkuin alan autoa taas hinkkaamaan lisää niin täytyy vielä varmistaa täältä, että onko tuo Meguiar's NXT Generation Tech Wax® 2.0 kerrostettavissa, eli kannattaako laittaa useampi kerros vai onko turhaa työtä? Olisiko järkevämpää kerrostaa yhden NXT Generation kerroksen jälkeen jollakin muulla esim. tuolla #16:sta?

Vastaa Viestiin