Vahan levitys
Vahan levitys
Kuinkas noita vahoja levitetään sienellä pyörivin liikkein vai sienellä yhteensuuntaan?
Ei siis kyseessä myllytysaineet.
Vai onkos tyylinä miltä nyt parhaiten tuntuu?
Ei siis kyseessä myllytysaineet.
Vai onkos tyylinä miltä nyt parhaiten tuntuu?
Re: Vahan levitys
Olen levitellyt yleensä pyörivin liikkein mutta myös suorilla vedoilla. Vähän mikä tuntuu juuri siihen kohtaan parhaalta. Ei se vaha tiedä mitä liikettä on levittäessä käytetty. Tärkeimmät on levitetty määrä, tasaisuus ja kuivumisaika.
- Worst Class Shampoo Junkie -
Kaikki mekaaninen liike maali/lakkapinnalla tulee tehdä ilmavirran mukaisesti, eli kintaalla pesu, kuivaus, glazetus, sealantus, vahaus ja kiillotus aina ilmanvirran mukaisesti.
Siksi että mikronaarmut ja naarmut näkyvät tuolloin mahdollisemman vähän.
Miettikää poikittaiset naarmut konepellillä vs. pitkittäiset.
Siksi että mikronaarmut ja naarmut näkyvät tuolloin mahdollisemman vähän.
Miettikää poikittaiset naarmut konepellillä vs. pitkittäiset.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Hmm. Mitenkäs farkun takaloosteri menee? Siellä kun on pyörrettä melkosesti. 
- Worst Class Shampoo Junkie -
No siellä pyöritellään tietenkin reunoilta keskelle päin.
Ja siinä kannattaa käyttää apuna jotain puhallinta ja väriä siis ihan samalla tavalla kuin ne tekee tuulitunneleissa.
Ja siinä kannattaa käyttää apuna jotain puhallinta ja väriä siis ihan samalla tavalla kuin ne tekee tuulitunneleissa.
Facebookissa Sauvon Autopinnoitus
Hahhah, farkun takapaksi onkin haasteellinen
No ei, sen nyt sutasee pikaseen ihan random tyylillä.
No ei, sen nyt sutasee pikaseen ihan random tyylillä.
Onko kukaan levitellyt vahoja Lake Countryn laikoilla?
Onnistuuko esim. Black Holen tai Glymin punaisen levitys paremmin mustalla laikalla vai perinteisesti vahanlevityssienellä?
Onko mitään laikkaa olemassa vahan pois pyyhintään/kiillotukseen?
Katselin marketissa Korrekin "settiä" jossa oli muutama levityssieni ja niihin tarttuva kahva..Kahva vaikutti näppärältä.Saako noita pelkkiä kädensija kahvoja jostain?
Onnistuuko esim. Black Holen tai Glymin punaisen levitys paremmin mustalla laikalla vai perinteisesti vahanlevityssienellä?
Katselin marketissa Korrekin "settiä" jossa oli muutama levityssieni ja niihin tarttuva kahva..Kahva vaikutti näppärältä.Saako noita pelkkiä kädensija kahvoja jostain?
Minä olen levitellyt nestemäisiä vahoja, sealantteja ja glazeja LC:n laikoilla. Mustalla tai sinisellä. Levittäminen onnistuu hyvin, mutta poispyyhkiminen tulisi kyllä tehdä aina liinalla... minusta.Quasimodo kirjoitti:Onko kukaan levitellyt vahoja Lake Countryn laikoilla?
Minulle mieluisin tekniikka levitykseen on kuitenkin käsin. Kiinteät vahat/sealantit levitän tämmöisillä:

...ja juoksevat tämmöisillä:

- Antti -
Itse levitän mustalla tyynyllä ja pakotetulla epäkeskolla kiinteitä vahoja ja sealeriä jos mahdollista, usein miten on kun töissä noita eri laitteita on lattiasta kattoon.
Harmillisesti Collinite 915 purkin suuaukko on pieni niin ei tuo 12cm pädi oikein mahdu sinne, joutuu sormin nostaa, mutta taas Collinite 476S on passeli, pädi purkkiin ja pikku pyöräytys.
Koneella tulee mielestäni ohueempi kerros ja jotenkin nopeampi tapa levittää.
Harmillisesti Collinite 915 purkin suuaukko on pieni niin ei tuo 12cm pädi oikein mahdu sinne, joutuu sormin nostaa, mutta taas Collinite 476S on passeli, pädi purkkiin ja pikku pyöräytys.
Koneella tulee mielestäni ohueempi kerros ja jotenkin nopeampi tapa levittää.
Milläs porukka on noita dodon vahoja levitelly, ite kokeilin blue velvetiä levittää megun keltaisella mutta sillä tuli liian paksu kerros ja sit kokeilin kans käsin ja siten kyllä saa ohuelti mutta olis kiva jos olis jokin "sieni" tai muu.
Mulla on tällä hetkellä dodolta BV ja PHP niin niille jotkut hyvät pitäis löytää
Mulla on tällä hetkellä dodolta BV ja PHP niin niille jotkut hyvät pitäis löytää
Ford Mondeo mk3 EX: BMW E91 320i
Ihan Megun sienellä oon levitelly, ainakin aluksi tulee helposti paksulti mutta ei se sienen vika ole
Kannattaa kastella se ja puristaa kuivaks jos et vielä tehnyt.
Itse levitän PHP:n DJ SN mitillä. Ihan vaan sen uskomattoman kivun takia, mikä jää sormiin jos koko auton vetää kahteen kertaan ilmanfloG kirjoitti:Milläs porukka on noita dodon vahoja levitelly, ite kokeilin blue velvetiä levittää megun keltaisella mutta sillä tuli liian paksu kerros ja sit kokeilin kans käsin ja siten kyllä saa ohuelti mutta olis kiva jos olis jokin "sieni" tai muu.
Vain YKSI LSP!
Millä sienillä tai liinoilla porukka suosittelee levittämään Autoglymin SRP:n ja entä kiilloitus. Tämän vahan päälle ajattelin laittaa Colliniten 476s. Milläs collinite kannattaa levittää ja kiillottaa? Käsipelillä teen kaikki levitykset ja kiilloitukset.
Olisko tämä molemmille hyvä levitykseen:
http://www.cleanyourcar.co.uk/accessori ... d_136.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja kiilloitus jollain esim puuvillaliinalla.
Olisko tämä molemmille hyvä levitykseen:
http://www.cleanyourcar.co.uk/accessori ... d_136.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja kiilloitus jollain esim puuvillaliinalla.
Itse oon käsin levittany SRP:tä ihan AG:n omalla Perfect Palm Applicatorilla ja mikrokuituliinalla pyyhkinyt pois. Hyvin on toiminut ainakin tähän asti 
Toi Der Wunder on varmasti mitä mainioin SRP:lle. Itse suosin vahan levityksessä (jos tarvii erikseen levittimen) noita Dodon Supernatural Mitt:ejä. Ihan loistavia. Mulla on myös paloiksi leikelty german aplikaattori missä se valkonen, kovempi puoli on hyvä Lime Primen kanssa (jos jaksaa hieroa pieniä osia niin oikeesti vie jotain naarmuja poiskin..
Eiks toi Perfect Palm Aplikaattori oo semmonen kova
Eiks toi Perfect Palm Aplikaattori oo semmonen kova
Vain YKSI LSP!
Ei tää mielestäni mikään kauhean kova ole, en tosin omista mitään tuotetta mihin tuon kovuutta voisi verrata, viisaammat valistakoon siis 

Keltaisella puolella SRP ja mustalla puolella vahat/sealantit ja glazet, toimii erittäin hyvin.
Löytyy mm. Projectechin Jannelta (Sonüs SFX Pro Applicators -vahanlevitys/kiillotustyyny)

Tänään kun oli aikaa testailla tätä megun #16 niin, kyllä se vain on totta, että tätä pitää todella ohuelti annostella. Menzernan final finishin jälkeen aloin laittaa ensimmäistä kerrosta niin enköhän laittanut ensin "vahingossa" turhan reippaasti ja annoin kuivata liian kauan. Siinä sitten hierrettiin.
Kokeilin toisen ja kolmannen kerroksen vielä niin johan se viimeisellä kierroksella meni todella vaivattomasti. Kevyt pyyhkäisy purkista ja ilman painamista pintaan. Melkeinpä samalla tavalla kuin claybarilla vetelisi. Uusi suosikkini on löytynyt
The first point and click interface was Smith & Wesson.
Jos levittää liikaa tai vaha vaan jumahtaa pintaan niin ei pidä väkisin alkaa hieromaan sitä pois. Levittää uuden kerroksen päälle ja pyyhkii nopeasti pois niin pääsee helpommalla ja mikronaarmujen määrä vähenee.
Tai ruikkasee pinnalle hitusen QD, sama juttu.
Tai ruikkasee pinnalle hitusen QD, sama juttu.
-
Rauhallinen Erkki
Kappas, tämä olikin hyvä vinkki!Dani kirjoitti:Jos levittää liikaa tai vaha vaan jumahtaa pintaan niin ei pidä väkisin alkaa hieromaan sitä pois. Levittää uuden kerroksen päälle ja pyyhkii nopeasti pois niin pääsee helpommalla
"Somebody´s Heiney is crowding my ice box..." -R.Cuomo
Mitäs suosittelette tommosten paste wax tyyppisten vahojen levitykseen. Käytin itse pyöreätä vaahtomuovista, eikä se musta oikein toiminut, koska oli liian iso sinne purkkiin. Lisäksi tuommoisesta saa hirveän huonon otteen.
Fingermitt tai sitten paljain käsin.
Käsin levittämistä voisi kokeilla seuraavan kerran. Finger mitt: kin voisi olla kokeilemisen arvoinen ja varmasti hommaan joskus. Ei viitsi pelkästään niitä tilata.
"Pari" kysymystä miten vahan levitys pitäisi tehdä oikeaoppisesti esim. DAS-6 Pro:lla? Millä nopeudella? Minkälaisella painolla? Laikkana löytyy tähän tarkoitukseen CG Hexlogic musta. Millä nopeudella koneen liikutus? Limittäin vai ei? JneDani kirjoitti:Itse levitän mustalla tyynyllä ja pakotetulla epäkeskolla kiinteitä vahoja ja sealeriä jos mahdollista, usein miten on kun töissä noita eri laitteita on lattiasta kattoon.
*edit*
Ajatuskatko korjattu käsin -> koneella
Viimeksi muokannut hulk, Ma Heinä 18, 2011 1:50 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
:: DAS-6 PRO :: CG Hex-Logic :: Menzerna ::
^Miniminopeus eikä tarvii painaa. Tietty myötäilee vähän paremmin pinnan muotoja kun vähän painaa laikkaa lyttyyn (mikä hexillä on helppoa). Ideana vaan saada sitä tasaisesti joka paikkaan 
Vahat voi levittää kaikki käsin. Tai ainakaan en näe mitään syytä miksei voisi.
Eri asia sitten mitä mieltää vahaksi. Eikös Z3 oo vähän niinkun AIO tuote? Sisältääkö vain fillereitä vai myös hiovia ainesosia?
Vahat voi levittää kaikki käsin. Tai ainakaan en näe mitään syytä miksei voisi.
Eri asia sitten mitä mieltää vahaksi. Eikös Z3 oo vähän niinkun AIO tuote? Sisältääkö vain fillereitä vai myös hiovia ainesosia?
Vain YKSI LSP!