lasipintojen vahaus

Lasin, kumin, muovin jne. pintojen suojaus
Wolfie

Re: lasipintojen vahaus

Viesti Kirjoittaja Wolfie » Pe Kesä 03, 2011 11:41 pm

Kyllä kai Routeciltä saa mitä vaan mitä niillä on tarjolla. Kandee soittaa Jean Paanaselle tai Mikalle suoraan ja kysyä, tai sitten sivujen palautelomakkeen kautta kysästä.
Lähettäävät kyllä ainakin matkahuollolla jos on tarpeen. Tai sitten pääkaupunkiseudulla saanee aika helposti Mikan kanssa neuvoteltua treffit johonkin niin saa suoraan Mikan autosta kamaa.

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » Pe Kesä 03, 2011 11:45 pm

..se vaan on paha kun Mika avaa liukuoven, suottapi olla että mukaan tarttuu muutakin kamaa :lol:
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

Wolfie

Viesti Kirjoittaja Wolfie » La Kesä 04, 2011 12:35 am

Dani kirjoitti:..se vaan on paha kun Mika avaa liukuoven, suottapi olla että mukaan tarttuu muutakin kamaa :lol:
Jep =) Onks se muuten se teidän käyttämä ???-muovinhoitoaine Mikan takakontista kotoisin?

Peke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peke » La Kesä 04, 2011 6:24 am

Urran kirjoitti:
Peke kirjoitti:Todella harmi kun ainetta ei saa ostettua mistään, tuolle olisi todellakin käyttöä. Kesto ihan eri luokkaa kuin muissa vastaavissa aineissa, mitä olen kokeillut.
No onneks mulla on tota vielä vähän jäljellä, mutta ei tuo pitkälle riitä. :(
Miksei sais? Justhan Wolfie tekee kimppaostoa Tardikselle Routec:ilta, miksei tota sais?
Siis eikös tuolta tilata nyt eri ainetta? Mä olen ollut siinä uskossa, ettei tuota Diamonttia myydä yksityisille. Näin ainakin kertoivat aiemmin ku veli oli paikassa töissä, mis tekivät tuota käsittelyä. Kyllä mua kiinnostais pirusti, jos tuosta tehtäs kimppatilaus? Wolfie? ;)
Kyllähän täällä varmaan kiinnostusta olisi, nimittäin ton parempaa lasipinnoitetta en tiedä.
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

joye

Viesti Kirjoittaja joye » Ke Kesä 08, 2011 11:52 am

Wolfie kirjoitti:
Dani kirjoitti:..se vaan on paha kun Mika avaa liukuoven, suottapi olla että mukaan tarttuu muutakin kamaa :lol:
Jep =) Onks se muuten se teidän käyttämä ???-muovinhoitoaine Mikan takakontista kotoisin?
Mä voin tähän vastata... Ei ole. ;) Rainolalta tosiaan löytyy sieltä "pienestä" vw:stä vaikkas sun mitä kivaa, houkutus on aina suuri kun ovi aukeaa. :D

Wolfie

Viesti Kirjoittaja Wolfie » Ke Kesä 08, 2011 3:51 pm

Peke kirjoitti:
Urran kirjoitti:
Peke kirjoitti:Todella harmi kun ainetta ei saa ostettua mistään, tuolle olisi todellakin käyttöä. Kesto ihan eri luokkaa kuin muissa vastaavissa aineissa, mitä olen kokeillut.
No onneks mulla on tota vielä vähän jäljellä, mutta ei tuo pitkälle riitä. :(
Miksei sais? Justhan Wolfie tekee kimppaostoa Tardikselle Routec:ilta, miksei tota sais?
Siis eikös tuolta tilata nyt eri ainetta? Mä olen ollut siinä uskossa, ettei tuota Diamonttia myydä yksityisille. Näin ainakin kertoivat aiemmin ku veli oli paikassa töissä, mis tekivät tuota käsittelyä. Kyllä mua kiinnostais pirusti, jos tuosta tehtäs kimppatilaus? Wolfie? ;)
Kyllähän täällä varmaan kiinnostusta olisi, nimittäin ton parempaa lasipinnoitetta en tiedä.
Anteeksi notta kesti hetken, missannut tämän keskusteluntyngän ihan kokonaan :oops:
Kysely heitetty Routecille V1 Diamondin pakkauskoosta ja hinnasta. Raportoin tänne kun kuuluu jotain :)

Peke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peke » Ke Kesä 08, 2011 10:26 pm

Hienoa, sitä odotellessa...
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

herkkoo

Viesti Kirjoittaja herkkoo » To Kesä 16, 2011 10:58 pm

Onks muut koskaa kokeillut NSC:ta tuulilasiin? Mä laitoin just äsken ja mitä tos suihkepullosta kokeilin sumutella niin ihmeen hyvin näyttäis hylkivän vettä :roll:

Kestosta ei mitään tietoa, eikä myöskään siitä että miten toi toimii ajossa mutta seurataan kunhan joskus satais. Vai pitäskö tehdä "sadetin" että kaveri painepesurin kans tuulilasin eteen ja tykittää vettä ku toinen ajaa 100km/h :mrgreen:

Peke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peke » Pe Kesä 17, 2011 1:46 am

Wolfie, onkos kuulunut vielä mitään? :roll:
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

Wolfie

Viesti Kirjoittaja Wolfie » Pe Kesä 17, 2011 2:51 am

Peke kirjoitti:Wolfie, onkos kuulunut vielä mitään? :roll:
Ei oo sähköpostiin vastattu :cry: Ens viikolla voisin soitella Paanaselle tai suoraan autoon Mikalle ja kysyä hintaa. Tämän viikkoa ollut niin epäinhimilliset työajat taas ettei oikein virastoaikoina kerkiä olla hereillä :lol: Ens viikolla aamuhukit niin ehtii käyttää työajan hyödyksi ja soitella.

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Pe Kesä 17, 2011 8:00 am

En muuten välttämättä suosittele kokeilee eri sealantteja/vahoja tuulilasiin. Ainakin itellä silkkarisulat jäi välillä pomppimaan lisääntyneen kitkan vuoksi. On meinaan perin **ttumaista. Senhän takia ikkuna sealantit on ihan eri tuotteita koska se pinta liukas sille sulalle. Muut ikkunat on kyl ollu vahassa.
Vain YKSI LSP!

jallu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jallu » Pe Kesä 17, 2011 8:37 am

Tarviipa laittaa viis 5-sateesta ikkunaan ens pesun yhteydessä, huomaa kyllä että ikkunassa ei ole mitään mömmöjä. Joutuu toisinaan jopa pyyhkimään ikkunaa.
Suola kuuluu ruokaan, ei tielle.

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Pe Kesä 17, 2011 8:48 am

Multa aina kysytään et oonks levitelly viis sateesta ikkunoille kun sateella on aina hirvee beadingi niissä. Mä oon vaan claylla käyny ne läpi. Kyl se vesi poistuu tietty GTecniq yms tuotteiden jälkeen nopeemmin mut en mä yleensä tarvii pyyhkijöitä ollenkaan yli 100km nopeudessa, jos kunnolla sataa (ei tihku). :roll:
Vain YKSI LSP!

Harú

Viesti Kirjoittaja Harú » Pe Kesä 17, 2011 12:05 pm

Urran kirjoitti:Multa aina kysytään et oonks levitelly viis sateesta ikkunoille kun sateella on aina hirvee beadingi niissä. Mä oon vaan claylla käyny ne läpi. Kyl se vesi poistuu tietty GTecniq yms tuotteiden jälkeen nopeemmin mut en mä yleensä tarvii pyyhkijöitä ollenkaan yli 100km nopeudessa, jos kunnolla sataa (ei tihku). :roll:
Siis tolla 5sateesta on just se hyvä puoli et niitä pisaroita ei jää sateen/pesun jälkeen ikkunaan. Kännystä löytyy hyvä 50/60 kuva siitä.
Omalla kohdalla käytän sitä juurikin sen takia et pesun jälkeen ikkunat on helpompi kuivata.

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Pe Kesä 17, 2011 1:33 pm

^Siis ei mun ainakaan käytännössä tarvii kuivata kun ikkunan alla oleva lista. Ei se vesi jää siihen ikkunaan kyllä juuri ollenkaan, vaan valuu pois. Etenkin open hosen jälkeen.

Enkä nyt missään tapauksessa tarkoittanut että turhia aineita, päinvastoin, mutta kun on nähny noita 50/50 kuvia niin oma ikkuna on ilman sealanttia kyllä huomattavasti liukkaampi kun mitä se "ei käsitelty" puoli on valtaosassa niistä.
Vain YKSI LSP!

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » La Kesä 18, 2011 12:18 am

Wolfie kirjoitti:
Joo siis ei ole, tämä ??? -hyttysmyrkky on saksalainen tökötti ja sillä ei ole mitään tekemistä Routecin aineitten kanssa.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

Peke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peke » Ke Kesä 29, 2011 3:24 am

Wolfie kirjoitti: Ei oo sähköpostiin vastattu :cry: Ens viikolla voisin soitella Paanaselle tai suoraan autoon Mikalle ja kysyä hintaa. Tämän viikkoa ollut niin epäinhimilliset työajat taas ettei oikein virastoaikoina kerkiä olla hereillä :lol: Ens viikolla aamuhukit niin ehtii käyttää työajan hyödyksi ja soitella.
Ootko kerenny soittelee?
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

Wolfie

Viesti Kirjoittaja Wolfie » Ke Kesä 29, 2011 3:37 pm

Justiinsa soitin Routecin Mikalle ja V1 Diamond ei ole enää sen nimistä, ainoastaan valmistajan nimellä kulkee enää. Ja se mikä on isompi ongelma on se että V1 Diamondia ei Routec myy yksityiselle :shock: Eli pitäis jonkun firman läpi kierrättää tuote. Routec saattaa pahimmillaan menettää myyntioikeuden tähän tuotteeseen jos yksityiselle myyvät. Selitti asian niin että tuote on ns hyväksytyille "asentajille" tarkoitettu tuote niin nämä hyväksytyt mestat menettäisivät liikaa asiakkaita jos yksityiselle myydään...
Ja setin hinta (kliineri+pinnoite) on 109e verolla firmalle. Setissä on 500ml pinnoitetta.

Eli jos ei joku mikätahansa firma suostu olemaan välikätenä niin mahdoton keikka :(

Peke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peke » Ke Kesä 29, 2011 7:08 pm

Näin mä vähän pelkäsinkin... :(
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

Wolfie

Viesti Kirjoittaja Wolfie » Ke Kesä 29, 2011 7:18 pm

On tuo kyllä sen verti suolasen hintaistakin että olis varmaan jäänyt itteltä kokeilematta. Täytynee testailla CQuartz taikka Wolfs Chemicals seuraavaks sitten. Ei tuo 5sateesta huonoa ole, mutta kestävyydessä olis vähän parannettavaa.

-JP-

Viesti Kirjoittaja -JP- » Ke Kesä 29, 2011 8:32 pm

Skodaan laitettiin viime viikolla just tuo Autosmartin pinnoite. Hyvin kyllä vesi helmeilee pois lasilta ja on mukavampi pyyhkiäkin tuulilasia. Kesto jää nähtäväksi...
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips

Peke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peke » Ke Kesä 29, 2011 10:13 pm

No mun ei tartte kokeilla tuota, se on kuitenkin parasta mitä tiedän tai olen kokeillut. Jostain sitä ois saatava lisää ku entistä ei ole enää paljoa jäljellä.
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

Wolfie

Viesti Kirjoittaja Wolfie » Ke Kesä 29, 2011 10:32 pm

Peke kirjoitti:No mun ei tartte kokeilla tuota, se on kuitenkin parasta mitä tiedän tai olen kokeillut. Jostain sitä ois saatava lisää ku entistä ei ole enää paljoa jäljellä.
Jonkun firman kautta tuota sais tilattua. Jos on tuttuja jolla ois Y-tunnus niin kysäsee siltä suostuuko ostamaan sulle tommosen setin. Tai sitten käyt kysymässä niistä mestoista mitkä niitä asentaa josko ne suostuis myymään :( Muita vaihtoehtoja ei taida oikein olla...

Dandan

Viesti Kirjoittaja Dandan » Ke Heinä 13, 2011 9:47 am

Tossa auton myllytyksen yhteydessä sutasin Menzernan PowerLockin myös laseille (DW:llä joku oli suositellut) ja eilen satoikin sitten ensimmäisen kerran. Oli aika uskomaton kokemus :D Ei puhettakaan et ois pyyhkimiä tarvittu. Ensimmäistä kertaa näin myös oman auton käsittämättömän helmeilyn peittämänä.

Untuvikkona oisin varmasti ollu yhtä ihmeissäni korrekin vahasta juuri myllytetyn auton pinnalla, mutta silti pakko sanoa että aivan huikeaa kamaa tuo PowerLock. ;)
Best things in life are not things.

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » Ke Heinä 13, 2011 9:22 pm

Laseille käy siis ihan perusvaha/sealant vai? Joku on antanut joskus ymmärtää et ei ole suositeltavaa laittaa... en muista kyl kuka :lol:

Vastaa Viestiin