Tarkoitat varmaan samaa mitä jotkut (mm. Wolf's Jesse) on sanoneet et noille nanopohjaisille pinnoitteille ei kannata käyttää muita aineita kuin niille suunniteltuja et pysyy "nanopartikkeleiden" toimivuus optiminaTuli tässä mieleen että eihän toi Dodon BTBM shampoo "syö" pinnasta mitään jos auton pinnassa on Cquartz tai GTechniq kamat?
Biggest Shampoo test ever! ja Urranin testien kommentit
Re: Biggest Shampoo test ever! ja Urranin testien kommentit
Totahan voi tarkastella kahdesta suunnasta.samunoz kirjoitti:Tarkoitat varmaan samaa mitä jotkut (mm. Wolf's Jesse) on sanoneet et noille nanopohjaisille pinnoitteille ei kannata käyttää muita aineita kuin niille suunniteltuja et pysyy "nanopartikkeleiden" toimivuus optiminaTuli tässä mieleen että eihän toi Dodon BTBM shampoo "syö" pinnasta mitään jos auton pinnassa on Cquartz tai GTechniq kamat?Aikamielenkiintoista tosiaan nää uudet nano jutut. Kukas näistä sitten oikeasti tietää. Pinnoite varmasti kestää mut miten on sitten ulkonäön, se kai on suurempi kysymys...
Varmaksihan ei osaa sanoa kun Dom mutta väittäisin että BTBM on todella turvallinen, kaikkien pintojen ja LSP:eiden kanssa. Koska ei sinällään jätä mitään mikä varsinaisesti vois heikentää alla olevaa LSP:tä. Lisäksi itse luen sen yksiin vahaturvallisimpiin shampoisiin, lähinnä henkilökohtaisiin tuntemuksiin perustuen.
Ja se toinen suunta on sitten se että onko pinnoitteiden valmistajilla markkinointikikkana ilmoittaa ettei muuta kuin omat nanoshampoot käy, sen takia koska pinnoite ei kestä pinnassa ilmoitettua aikaa ilman sitä? Perustuen siis siihen että shampoo jättäisi taaksensa aina hieman lisää pinnoitetta, pidentäen alla olevan kestoa. Luonnollisesti kyseessä voi olla myös se että dedikoitunut shampoo ei sisällä itse LSP:lle mitään haitallista, kun tiedetään mitkä olisivat haitaillisia pinnoitteelle.
Vain YKSI LSP!
No eihän nämä kestopinnoitteet voi itseensä ottaa normaaleista shampoo pesuista? Puhutaan kuitenkin kovista pinnoitteista, jotka pitäisivät kestää pinnassa happosateista suolapaskaan ympäri maailmaa, mutta shampoolla olisi sitten jotain suurempaa vaikutusta...Urran kirjoitti:
Ja se toinen suunta on sitten se että onko pinnoitteiden valmistajilla markkinointikikkana ilmoittaa ettei muuta kuin omat nanoshampoot käy, sen takia koska pinnoite ei kestä pinnassa ilmoitettua aikaa ilman sitä? Perustuen siis siihen että shampoo jättäisi taaksensa aina hieman lisää pinnoitetta, pidentäen alla olevan kestoa. Luonnollisesti kyseessä voi olla myös se että dedikoitunut shampoo ei sisällä itse LSP:lle mitään haitallista, kun tiedetään mitkä olisivat haitaillisia pinnoitteelle.
Varmaan jotain jättävät nämä omat shampoot jälkeensä ja ylläpitävät sitä pintaa, mutta ei sitä kyllä tuhottua saa muilla shampoilla. Ja jos saa, niin aika heppoista tavaraa siinä tapauksessa...
Kaikki liha tottelee kuria...
Älkää nyt ampuko, mutta esimerkiksi Finikorin Brilliant käsittelyn mukana tulee hoitoaine, jolla pitäisi "pestä" auto kerran kuussa, jotta pinta säilyisi hyvänä luvatun ajan. Joten kyllä mä veikkaan, että toi Urranin kakkos spekulaatio saattaa olla hyvinkin lähellä totuutta.
Juu en väitäkään, että väärässä. Varmasti noin juuri, että pesemällä omalla aineella, niin pysyy sen luvatun ajan paremmin pinnassa. Joku vain kysyi tuossa aiemmin, että syökö nämä muut pesuaineet tuon pinnoitteen pois, niin siihen en itse vaan kyllä usko.
Juu siis ehdottomasti samaa mieltä. En todellakaan usko. Mutta viittasinkin tuolla kakkosvaihtoehdolla siihen että jos sealantin kesto olis luonnollisella shampoolla pestynä vaikka vaan 6kk niin valmistajan "dedikoitunutta shampoota" käyttäen saataisiin se kasvamaan vuoteen, jos joka viikko pesis, koska se shampoo jättäisi aina pienen lisän suojaa siihen pintaan. Väitän että tähän perustuu noi Finikorit yms. just.Hynde kirjoitti:Juu en väitäkään, että väärässä. Varmasti noin juuri, että pesemällä omalla aineella, niin pysyy sen luvatun ajan paremmin pinnassa. Joku vain kysyi tuossa aiemmin, että syökö nämä muut pesuaineet tuon pinnoitteen pois, niin siihen en itse vaan kyllä usko.
Vain YKSI LSP!
Väänsin Excelillä pikaisesti painotustaulukon testien vertailua varten.
Lukitsin kaikki solut painotusarvoja lukuunottamatta, ettei pääse vahinkoja sattumaan.
Ei muuta kuin pistämään omat painotukset ja etsimään voittaja, tai hakemaan painotukset, joilla omasta suosikista saadaan voittaja.
Tiedosto
Yritän muistaa päivittää tuota aina uuden testin saavuttua.
Lukitsin kaikki solut painotusarvoja lukuunottamatta, ettei pääse vahinkoja sattumaan.
Ei muuta kuin pistämään omat painotukset ja etsimään voittaja, tai hakemaan painotukset, joilla omasta suosikista saadaan voittaja.
Tiedosto
Loistavaa! Kiitokset tästä-ruoska- kirjoitti:Väänsin Excelillä pikaisesti painotustaulukon testien vertailua varten.
Tiedosto
Vain YKSI LSP!
Juu samaa mieltä itsekin. Huonosti lainasin tuota ensimmäistä viestiäni...Urran kirjoitti:Juu siis ehdottomasti samaa mieltä. En todellakaan usko. Mutta viittasinkin tuolla kakkosvaihtoehdolla siihen että jos sealantin kesto olis luonnollisella shampoolla pestynä vaikka vaan 6kk niin valmistajan "dedikoitunutta shampoota" käyttäen saataisiin se kasvamaan vuoteen, jos joka viikko pesis, koska se shampoo jättäisi aina pienen lisän suojaa siihen pintaan. Väitän että tähän perustuu noi Finikorit yms. just.Hynde kirjoitti:Juu en väitäkään, että väärässä. Varmasti noin juuri, että pesemällä omalla aineella, niin pysyy sen luvatun ajan paremmin pinnassa. Joku vain kysyi tuossa aiemmin, että syökö nämä muut pesuaineet tuon pinnoitteen pois, niin siihen en itse vaan kyllä usko.
Millon testipenkissä Dodon Sour Power tai CG:n Citrus Wash & Gloss? Itse haluisin nähdä testissä VerryBerryn ku tulee käytettyä paljon, onnistuisko? 
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Ehdotuksia testattavista luonnollisesti otetaan vastaan. Noista mulla ei itellä oo sampleja vielä muutakun Verry Berrystä. Mut sonikkilla tais olla SP? Asuu melkeen naapurissaPeke kirjoitti:Millon testipenkissä Dodon Sour Power tai CG:n Citrus Wash & Gloss? Itse haluisin nähdä testissä VerryBerryn ku tulee käytettyä paljon, onnistuisko?
Kuten suurimmissa osin foorumilla, myös mun testissä, on voimassa suora demokratia. Jos 70% foorumin väestä haluu mun testaavan esan omaa shampoosekotusta seuraavaksi niin tottakai mä testaan
Vain YKSI LSP!
Molempia löytyy, SP ja CW+G.
SP testille ääni myös täältä. CW+G voisi testata syksyllä, jolloin sen ominaisuuksien pitäisi tulla paremmin esille.
Mulle tulossa SP ja GW+G(kummastakaan ei mitään kokemuksia) ja VB nyt ollu melkein kokoajan käytössä, siks kiinnostaa paljon. Kysynpä täs samalla, et mistä ostatte VB:tä? Autohoidosta ite hakenu, mut ketkä muut myy?
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
äänestetään muita vastaan ja sonataan CG:n Citrus Wash & Gloss kun muut sanoo SP:n. 
- Posambique
Muakin kiinnostais enemmän CG CWG, mutta sitähän Urranilla ei vielä ole.
Car-Lack68 kiinnostaa mua kun sitä on itselläkin, ja on melko edullista/litra (CYC)
EDIT: Lisäys: Urran, et ole muuten lisännyt Car-Lack68:a vielä testattavien listaan
Car-Lack68 kiinnostaa mua kun sitä on itselläkin, ja on melko edullista/litra (CYC)
EDIT: Lisäys: Urran, et ole muuten lisännyt Car-Lack68:a vielä testattavien listaan
"Urku auki, pelti kii"
Dodon SP:lle täältä ääni
BTBM ihan lopussa ja siihen kyllä tyytyväinen, kuhan tuota megun hyperwashia saa vähemmäksi nii tuo SP vois olla seuraavana vuorossa 
-
Rauhallinen Erkki
Sour Powerille ääni täältä.
"Somebody´s Heiney is crowding my ice box..." -R.Cuomo
Citrus Wash + Gloss:lle ääni täält! 
Keräilen ääniä seuraavaan pesuun asti, jatkakaa siis ihmeessä äänestystä. Auto ei vaan taas tuppaa likaantua 
Posa mulla on yks toinenkin shampoo lisäämättä listaan
Vain YKSI LSP!
Jos sulla muuten ei ole Citrus Wash + Gloss shampoota niin multa löytyy. Olen tulossa työreissulle sinne 21-22.6.Urran kirjoitti:Keräilen ääniä seuraavaan pesuun asti, jatkakaa siis ihmeessä äänestystä. Auto ei vaan taas tuppaa likaantua
Mua kiinnostas Verry Berry. Yllättäen
CitrusWash&gloss ja Sour Power on ollut sen verran tiiviissä käytössä että niistä jo vähän tietoa. Toki käy kaikki vaihtoehdot. Kunhan vaan PK:ssa on lukemista 
Suola kuuluu ruokaan, ei tielle.
TKe_ kirjoitti:Jos sulla muuten ei ole Citrus Wash + Gloss shampoota niin multa löytyy. Olen tulossa työreissulle sinne 21-22.6.Urran kirjoitti:Keräilen ääniä seuraavaan pesuun asti, jatkakaa siis ihmeessä äänestystä. Auto ei vaan taas tuppaa likaantua
sonikk kirjoitti:Molempia löytyy, SP ja CW+G.
Pyrin hyväksikäyttämään sonikkia. Jos se vaan antaa mun
Tota jallun mainitsemaa lukemista pyrin tuottamaan, jopa enemmänkin. Jos vaan olis enemmän aikaa
Vain YKSI LSP!
Ah, sokeus vaivaa, oli nimittäin mennyt toi sonikk postaus ohi.Urran kirjoitti:TKe_ kirjoitti:Jos sulla muuten ei ole Citrus Wash + Gloss shampoota niin multa löytyy. Olen tulossa työreissulle sinne 21-22.6.Urran kirjoitti:Keräilen ääniä seuraavaan pesuun asti, jatkakaa siis ihmeessä äänestystä. Auto ei vaan taas tuppaa likaantua
Posa mulla on yks toinenkin shampoo lisäämättä listaansonikk kirjoitti:Molempia löytyy, SP ja CW+G.
Pyrin hyväksikäyttämään sonikkia. Jos se vaan antaa mun
Tota jallun mainitsemaa lukemista pyrin tuottamaan, jopa enemmänkin. Jos vaan olis enemmän aikaa
Juu, lukemista olisi kiva saada, niin vannepesuaineiden kuin shampoiden osalta
Sun tarvii ottaa "tinat" ja ruveta tuotetestaajaksi!Urran kirjoitti:
Suola kuuluu ruokaan, ei tielle.