Kertokaa Snow Foam -reseptinne.
Re: Kertokaa Snow Foam -reseptinne.
Puuilossa Pro-kleen snow foam 5l/19.90€ onko kukaan testannut?
Kuvakin ois mutta ei taida pystyä suoraan tänne laittamaan kuvaa?
-
hiusnaarmu
Kärkkäinenkin kauppaa samaista merkkiä.Buster kirjoitti:Puuilossa Pro-kleen snow foam 5l/19.90€ onko kukaan testannut?
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa ... -painepesu" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei taida olla kokeilemisen arvoista, en ole kylläkään itse käyttänyt.
Kyselempä tässä vähän tuosta Bilt Hamberin Auto-foamista. Olen huomannut oman autoni kanssa että se tuuppaa pilaamaan 2000-luvun alun mersujen listat. Ensimäistä kannuani hankkiessani kaverini varoitti, että listoihin tulee jälkeä jos pesen tuolla kauemmin. Tätähän en uskonut silloin, mutta nyt 2v auton hankinnan jälkeen omatkin listat alkavat näyttämään kärsineiltä. Täällä muutama havainnekuva: https://goo.gl/photos/JeZHCVn6XGmMBrwPA.
Auto-foamin olen levittänyt aina lancella ja aine on raakana pullossa. Seoksen olen säätänyt lancesta hyvin valuvaksi, en milloinkaan partavaahdoksi. Myöskään aine ei ole koskaan päässyt kuivumaan pintaan. Tämähän voi vaikuttaa jokin muukin aine (Motox tehopesu, AS40) mitä olen käyttänyt vahanpoistossa, mutta epäilen juuri AF:ää, kun kaverillanikin oli ollut samaa ongelmaa. Tuohan voi olla myös ihan listojen "ominaisuuskin", kyseessähän on jo vanha 2003 S500. Viikonloppuna myllytän auton, ja katson saako noita enään elvytettyä.
Onko muilla ollut samanlaisia kokemuksia?
Auto-foamin olen levittänyt aina lancella ja aine on raakana pullossa. Seoksen olen säätänyt lancesta hyvin valuvaksi, en milloinkaan partavaahdoksi. Myöskään aine ei ole koskaan päässyt kuivumaan pintaan. Tämähän voi vaikuttaa jokin muukin aine (Motox tehopesu, AS40) mitä olen käyttänyt vahanpoistossa, mutta epäilen juuri AF:ää, kun kaverillanikin oli ollut samaa ongelmaa. Tuohan voi olla myös ihan listojen "ominaisuuskin", kyseessähän on jo vanha 2003 S500. Viikonloppuna myllytän auton, ja katson saako noita enään elvytettyä.
Tuttu vaiva ja listatyyppi. Niihin jää pirun helposti waterspotteja jotka tekee listat nopeasti rumiksi. Samaa oireilua olen havainnut myös muilla pesuaineilla, joten kysymys ei ole pelkästään AF:stä. Helpoin korjaus asiaan on vahata ne listat samalla vahalla kuin vahaat auton. Kai ne voi myllyttääkkin, jos haluaa, mutta se ei poista itse ongelmaa jonka aiheuttaja on hankala listamateriaali. Tämä on varustellun mersun ongelma, saman ikäisissä karvalakkimalleissa ei ole tätä riesaa..Oka kirjoitti:Kyselempä tässä vähän tuosta Bilt Hamberin Auto-foamista. Olen huomannut oman autoni kanssa että se tuuppaa pilaamaan 2000-luvun alun mersujen listat. Ensimäistä kannuani hankkiessani kaverini varoitti, että listoihin tulee jälkeä jos pesen tuolla kauemmin. Tätähän en uskonut silloin, mutta nyt 2v auton hankinnan jälkeen omatkin listat alkavat näyttämään kärsineiltä. Täällä muutama havainnekuva: https://goo.gl/photos/JeZHCVn6XGmMBrwPA.
"The best or nothing" - Gottlieb Daimler
Listat on saanut aina vahaa sillon kun autokin. Taitaapa sitten olla ihan ominaisuus. Kiitos kokemuksistaOskuV kirjoitti: Tuttu vaiva ja listatyyppi. Niihin jää pirun helposti waterspotteja jotka tekee listat nopeasti rumiksi. Samaa oireilua olen havainnut myös muilla pesuaineilla, joten kysymys ei ole pelkästään AF:stä. Helpoin korjaus asiaan on vahata ne listat samalla vahalla kuin vahaat auton. Kai ne voi myllyttääkkin, jos haluaa, mutta se ei poista itse ongelmaa jonka aiheuttaja on hankala listamateriaali. Tämä on varustellun mersun ongelma, saman ikäisissä karvalakkimalleissa ei ole tätä riesaa..
- Posambique
Pinnoitus varmaan ainoa joka oikeasti suojaisi noi listat. Tiedän että VAG-konsernilla on myös ollut ongelmana joidenkin autojen kanssa että listat ovat pilalla jopa ensimmäisen pesun jälkeen jossa on käytetty vähänkään emäksistä pesuainetta. On sillon kyllä valmistajan vika - autot pitää suunnitella niin että ne voi ajaa esim. konepesuun.
Vaan minkäs teet...
Vaan minkäs teet...
"Urku auki, pelti kii"
Täysin samaa mieltä JuhaU:n kanssa. BH-Autofoamiin verrattuna tuo Motonetin tuote on ihan käsittämättömän huono. Kesäpesuissa oon lähinnä itte kans käyttänyt,siinäpä se. Toista purkkia en varmana osta.Juha U kirjoitti:Ostin reilu vuosi takaperin Jyväskylästä pöntön tuota.Ei ollut kummoista ainetta, kun vertas BH-Autofoamiin. Pinta jäi likaiseksi, eikä suolat irronnut pinnasta. Käytin pöntön kesäpesuissa loppuun ja pölyyn tuo toimi riittävän hyvin. Toista pönttöä en itselleni enää osta. Nämä siis omia kokemuksia aineesta
King Carthurin Control Snow. Onko kenelläkään vielä kokemuksia verrattuna BH:n snowfoamiin?
Etuveto - Joku veikkauksen uusi peli vai?
Skidisti myöhänen vastaus mutta menee pulloon 1:9 seoksela. Mulla itellä on viiva pullon kyljessä 9dl ja 10dl kohdalla, vedet ensin ysiin ja sit pumpulla Megut. Sit ruuvaa lancen kiinni ja pyörittelee pulloa pari kertaa.Alfa156 kirjoitti:Moi,
Sain tonkan Mequaiarsin Hyper washia käsiini. Täällä joku oli käyttänyt sitä esipesufoamina, mutta tarkalleen miten?
Tuntuu että pitää lantrata vedellä ihan tajuttomasti ja vaahtoa silti siellä Lancen pullossa. Eikä toi pesutehokaan tehnyt vaikutusta Autofoamiin verrattuna...
Tää on ihan hyvä video aiheesta (vaikka turhaan sotkeekin lisäämällä veden pesuaineen jälkeen):
http://www.dailymotion.com/video/x31oqmp" onclick="window.open(this.href);return false;
Vain YKSI LSP!
Tuli ostettua elämän ensimmäinen Foam Suomen suurimmasta kyläkaupasta Tuurista kun kohdalle sattui. Merkkiä en muista, 5l pönttö oli jotain 18€. Tarjolla oli myös halvempaa - ei vahaturvallista - foamia. Ainakin itikat yms. lähti aika nätisti painepesurilla huuhdellessa pinnasta jossa pari viikkoa sitten levitetty Bilt Hamberin speed wax. Auto valkoinen. Muutama pikipiste jäi varsinaiselle pesulle jotka joutui hankaamaan kintaalla pois.
Pesukoneena Lidlin painepesuri ja muistaakseni Puolasta ebayn kautta tilattu lance.
Pesukoneena Lidlin painepesuri ja muistaakseni Puolasta ebayn kautta tilattu lance.
Onko esipesua tehdessä lämpimällä vedellä kuinka tärkeä rooli esim. vaahdottumisessa? Toki lämmin vesi irrottaa lian lähtökohtasesti tehokkaammin, mutta hoituuko esipesuttelut painepesurilla ja vaahottimella kylmävesipisteen kauttakin?
- Posambique
Kyllä hoituvat,
lämmin vesi parantaa tehoa, mutta on luksus jota ei monella ole käytettävissä.
lämmin vesi parantaa tehoa, mutta on luksus jota ei monella ole käytettävissä.
"Urku auki, pelti kii"
Autoduden ylihinaista kamaa jota ylistävät sivuillaan markkinoiden parhaaksi, ei ole mitenkään parempaa kuin BH:n snowfoam.Capri89 kirjoitti:King Carthurin Control Snow. Onko kenelläkään vielä kokemuksia verrattuna BH:n snowfoamiin?
Näin olen itsekin ymmärtänyt että hehkutus mennyt vähän yli!MaxLoad kirjoitti:Autoduden ylihinaista kamaa jota ylistävät sivuillaan markkinoiden parhaaksi, ei ole mitenkään parempaa kuin BH:n snowfoam.Capri89 kirjoitti:King Carthurin Control Snow. Onko kenelläkään vielä kokemuksia verrattuna BH:n snowfoamiin?
Paffa ja Jopi tekivät testin jossa vertailivat ko. aineita ja mitään suurta eroa eivät saaneet testissä esille.
Autoduden markkinointi perustuu agressiiviseen ja hiukan yliampuvaan hehkutukseen, varsinkin omia tuotteitaan kohtaan.
Lähetetty minun SM-A310F laitteesta Tapatalkilla
Autoduden markkinointi perustuu agressiiviseen ja hiukan yliampuvaan hehkutukseen, varsinkin omia tuotteitaan kohtaan.
Lähetetty minun SM-A310F laitteesta Tapatalkilla
Bad company corrupts
Shellin pihan reseptinä Auto foamia bilteman pumppuruiskuun 0,5dl loraus ja litra vettä päälle. Lähtee hyvin kunhan pesee painepesurilla alhaalta ylöspäin.
Kesäreseptinä kiinan lanceen raakana pulloon ja säädöt minimiin. Syö todella paljon ainetta. Jatkossa varmaankin 50% tai 30% laimennus pulloon. Ei sitä ainetta niin paljon tarvita.
Kesäreseptinä kiinan lanceen raakana pulloon ja säädöt minimiin. Syö todella paljon ainetta. Jatkossa varmaankin 50% tai 30% laimennus pulloon. Ei sitä ainetta niin paljon tarvita.
- Projectech
- Apupoika
- Viesti:
Et kysynyt, mutta vastaan silti
Kumpaan ääripäähän ruuvasitkaan säädön, kun ainetta meni liikaa, niin kokeilepa toiseen suuntaan. Ei tarvitse sitten turhaan alkaa lancen pulloon Auto-foamia laimentamaan.
Kumpaan ääripäähän ruuvasitkaan säädön, kun ainetta meni liikaa, niin kokeilepa toiseen suuntaan. Ei tarvitse sitten turhaan alkaa lancen pulloon Auto-foamia laimentamaan.
Palveleva autonhoitotuotteiden erikoisliike
Laatutuotteita pieniin ja suuriin autonhoitotarpeisiin, ohjeet ja vinkit kaupan päälle. Ota rohkeasti yhteyttä! autonhoitokauppa.fi
Laatutuotteita pieniin ja suuriin autonhoitotarpeisiin, ohjeet ja vinkit kaupan päälle. Ota rohkeasti yhteyttä! autonhoitokauppa.fi
Tulipa tilattua Lance dr dirt g1 ja pesuaineeksi ValetPRO Advanced Neutral Snow Foam. Ensimmäinen Lance itselle ja pesurina käytössä Black decker 1300 eli ihan perus malli.
Kannattaako tuo Valetpro lantrata säiliöön vai laittaa raakana ja säätää Lancesta seos?
Topicista ymmärsin että raakana kannattaisi käyttää tuota, mutta netissä taas videoissa tuota tuntuu käyttäjät lantraavan ja silti näyttäisi hyvin vaahtoavan. Tarkoitus olisi kumminkin vahat säilyttää pinnassa
.
Kannattaako tuo Valetpro lantrata säiliöön vai laittaa raakana ja säätää Lancesta seos?
Topicista ymmärsin että raakana kannattaisi käyttää tuota, mutta netissä taas videoissa tuota tuntuu käyttäjät lantraavan ja silti näyttäisi hyvin vaahtoavan. Tarkoitus olisi kumminkin vahat säilyttää pinnassa
Skoda Fabia Combi RS Race Blue -11
Opel Corsa OPC -16 Azure Blue
Opel Corsa OPC -16 Azure Blue
- Posambique
ValetPron suosituksen tosta kaivelin googlella ja ainakin AutoDude väittää 4-7% laimennusta. Ihan sama siis miten teet kunhan auton maalipinnalle tulisi tuo. Sanoisin, että raakana lanceen ja sitten nupista säätö niin että seos osuu kohdalleen. Tuon seoksen säätöön ja mittaamiseen on ohjeet täällä foorumilla. Lyhyesti selitettynä: mitattu määrä vettä (esim. 100ml) lancen pulloon ja sitten isoon ämpäriin siitä läpi. Kun lancen pullo on tyhjä niin mittaat paljon ämpärissä on vettä yhteensä. Laimennussuhde on sitten se lancen pullossa ollut määrä jaettuna veden kokonaismäärällä.
"Urku auki, pelti kii"
Kyselläämpä täältä viisaammilta. 5litran BiltHamber alkaisi olla lopuillaan onko mitään syytä vaihtaa toiseen merkkiin vai pistelenkö tulemaan uuden Bilt Hamber Auto foamin
Duden king carthur control snow foam on varmaan lähimpänä jos haluaa vaihtelua.
Pyyhkäisytestissä pääsi lähes bhaf tasolle.
Ite olen käyttäny vahaturvallisista nyt bhaf ja Gyeon Q2M Foam ja mitään kovin merkittävää eroa en ole huomannu, tosin käyttökertoja ei montaa gyeonissa ole vielä ja muutenki käyttäny sitä enimmäkseen kevyeen likaan/pölyyn.
Mutta vaihtelu virkistää, kokeile pikku pullo jotain
Pyyhkäisytestissä pääsi lähes bhaf tasolle.
Ite olen käyttäny vahaturvallisista nyt bhaf ja Gyeon Q2M Foam ja mitään kovin merkittävää eroa en ole huomannu, tosin käyttökertoja ei montaa gyeonissa ole vielä ja muutenki käyttäny sitä enimmäkseen kevyeen likaan/pölyyn.
Mutta vaihtelu virkistää, kokeile pikku pullo jotain
Oululainen harrastustalli autonhoitajille.
whitegarage.info
whitegarage.info
- Posambique
Ota 5 litraa autofoamia ja pienempi (tai yhtä iso) pullo jotain toista rinnalle ja kokeile ristiin/sama auto puoliksi kunnes selviää niiden aineiden paremmuus. Raportoit sitten aina meille. Näin saadaan pikkuhiljaa lisätietoutta foorumille. 
"Urku auki, pelti kii"
- Sisäänajettu
Olisi tarkoitus ostaa ekaa kertaa snow foamia. Lance löytyy (säädettävä siis) ja mahdollisimman hyvää ainetta olisi tarkoitus ostaa n.30€ hintaan (5l kanisteri siis).
Mitä suosittelette, BH on ollut kovassa suosiossa pitkään, onko tullut kovempia kilpailijoita samaan hintaluokkaan ?
Kiitoksia vastauksesta etukäteen.
Mitä suosittelette, BH on ollut kovassa suosiossa pitkään, onko tullut kovempia kilpailijoita samaan hintaluokkaan ?
Kiitoksia vastauksesta etukäteen.
Tesla Model 3 LR AWD -19
- Posambique
Kilpailijoita on, paremmasta tuotteesta en vielä ole kuullut (enkä onnistunut kokeiluilla itsekään löytämään).
"Urku auki, pelti kii"