Vahat, sealantit, pinnoitteet, QD, glaze jne
-
Harald
Viesti
Kirjoittaja Harald » Ke Tammi 25, 2017 2:00 pm
Terve,
Utelin samaa jo kestopinnoitteet- ketjussa mutta katsotaan saisiko oma ketjunsa asiaa tuntevat huomaamaan ongelman.
Tässä sama tarina kopioituna.
Kysymys kokeneemmille.
Hankin hiljattain elämäni ensimmäisen uuden auton ja tuoreeltaan pinnoitin sen Optimum Opti Coat 2.0:lla. Ruisku oli avaamaton projektia aloittaessa.
Auto on kotona lämpimässä tallissa ja työpaikalla myös. Niin on myös talouden toinen auto, joka on saanut pintaansa kai viimeksi Sonaxin BSD:n.. joskus kesällä?
Autoilla ajetaan suunnilleen saman verran, samoja teitä ja säilytetään samanlaisissa oloissa.
Optilla pinnoitetusta ei kylkeen liimautunut paska lähde edes kovasti hankaamalla (AS40 Solmaster pesuaineena). Sonaxia joskus nähnyt lähtee tosi puhtaaksi pelkällä Auto-Foamilla ja painepesurilla.
Mistä tämä voisi johtua? Tiedän että lämpimässä säilytys saa suolan lujempaan kiinni mutta ongelma on nyt tuossa pinnoitteessa/maalipinnassa/tekijässä kun pinnoittamaton puhdistuu paremmin?
Valistuneita ohjeita otetaan vastaan.
Pinnoitettu auto on perusvalkoinen Ford Focus ja pinnoittamaton 10v vanha Volvo V70, jossa on metalliväri. (Jos tällä tiedolla itse ongelman kannalta merkitystä).
Kiitos avustanne.
-
seppo.sinkkon
Viesti
Kirjoittaja seppo.sinkkon » To Tammi 26, 2017 12:20 pm
Mulla on toi sama pinnoite ja oon tuskaillu kans suolapaskan poistossa. Autodudelta tilasin "Pienpoistoaine ValetPRO Citrus Tar Remover" tuotteen ja sillä lähtee pikijäämät ja muut tiukkaan jääneet liat todella hyvin. Joten sitä suosittelen lämpimästi.
Lähetetty minun SM-G925F laitteesta Tapatalkilla
-
Harald
Viesti
Kirjoittaja Harald » Su Tammi 29, 2017 8:16 pm
Kiitos vinkistä. Hyllystä löytyi AutoGlymin ITR:n pohjat ja sillä kyllä lähti, joten oikeassa olit.
Pitänee aikanaan myllyttää ja miettiä uusiksi pinnoite, jos siihen tulee enää lähdettyä. Suorat pinnathan nyt ei ongelma ole mutta tämä sama pinnoite on ovien ja luukkujen välissäkin joten suolamössö yms tulee olemaan siellä melko tiukassa jatkossakin (ellei ole hyvää metodia noiden ahtaiden paikkojen myllyttämiseen).
-
seatts
Viesti
Kirjoittaja seatts » Su Tammi 29, 2017 10:01 pm
Samalla pinnoitteella oli edellinen auto koko 3 vuoden meillä oloajan, ja lähti kyllä aina helposti puhtaaksi ja autoa säilytettiin aina kotona lämpimässä tallissa, siis +18 astetta vähintään.
ja useasti oli vielä pitkiä aikoja likaisena, kun kyse oli kakkos autosta ja rouva lasten kanssa kotona.
Paljon huonommin puhtaaksi on lähtenyt Cquartz Uk ja Gtechniq exov2.
SI3D puhdistuu mun mielestä ylivoimaisesti parhaiten näistä kokeilemistani.
Facebookissa Sauvon Autopinnoitus
-
Juha U
Viesti
Kirjoittaja Juha U » Su Tammi 29, 2017 10:16 pm
Näköjään näissä olosuhteissa sitten liene eroja vaiko missä. Mulla oli opticoatilla pinnoitettuja autoja 2 kpl aikoinaan. Niihin suola jämähti tiukkaan kiinii vaikka säilytettiin ulkona. Pinnoite ei sheetannut yhtään, kun oli muutaman kuukauden ollut pinnassa. Sen sijaan G-tecnig C1, Exo v2 +crystal seerum light toimivat todella hyvin ei mitään ongelmia ole ollut suolanjämähtämisestä. Myyöskään C.Quartz ceramig sekä Uk:n kanssa ei ole ollut ongelmia suolantarttuvuuden kanssa Nyt 2 meidän autossa on Nanolexin Si3d ja niin lähtee lika irti kuin kesällä. Autofoamia ja Autofinesen latheria käyttäny tänä talvena