Alottelijan kysymyksiä

Liuottimet, foamit, shampoot, kintaat, kuivaus
Polor6

Re: Alottelijan kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Polor6 » Su Touko 31, 2015 5:01 pm

Minä-minä kirjoitti:Mitenkä porukka pesee noita vahan levitys sieniä? Meneekö ne pilalle jos nakkaa pesukoneeseen vai riittääkö niille ihan pelkkä huuhtelu. Itse olen niitä sieniä huudellut hanan alla mutta eipä niistä kovin puhtaita ole tullut.
Tai sitten ostaa kiinasta 60kpl 8€ ja heittää pois aina käytön jälkeen.

foam

Viesti Kirjoittaja foam » Su Touko 31, 2015 8:27 pm

Olen nakannut vahan levitys tarvikeet pesukoneeseen. Ei ne ole ainakaan minulla miksikään meneet, käytän dodon supernatural finger mittiä

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » Su Touko 31, 2015 8:56 pm

Mä oon pessy pinelinellä, sillein et laitan lorauksen pesualtaaseen,tai mikäli vain yksi pestävä niin suoraan siihen lorauksen. Sen jälkeen puristelen vedessä noita ja huuhtelen. Mulla ollu Megun vahanlevittimiä vuodelta -09 kahdenkpl paketin ostin Imatralta ja edelleen kuin uusia, just tänään vahasin erään auton sillä. On 10 kertaa parempi ja mukavampi käyttää, kuin ne ohuet lähes ilmaiset kiinanlevittimet :lol:

Minä-minä

Viesti Kirjoittaja Minä-minä » Ti Kesä 02, 2015 5:53 pm

Unohtu vastata mutta kiitos vastauksista. Pitää kokeilla ihan fairyllä pestä noita sieniä ja antaa vaikka liota fairy vedessä yön yli.

Tälläiset vahan levittimet itseltä löytyy. Ja itse ainakin tykännyt, tuo pienempi on ainakin ollut todella hyvä collinite 915 vaha purkin kanssa.

http://www.shineld.fi/product/103/auto- ... applicator" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.shineld.fi/product/139/autob ... applicator" onclick="window.open(this.href);return false;

Suhari

Viesti Kirjoittaja Suhari » To Kesä 04, 2015 10:47 pm

Missäs vika kun tuo auto foam ei kunnolla vaahtoa? Säätö lancesta täysillä. Esim mr pinkkiä pari senttiä pullon pohjalle, 500 merkkiin vettä. Niin jo on marenki. Esim wurthin painepesu jota saa edullisesti vaahtoaa paremmin kuin tuo Autofoam.

Wolfie

Viesti Kirjoittaja Wolfie » To Kesä 04, 2015 10:54 pm

Ei siinä mitään vikaa ole.

Autofoam ei vaan tuota semmoista partavaahtoa. Sen ei ole tarkoituskaan. Se vaahdon marenkimaisuus ei paranna puhdistustulosta millään lailla. Autofoam on tarkoituskin olla valuvaa, se valuvuus nimenomaan siirtää sen lian pois pinnasta kunhan kemikaalit ovat ensin irroittaneet lian.

Noita partavaahtofoameja on jokaisella valmistajalla mutta kummasti ne vaan häviää Autofoamille puhdistustehossa :lol:

Suhari

Viesti Kirjoittaja Suhari » Pe Kesä 05, 2015 3:30 pm

Näin toki, mutta sepä ei pysy siinä pinnassa, vai kuuluuko valua samantien pois?

Wolfie

Viesti Kirjoittaja Wolfie » Pe Kesä 05, 2015 3:38 pm

Riippuu LSP:stä, foamin seossuhteesta osuessaan pintaan sekä pinnan muodoista ja käyttäjästäkin. Jos on oikein tuore ja hydrofobinen LSP niin ei tuo kauaa pinnassa viihdy ennenkuin valahtaa alas, varsinkaan pystypinnoilla.

juissi.2

Viesti Kirjoittaja juissi.2 » Pe Kesä 05, 2015 4:37 pm

Olisko AF:n ohjeissa et purnukka pitää sekoittaa hyvin?

Pertti K

Viesti Kirjoittaja Pertti K » Pe Kesä 05, 2015 4:44 pm

Suhari kirjoitti:Näin toki, mutta sepä ei pysy siinä pinnassa, vai kuuluuko valua samantien pois?
Pesuaineen on tarkoitus puhdistaa. Jos se sen tekee, niin mitäs väliä sillä on pysyykö vai valuuko? Ehkä ainoa haitta mitä nopeasta valumisesta keksin, on se että pitää olla hereillä pesurin kanssa ettei pinta ehdi kuivua. Mutta eipä ole vielä kertaakaan kerennyt vaikka on jotain ylimmäräistäkin tullut siinä sivussa touhuttua. Tulee ehkä esille jos ei ole varjoista paikkaa pesulle.

Daatta

Viesti Kirjoittaja Daatta » Pe Kesä 05, 2015 5:40 pm

Kärjistäen voisi ajatella, että jos vaahtokakku lepää maalipinnan päällä niin siinä ei tapahdu mitään. Hitaasti valuva AF taas kuljettaa likaa pois maalipinnalta, tämä on ihan omin silmin nähtävissä vaahdotuksen jälkeen. Toki se tuppaa aurinkoisella kelillä kuivumaan, mutta silloin voi surauttaa Lancesta lisää tavaraa tai sitten pelkkää vettä pesurista. En ole kokenut kuivumista ongelmaksi, huuhtelu kannattaa toki aloittaa aurinkoiselta puolelta. Ja jos pintaan jotain jämiä jää, lähtee se kyllä kinnastelussa pois.

Vaahtokakut taitaa olla ameriikaan ja sumusaarten poikien ihannoima ominaisuus. Mikään ei estä käyttämässä vaahtoavia tuotteita täälläkin, mutta silloin vaahdon tärkein tehtävä eli esipesu pintaan koskematta jää vaillinaiseksi.

Kalukoo

Viesti Kirjoittaja Kalukoo » Ti Kesä 09, 2015 4:21 pm

Elikkä uudesta autosta löytyisi muutama lommo jotka vaatisi oikaisua. Muutama vuosi sitten ilmeisesti motonetissä oli Dentvanish nimellä kulkeva oikomissetti, mitä ei kuitenkaan nykyään enää valikoimista löydy. Onko vastaavanlainen Pops-a-dent vehje, vai onko tolla pops-a-dentillä mitään virkaa, hintaa kuitenkaan ei ihan älyttömästi ole, kokemuksia kellään?

Toki kiinnostaa myös jos joltain Kanta-hämeen alueelta löytyy esimerkiks toi motonetin vehje, jos vaikka sais testata maksua vastaan tms.

hb81
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hb81 » Ti Kesä 09, 2015 4:37 pm

Suhari kirjoitti:Missäs vika kun tuo auto foam ei kunnolla vaahtoa? Säätö lancesta täysillä. Esim mr pinkkiä pari senttiä pullon pohjalle, 500 merkkiin vettä. Niin jo on marenki. Esim wurthin painepesu jota saa edullisesti vaahtoaa paremmin kuin tuo Autofoam.
Et kai autofoamia lantraa pulloon valmiiksi?
Tietääkseni se pitäisi vetää raakana pullosta ja nupilla säätää seos.
Ainakin oma lance tuuppaa kohtuullista partavaahtoa nupit kaakossa, mutta hyvälle seokselle säädettynä on sopivan valuvaa.

Hest

Viesti Kirjoittaja Hest » To Kesä 11, 2015 7:18 am

Tuon auto fosmin levitykseen vielä. Jos ei halua heti sijoittaa useita kymppejä foamlancerinn heti ensimmäisenä niin erittäin hyvä vaihtoehto on Motonetisys saatava Meston vaahdottava painepullo! Hintaa sillä on noin 20€ ja toimii vallan hyvin. Eihän se oo yhtä hyvä kuin lanceri, mutta sopii hyvin köyhälle ja saa sen vaahdon pintaan! [emoji16]

Sent from my iPhone using Tapatalk

tn62634

Viesti Kirjoittaja tn62634 » To Kesä 11, 2015 9:42 am

Toisaalta se vaahto on niin kallista, että ei sovellu köyhälle. Ja Puolan lance maksaa 29e.

Hest

Viesti Kirjoittaja Hest » To Kesä 11, 2015 9:50 am

Onhan sillä pullolla hintaa, mutta pesukertaa kohden taitaa olla edullista ja riittoisaa ainetta!

Sent from my iPhone using Tapatalk

HenriKoo

Viesti Kirjoittaja HenriKoo » Ti Kesä 16, 2015 8:11 pm

Kyllä tolla Meston pullolla ainakin hauis kasvaa, ku koko ajan täytyy olla paineet lähellä varoventtiilin avautumista. :lol: Itekkii ostin kyseisen värkin. Pitäs askarrella paineilmaletkulle pikaliitin, ni sitte rupeis vaahdottamises olee pro meininki. :detariler:

tunppi

Viesti Kirjoittaja tunppi » Ti Kesä 16, 2015 8:15 pm

Minä tein paineilma modauksen omaan mesto foameriin. Tubelessventtiili kylkeen ja siitä tubeless-liitännällä oleva letkunpätkä,jossa paineilmaliitin päässä. Kompurasta paineensäätimellä paine kahteen bar:iin ja paineilma voi olla kokoajan kiinni....Toimii kuin unelma :thumb:

chor

Viesti Kirjoittaja chor » To Kesä 18, 2015 1:17 pm

Toinen vaihtoehto on hommata kaksi Meston pulloa. Paljon nopeampi vaahdottaa kun pumppaa molempiin aina täyden paineen ja kaksinkäsin vetelee peräkkäin vaahdot pintaan.

HenriKoo

Viesti Kirjoittaja HenriKoo » To Kesä 18, 2015 10:15 pm

Sittenhän se jo maksaa lancen verran. Meni tänään hermo tohon perketin puteliin --> laitoin lancen tilauksee. :mrgreen:

Daatta

Viesti Kirjoittaja Daatta » La Kesä 20, 2015 12:01 am

Tubeles on käynyt itselläkin mielessä, kun ei jaksa edes ovenvälejä pumpata. Akimbona jos vetelee niin tunnelma on suoraan intervebistä:

Kuva

peachvodka

Viesti Kirjoittaja peachvodka » Ke Kesä 24, 2015 4:08 pm

Viestin saapi siirtää jos on väärässä ketjussa. Mutta no asiaan.

Tarvitsen apua kaikkeen noihin pesuihin, vahauksiin ym. liittyen. En todellakaan tiedä noista asioista käytännössä (enkä tosin teoriassakaan, vielä) yhtään mitään :D Auto mulla on ollut jo kohta 3 vuotta, mutta pesut on tapahtunut lähinnä 1. huuhtelu 2. turtlewax shampoo 3. huuhtelu -tyylillä. Joskus huuhtelut painepesurilla, joskus vain kastelukannun avulla , riippuen kuinka on ollut mahdollista :D

Mun nykyiseen autoon lyödään ensi kuussa uudet maalit. Kiiltävällä mustalla menee siis kaikki, puskurit ja muutkin muoviosat. No, maalauksen jälkeenhän sitä nyt ei hetkeen saa pestä saatika sitten vahata, mutta sillävälin mullahan on aikaa opetella ja reenata näitä "oikeaoppisia" pesuja ja vahauksia.

Eli, jos joku nyt kädestä pitäen opastaisi mua, ja kertoisi mitä, kuinka, millä, miksi ja kuinka usein :) Budjettia ei varsinaisesti ole, kunhan tuote/tuotteet on hyviä. Toki aina paree kukkarolle mitä halvempi vaihtoehto :roll:

Kiitoksia jo etukäteen, jos joku jaksaa vaivautua ja auttaa tietämätöntä naista hädässä :megashcok:

Posambique

Viesti Kirjoittaja Posambique » Ke Kesä 24, 2015 5:34 pm

Ensin kannattaa kertoa, että mistä päin asustaa jos haluaa apua kädestä pitäen :mrgreen:

Ei mutta, kannattaa lueskella erikseen noita pesu-topiceja yms.
Yksi vaihtoehto voisi olla että teet osto-puolelle ilmoituksen tuon auton vahauksesta niin joku pesukinnaslainen hoitaa sen ensimmäisellä kerralla ja pääset seuraamaan hommaa sivusta. Pesutekniikat on helpompi saada kuntoon. Netistä löytyy myös hyviä videoita noihin pesuihin - toki ensin pitäisi tietää mikä niistä on opeiltaan oikea. Joku muu voi linkittää yhden hyvän jos muistaa.

Tervetuloa foorumille ja hyviä pesuja
:detariler:
"Urku auki, pelti kii"

Pertti K

Viesti Kirjoittaja Pertti K » Ke Kesä 24, 2015 8:33 pm

Itse olen tavaillut tuota, on peruasiat aika tyhjentävästi kerrottu. Suosituksia aineisiin ja välineisiin löytyy sitten täältä, mutta jos alan lukemaan/etsimään palstalta yleisellä tasolla olevia työohjeita, niin sekaisin menee Pertti :megashcok: Yksityiskohtaisempiin ksymyksiin löytyy sitten vähän helpommin osviittaa ja tarvittaessa kysymällä vastauksia.

Porris

Viesti Kirjoittaja Porris » To Kesä 25, 2015 10:24 am

Hepsankeikkaa. Tuli tilailtua autonhoitokaupasta setti kamaa. Mukana lähti:
- Auto foam
- Käsikäyttöinen vaahdotin
- Bilt-hamber finis wax
- Auto finesse temptation
- Bilt-hamber cleanser fluid
- Bilt-hamber cleanser polish
- Gyeon bathe autoshampoo
- Pesukinnas
- Mikrokuituliinoja

Nyt pitäs jossain vaiheessa (kun toi helvetin sade taukois vähän) alkaa peseen tuota autoa. Mutta tässä olisi nyt ensimmäisenä sellainen ongelma, että jos lyön tuohon 2 litran vaahdottimeen tuota autofoam seosta, niin missä suhteessa sitä pitäisi laittaa?

Mulla on tässä kaks skenaariota:
1.) Pesu kun vahaa ei ole -> ei tarvitse olla vahaturvallinen liuos
2.) Pesu kun vahaa on -> vahaturvallinen liuos

Osaisko joku antaa vinkkejä miten noi kannattais laimentaa ja paljonko vettä ja ainetta pitäs laittaa? Jostain täältä kaivelin, että 10% olisi vielä vahaturvallinen, mutta kuulostaa aika hurjalta, että 2 litraan vettä lyötäs 2dl autofoamia.

Vastaa Viestiin