Pesuaine pesevään imuriin
Re: Pesuaine pesevään imuriin
Itse olen käyttänyt Kiillon Jiffyä auton verhoilujen pesuun ja todella hyvin toiminut! Vinkin sain kerran kaveriltani siivousalan ammittilaiselta.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Mul on molempia - yleispesussa riittää Jiffy mut kun pitää saada puhdasta niin Surfex HD vie.
Vain YKSI LSP!
Ok, jossain kohtaa täytyy tuo surfexi hankkia muutenkin auton pesuun..!
Olis pieni probleema 4001 kanssa. Eli penkkejä pestessä, (aineena cg:n fabric, suihkupullosta) alkaa koneesta nousta kovasti höyryä?
Osaisko joku jelppiä? Mahtaako olla aineesta kiinni?
Osaisko joku jelppiä? Mahtaako olla aineesta kiinni?
Ei ainakaan minulla ole höyryjä noussut Fabricin kanssa, eikä Surfexinkaan.
Kyllä tuo nyt haiskahtaa johonkin muuhun ongelmaan.
Kyseistä laitetta en tunne, niin en ala arvailemaan.
Kyllä tuo nyt haiskahtaa johonkin muuhun ongelmaan.
Kyseistä laitetta en tunne, niin en ala arvailemaan.
Pääseekö aine vaahtoutumaan? Pesevän imurin pesuaineen ei pitäisi vaahtoutua, jos niin tekee niin joko annostus on väärä tai pesuaine huonoa... Jos käyttää tehosteena esim. APC:ta niin se voi vaahtoutua ihan hullun tavalla. Nimim. Georgen ilmanottoaukoista pursuaa vaahtoa.
"Oikeita" aineita käytettäessä ongelmaa ei ole ollut.
On olemassa myös vaahdon tappavia aineita jotka laitetaan sinne likasäiliöön! En kyllä muista yhdenkään nimeä, mutta tosissaan noissa pesureissa EI saa käyttää vaahtoavaa pesuainetta se rikkoo koneen pahimmillaan!
Ruokaöljy on varmaankin helposti saatavilla olevaa vaahdontappajaa? Sitä luraus (likaisen veden) säiliöön.
Varmaan onkin, mutta taitaa vaatia aina hyvän pesun säiliöön käytön jäljeen. Varauksella kuitenkin käyttäisin..!
Meinasin että varmaan jättää kuitenkin jonkun öljypinnan säiliöön ja ehkä elttaantuukin ajan kanssa. Sillä meinasin.,
Itse en näe öljyistä pintaa likavesisäiliössä minkäänlaisena ongelmana. Toki jos sitä käyttää kuivaimurina ilman pölypussia, niin pöly kyllä tarraa kiinni.
Epämiellyttävyys kantilta tätä aattelinkin. Toimintaanhan se ei vaikuta.
Minun georgessa se "sammutus pallo"(likaveden pinnankorkeus) nousee vaahdon mukana, eikä vaahto pääse moottorille.Daatta kirjoitti:Pääseekö aine vaahtoutumaan? Pesevän imurin pesuaineen ei pitäisi vaahtoutua, jos niin tekee niin joko annostus on väärä tai pesuaine huonoa... Jos käyttää tehosteena esim. APC:ta niin se voi vaahtoutua ihan hullun tavalla. Nimim. Georgen ilmanottoaukoista pursuaa vaahtoa."Oikeita" aineita käytettäessä ongelmaa ei ole ollut.
On minullakin, mutta kun tarpeeksi vaahtoaa niin kyllä se läpi tulee.Pilder kirjoitti:Minun georgessa se "sammutus pallo"(likaveden pinnankorkeus) nousee vaahdon mukana, eikä vaahto pääse moottorille.
Mä en oo koskaan saanu vaahtoo mitään ainetta säiliössä 
Vain YKSI LSP!
Ei mullakaan. Toki kevyttä vaahtoa siinä veden pinnalla, mutta muuten ei ole vaahdonnut. Onko liikaa pesuainetta, kun vaahtoaa niin paljon? Olen käyttänyt kärcherin omaa ainetta, pineline tehopesua, nestemäistä pyykinpesuainetta ja surfexia. Nou probleemos sou faar.
Reilusti pullosta 10% Surfexia koko etupenkin pintaan, rotarylla harjaus ja sitten Georgella vedellä huuhtelu.
Silloin pallo nousi kerran stopaten imut. Muuten ei kyllä ole ollut ongelmia.
Silloin pallo nousi kerran stopaten imut. Muuten ei kyllä ole ollut ongelmia.
Oletteko käyttänyt tuota Kiillon Jiffyä suihkepullosta vai imurin säiliöön?
Millaisella seoksella menisi suihkepulloon?
Millaisella seoksella menisi suihkepulloon?
Itse olen tehnyt ämpäriin liuoksen ja harjalla levittänyt/jynssännyt. Mulle kerran suositeltiin jotain 10ml/10l vettä
Vaahto ei ole ongelma jos tyhjentää sen likavesisäiliön aina välillä, itse olen penkin välein tai puolikkaan takapenkin jälkeen tyhjentänyt.
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia
Olen annostellut n. 17ml n. 3,5 litraan vettä mitä säiliöön mahtuu. Mitta-asteikolla aivan laittanut veden, jotta jokaisella pesukerralla seossuhde on sama ja pesutulos on aina yhtä hyvä.
Kestää ikuisuuden tuo litran pullo
"Tekstiilipintojen pesu painehuuhtelulaitteella annostus 5–10 ml / 1 l vettä"
http://www.kiiltoclean.fi/images/pdf/tt ... _jiffy.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.kiiltoclean.fi/images/pdf/tt ... _jiffy.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Kyllä vain. Tuotahan voisi tehdä tahrojavarten vähän tujumpaa seosta suihkepulloon.Antto- kirjoitti:Olen annostellut n. 17ml n. 3,5 litraan vettä mitä säiliöön mahtuu. Mitta-asteikolla aivan laittanut veden, jotta jokaisella pesukerralla seossuhde on sama ja pesutulos on aina yhtä hyvä.
http://www.kiiltoclean.fi/images/pdf/tt ... _jiffy.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Itse kyllä pitänyt pelkkää vettä säiliössä. Mitä nyt muutampia mattoja, pari auton penkkiä ja oviverhoilua vasta pessyt.
Itsellä olis tossa solmasterin as4:sta. Kuinkahan paljon mahtaa vaahdota? Minkälaisia harjoja olette käyttäneet ja mistä hommannut? Kävin tossa paikallisessa prismassa tunnustelemassa kaikenlaisia harjoja, mut aikas kovilta tuntui. Tarkoitus siis laittaa sopiva liuos suihkepulloon ja sitten huuhdella Georgella.
Kiitoksia vastauksista!
Kiitoksia vastauksista!
Mää oon käyttäny pesurissa ja tornaattorissa Wurth R1 universal cleaneria hyvällä kokemuksella. Laseihin tuotetetta ei kannata roiskia(hankala pestä pois). N. 4% seos pesuriin ja tornaattoriin olen laittanut 1,5 korkillista (litran putelista) ja esi pesuun suihkupullosta tujumpi seos ennen varsinaista pesua tarvittaessa. Tuoksu omasta mielestä hyvä, joskin kaikki ei samaa mieltä. Eikä oo kallistakaan.