-Oviaukoissa (nimenomaan ovessa siis)
-Konepellissä sisäpuolella
-Takakontin sisäpuolella (itse luukussa)
Tuosta saat aika hyvän käsityksen miten ohueksi voi louhia.
100µm on enemmän kun valtaosassa VAGgilaisissa on alapinnoissa tehtaalta
Jos siirtyi niin ei kyllä kovin paljoa. Alkaa epäilyttämään että maali on vaihtanut väriään lakan alta. Täytyy kokeilla vielä kovemmalla laikalla ja jollain toisella aineella.Urran kirjoitti:Samaa mieltä - leikkaavampaa laikkaa kehiin.
Nyt tärkeä kysymys; Siirtyikö maalista laikkaan punaista väriä? Jos niin hyvä - koska tilanne on korjattavissa. Modifier katsos kun samaa ilmiötä, ainakin tuontipeleissä, on ihan lakallisissakin väreissä![]()
Miksei. Parempi se on mustaan harjotella kun hopeaan/valkoiseen niin oppii heti alkujaan omat virheensä. Nimenomaan se pitäisi mustasta alottaa niin heti näkisi jos ei tajua pitää laikkaa pintaa myöten, ei aja tahnaa loppuun tai muutoin ajaa "huolimattomasti". Järki päässä ja foorumin veljien ohjeistuksella ei ainakaan hirveen korkeeta kynnystä oo alottaa mukavaa harrastusta ja mustassa varmasti näkee oman käden jäljen ja illalla palkinto-olut maistuu aina vaan paremmaltasanttude kirjoitti:Itse en lähtisi ensimmäisenä autona ilman apuja ja asiantuntemusta mustaa autoa kiillottamaan.
Tuntematta ainetta sen enempää niin sanon, että ei ole hintansa arvoinen. Kilosia aineita saat apupojilta alkaen 25-30e purkki ja ovat tuhat kertaa paremmin auton maalipinnalle sopivampia kuin tuo yli tuplasti kalliimpi Polish06.slx kirjoitti:Veneen puunaukseen minulle on suositeltu Riwax Polish06. Onko tästä käsitystä onko aine hintansa arvoinen (80€ kilonpurkki?)
Sopinee siis yllä olevan kuvauksen mukaan niin gelcoatille kuin maalatuillekin pinnoille. Kuitenkin tuo "no hologramming effects" viittaa siihen, ettei tuote ole kovin hiova. Uskon, että tuolla saa pois himmentymiä pinnasta, mutta naarmuja se tuskin kovin tehokkaasti poistaa.Description
For a deep gloss. Suitable for gelcoat, paints, plexiglass and acrylic glass besides polycarbonate for instance. Also suitable for dark colours. No hologramming effects.
Laitoin sinulle YV:tä.slx kirjoitti:Tarkoitus on hankkia kiillotuskone. Kun olen selaillut forumia niin olen tullut käsitykseen että Shine mate olisi toimiva härveli.
Tarkoitus on kiillottaa keväällä vene ja kesänaikana pari autoa.
Kumpi näistä on parempi satunnaiseen käyttöön http://www.projectech.fi/kiillotuskoneet.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; Shine Mate EP801 vai Shine Mate ERO600. Vai onko jokin muu merkki parempi ~200€ hintaluokassa?
Minkälaisia laikkoja kannattaa samalla tilata? Sekä millainen "aloituspaketti" pitää kerätä jotta pääsee alkuun.
Veneen puunaukseen minulle on suositeltu Riwax Polish06. Onko tästä käsitystä onko aine hintansa arvoinen (80€ kilonpurkki?)
Tässä tulikin aika hyvin kiteytettynä tämä.Urran kirjoitti:Miksei. Parempi se on mustaan harjotella kun hopeaan/valkoiseen niin oppii heti alkujaan omat virheensä. Nimenomaan se pitäisi mustasta alottaa niin heti näkisi jos ei tajua pitää laikkaa pintaa myöten, ei aja tahnaa loppuun tai muutoin ajaa "huolimattomasti". Järki päässä ja foorumin veljien ohjeistuksella ei ainakaan hirveen korkeeta kynnystä oo alottaa mukavaa harrastusta ja mustassa varmasti näkee oman käden jäljen ja illalla palkinto-olut maistuu aina vaan paremmaltasanttude kirjoitti:Itse en lähtisi ensimmäisenä autona ilman apuja ja asiantuntemusta mustaa autoa kiillottamaan.![]()
Se että musta "holottaa helposti" ei tarkoita ettei kaikki muut värit holottaisi lähes yhtä helposti. Ne holot vaan ei välttämättä osu tekijän silmään vaaleammassa värissä ja petos siitä että oma jälki olisi priimaa ei välttämättä selviä ennenkuin myöhemmin kun oppii holoja/ajojälkeä kunnolla näkemään tai tulee sopiva valaistus.
Mustaan saa esim. epäkeskolla ja 1-steppinä uusilla tahnoilla loihdittua törkeen helposti aivan uskomattoman "mustan" sekä hienon pinnan jo pelkällä viimeistelyllä. Niitä syvempiä voi opetella poistamaan sitten toisella kerralla.
Eihän tässä foorumissa mitään järkeä olis jos joka kerta kun jotain pitäisi tehdä niin itkettäisiin kun on niin vaikeeta ja vietäs jollekkin kuitilliselle. Vaikka pistän toki vaikka mun vasemman kiveksen pantiksi että Tonisin tallissa laitteesta saa priimaa jos ei itse kiinnosta/huvita - eli ehdottomasti suosittelen myös sitä vaihtoehtoa jos se tuntuu enemmän "itseltä"![]()
Mutta kun selkeesti vwptä kuitenkin kiinnostaa/huvittaa, eikai se muuten olisi kysynyt, niin itse lähtisin vwpn tilassa ostamaan jonkun edullisen limppuepäkeskon ja pari luotettavaa tahnaa joita on kehuttu foorumilla ja luotto laikkoja. Näillä pääsee todella hyvin alkuun jos pesuvaiheet savineen on jo katettu ja jos ei osta ns. "oddballeja" niin neuvojia on foorumi täynnä kun peukalo hakeutuu suuhun. Esim. Haluamansa kone (Das-6 pro, Rupes, Flex pakotettu, ShineMate, Metabo TAI MIKÄ VAAN tunnettu), Schollin S30 + S20 ja Chemical Guysin Hex Logic Musta ja Oranssi. Ei voi hirveesti mennä vikaan tolla setupilla - ja jos paljastuu ongelmia/esteitä niin niistä pääsee yli veljien avulla ja korkeintaan pienillä lisä investoinneilla. Oli ne sitten hiontajälkeä, kovempaa lakkaa ja sitä myöten syvempiä naarmuja tai ihan mitä tahansa. Kyllä nää Pesukintaan veljet sit neuvoo
ALERT! ALERT!t.anttila kirjoitti:Tämän jälkeen kovavaha ja sit lopuksi Autoglymin kultainen.
Kyllä, nyt siinä pinnassa on vain se AG:n kulta. Kiiltävän pinnan se jättää, mutta kesto ei ole häävi._paffa kirjoitti:
Eikös se nyt näin ollut, että tuo AG kultainen on vahvasti liuotinpohjainen ja vie kyllä mennessään minkä tahansa vahan altaan? Ei voi muistaa, kun ei noita myrkkyjä tuu käytettyä... Lisäksi sen suojausominaisuudet ovat todella heikot.
Siitä se lähtee, mutta koitetaan korjata heti alkuun muutama aloittelijamainen virhe pois