Tarraliiman poisto
Tarraliiman poisto
Tuossa poistelin toffeelaikalla kylkiteipit autosta, todella toimiva keino. Teipeistä kuitenkin jää liimat maalipintaan. Ennen korjaavaa maalipinnankäsittelyä haluaisin liimat pois. Mikä olisi tehokkain tapa/aine?
"Life is too short to be pissed of all the time"
Re: Tarraliiman poisto
IPA, AutoGlym Intensive Tar Remover, ValetPro Tar & Glue Remover, TARDIS, ehkä jopa clay. Kaverille justiinsa lainasin AutoGlymin ITR:ää kun hän repi takaikkunoista tummennuskalvot irti ja jäi liimapinta lasiin. ITR:llä lähti muutamassa minuutissa koko lasi puhtaaksi.
-
hattiwatti
Tuota Valet Pro Citrus Tar & Glue Remover on kyllä hyvää ainetta. Lähti liimajäljet helposti autosta sekä kotona sisälläkin. Ja mikä parasta, ei haise pahalle.
- Posambique
Mikä tahansa noista Wolfien ehdottamista, paitsi etten clayta tuohon turhaan käyttäisi. 
"Urku auki, pelti kii"
Sillä mä sanoinkin että ehkä jopa clayPosambique kirjoitti:Mikä tahansa noista Wolfien ehdottamista, paitsi etten clayta tuohon turhaan käyttäisi.
Itse tosin luotan ihan noihin de-tar litkuihin, ne nyt kuitenkin on suunniteltu maalipinnalle käytettäviksi niin ei voi kovinkaan helposti aiheuttaa vahinkoa vaikka mitä tekisi
Yhdestä ykköskoppaisesta cabrio-golfista poistin aikanaan hienot, 80-luvun tyyliset raitateippaukset kyljistä.
Itse tarrat lähti irti sellainen kynnenkokoinen pala kerrallaan ja liima istui vielä tiukemmassa.
Käytettiin ITR:ää, BrakeCleaneria, kynsilakanpoistoainetta, liuotinta, kuumailmapuhallinta...
Peukalot ruvella se liima oli siitä pois hangattava...
Itse tarrat lähti irti sellainen kynnenkokoinen pala kerrallaan ja liima istui vielä tiukemmassa.
Käytettiin ITR:ää, BrakeCleaneria, kynsilakanpoistoainetta, liuotinta, kuumailmapuhallinta...
Peukalot ruvella se liima oli siitä pois hangattava...
Kyllä tuolla ITR lähtee, on vaan aikas miedoksi plandattu. Hajusta ei voi erehtyä, joten jatkossa ostan lakkabensiiniä tätä varten
IPA ei kyllä liimaa poista, se vaatii tuommosen öljyisen liuottimen
"Life is too short to be pissed of all the time"
Ksyleeniä ja asetonia olen myös joskus käyttänyt. Tosin vain halpoihin vaihtoautoihin, kalliimpiin en uskaltanut
.
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips
Moni tar & glue remover sisältää juurikin lakkabensiiniä ja ksyleeniä, eli on ihan turvallisia maalipinnalle. Esim, tardis, moni malco/presta yms.
Kent Acrysol -liimanpoistoaine.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
-
ElektrikMekanik
Vanhasta volkkarista irrottelin noita pilareiden mustia vinyyleitä. Niistä sit jäi kaikki liimat siihen pintaan, pehmitin ensin ksyleeniin kostutetulla rätillä melko reippaasti ja sit kaavin muovisella jäärapalla enimmät pois. Varovasti piti yrittää, enkä paria omasta huolimattomuudesta johtuvaa naarmua (jotka jää uuden teipin alle) lukuunottamatta huomannut mitään vahinkoa maalipinnassa. Piti sitten vielä loput jämät pyyhkiä ksyleenillä pois. Vaati yllättävän kovasti lämpöä että sai edes lähtemään noi vinyylit.