Tuota opticoat-ketjua kun lueskelin, niin sieltä on vaan jäänyt mieleen nuo optin "ominaisuudet", jotka eivät läheskään kaikilla esiinny.seatts kirjoitti:Kyllä mulla opti hyvin puhtaaksi lähtee, mutta se liukkaus vain vähenee ajan myötä.Jolli kirjoitti:Opti olisi muuten vaihtoehto, mutta olen ymmärtänyt että puhdistettavuus laskee nopeasti? Olisi enemmän pitkän keston ja mekaanisen suojan vaateissa parasta?
Cquartz UK tuli yhteen autoon laitettua ja ei tuntunut ihan omalta, tiedä sitten miksi..
Mutta kyllä mun Volvossa edelleen selkeästi näkee että siinä on jotain pinnassa, vesi valuu pois sellaisena isona laattana.
kestopinnoitteet
Re: kestopinnoitteet
Itse taas olen vetänyt johtopäätöksen että ne ei onnistu tietyillä laittajilla, vika ei mielestäni ole siis tuotteessa, vaan käyttäjässä.
Jos hinnalla ei väliä niin laittaisin omaan autoon Modestan nykyisten kokemusten perusteella. Vaikka Jukan laittamana.
CQuattzin taas pidän ihan turhana tuotteena. Todisteiden ja koeautojen valossa boostaamatta veden hylkivyys kuolee myös ajallaan, naarmunesto ei perustu paksuuteen vaan liukkauteen, vittumainen laittaa vs. moni muu and the list goes on. Ei ainakaan mun tuote.
Viime aikoina olen ollut tosi vakuuttunut Sonax NPP+PNS käsittelystä, mutta kestot ei riitä vielä referensseiksi. Käsittääkseni tekniikaltaan kovin C1+EXO vastaavat. Helppo laittaa, keston pitäisi päihittää SIO2 pinnotteet ja vedenkäytös asiallinen, ainakin alkuun.
Jos hinnalla ei väliä niin laittaisin omaan autoon Modestan nykyisten kokemusten perusteella. Vaikka Jukan laittamana.
CQuattzin taas pidän ihan turhana tuotteena. Todisteiden ja koeautojen valossa boostaamatta veden hylkivyys kuolee myös ajallaan, naarmunesto ei perustu paksuuteen vaan liukkauteen, vittumainen laittaa vs. moni muu and the list goes on. Ei ainakaan mun tuote.
Viime aikoina olen ollut tosi vakuuttunut Sonax NPP+PNS käsittelystä, mutta kestot ei riitä vielä referensseiksi. Käsittääkseni tekniikaltaan kovin C1+EXO vastaavat. Helppo laittaa, keston pitäisi päihittää SIO2 pinnotteet ja vedenkäytös asiallinen, ainakin alkuun.
Vain YKSI LSP!
Onko yllä syyt miksi olet vakuuttunut vai miten?Urran kirjoitti:
-
hiusnaarmu
"Itse taas olen vetänyt johtopäätöksen että ne ei onnistu tietyillä laittajilla, vika ei mielestäni ole siis tuotteessa, vaan käyttäjässä. "Urran kirjoitti:Itse taas olen vetänyt johtopäätöksen että ne ei onnistu tietyillä laittajilla, vika ei mielestäni ole siis tuotteessa, vaan käyttäjässä.
.
Ymmärsinkö oikein rivien välistä luettuna, että sulla on ollut kyseisen CQuattzin aineen kanssa jotain ongelmaa?
Itsellä on tuota laitettu 11.11.2013 uuteen autoon, niin vielä toimii hylkivyys aivan loistavastin!
Kerran käytetty pinnoitteen laiton jälkeen tuota omaa reloaderia.
Ei kai se pinta nyt paskasessa autossa niin liukas ole, että sen noita naarmuja estää
Itsellä on pari viirua tullut kylkeen, kun ilmeisestin joku täti on käsilaukkunsa kanssa mennyt auton välistä, ja veikkaan, että jälki on vain pinnotteessa.
Niin ja onhan noita videoita tuubi täynnä, missä tehdään esim se sytkätesti pinnoitetulle pinnalle, niin kyllä se suoja siinä toimii
Jep, mäkään en ymmärrä tippaakaan tuota Urranin kommenttia Cquartzista. Mulla vuoden ikäinenkin pinta hylkii niin maan prkleesti ja pienet naarmut, mitä tekivät autoon olivatkin pinnoitteessa eli kyllä se suojaa! Pilveilyn osalta tuo on haastava tummissa autoissa, mutta pitää olla vaan huolellinen. 
Hakkaa mun omienkin testien mukaan helposti esim. Sonaxin. Optista en nyt kirjoita mitään, kun ei ole itellä käytössä ollu(kylläkin tallilla tullut paljon seurattua aineen laittoa, käytöstä ja kestoa). Ei mun aine, mutta ymmärrän jos joku tykkää.
Hakkaa mun omienkin testien mukaan helposti esim. Sonaxin. Optista en nyt kirjoita mitään, kun ei ole itellä käytössä ollu(kylläkin tallilla tullut paljon seurattua aineen laittoa, käytöstä ja kestoa). Ei mun aine, mutta ymmärrän jos joku tykkää.
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
^+1 Juhannuksena laitettu tavallinen C.Quartz ja niin on kuin vasta laitettu ja tuo tavallinen (ceramic) oli vielä hyvä laitettava. 3 kertaa tuona aikana laitettu reload, n3kk välein na nyt vkl sonax bsd. nyt pitää mennä
Samu NPP ja PNS pinta antaa hyvin samanlaisia ominaisuuksia ainakin tuoreeltaan, ja lupauksiltaan kun esim. CQuartz. Veden käyttäytyminen, pinnan tummentuminen ja kiilto. Näistä itse pidän molempien tuotteiden osalla ehdottomasti parhaana ominaisuutena tuota tummentumista. Mutta isoimpana erona Sonaxissa että sen osaisi laittaa mun 6 vuotias poika ilman riskiä pilveilystä eikä muutenkaan pyyhinnän jälkeen tarvitsisi "tarkastaa pintaa" saati pelätä että pilveilee.
Mulla ei ole ollut CQuartzin osalta "ongelmia" mutta olen päässyt seuraamaan sen boostaamatonta kestoa ja ominaisuuksia. Erityisesti sen levitysprosessi (ns. vaiva) vs. mitä tuo pöytään vs. hinta on suorastaan pöyristyttävä. Myöskään 7kk kestolla en vielä itse olisi ihmeissäni, vaan vasta silloin reilusti vuoden jälkeen, lähempänä puoltatoista. Vuoden hyvään kestoon pääsee paremmilla vahoillakin, joiden levitys on luokkaa 2€/levitys, joten nuo ei perustele hintaa/vaivaa. Boostattuna hipovahalle saa varmasti vastaavan 1,5v/50tkm keston.
Peken keston referoitavuudesta ollaan puhuttu ennenkin, ja se on turhaa. Mutta tuosta sanonnasta että "naarmu on pinnoitteessa" niin otitko Peke siis naarmut pois ilman että lisäsit pinnoitetta ja pinnan ominaisuudet jatkoivat toimivuutta till this day? Vai miten muuten spekuloitu että ne oli pinnoitteessa.
Tuo sytkätesti nimenomaan perustuu liukkauteen. Tuosta oli muistaakseni Wolfs Chemicalsin pojilla hyvää keskustelua testailua (nyt kännykällä en jaksa ettiä linkkiä), kun ilmeisesti vahoillakin/liukasteilla saadaan vastaavia tuloksia.
Mulla ei ole ollut CQuartzin osalta "ongelmia" mutta olen päässyt seuraamaan sen boostaamatonta kestoa ja ominaisuuksia. Erityisesti sen levitysprosessi (ns. vaiva) vs. mitä tuo pöytään vs. hinta on suorastaan pöyristyttävä. Myöskään 7kk kestolla en vielä itse olisi ihmeissäni, vaan vasta silloin reilusti vuoden jälkeen, lähempänä puoltatoista. Vuoden hyvään kestoon pääsee paremmilla vahoillakin, joiden levitys on luokkaa 2€/levitys, joten nuo ei perustele hintaa/vaivaa. Boostattuna hipovahalle saa varmasti vastaavan 1,5v/50tkm keston.
Peken keston referoitavuudesta ollaan puhuttu ennenkin, ja se on turhaa. Mutta tuosta sanonnasta että "naarmu on pinnoitteessa" niin otitko Peke siis naarmut pois ilman että lisäsit pinnoitetta ja pinnan ominaisuudet jatkoivat toimivuutta till this day? Vai miten muuten spekuloitu että ne oli pinnoitteessa.
Tuo sytkätesti nimenomaan perustuu liukkauteen. Tuosta oli muistaakseni Wolfs Chemicalsin pojilla hyvää keskustelua testailua (nyt kännykällä en jaksa ettiä linkkiä), kun ilmeisesti vahoillakin/liukasteilla saadaan vastaavia tuloksia.
Vain YKSI LSP!
Karkeahko keskiarvo ns.pienten/pesunaarmujen syvyydelle on n.2mikroo tekisiköhän tuo Quortzi noin paksun "kalvon" elikäs taitaa ne naarmut ulottua lakkaan asti.
Ja tosiaan ovat kalliita "litkuja" versus esim. PNS+BSD.
Itsellä juurikin tuo kombo omassa tumman vihreässä autossa ja olen erittäin tyytyväinen tummaan ja vettä hylkivään pintaan.
Huomioitavaa on myös, uusille pinnoille porukka on onnistunut aineen kanssa paremmin, siis tarkoitan tuota Quortzia.
Opti ja siihen vaikka pesujen yhteydessä BSD kuivaus apuna on loistava kombo .
Ja tosiaan ovat kalliita "litkuja" versus esim. PNS+BSD.
Itsellä juurikin tuo kombo omassa tumman vihreässä autossa ja olen erittäin tyytyväinen tummaan ja vettä hylkivään pintaan.
Huomioitavaa on myös, uusille pinnoille porukka on onnistunut aineen kanssa paremmin, siis tarkoitan tuota Quortzia.
Opti ja siihen vaikka pesujen yhteydessä BSD kuivaus apuna on loistava kombo .
Kyllähän tässäkin keskustelussa huomaa kuinka hankala kenenkään on esittää faktoja mistään. Toiset vannoo CQ nimeen ja toiset Optin ja joku jonkun muun.
Eihän tuon optinkaan kanssa varmaan tule tuota 2micronin paksuutta jos ei reilusti laita. Kyllä valmistaja lupaa CQ sen 18 kuukautta kestoa. Mites Optin keston kanssa?
Kuinkas vaikea noita on ajan jälkeen myllyttää pois. Vaatiiko paljonkin enemmän kuin normisti? (Esim: jos ennen pinta myllytetty epäkeskolla ja keskikarkealla tahnalla leikkaavan foamin kanssa niin vaatiiko pinnoitteen laittamisen jälkeen rotarya ja karkeata tahnaa?)
Eihän tuon optinkaan kanssa varmaan tule tuota 2micronin paksuutta jos ei reilusti laita. Kyllä valmistaja lupaa CQ sen 18 kuukautta kestoa. Mites Optin keston kanssa?
Kuinkas vaikea noita on ajan jälkeen myllyttää pois. Vaatiiko paljonkin enemmän kuin normisti? (Esim: jos ennen pinta myllytetty epäkeskolla ja keskikarkealla tahnalla leikkaavan foamin kanssa niin vaatiiko pinnoitteen laittamisen jälkeen rotarya ja karkeata tahnaa?)
Opti pysyy niin kauan kunnes myllytät sen pois, siis oikein laitettuna virheettömään pintaan.
Pesu naarmut ovat n. 1-5 microa syviä joten 1-2 micron Opti pinta ei vaadi kovinkaan "karkeaa" komboa.
Pesu naarmut ovat n. 1-5 microa syviä joten 1-2 micron Opti pinta ei vaadi kovinkaan "karkeaa" komboa.
Opti lähti kovalla paineella Scholl S30, Musta Hex ja DAS-6 Pro kun ajoi neljä kertaa tahnan loppuun samassa kohtaa (jokaisella kerralla siis 5 overlappia minkä jälkeen pinnan pyyhintä ja lisää tahnaa). Ja tämä siis yksi kerros Optis ja Opti pinnan alle oli jäänyt kalkkijälki, mistä näki hyvin millon lähtee. Tästä nopee arvio; Keskikarkee tahna ja keskikarkee laikka niin pitäs lähtee kerrasta.
Mä en vanno minkään nimeen vaan testailen ja teen omat johtopäätökset jokaisesta. Mikään näistä tuotteista ei tule olemaan se hyllyyn jäävä tuote, vaan hyllyä pitää uudistaa. Optilla on edelleen aika hyvä hinta/levitys -suhde mutta uskon kyllä että pian se jyrätään jollain paremmalla tuotteella. Sen levitys ei ole yhtä tarkkaa kun CQlla eikä se mun mielestä ole ihan samanlainen pinnoitekkaan. Optin vahvuudet on paksuudessa, kovuudessa ja UV suojassa. NPP taasen antaa samankaltaiset ominaisuudet kun CQ ja siinäkin valmistaja lupaa 18kk kestoa (ja kuka sen laittaa ilman PNSää), ja se on miljoona kertaa helpompi levittää ja huimasti halvempi/levitys. Käytännön kestosta en vielä tiedä. Modesta ainakin tän hetkisillä kokeilla on erittäin pätevä tuote mikä antaa sekä Optin että SIO2 pinnotteiden ominaisuudet, naurettavan helpolla levitettävyydellä. Mutta sen varjopuoli taas on hinta.
Mä en usko siis siihen että naarmut Optitetussa pinnassakaan olisi vain pinnotteessa. Ja SIO2 pinnotteista on markkinoinnillisestikkin laboratoriossa mitattu melko pieniä paksuuksia. Esim. Gyeon markkinoi MOHS pinnotteen teksteissä että sen haihtuvuus levitettäessä on selkeästi pienempi kun kilpailevilla SIO2 pinnotteilla, normaalisti 50-60%, silti sen mrkkinointiosasto saa vain 0,3-0,5umää paksuudeksi. En sano että tilanne olisi kovin paljon parempi monilla muillakaan tuotteilla mutta esim. Optin on mainostettu, ettei se haihdu levitysprosessissa melkein ollenkaan. Ja niiden markkinointiosasto kehtaa sanoa 1-2umää. Johonkin nuo markkinointiosaston luvutkin pitää pohjata. Modesta taasen on saatu jo mitattuakin luotettavasti.
In the end, kehitys kehittyy ja kokeilemalla löytää omat tuotteensa. Itse aion jatkaa aktiivista kokeilua.
Mä en vanno minkään nimeen vaan testailen ja teen omat johtopäätökset jokaisesta. Mikään näistä tuotteista ei tule olemaan se hyllyyn jäävä tuote, vaan hyllyä pitää uudistaa. Optilla on edelleen aika hyvä hinta/levitys -suhde mutta uskon kyllä että pian se jyrätään jollain paremmalla tuotteella. Sen levitys ei ole yhtä tarkkaa kun CQlla eikä se mun mielestä ole ihan samanlainen pinnoitekkaan. Optin vahvuudet on paksuudessa, kovuudessa ja UV suojassa. NPP taasen antaa samankaltaiset ominaisuudet kun CQ ja siinäkin valmistaja lupaa 18kk kestoa (ja kuka sen laittaa ilman PNSää), ja se on miljoona kertaa helpompi levittää ja huimasti halvempi/levitys. Käytännön kestosta en vielä tiedä. Modesta ainakin tän hetkisillä kokeilla on erittäin pätevä tuote mikä antaa sekä Optin että SIO2 pinnotteiden ominaisuudet, naurettavan helpolla levitettävyydellä. Mutta sen varjopuoli taas on hinta.
Mä en usko siis siihen että naarmut Optitetussa pinnassakaan olisi vain pinnotteessa. Ja SIO2 pinnotteista on markkinoinnillisestikkin laboratoriossa mitattu melko pieniä paksuuksia. Esim. Gyeon markkinoi MOHS pinnotteen teksteissä että sen haihtuvuus levitettäessä on selkeästi pienempi kun kilpailevilla SIO2 pinnotteilla, normaalisti 50-60%, silti sen mrkkinointiosasto saa vain 0,3-0,5umää paksuudeksi. En sano että tilanne olisi kovin paljon parempi monilla muillakaan tuotteilla mutta esim. Optin on mainostettu, ettei se haihdu levitysprosessissa melkein ollenkaan. Ja niiden markkinointiosasto kehtaa sanoa 1-2umää. Johonkin nuo markkinointiosaston luvutkin pitää pohjata. Modesta taasen on saatu jo mitattuakin luotettavasti.
In the end, kehitys kehittyy ja kokeilemalla löytää omat tuotteensa. Itse aion jatkaa aktiivista kokeilua.
Vain YKSI LSP!
Missä luotettava testi? Ja mitä ne lupaa. DW:llä juuri threadi pinnoitteiden paksuudesta ja siellä ei ainakaan uskota noihin paksuuksiin. Taitaa olla vieläpä melko kokeneita kavereita kommentoimassa. Tiedä sitten...Urran kirjoitti: Optin on mainostettu, ettei se haihdu levitysprosessissa melkein ollenkaan. Ja niiden markkinointiosasto kehtaa sanoa 1-2umää. Johonkin nuo markkinointiosaston luvutkin pitää pohjata. Modesta taasen on saatu jo mitattuakin luotettavasti.
Mä en usko myöskään noihin paksuuksiin, kaikki jää luvatuista. Cquartzia saa myös myllytellä ihan jonkun verran, ennenkuin se antautuu. Edelleen yksi parhaista ja tallilla on testattu jos jonkinlaista pinnoitetta ja seurattu kestoja.
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Millaisia kokemuksia teillä Optista ja Sonaxin Nano Paint Protectista?Peke kirjoitti:Mä en usko myöskään noihin paksuuksiin, kaikki jää luvatuista. Cquartzia saa myös myllytellä ihan jonkun verran, ennenkuin se antautuu. Edelleen yksi parhaista ja tallilla on testattu jos jonkinlaista pinnoitetta ja seurattu kestoja.
Samu: Esim foorumimme arvostettu tekijä crowie raportoi mitatuista keskiarvoista. Lähinnä pointtina se, että ylipäätään on saatu mitattua.
Ja samu linkkiä DWlle..
En itsekään usko että mainostettuun paksuuteen, saati kovuuteen päästäisiin käytännön sovelluksissa. Mutta jos ajatellaan niitä mittausreferensseinä, niin antaa ne jo suuntaa.
Ja samu linkkiä DWlle..
En itsekään usko että mainostettuun paksuuteen, saati kovuuteen päästäisiin käytännön sovelluksissa. Mutta jos ajatellaan niitä mittausreferensseinä, niin antaa ne jo suuntaa.
Vain YKSI LSP!
http://www.detailingworld.co.uk/forum/s ... p?t=342480Urran kirjoitti:Samu: Esim foorumimme arvostettu tekijä crowie raportoi mitatuista keskiarvoista. Lähinnä pointtina se, että ylipäätään on saatu mitattua.
Ja samu linkkiä DWlle..
Testaan nyt tuo gtechniq c1 + exo v2, lupaan antaa palautetta!
11kk vanha Cquartz + Gtechniq G1 pinta. Pesty vuoden aikana useita kertoja vahvoilla aineilla mm. Tardis ja ruostesuojauksen jälkeenkin pesty vahvoilla aineilla liikkeessä(en tiedä mitä käyttävät). Plus muutamia liukkaripesuja ja melkein päivittäistä ajoa PÄÄKAUPUNKISEUDUN SUOLASOHJOSSA. Talven aikana käytin about 5-10 kertaa Reloadia pesun jälkeen märkään pintaan, mutta ennen tuon videon kuvausta pinnassa ei ole käytetty mitään about 3 kuukauteen. Ja videossa auto siis huuhtelun jälkeen eli ei pesty auto.

Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Tämä siis normi CQ vai CQ UK?
Miksi lasipinnotetta maalipinnalle? Vai tarkoititko laseissa G1?
MUISTAAKSENI oli UK, ihan 100% varma en ole. Juu, tietenkin laseissa G1.
BTW, tallilla paksuusmittauksissa edes Modesta EI tuonut 23 kohdan testeissä mitään muutoksia.
BTW, tallilla paksuusmittauksissa edes Modesta EI tuonut 23 kohdan testeissä mitään muutoksia.
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Joku kun ottais vertailuun Cq UK ja Sonaxin Nano paint protectin samaan autoon niin vois nähdä erot.. jos niitä on.Peke kirjoitti:MUISTAAKSENI oli UK, ihan 100% varma en ole. Juu, tietenkin laseissa G1.
Peke sun auton referenssit ei mun mielestä ole vertailtavissa muihin foorumilla esitettyihin kestoihin. Jos olisi ajanut samalla pinnotteella edes sen muiden vuoden eli 30-50tkm, boostaamatta, niin nähtäisiin todellinen kesto. Tai jos ei mitään muuta niin mainitse edes kilsat (jotka muistaakseni on alle 15tkm em. ajanjaksolla). Tästä on puhuttu ennenkin.
Samassa ympäristössä Zymöl Glasur kesti hienosti beadaavana ja hyvällä sheetingillä 11kk/>25tkm. Eli sitten kun pinnote menee selkeesti että kilsoissa ja kestossa ohi, on se minusta maininnan arvoista.
Lisäksi capslock-tekstistä joku voi saada agressiivisen käsityksen kirjoituksesta, kirjoitetaan ilman.
Samassa ympäristössä Zymöl Glasur kesti hienosti beadaavana ja hyvällä sheetingillä 11kk/>25tkm. Eli sitten kun pinnote menee selkeesti että kilsoissa ja kestossa ohi, on se minusta maininnan arvoista.
Lisäksi capslock-tekstistä joku voi saada agressiivisen käsityksen kirjoituksesta, kirjoitetaan ilman.
Vain YKSI LSP!
Joo ei Cquartz uk ainakaan mikään kummoinen pinnoite ole, ainakaan Optiin verrattuna.
Reloadia käyttämällähän se näyttää että pinnoite toimisi hyvin mutta kunhan se kuluu pinnalta pois niin vesi makaa pinnoilla isona laattana ja vertaan tätä nyt siis Opticoattiin.
Mulla on toisessa autossa Opti mikä on ollut pinnassa nyt 25kk/20tkm ja toisessa Cq uk ollut 9kk ja 15tkm, Opti autoa on pesty yli tupla määrä Cq verrattuna ja pinnat käyttäytyy ihan samalla tavalla eli vesi kyllä poistuu pinnoilta mutta tosi hitaasti, Opti toimii vieläpä paremmin.
Reloadia käyttämällähän se näyttää että pinnoite toimisi hyvin mutta kunhan se kuluu pinnalta pois niin vesi makaa pinnoilla isona laattana ja vertaan tätä nyt siis Opticoattiin.
Mulla on toisessa autossa Opti mikä on ollut pinnassa nyt 25kk/20tkm ja toisessa Cq uk ollut 9kk ja 15tkm, Opti autoa on pesty yli tupla määrä Cq verrattuna ja pinnat käyttäytyy ihan samalla tavalla eli vesi kyllä poistuu pinnoilta mutta tosi hitaasti, Opti toimii vieläpä paremmin.
Facebookissa Sauvon Autopinnoitus
Urran, no tuo nyt on ihan paskapuhetta, että pitäs ajaa 50tkm että täyttää jotkut sun sun vaatimukset "testeihin". Lopetetaan nyt tämän vit** lässytys ja puhutaan pinnotteista.
Tässä faktaa sulle:
http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/aut ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja kyllä se 15tkm aika lailla tuli mullekin, toisessa katiskassa kans 15tkm ja sillä(KIN) ajetaan melkein päivittäin ja se auto ei ole juuri edes käynyt Kehä III:sen ulkopuolella eli ns. ASUU TALVET SUOLASSA!!!
Mä en varmasti eroa auton käytössä monesta muustakaan vähänkin autostaan huolehtivasta. Pesen noin 1 kerran viikossa-kahdessa autoni ja kerran vuoteen pinnoitus. Mitä tässä on niin spesiaalia???
Ja sen voin sanoa, että esim. Tampereen yläpuolella matkaa tekevät autot eivät ole ikinä niin paskoissa olosuhteissa kuin täällä pääkaupunkiseudulla. Tiedän sen, koska olen asunut muuallakin ja autoillutkin siellä melkein 10 vuotta. Siellä suolataan murto-osa mitä täällä ja hiekkaakin levitetään talvisin todella paljon vähemmän=järkevämmin. Esimerkkinä mun kotikaupunki; siellä saa ajaa varmaan 3-5 vuotta jos meinaa saada edes lähellekään samaa määrää suolaa autonsa päälle kuin täällä jo yhdessä talvessa. En muista viime talveltakaan YHTÄKÄÄN aamua, jolloin suola-auto EI ois jo käynyt levittämässä sitä paskaa tuonne kehille ja väylille ja SE NIMENOMAAN ON SE KOVIN TESTI PINNOTTEILEE, EI MIKÄÄN MUU.
Mitä pinnoitetta ei buustata? Opti ainoa, mutta se ei olekaan lähelläkään muita pinnotteita sit hydrofobisuudessa, mikä ON TÄRKEÄÄ MINULLE ja monelle muullekin pinnotteissa. Modesta taitaa olla toinen...mut onkin sit ihan eri hinnoissa.
Tässä faktaa sulle:
http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/aut ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja kyllä se 15tkm aika lailla tuli mullekin, toisessa katiskassa kans 15tkm ja sillä(KIN) ajetaan melkein päivittäin ja se auto ei ole juuri edes käynyt Kehä III:sen ulkopuolella eli ns. ASUU TALVET SUOLASSA!!!
Mä en varmasti eroa auton käytössä monesta muustakaan vähänkin autostaan huolehtivasta. Pesen noin 1 kerran viikossa-kahdessa autoni ja kerran vuoteen pinnoitus. Mitä tässä on niin spesiaalia???
Ja sen voin sanoa, että esim. Tampereen yläpuolella matkaa tekevät autot eivät ole ikinä niin paskoissa olosuhteissa kuin täällä pääkaupunkiseudulla. Tiedän sen, koska olen asunut muuallakin ja autoillutkin siellä melkein 10 vuotta. Siellä suolataan murto-osa mitä täällä ja hiekkaakin levitetään talvisin todella paljon vähemmän=järkevämmin. Esimerkkinä mun kotikaupunki; siellä saa ajaa varmaan 3-5 vuotta jos meinaa saada edes lähellekään samaa määrää suolaa autonsa päälle kuin täällä jo yhdessä talvessa. En muista viime talveltakaan YHTÄKÄÄN aamua, jolloin suola-auto EI ois jo käynyt levittämässä sitä paskaa tuonne kehille ja väylille ja SE NIMENOMAAN ON SE KOVIN TESTI PINNOTTEILEE, EI MIKÄÄN MUU.
Mitä pinnoitetta ei buustata? Opti ainoa, mutta se ei olekaan lähelläkään muita pinnotteita sit hydrofobisuudessa, mikä ON TÄRKEÄÄ MINULLE ja monelle muullekin pinnotteissa. Modesta taitaa olla toinen...mut onkin sit ihan eri hinnoissa.
Viimeksi muokannut Peke, Su Heinä 06, 2014 9:44 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing