Alottelijan kysymyksiä
- Posambique
Re: Alottelijan kysymyksiä
pienimpien naarmujen poisto = kiilto
kiilto tulee ensisijaisesti maalipinnan kiillottamisesta eikä naarmujen peittäminen ole vahan tehtävä.
Tällaisiakin suojatuotteita toki on olemassa. Bilt Hamber autobalm ilmeisesti tällä hetkellä ehkä peittävin.
Vaha peittää aina minimaalisesti sillä sitä tulee pintaan kuitenkin ohuenohut kerros (paksummin mikronaarmujen pohjalle).
Dodon vahat on toki hyviä. Paras suoja pro- ja Supernatural sarjoilla.
kiilto tulee ensisijaisesti maalipinnan kiillottamisesta eikä naarmujen peittäminen ole vahan tehtävä.
Tällaisiakin suojatuotteita toki on olemassa. Bilt Hamber autobalm ilmeisesti tällä hetkellä ehkä peittävin.
Vaha peittää aina minimaalisesti sillä sitä tulee pintaan kuitenkin ohuenohut kerros (paksummin mikronaarmujen pohjalle).
Dodon vahat on toki hyviä. Paras suoja pro- ja Supernatural sarjoilla.
"Urku auki, pelti kii"
Dodon Lime prime peittää hieman naarmuja ja puhdistaa samalla pintaa.Strongborn kirjoitti:Nyt kun shampoista on puhe niin olen ajatellut tuon Big Orangen jälkeen hankkia Dodon BTBM:ää. Jos sitä samalla kertaa hankkisi vahan, vaikka nyt sitten Dodolta, niin mikä olisi sellainen, joka peittää pienimmät naarmut, KIILTÄÄ ja on suht pitkäikäinen suoja? (mahdoton yhtälö?)
Siihen sitten jokin Dodon Pro sarjan vaha tai supernatural hybrid.
- Strongborn
- Viesti:
Okei eli siis vahan tehtävä on lähinnä haista hyvälle ja suojata pintaa (helpompi pestä eikä paska pinty) Varmaan pienesti lisää kiiltoa jotkut vahat ainakin näin olen ymmärtänyt? Onko sitten jotain sealantteja erikseen vai miksi niitä kutsutaan jotka peittää naarmuja? Ja levitetäänkö ne ennen lopullista vahakerrosta?
Using Tapatalk
- Strongborn
- Viesti:
Niin ja onko pehmeä vaha siis käsin hinkkaamiselle paras? Vai mitä eroa on kovalla ja pehmeällä vahalla?
Using Tapatalk
Neljä kysymystä, jos joku konkari jaksaisi vastata olisi kovavaha-ensikertalainen ihmeissään..
Jos hyllyssä on ennestään AG:n punaista ja nyt korkkaamaton Collinite 915 purkki, kannattaako aiemmin Korrekeilla/AG:lla/TurtleWaxeilla käsitelty musta/punainen auto huolellisen liuotinpesun jälkeen vetästä suoraan tuolla Col915:lla vai puhdistusmielessä ensin AG:n punaista alle?
Vaikuttaako Col915:n pysyvyyteen se onko alla AG:n punaista vai ei?
Savea ei nyypiö ajatellut ostaa ainakaan tässä vaiheessa, mutta miten tärkeitä de-tar yms. käsittelyt oikeasti on kovavahan pysyvyyden kannalta? Ovatko siis materiaalien ja käytetyn ajan arvoisia jos tavoitteena on ainoastaan pitkäikäinen vahapinta?
Kannattaako Col915:sen päälle vetästä Sonax Xtreme Brilliant Shine Detailer heti vai vasta myöhemmin auton likastuttua Dojo BTBM pesujen yhteydessä?
Jos hyllyssä on ennestään AG:n punaista ja nyt korkkaamaton Collinite 915 purkki, kannattaako aiemmin Korrekeilla/AG:lla/TurtleWaxeilla käsitelty musta/punainen auto huolellisen liuotinpesun jälkeen vetästä suoraan tuolla Col915:lla vai puhdistusmielessä ensin AG:n punaista alle?
Savea ei nyypiö ajatellut ostaa ainakaan tässä vaiheessa, mutta miten tärkeitä de-tar yms. käsittelyt oikeasti on kovavahan pysyvyyden kannalta? Ovatko siis materiaalien ja käytetyn ajan arvoisia jos tavoitteena on ainoastaan pitkäikäinen vahapinta?
Kannattaako Col915:sen päälle vetästä Sonax Xtreme Brilliant Shine Detailer heti vai vasta myöhemmin auton likastuttua Dojo BTBM pesujen yhteydessä?
F157 kirjoitti:Neljä kysymystä, jos joku konkari jaksaisi vastata olisi kovavaha-ensikertalainen ihmeissään..
Täydellinen pesu ja tämän jälkeen pelkkä collinite 915 jos haluat maksimaalista kestoa.
Jos haluat peittävyyttä ja liukkautta keston kustannuksella, vedä alle AG punainen ja sitten vasta colli.
QD:t vasta ekan pesun jälkeen vahan päälle jos / kun sellaisia käyttää, liuottavat vahaa muuten pois.
Sää kyllä peset väärin, kannatta tutustua myös pesuaiheisiinF157 kirjoitti:auton likastuttua Dojo BTBM pesujen yhteydessä?
Kerro nyt tarkemmin mitä teen väärin, tämähän on nimenomaan Esipesu ja Pesu osasto ja aloittelijoiden ketju. Vai meinaatko, että koska en omista painepesuria ja käytä BH AutoFoamia niin pesen väärin? Kait sitä muitakin tapoja pitää olla auton pesuun? Minun tapauksessani autokin on jo sen verran elämää nähnyt ettei sen maalia saa huonommais vaikka en esipesisi ollenkaan ja käyttäisin sientäTero kirjoitti:Sää kyllä peset väärin, kannatta tutustua myös pesuaiheisiinF157 kirjoitti:auton likastuttua Dojo BTBM pesujen yhteydessä?
Tero tuossa koitti vääntää puujalkaa. Meinas, että pesumenetelmissä on jotain vikaa, jos auto likaantuu pesun yhteydessä... Katso Teron lainaus yllä.
Kyllä, ei tällä palstalla v*ttuilla vaan enemmän koitetaan pitää huumori mukana... kai?
Mutta koska itsekkin olen käyttänyt Colliniteä pitkän keston vuoksi, niin suositan sitä ilman mitään "fillereitä" alla. Kunnollinen, todella kunnollinen puhdistus, itse tein myös IPA-pyyhinnän vaikka palstan tieteelliset kokeet ei varsinaisesti ole todistanut sen hyötyjä, ja olen saanut todella hyvän keston (476´s ja sittemmin BH Finis Wax).
Mutta koska itsekkin olen käyttänyt Colliniteä pitkän keston vuoksi, niin suositan sitä ilman mitään "fillereitä" alla. Kunnollinen, todella kunnollinen puhdistus, itse tein myös IPA-pyyhinnän vaikka palstan tieteelliset kokeet ei varsinaisesti ole todistanut sen hyötyjä, ja olen saanut todella hyvän keston (476´s ja sittemmin BH Finis Wax).
Meni toi Teron puujalka täysin ohi multa, olen ilmeisesti sokea omien lauseiden monimutkaisuuksille 
Kuinka usein pesette välineet, kuten pyyhkeet, mikrokuituliinat jne... Itse olen pessyt joka käytön jälkeen kaikki mutta rupesin miettimään onko tarpeellista? 
Kyllä mä olen pessyt joka käytön jälkeen kaikki. Samalla kertaa pyörähtää kaikki (laikat, liinat, kuivauspyyhkeet, pesukinnas, jne.) pesukoneessa hienopesu ohjelmalla. Mukava ku on kaikki sitten puhtaita ja pehmeitä seuraavalla kerralla. Olen käyttänyt tätä Chemical Guys - Microfibre WASH+ pesuainetta.
Ja äkkiä niitä liinoja on jo sen verran, että useammalle hoitokerralle riittää puhtaita, ja likaisia voi pestä kerralla koneellisen vähän harvemmin 
Jokainen liina menee yhden käytön jälkeen pyykkikoppaan.
Aikansa kun lukee ton Keravan Yul Brynnerin (nixu
) juttuja, niin huomaa kaapissa olevan lähes sata keltaista mikrokuituliinaa ja kuivauspyyhkeitäkin omiksi tarpeiksi.
Aikansa kun lukee ton Keravan Yul Brynnerin (nixu
Re: Vs: Alottelijan kysymyksiä
Täälläkin menee liinat heti pesuun. Kuivausliinalla saatan joskus kuivata pari kolme kertaa ja sitten pesuun, mut useimmiten senkin pesen kerran jälkeen.
Ite laitan mikrokuituliinat käytön jälkeen laatikkoon ja tarpeeksi kun niitä siellä on niin sit koneseen. Mulla on noita keltaisia Nixun toimittamia liinoja ja muitakin niin paljon ettei heti lopu. Kuivausliinoja en joka käytön jälkeen pese, sillä ei ne mulla likaannu
Pesuaineena meillä nykyisin käytössä oleva Serton zeoliititönpesuaine, jolla pestään kaikki pyykit
Mites nuo kuivaamisen laiminlyönnistä tulleet pienet pisarajäljet saisi pois pellistä? Lähteekö liukkareilla tai pien-/raudanpoistoaineilla vai pitääkö näyttää konetta? Mulla olis kyllä käytettävissä Clasun cyclokopio, Sonaxin oranssit laikat ja ultimate compoundia, mutta kun auto on pisarajälkiä lukuun ottamatta suhteellisen hyvässä kuosissa, niin en oikein haluaisi sitä ruveta myllyttämään. Jos koneen käyttäminen on ainoa vaihtoehto, niin onko UC passeli aine vai olisiko joku muu aine parempi tähän käyttöön? Auto on muutaman vuoden ikäinen Focus.
Itselläkin tuppaa unohtumaan kuivausliinat käyttöön useaksi kerraksi, tiedä sitten jääkö niihin pienempää likahippusta vaiko ei.. Muitakin enempi puhtaina pysyviä liinoja olen käyttänyt usempaan kertaan, kuten IPA-liinat ja vahausliinat. Laiskuutta kai se on, eikä jaksa pyörittää tyhjää pesukonetta.Juha U kirjoitti:Ite laitan mikrokuituliinat käytön jälkeen laatikkoon ja tarpeeksi kun niitä siellä on niin sit koneseen. Mulla on noita keltaisia Nixun toimittamia liinoja ja muitakin niin paljon ettei heti lopu. Kuivausliinoja en joka käytön jälkeen pese, sillä ei ne mulla likaannuPesuaineena meillä nykyisin käytössä oleva Serton zeoliititönpesuaine, jolla pestään kaikki pyykit
Pitäis ruveta jossain vaiheessa autoa pesemään ja vahaamaan talven jäljiltä. Ja kysyisin, että mikähän mahtaa olla hyvä liuotinpesuaine millä lähtisin ekaksi pesemään autoa.
Onko tuo Motonetin Motox tehopesu mistään kotoisin? Vanteet pesin tuolla wurthin tehopesu aineella ja en oikeen pitänyt siitä koska se oli jotenkin ihmeen rasvaista pesuainetta. Meinasin kyllä eka ostaa tuota wurthin pinelineä mutta sitä ei vissiin löydy oikeen mistään kivijalka kaupasta enää.
Voiko muuten tuota Sonaxin xtreme vannepesu ainetta käyttää auton maalipinnalle. Koska eikö tuo ole raudanposito aineen tapaista vai olenko ymmärtänyt jotain väärin.
Ajattelin lähteä tälläisellä taktiikalla liikkeelle.
-Huuhtelu painepesurilla
-Liuotinaine pintaan ja antaa vaikuttaa hetki ja huuhdella pois
-Sitten tuota sonaxia pintaan jos sen vaan käy ja sen huuhtelu
-Sonaxin savella puhdistaminen
-Auton peseminen shampoolla ja kuivaus
Sitten pitäis vaan laittaa muutama kerros auto glymin punaista, ja sen päälle tuota colliniten 915 vahaa.
Pitäiskö tuossa välissä, kun on laittanut ton liuotinaineen niin pestä se pois ihan pesukintaalla pois vai riittääkö tuo pelkkä huuhtelu siihen.
Kyllä tuohonkin saa taas koko päivän menemään, kun rupeaa autoa pesemään. Mutta toivottavasti tuo colliniten vaha sitten kestää ainakin kesän pinnassa niin saa syksyllä sitten uudestaan vahata.
Onko tuo Motonetin Motox tehopesu mistään kotoisin? Vanteet pesin tuolla wurthin tehopesu aineella ja en oikeen pitänyt siitä koska se oli jotenkin ihmeen rasvaista pesuainetta. Meinasin kyllä eka ostaa tuota wurthin pinelineä mutta sitä ei vissiin löydy oikeen mistään kivijalka kaupasta enää.
Voiko muuten tuota Sonaxin xtreme vannepesu ainetta käyttää auton maalipinnalle. Koska eikö tuo ole raudanposito aineen tapaista vai olenko ymmärtänyt jotain väärin.
Ajattelin lähteä tälläisellä taktiikalla liikkeelle.
-Huuhtelu painepesurilla
-Liuotinaine pintaan ja antaa vaikuttaa hetki ja huuhdella pois
-Sitten tuota sonaxia pintaan jos sen vaan käy ja sen huuhtelu
-Sonaxin savella puhdistaminen
-Auton peseminen shampoolla ja kuivaus
Sitten pitäis vaan laittaa muutama kerros auto glymin punaista, ja sen päälle tuota colliniten 915 vahaa.
Pitäiskö tuossa välissä, kun on laittanut ton liuotinaineen niin pestä se pois ihan pesukintaalla pois vai riittääkö tuo pelkkä huuhtelu siihen.
Kyllä tuohonkin saa taas koko päivän menemään, kun rupeaa autoa pesemään. Mutta toivottavasti tuo colliniten vaha sitten kestää ainakin kesän pinnassa niin saa syksyllä sitten uudestaan vahata.
Mulla ei ole kokemuksia tuosta Motoxista. Monihan sitä käyttää ja sanoo olevan ihan jees kamaa.
En tiedä, miksei enemmänkin ole käytetty Bilteman rasvan kylmäpoistoainetta. Sillä meinaan lähtee pinnasta hauet, kaislat ja kupat.
Mutta mihin nyt päädytkään, laita se liukkari ensin kuivaan pintaan ja sen jälkeen vasta huuhtelu ja mahdollisesti toinen kierros kinnastellen.
Sen jälkeen käyttäisin kyllä vielä pien- ja raudanpoistoaineita, mutta ilman myllyä en savea itse käyttäisi.
Sitten shampoopesu, ipa-pyyhintä ja eikun sottaamaan aineita pintaan. Uskon ja veikkaan, että ton punasen kerrostamisella et saa kuin ainehävikkiä ja kipeän käden. Veikkaan uuden kerroksen vievän vanhan mennessään. Eli kerros punasta ja sen jälkeen kerros 915, niin kyllä on naapurit kateellisia.
En tiedä, miksei enemmänkin ole käytetty Bilteman rasvan kylmäpoistoainetta. Sillä meinaan lähtee pinnasta hauet, kaislat ja kupat.
Mutta mihin nyt päädytkään, laita se liukkari ensin kuivaan pintaan ja sen jälkeen vasta huuhtelu ja mahdollisesti toinen kierros kinnastellen.
Sen jälkeen käyttäisin kyllä vielä pien- ja raudanpoistoaineita, mutta ilman myllyä en savea itse käyttäisi.
Sitten shampoopesu, ipa-pyyhintä ja eikun sottaamaan aineita pintaan. Uskon ja veikkaan, että ton punasen kerrostamisella et saa kuin ainehävikkiä ja kipeän käden. Veikkaan uuden kerroksen vievän vanhan mennessään. Eli kerros punasta ja sen jälkeen kerros 915, niin kyllä on naapurit kateellisia.
Piti sanoa, että laitan tuon AG punaisen kerran ja ton Colliniten pari kertaa. Mutta näköjään tuli ajatus virhe kirjoittaessa.
Kattoin tuota bilteman ainetta netistä ja vaikutti aivan pätevältä aineelta. Pitää nyt kattoa mitä ainetta sitä sitten tulee ostettua. Tuleeko tuolla savella naarumja vai miksei sitä suositella ilman myllyttämistä? Entäs tuo Sonaxin xtreme vannepesu voiko sitä käyttää ihan huoletta auton pinnoille kunhan ei anna sen kuivua siihen pintaan.
Kattoin tuota bilteman ainetta netistä ja vaikutti aivan pätevältä aineelta. Pitää nyt kattoa mitä ainetta sitä sitten tulee ostettua. Tuleeko tuolla savella naarumja vai miksei sitä suositella ilman myllyttämistä? Entäs tuo Sonaxin xtreme vannepesu voiko sitä käyttää ihan huoletta auton pinnoille kunhan ei anna sen kuivua siihen pintaan.
Savella saattaa tulla jälkiä pintaan.
Tuosta vannepesusta en osaa sanoa, kun en ole kokeillut. Miksei se toimisi, mutta miksi sitä pitäisi käyttää. Tietty, jollei normaalia shampoota ole, niin en tiedä voiko tuolla sen korvata. Ehkä.
Tuosta vannepesusta en osaa sanoa, kun en ole kokeillut. Miksei se toimisi, mutta miksi sitä pitäisi käyttää. Tietty, jollei normaalia shampoota ole, niin en tiedä voiko tuolla sen korvata. Ehkä.
Normaalia shampoota löytyy kyllä. Mutta aattelin, että voiko tuota sonaxin ainetta käyttää raudanpoistajana.
Sonaxin vannepesuainetta olen käyttänyt raudanpoistossa ilman ongelmia...