Ford Focus -00 (kesärengastus)

Käytit siihen aikaa, rahaa, verta, hikeä tai kyyneleitä. Näytä ne muille!!
JS_84
Viesti:

Ford Focus -00 (kesärengastus)

Viesti Kirjoittaja JS_84 » Ma Huhti 18, 2011 3:14 pm

Kannetaanpa oma korsi kekoon, kun kuvia on aina mukava katsella monien mielestä. Myös itseni mielestä. (Muiden kuvia :) )
Kyseessä on muijan Ford, johon lykkäsin eilen kesärenkaat alle. Vanteet oli varastoitu "pestynä", eli syksyllä pesu vanneharjalla ja kylmällä vedellä. Ei nuo siis erityisen puhtaat olleet.
Tarkoituksena ei ollut lähteä hakemaan viimesen päälle kliiniä lopputulosta hampaat irvessä, sillä koko yhdistelmä toimittaa aivan täysin kulkuneuvon virkaa.

Lähtökohta oli harmaa, likaa puolien välissä ja renkaat haalistuneet:
Kuva

Takapuolelta enemmänkin likaiset, todennäköisesti enemmän kiinnitetty huomiota syksyllä vain etupuolien puhdistamiseen:
Kuva

Käytetty pesuaine Valet Pron Bilberry wheel cleaner, seossuhteesta ei tarkkaa hajua, sillä oli valmiina jo suihkupullossa:
Kuva

Hieman irtosi väriä vaahtoon. Vanneharja oli aivan onneton, joka tuli ostettua jokunen aika sitten kun parempi harja oli ja on hukassa:
Kuva

Yksi vanne oli saanut hieman kuorrutetta pinttyneen rasvan muodossa. Bilberrystä ei ollut lainkaan apua:
Kuva

Taikasana oli Valet Pron citrus tar and glue remover. Puuvillarättiin vain suoraan pullosta tavaraa, ja pienimmät tahrat lähtivät iloisesti. Isompiin sai vähän enemmän hangata, mutta ihan ok lopputulos muutamassa minuutissa. Tarkkaavaisimmat toki huomaavat että kuvassa on eri vanne kuin mikä tuo likaisin oli, mutta saman kaltainen lopputulos oli silti:
Kuva

Pestynä ja kuivattuna (olisikohan myös vahat niskassa, tai vahattuna. Ei voi muistaa :)):
Kuva

Rengaskiillokkeena toimi FinishKare 108AS Top Kote Tire Dressing ja vanteisiin laitoin Chemical Guys Wheel Guardin vahaksi. Tässä aineet laitettuna:
Kuva

Yleisilmettä lisää:
Kuva

Ja sitten alle laitettuna. Fordin maavarassahan ei ole enää laskuvaraa ;D
Kuva

Kuva

Aikaa meni jota kuinkin 3 tuntia koko rumbaan. Eniten otti selän päälle kyykkiä noiden kimpussa. Mutta lopputulos miellytti. Jospa olisi sitten mukavampi puhdistella kesän aikana, kun vähän näki vaivaa tässä vaiheessa.
Tähän lyön varmasti samaan topiciin jatkoa, kunhan kerkeän ottamaan Fordin myllytettäväksi. Se kun olisi tarkoitus tässä ajan kanssa tehdä (vähän kerrallaan todennäköisesti ajan puutteen vuoksi).

ps. Talli on kyllä hyvä! :lol: 8-)

Urran

Re: Ford Focus -00 (kesärengastus)

Viesti Kirjoittaja Urran » Ma Huhti 18, 2011 3:29 pm

Hyvän näköstä. Arvostan erityisesti sitä että näistä vähän vähemmän laitetuista peleistä pidetään huolta. Tyylisuunta autolla näyttää olevan kuitenkin Hellaflush? :lol:

Tykkään kyllä ihan sikana 108AS:stä. Toi mattapinta on vaan niin nätti, erityisen hyvin näkyy tossa kuvassa missä renkaat on jo alla.
Vain YKSI LSP!

JS_84
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JS_84 » Ma Huhti 18, 2011 3:40 pm

:lol: HellaFlush tai OffroadPlus...

Itse tykkään aina nähdä sen tekemisen jäljen, joten auto kuin auto, huolta on mukava pitää.
Tuo FK:n rengasaine on kyllä miellyttävää. Saa renkaat oikeasti renkaan värisiksi, mutta ei tosiaan tule sellaista ällöttävää vetistä kiiltoa.

Lurtsipatukka

Viesti Kirjoittaja Lurtsipatukka » Ma Huhti 18, 2011 10:35 pm

Oooh, mulla oli just tommoset vanteet edellisessä Focuksessa. :P Hienoa työtä ja komea auto!
-Hitaasti mutta epävarmasti-

Smooth

Viesti Kirjoittaja Smooth » Ti Huhti 19, 2011 6:23 pm

Hienoa Jimi! :)

PS. Missä noin komea talli on?

JS_84
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JS_84 » Ti Huhti 19, 2011 9:51 pm

^Kiitos Harri! Tuo on se meitin kimppatalli mistä puhuinkin.

Smooth

Viesti Kirjoittaja Smooth » Ti Huhti 19, 2011 11:25 pm

Ai se on noinkin fiksu paikka, pääseekö vielä kimppaan?

JS_84
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JS_84 » Ke Huhti 20, 2011 11:02 am

:D No fiksustahan mä puhuinkin! Kysy Tonis:lta, mä oon jäävi sanomaan itse mitään...

Vastaa Viestiin