Flex XC 3401 VRG - pakotettu epäkesko.

Kiillotuskoneet ja välineet
Lowlife

Re: Flex XC 3401 VRG - pakotettu epäkesko.

Viesti Kirjoittaja Lowlife » Ke Maalis 26, 2014 9:52 am

Eilen tuli ekat värssyt louhittua tolla Flexilla ja ekana huomasi miten järjettömän kovaa meteliä se pitää... Taitaa olla noissa epäkeskoeskoissa ominaisuus toi lisääntynyt meteli...? Mutta sen jälkeen kun kuulosuojaimet oli tungettu syvemmälle korvakäytävään homma alkoikin luistaa. Vääntö on voimaa ja sitä tässä tuntuu olevan hyvin. Tuli vesihiottua yhtä paskakasaa 2000->3000->6000-> ja sen jälkeen Hex keltainen ja Fixeria muutama reissu, nopeasti saa raavittua vesikauhuhionnan roiskeet veks. Tänään pitäis jatkaa sessioita taas.

Kuva

Vanha sotaratsu edelleen laukkaa hienosti. Eilen pyörittelin tolla 70mm noita reunoja ja nurkkia, on kyllä kerrassaan ihanaa työstää.

Kuva

Kuva

Suomen huonoin maalaus, koitan vain pelastaa mitä pelastettavissa on... :LOL:
Black isn't a color, it's a career.

K70

Viesti Kirjoittaja K70 » Ke Maalis 26, 2014 12:10 pm

SPOILERSPOILER_SHOW
Mielenkiintoinen olomuoto paskakasalla. Olisi kiva nähdä shöyruumia näistä sun kasoista.

Peke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peke » Su Touko 04, 2014 11:03 pm

No niin, kait se ois oman koneen osto edessä ja Flexin päätin ostaa. Millä tallalla tuo kone tulee ja kannattaako heti hankkia mukaan pienempi(tai isompi) talla? Onkos tuo kova talla, varmaankaan ainakaan pehmeämpää ei tartte mukaan...
Laikkoja mulla muistaakseni on:
http://www.elitecarcare.co.uk/lake-coun ... rers_id=77" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.elitecarcare.co.uk/lake-coun ... rers_id=77" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja CG Hex-Logic 5,5"
-Oranssi
-Musta
Niin ja eilen ostin tallikaverilta vielä 6.5" CG Hex-Logic ORANSSI
Eli 5 x 5.5" ja 1 kpl 6.5" :roll:
Huomaakohan muuten MUSTAN jälkeen mitään eroa, jos vetäsee vielä pinnan SINISELLÄ? Muistaakseni sitä kokeilin vuos sitten TT:hen enkä huomannut ainakaan tallivaloissa eroa.
Mikäs tuolle epäkeskolle ois leikkaavin/paras laikka, jos pinta on jo vähän huonommassa hapessa(en nyt tarkoita omia kulkineita :D )?
Onko mitään muuta, mitä kannattaa hankkia heti koneen mukana?
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

-JP-

Viesti Kirjoittaja -JP- » Ma Touko 05, 2014 8:09 am

Koneessa oleva talla on 5,5", eli ottaisin varmuuden vuoksi 6" tai 6,5" laikkoja. Tallan vaihtohan tuohon koneeseen ei ole ihan yhtä helppoa kuin muihin koneisiin. Tallassa on sisäpuolella ratastus, jolla pyörimisliikkeen pakotus on toteutettu. Pienempiä talloja kuitenkin on tietääkseni saatavilla.
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips

fibolt

Viesti Kirjoittaja fibolt » Ma Touko 05, 2014 8:34 am

En usko, että sinisillä laikoilla olisi käyttöä. Hexeistä omat suosikit ovat oranssi, valkoinen ja musta.

Voidaan koneen saatuasi (iltapäivästä tuloo) testailla miten samat laikat ja aineet toimivat Flex vs. Rupes.
Kaivoksela "Detailing" Autotalo - Tunteella ja Taidolla

Peke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peke » Ma Touko 05, 2014 11:21 am

-JP- kirjoitti:Koneessa oleva talla on 5,5", eli ottaisin varmuuden vuoksi 6" tai 6,5" laikkoja. Tallan vaihtohan tuohon koneeseen ei ole ihan yhtä helppoa kuin muihin koneisiin. Tallassa on sisäpuolella ratastus, jolla pyörimisliikkeen pakotus on toteutettu. Pienempiä talloja kuitenkin on tietääkseni saatavilla.
Tää oli hyvä tieto.
fibolt kirjoitti:
Voidaan koneen saatuasi (iltapäivästä tuloo) testailla miten samat laikat ja aineet toimivat Flex vs. Rupes.
Jes! :buffer:
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » Ma Touko 05, 2014 5:12 pm

^ raporttia sit kuvien kera tänne, kiitos ;)

Peke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peke » Ma Touko 05, 2014 10:57 pm

Eipä testailtu ku fiboltilla painaa pisnekset päälle. :lol: Mutta mulla siis nyt uus flexi ja hyvinhän tuolla vakiotallalla pystyy käyttää 5.5" sekä 6.5":siakin. :roll: Mulla oli pari 4" laikkaa, löytyykö tohon niille tallaa? Ja fiboltti toi mulle viel pari Sonaxin "lasi"laikkaakin, nyt vedän ne viimeisetki pikku jäljet lasista pois(TT:stä) mitä eka kerran jälkeen jäi. :buffer:
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

fibolt

Viesti Kirjoittaja fibolt » Ma Touko 05, 2014 11:15 pm

Peke kirjoitti:Eipä testailtu ku fiboltilla painaa pisnekset päälle. :lol: Mutta mulla siis nyt uus flexi ja hyvinhän tuolla vakiotallalla pystyy käyttää 5.5" sekä 6.5":siakin. :roll: Mulla oli pari 4" laikkaa, löytyykö tohon niille tallaa? Ja fiboltti toi mulle viel pari Sonaxin "lasi"laikkaakin, nyt vedän ne viimeisetki pikku jäljet lasista pois(TT:stä) mitä eka kerran jälkeen jäi. :buffer:
Kiireinen tyyppi, outoo! ..Varmaan sillä oli parempaa tekemistä! :D Ajetaan sitten kilpaa, kun TT on työstettävänäsi.
Kaivoksela "Detailing" Autotalo - Tunteella ja Taidolla

tony

Re: Vs: Flex XC 3401 VRG - pakotettu epäkesko.

Viesti Kirjoittaja tony » Ti Touko 06, 2014 7:52 am

Pystyy toki vakio tallallakin käyttämään 5,5 laikkoja, mutta eivät kauaa kestä, laikkojen velcropinta lähtee helposti irtoamaan. Nimimerkillä 3 5,5 tuumaan laikkaa hajottanut.

Lähetetty minun HTC One laitteesta Tapatalkilla

Peke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peke » Ti Touko 06, 2014 11:01 am

Siis täh? Just 5.5" se vakiotalla on ainakin tuossa mun koneessa. Pienempi vois olla myös kätevä löytää.
fibolt :lol:
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

-JP-

Viesti Kirjoittaja -JP- » Ti Touko 06, 2014 12:41 pm

Joo no miksei joku konepelti mene vielä sillä 5,5", mutta itsellä ei kyllä luotto riitä. Tallan reuna saa kuitenkin aikaan melko pahaa jälkeä osuessaan kylkilistaan, peiliin tms.
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » Ti Touko 06, 2014 3:57 pm

Tuollasen tilasin itse silloin kun itse vastaavan koneen ostin. En ole sillä isommalla tallalla edes kokeillut 5.5 hexejä.
http://www.elitecarcare.co.uk/flex-vrg- ... p?cPath=69

Peke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peke » Ti Touko 06, 2014 4:24 pm

Mä en oo muilla viel kiillotellukaan ku 5.5" + vakiotallalla. :lol:
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

Projectech
Apupoika
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Projectech » Ti Touko 06, 2014 5:35 pm

112 mm tallalla on turvallisempi ajella 5,5" laikkoja sekä lipsahdusten että laikan kestävyyden kannalta.

Vakiotalla on 140 mm kokoisena hyvin tasan samankokoinen 5,5" laikan kanssa ja varsinkin painetta annettaessa talla alkaa helposti kuluttaa laikan reunaa yläpinnalta siltä alueelta, jota velcro ei suojaa.
Palveleva autonhoitotuotteiden erikoisliike
Laatutuotteita pieniin ja suuriin autonhoitotarpeisiin, ohjeet ja vinkit kaupan päälle. Ota rohkeasti yhteyttä! autonhoitokauppa.fi

Peke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peke » Ma Loka 27, 2014 1:22 am

Onks oranssi tälle leikkaavin? Karvalla ei voi ajaa...?
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

seatts

Viesti Kirjoittaja seatts » Ma Loka 27, 2014 6:51 am

Onhan CG:n hexejä ainakin vielä keltaisia ja se on leikkaavampi kuin oranssi.
Facebookissa Sauvon Autopinnoitus

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ma Loka 27, 2014 1:57 pm

Voi näitä ajaa hyvinkin karvalaikalla - ja maailmalla se on jopa hyvin tyypillinen tapa. Pakotettu, Lake Country liila ja Kevin Brown method vie kuulemma naarmuja aika hurjalla vauhdilla 8-) Itse testannut limppua karvalla ja leikkaahan se ihan eri tavalla kun vaahtikset.
Vain YKSI LSP!

hiusnaarmu

Viesti Kirjoittaja hiusnaarmu » Ma Loka 27, 2014 4:00 pm

Urran kirjoitti:Voi näitä ajaa hyvinkin karvalaikalla - ja maailmalla se on jopa hyvin tyypillinen tapa. Pakotettu, Lake Country liila ja Kevin Brown method vie kuulemma naarmuja aika hurjalla vauhdilla 8-) Itse testannut limppua karvalla ja leikkaahan se ihan eri tavalla kun vaahtikset.
Osaatko sanoa miksi yleensä tai aina lukee, ettei karvalaikka sovi epäkeskolle?
Veteleekö mahdollisesti niin paljon, vai leikkaako jopa "liikaa" aloittelijalle :?

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ma Loka 27, 2014 4:49 pm

Ei se vetele tasan sen enempää kun epäkeskolla muutenkaan. Olen monta kertaa miettinyt miksi näin ohjeistetaan..

Muutenkin tuossa viime myllytystä tehdessä viime viikolla mietin et miks epäkeskoja aina dumataan - ne oikeasti leikkaa paljon enemmän oikeissa käsissä kun annetaan ymmärtää, ja säästyy mm. vetelyltä (koskee vain limppua), lämmöiltä, super holoilta (varauksella) jne.
Vain YKSI LSP!

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » Ma Loka 27, 2014 6:25 pm

Epäkesko on sopivalla laikka ja aine kombolla oikein tehokas, sekä hyvää jälkeä tuottava yhdistelmä, jonka käyttöä olen nyt tänä syksynä kokeillut. Pitää nyt testailla vähän eri järjestelmiä, niin oon sit ens kesänä hieman viisaampi, jos joku tuo autonsa meille käsiteltäväksi 8-)

Bastard
Apupoika
Viesti:

Karva&epäkesko

Viesti Kirjoittaja Bastard » Su Marras 16, 2014 1:41 pm

hiusnaarmu kirjoitti:
Urran kirjoitti:Voi näitä ajaa hyvinkin karvalaikalla - ja maailmalla se on jopa hyvin tyypillinen tapa. Pakotettu, Lake Country liila ja Kevin Brown method vie kuulemma naarmuja aika hurjalla vauhdilla 8-) Itse testannut limppua karvalla ja leikkaahan se ihan eri tavalla kun vaahtikset.
Osaatko sanoa miksi yleensä tai aina lukee, ettei karvalaikka sovi epäkeskolle?
Veteleekö mahdollisesti niin paljon, vai leikkaako jopa "liikaa" aloittelijalle :?
Itseasiassa itse olen useammalta asiakkaalta saanut palautetta, että esim. BigFoot toimii hyvin karvalaikalla. Ceramic Pro:n maahantuoja käyttää Scholl Concepts SOFTouch TopWool Pad:ia, josta laikan pohjan yli tulevat karvat on saksittu pois. Leikkaa hyvin, mutta tukottaa nopeasti. Pitää itsekkin testata tuota settiä jossain välissä kun parturoimattomalla laikalla testasin yhteen takapuskimeen niin se ravisti konetta enemmän kuin normi vaahtiksella.
- 303, Autobrite Direct, Auto Finesse, Bouncer's, Britemax, Meguiar's, Microfiber Madness, Monello, Nanolex, Rupes, Scholl Concepts - www.shineld.fi
Detailing Store: Pohjankaari 4, 60120 Seinäjoki, 040 5530871, info@shineld.fi

mixu74

Viesti Kirjoittaja mixu74 » La Huhti 18, 2015 8:42 pm

Kyseinen flex 3401
Motonetissa 409€

Vastaa Viestiin