Scholl Concept
Re: Scholl Concept
Crowien kanssa samoilla linjoilla ja joihinkin pintoihin ei s30+ ja sininen tehnyt holotonta, vaan valkoinen hexi! Huvittaa nuo Schollin mainosvideot, että saisi täysin holotonta s3g mustaan kun vain jatkaa viimeistelyä... Aina silikoninpoistajalla käydä pinta läpi, koska kaikki tahnat sisältää rasvoja fillaamassa.
Wannabe-OCD
A15 sisältää myös vahan joten sen käyttöidea jotenkin kärsii siitä että sen pyyhkii pois 
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia
Samoilla linjoilla Crowien kanssa. Neljää autoa testannut A15lla ja näistä kolmesta autossa vaihdettiin S30+ koska jäi holoa (viimeeksi tiistaina). Jani on siinä oikeassa että A15 ei kuulu pyyhkiä silicone removerilla koska sisältää LSPn, mutta täytyyhän ensimmäisten vetojen jälkee holot tarkistaa? Sit se A15 vedetään siihen kohtaan vielä uudestaan, jos ei holota. Epäammattimaista jättää holot tarkistamatta.
Kyllähän A15 maskaa. Jopa niin että pinnan harmautta häviää käsinkin levitettynä. Holot ei myöskään näy ennen pyyhintää.
Mutta yhdessä valkoisessa E46essa sai holotonta, ei saanut DeBeer pyyhinnän jälkeen P7lla ainakaan näkymään mitään mistään suunnasta, testipanelin jälkeen. Ja tässä tuli myös testattua ettei S30 leikkaa yhtä hyvin kun A15.
Ja myös Schollin liilalla saa tehtyä holotonta sopivalla, tosi kovalla eikä tahmeella pinnalla ja sopivalla tahnalla. Se on closed cell laikka, ja vaikka leikkaakin älyttömän paljon paineen alla niin ilman painoa ei käytännössä ollenkaan. Plus että se on flatpad. Mun mielestä hauska testi tän todentamiseksi on se että pesun jälkeen kun pyörittää laikkaa rotaryssä niin kädellä painaa laikkaa -> alkaa tosi nopeasti kuumentaa kättä -> ilman painoa taasen ei lämmitä, ja 2800rpm pyörivällä paikalla voi kättä pitää vaikka kuinka kauan. Toisin kun esim. CG Hex Vihreessä tai sinisessä, mitkä lämmittää aina, vaikkei painakkaan. Nehän on Open Cell laikkoja
.
Kyllähän A15 maskaa. Jopa niin että pinnan harmautta häviää käsinkin levitettynä. Holot ei myöskään näy ennen pyyhintää.
Mutta yhdessä valkoisessa E46essa sai holotonta, ei saanut DeBeer pyyhinnän jälkeen P7lla ainakaan näkymään mitään mistään suunnasta, testipanelin jälkeen. Ja tässä tuli myös testattua ettei S30 leikkaa yhtä hyvin kun A15.
Ja myös Schollin liilalla saa tehtyä holotonta sopivalla, tosi kovalla eikä tahmeella pinnalla ja sopivalla tahnalla. Se on closed cell laikka, ja vaikka leikkaakin älyttömän paljon paineen alla niin ilman painoa ei käytännössä ollenkaan. Plus että se on flatpad. Mun mielestä hauska testi tän todentamiseksi on se että pesun jälkeen kun pyörittää laikkaa rotaryssä niin kädellä painaa laikkaa -> alkaa tosi nopeasti kuumentaa kättä -> ilman painoa taasen ei lämmitä, ja 2800rpm pyörivällä paikalla voi kättä pitää vaikka kuinka kauan. Toisin kun esim. CG Hex Vihreessä tai sinisessä, mitkä lämmittää aina, vaikkei painakkaan. Nehän on Open Cell laikkoja
Vain YKSI LSP!
Pakko kyllä ylistää tuota S30+, aivan jumalattoman hyvää tahnaa. Poistaa aika härskejäkin holoja + voi ajaa oikealla laikkavalinnalla aika häijyjäkin naarmuja pois 1-steppinä ihan vahavalmiiksi. Viimeistelin sillä ekaa kertaa mustan pinnan eilen, FP punaisen kanssa:

Täytyy koittaa tänään (jos ei ala sataa) ottaa 50/50-kuvia kun on muutama paneeli vielä viimeistelemättä, ajojäljet on vesihionnan ja oranssin foamin + s17 jäljiltä, eli aika näkyvät.

Täytyy koittaa tänään (jos ei ala sataa) ottaa 50/50-kuvia kun on muutama paneeli vielä viimeistelemättä, ajojäljet on vesihionnan ja oranssin foamin + s17 jäljiltä, eli aika näkyvät.
Vähän tälleen aiheesta poiketen, olen muutaman kerran yrittänyt valkoisella hexillä ja s17:lla ajella pintoja, mutta aina on ruvennut paakuttamaan ekan vedon aikana jo. En tiedä mitä tekee väärin, kun oranssilla tai vihreellä tai oikeestaan millä tahansa muulla laikalla ajellessa ei ole tuota ongelmaa. Laikka prepattu ok ja laitettu vähän ainetta vaan, tuo s17:han on tosi ranttu aineenmäärästä. Onko jotain hyvää vinkkiä antaa mitä voisi seuraavalla kerralla kokeilla? Muuten on tyyli ollut sama kuin muillakin laikoilla, eikä ole ongelmaa ollut paakuttamisen kanssa 
Edit: Ja voisi vielä lisätä, että molemmilla, rotskulla ja epäkeskolla sama ongelma..
Edit: Ja voisi vielä lisätä, että molemmilla, rotskulla ja epäkeskolla sama ongelma..
Onko pakko yrittää ajaa tolla kombolla, jos se ei tuolla pinnalla toimi? vai oletko testannut muillakin pinnoilla saman havaiten?
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, niin turha työ menee hukkaan...
Joo siis enhän mä ookkaan sillä sitten ajanut, kokeillut kolmella eripinnalla ja jokaisella tehnyt samaa. Siksi tässä nyt vähän mietin et onko jotain mitä teen väärin (todennäköisesti), mutta itse en valkoisella hexillä ole saanut hommaa skulaamaan. Mutta joo, siis ei ole haitannut hommia! 
No joo, oli pakko kuittailla..
Itse ongelmaan en osaa tarjota vastausta. Olen tolla S17:lla ajellut jonkin verran, mutta en kuollaksenikaan muista onko valkoinen hexi osunut kohdalle, tiedä vaikka olisi tehtaan paketissa kaapissa
Odotellaan kimpassa enemmän kokemusta omaavien kommentteja
Itse ongelmaan en osaa tarjota vastausta. Olen tolla S17:lla ajellut jonkin verran, mutta en kuollaksenikaan muista onko valkoinen hexi osunut kohdalle, tiedä vaikka olisi tehtaan paketissa kaapissa
Odotellaan kimpassa enemmän kokemusta omaavien kommentteja
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, niin turha työ menee hukkaan...
Itsellä samanlaisia kokemuksia. Tähän olisi kiva saada kokeneemmalta kommenttia että onko tuo normaalia vai tehdäänkö tässä jotain väärin.. Varmasti tehdään mutta kun vain tietäisi mitäJaniH kirjoitti:Minulla on jokin ihme homma tuo että kun välillä pesen laikkoja niin tuntuisi pesun jälkeen toimivan paremmin kuin kuivalla laikalla aloittaessa että se pieni kostutus ei ole välttämättä huono asia mutta kosteutta ei saa olla liikaa näitten schollin tahnojen kanssa, sellainen pesu ja kuivaus rotaryllä täysillä jengoilla hetken aikaa tuntuisi jättävän sopivan kosteuden laikkaan...
Itse sain kyllä Flexin pakotetulla ja s3g:llä holotonta pintaa mustaan A5:seen. Käytettyä laikkaa vaan en varmasti muista, mutta joku leikkaava se oli.Tonis kirjoitti:Huvittaa nuo Schollin mainosvideot, että saisi täysin holotonta s3g mustaan kun vain jatkaa viimeistelyä... Aina silikoninpoistajalla käydä pinta läpi, koska kaikki tahnat sisältää rasvoja fillaamassa.
Taisi olla LC purple villa, koska viimeistelyn tein mielenrauhan vuoksi CCS vihreä tai valkoinen + Sonax Perfect Finish..
Hyvää tahnaahan se on, mutta en millään saa omaan äärettömän pehmeään lakkapintaan sinisellä hexillä ja S30+:lla (flex 3401) holotonta pintaa (musta auto). En onnistunut myöskään kovasti kehumallani Sonax Perfect Finish/sininen hexi yhdistelmällä..maaco kirjoitti:Pakko kyllä ylistää tuota S30+, aivan jumalattoman hyvää tahnaa. Poistaa aika härskejäkin holoja + voi ajaa oikealla laikkavalinnalla aika häijyjäkin naarmuja pois 1-steppinä ihan vahavalmiiksi. Viimeistelin sillä ekaa kertaa mustan pinnan eilen, FP punaisen kanssa.
Mustalla hexillä kieli keskellä suuta onnistuu nippanappa. Näitä tapauksia varten on sitten S40+
Viimeksi muokannut Viltsu, Ti Touko 06, 2014 1:21 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyllähän keskoilla saa holotonta, mutta työstöjälkeä jää väkisin karkealla kombolla. Eiköhän kyse ollut rotskusta, mitä Toni meinas 
Niinpä tietenkin.. Mutta tuossa muutama sivu taaksepäin JanneJ testaili S2:sta sandwich spider padilla subarun konepeltiin ja sai käsittääkseni miltei vahavalmista pintaa. S3G on piirun hienompaa tahnaa, joten miksipä ei onnistuisi tiettyihin pintoihin?crowie kirjoitti:Kyllähän keskoilla saa holotonta, mutta työstöjälkeä jää väkisin karkealla kombolla. Eiköhän kyse ollut rotskusta, mitä Toni meinas
Olin itse katsomassa vieressä, kyllä se ois vaatinut sen 3-stepin jos hajetaan 100% pintaa ja olihan pinta karhittu valmiiksi 3000gritin paperilla. Ei ole vielä ainakaan tullut vastaan yhtään autoa vuoden sisään mihin olisi saanutViltsu kirjoitti: Niinpä tietenkin.. Mutta tuossa muutama sivu taaksepäin JanneJ testaili S2:sta sandwich spider padilla subarun konepeltiin ja sai käsittääkseni miltei vahavalmista pintaa. S3G on piirun hienompaa tahnaa, joten miksipä ei onnistuisi tiettyihin pintoihin?
Mitä tuohon spideriin tulee niin rotskulla se toimii paremmin S2 kuin S3, kun taas keskolla S3 toimii paremmin kuin S2
Mutta anyway, itsehän olen pari autoa tehnyt sillä tavalla että vesissä 2000grit, rupesi+mikrolaikka ja viimeistely S30+schollinoranssi, toiminut helkatin hyvin ja nopeiten
crowie kirjoitti:Olin itse katsomassa vieressä, kyllä se ois vaatinut sen 3-stepin jos hajetaan 100% pintaa ja olihan pinta karhittu valmiiksi 3000gritin paperilla. Ei ole vielä ainakaan tullut vastaan yhtään autoa vuoden sisään mihin olisi saanutViltsu kirjoitti: Niinpä tietenkin.. Mutta tuossa muutama sivu taaksepäin JanneJ testaili S2:sta sandwich spider padilla subarun konepeltiin ja sai käsittääkseni miltei vahavalmista pintaa. S3G on piirun hienompaa tahnaa, joten miksipä ei onnistuisi tiettyihin pintoihin?Kesko/Rotsku niin ajojälkeä jää valitettavasti. Kannattaa muistaa myös se että, tarvii paria erinlaista lamppua että näkee silmämääräsesti kaiken pinnasta.
Mitä tuohon spideriin tulee niin rotskulla se toimii paremmin S2 kuin S3, kun taas keskolla S3 toimii paremmin kuin S2
Mutta anyway, itsehän olen pari autoa tehnyt sillä tavalla että vesissä 2000grit, rupesi+mikrolaikka ja viimeistely S30+schollinoranssi, toiminut helkatin hyvin ja nopeitenSe on vaan niin helppoa ajella tuolla S30.
Mitä unohdin mainita, niin oon tehnyt tuon viimeistelyn rotskulla enkä keskol 
Mie olen jonku verran tehny 1-steppejä epäkesko, S30+ ja oranssi hex yhdistelmällä, rotarylla en ole tainnut ko. komboa testata.
Tuosta A15:sen maskaavuudesta olen silti eri mieltä kuin moni muu, miehän vedin siihen hologrammivolvoon hätäpaniikkiratkaisuna A15:sen silloin kun se oli ekan kerran minun hoivissa, autoa oltiin tulossa tunnin päästä hakemaan ja pinta oli kamala niin vaikkei se juuri mitään pinnasta leikannutkaan niin ei yhtään mitään peittänytkään vaan pinta oli juuri saman näköinen ennen ja jälkeen A15 vetoa... Eikä tuossa omassa mondeossakaan ole holon holoa ja naarmutkin on pysyneet poissa vaikka toinen kylki on vedetty aikanaan A15:lla ja oranssilla hexillä ja toinen kylki muistaakseni S3G + S30+ kombolla ja laikkoina oletettavasti oranssi ja sininen tai punainen hexi...
Tuosta A15:sen maskaavuudesta olen silti eri mieltä kuin moni muu, miehän vedin siihen hologrammivolvoon hätäpaniikkiratkaisuna A15:sen silloin kun se oli ekan kerran minun hoivissa, autoa oltiin tulossa tunnin päästä hakemaan ja pinta oli kamala niin vaikkei se juuri mitään pinnasta leikannutkaan niin ei yhtään mitään peittänytkään vaan pinta oli juuri saman näköinen ennen ja jälkeen A15 vetoa... Eikä tuossa omassa mondeossakaan ole holon holoa ja naarmutkin on pysyneet poissa vaikka toinen kylki on vedetty aikanaan A15:lla ja oranssilla hexillä ja toinen kylki muistaakseni S3G + S30+ kombolla ja laikkoina oletettavasti oranssi ja sininen tai punainen hexi...
Kovaan mustaan Saksan pintaan karkeat karvan jäljet lähtee hienosti kombolla S30+/3M keltainen 
Eilen tuli korkattua s30+, sinisen hexin kanssa rotarylla ajeltuna kovaan 90-luvun bemarin pintaan erittäin toimiva viimeistely combo. Toimii mielestäni hyvinkin vastaavasti kuin menzernan ff4000, mutta scholli helpompi pyyhkiä pois.
S3goldista tykkään myös, kommentit ja kokemukset melkolailla samoja kuin muilla, leikkaa hyvin ja jättää helposti viimeisteltävää pintaa. Työstöaika ehkä vähän lyhyt mutta itse ole tämän kanssa tullut toimeen.
S17 löytyy myös hyllystä mutta siitä ei juuri kokemuksia, rajoittuu joihinkin satunnaisiin testeihin, mutta vaikuttaa pätevältä myös.
A15 on 1kg verran kulutettu, mielestäni aine toimii schollin laikoilla parhaiten, jotta painetta lisätessä leikkaavuutta saadaan, mutta jotta painetta keventäessä mahdollistetaan viimeistely. Ei mielestäni maskaa ihan järkyttävästi, jos vertaillaan johonkin prestan vastaavaan onestepkaikkipiiloonhetinyt tavaraan
S3goldista tykkään myös, kommentit ja kokemukset melkolailla samoja kuin muilla, leikkaa hyvin ja jättää helposti viimeisteltävää pintaa. Työstöaika ehkä vähän lyhyt mutta itse ole tämän kanssa tullut toimeen.
S17 löytyy myös hyllystä mutta siitä ei juuri kokemuksia, rajoittuu joihinkin satunnaisiin testeihin, mutta vaikuttaa pätevältä myös.
A15 on 1kg verran kulutettu, mielestäni aine toimii schollin laikoilla parhaiten, jotta painetta lisätessä leikkaavuutta saadaan, mutta jotta painetta keventäessä mahdollistetaan viimeistely. Ei mielestäni maskaa ihan järkyttävästi, jos vertaillaan johonkin prestan vastaavaan onestepkaikkipiiloonhetinyt tavaraan
Jep, noi 3M laikat tuntuisi pelaavan hyvin schollien kanssa. Itse käytän myös aika paljon keltaista 3M laikkaa näiden kanssa (S17+ ja S30+).harrik kirjoitti:Kovaan mustaan Saksan pintaan karkeat karvan jäljet lähtee hienosti kombolla S30+/3M keltainen
- Posambique
Ei vielä ihan valtaisasti kokemuksia, mutta toistaiseksi samaa mieltä kaikista kommenteista. Vaatii melkein Schollin laikkaa, ei vaan toimi yhtä hyvin muilla. Ei myöskään maskaa paljon (eli esim. valkoisella hexillä ja A15 sain komeasti näkymään holot jo ennen viinapyyhintää, pintakin oli kyllä pehmeä)Riksaw kirjoitti: A15 on 1kg verran kulutettu, mielestäni aine toimii schollin laikoilla parhaiten, jotta painetta lisätessä leikkaavuutta saadaan, mutta jotta painetta keventäessä mahdollistetaan viimeistely. Ei mielestäni maskaa ihan järkyttävästi, jos vertaillaan johonkin prestan vastaavaan onestepkaikkipiiloonhetinyt tavaraan
"Urku auki, pelti kii"
Tuosta:

A15 + sininen Scholl laikka + rotary + 3x ipapyyhintä
Ja tässä fifti-sixti kuva konepellistä, sama kombo muttei pyyhitty IPA:lla ja värit ja valkotasapainot korjattu:

A15 + sininen Scholl laikka + rotary + 3x ipapyyhintä
Ja tässä fifti-sixti kuva konepellistä, sama kombo muttei pyyhitty IPA:lla ja värit ja valkotasapainot korjattu:

Jostain syystä näyttäisi S30+ ja Sininen FP laikka tahmaavan sika pehmeessä lakassa.
Minähän auttaisi?
Reilusti ainetta ja tosi pieni ajoalule tuntuu tepsivän jollakinlailla..
Aapuuva!
Minähän auttaisi?
Reilusti ainetta ja tosi pieni ajoalule tuntuu tepsivän jollakinlailla..
Aapuuva!
-
Rauhallinen Erkki
Ja ääni mustalle. On näemmä Subarun lakoissa eroja. Mulla sininen+30=winning! Ei kylläkään oo mallia tahmaava se lakka. Ainoastaan kulkupuoli (vrt. wrx) 
"Somebody´s Heiney is crowding my ice box..." -R.Cuomo
Ei ole pakissa kuin, oranssi, vihreä ja sininen. Sonuksen laikatkin löytyy joita voisi myös kokeilla..
Oranssin kanssa ei ole ongelmia.
Mutta kyllä tämä nyt sinisen kanssakin alkaa sujumaan kun pääsee juonesta kiinni.
Minullahan tämä, Eki, on maalattu uusiksi pari vuotta sitten.
Työn alla 1-steppi jotta saa "seitit" pois.
Oranssin kanssa ei ole ongelmia.
Mutta kyllä tämä nyt sinisen kanssakin alkaa sujumaan kun pääsee juonesta kiinni.
Minullahan tämä, Eki, on maalattu uusiksi pari vuotta sitten.
Työn alla 1-steppi jotta saa "seitit" pois.