TI-Autonpesupaikat paikkakunnittain

Liuottimet, foamit, shampoot, kintaat, kuivaus
syottis

Re: TI-Autonpesupaikat paikkakunnittain

Viesti Kirjoittaja syottis » La Helmi 15, 2014 11:21 pm

Kellään kokemuksia talvella tuon jetwashin toimivuudesta ? Onko ihan mahdoton ajatus pesaista auto siellä näin talvel ?

TinkE

Viesti Kirjoittaja TinkE » Su Helmi 16, 2014 2:00 am

Ite kävin juuri eilen siellä pesemässä, oon käyttäny noita ulkopesuloita jo muutaman vuoden ajan talvella aina n. -4 C asti jonka jälkeen alkaa kyllä vesi jo jäätymään pinnalle.
Tuskinpa noi pesurit on edes käytössä enää jossai -20 asteessa, eiköhä sieltä lyödä jo vedet poikki.
Nälkä lähtee syömällä, akka juomalla.

Johnny

Viesti Kirjoittaja Johnny » Su Maalis 02, 2014 3:18 pm

Nyt tarvittais sellainen paikka, missä voi käyttää omia aineita, myllyä sekä nyt edes 6 h aikaa koko hommaan.
Tarkoituksena nyt olisi vahata sekä vetää cyclo kopiolla auto, sekä pestä syvällisesti. Ennen laitoin vaan vahat pintaan tuolla Shellin pesulassa, mutta siellä ei ihan viitsi alkaa keskoilleen. Asun siis helsingissä

cryonic

Viesti Kirjoittaja cryonic » Ma Maalis 03, 2014 3:37 pm

Partahauki kirjoitti:
hanta kirjoitti:
Partahauki kirjoitti:Tampereella Linnainmaan Prisman parkkihalliin on avattu autopesula jossa myös kaksi itsepesu pistettä. Käyn viikonloppuna tarkastamassa mestat ja hintapolitiikan. Paikka vaikuttaa ainakin hyvältä koska maksuttomaan ja lämpimään parkkihalliin saa auton jätettyä kuivamaan pesun jälkeen.
Kyseessä kaiketi tämä paikka Carwash? Hinnastosta ei näytä löytyvän hintaa itsepesulle mutta infoa mitä maksaa :)

Kiinnostaisi juuri siksi että voisi rauhassa suorittaa kuivailut ja mahdollisesti QD hommat loppuun parkkihallissa, ilmaiseksi.
Ei ollut vielä laitteet kunnossa itsepalvelupesussa, asentajaa odottelevat. Ensiviikolla tulossa kuulemma, hintoja en hätäpäissäni tajunnut kysyä :wall:
Vanhaan kirjoitukseen viitaten, onko pesupaikka toiminnassa ja onko itsepesu mahdollista ja millaisella välineistöllä ja millä hinnalla? Pirulainen kun työsuhde-etuna olleesta pesupaikasta piti luopua ja nyt sitten koitetaan etsiä jotain pesupaikkaa epätoivoisesti tampereen alueelta. :wall:

Vilho

Viesti Kirjoittaja Vilho » Ma Maalis 03, 2014 11:26 pm

Tapatalk antaa keskustelun mitaksi 33 sivua ja ainakaan neljältä viimeiseltä ei silmään osunut tieto siitä, että mistä paikasta nyt puhutaan...

Hervannan wanhalla bensiksellä oon ainakin itse talvisin käynyt.

cryonic

Viesti Kirjoittaja cryonic » Ti Maalis 04, 2014 9:34 am

Vilho kirjoitti:Tapatalk antaa keskustelun mitaksi 33 sivua ja ainakaan neljältä viimeiseltä ei silmään osunut tieto siitä, että mistä paikasta nyt puhutaan...

Nyt en tiedä viittaatko minun kirjoitukseen vai johonkin muuhun? Ehkäpä kun avaat ketjun tietokoneella niin näet missä mennään.

Vilho

Re: Vs: TI-Autonpesupaikat paikkakunnittain

Viesti Kirjoittaja Vilho » Ti Maalis 04, 2014 11:15 am

cryonic kirjoitti:
Vilho kirjoitti:Tapatalk antaa keskustelun mitaksi 33 sivua ja ainakaan neljältä viimeiseltä ei silmään osunut tieto siitä, että mistä paikasta nyt puhutaan...

Nyt en tiedä viittaatko minun kirjoitukseen vai johonkin muuhun? Ehkäpä kun avaat ketjun tietokoneella niin näet missä mennään.
Juu, juurikin siihen viittasin. Edelleenkin on epäselvää, että mihin pesupaikkaan tuossa partahauen vanhassa postissa viitattiin. Toisella koneella posteja ei tule kuin 7 sivua. Kovinkaan moni ei varmaan viitsi alkaa niitä läpi selaamaan, jotta voisi vastailla tarkemmin tuohon esittämääsi kysymykseen. Tai sitten mulla jättää tapatalk molemmissa laitteissa viestejä näyttämättä... sekin taitaa olla mahdollista.

Tonis
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tonis » Ti Maalis 04, 2014 12:55 pm

Heh ei tosiaan tapatalk näytä kuin yhden quoten. Vilho Carwasholi kyse.
Wannabe-OCD

cryonic

Viesti Kirjoittaja cryonic » Ti Maalis 04, 2014 1:58 pm

Tonis kirjoitti:Heh ei tosiaan tapatalk näytä kuin yhden quoten. Vilho Carwasholi kyse.
Sitä arvelin, että näet nyt lainaukset jotenkin oudosti. Mutta asiaan, onko carwash toiminnassa ja onko siellä itsepesu mahdollista ja mihin hintaan?

Vilho

Viesti Kirjoittaja Vilho » Ti Maalis 04, 2014 9:03 pm

SPOILERSPOILER_SHOW
Heh, tapatalk näköjään tekee oikein huolella jekkua. Selaimella katsottuna näyttää aivan erilaiselta, kun ei näytä kuin yhden lainauksen. Pahoittelut hämmentämisestä!
Linnainmaan paikasta ei ole kokemusta, mutta oletko käynyt tuolla Hervannassa? Siellä pystyy hoitamaan esihuuhtelun painepesulla polettipaikalla, jonka jälkeen käy ilmoittamassa kassalla, että siirtyy letkupaikalle ja kello alkaa käydä maksua letkupaikasta. Joskus viime talvena, kun auto oli todella likainen, tein noin. Autofoamia tosin en painepesussa käyttänyt, vaan laitoin sen vasta letkupaikalla pintaan. En tiedä miten tarkkoja ovat omien aineiden käytöstä painepesupaikalla. Kysymällä sekin varmasti selviäisi, kun kertoisi mitä olisi tekemässä. Tietysti kanssapesijät voivat tuosta alkaa jotain rutisemaan, meitä kun on niin moneen lähtöön.

cryonic

Viesti Kirjoittaja cryonic » Ti Maalis 11, 2014 3:36 pm

Kävin eilen oikein vartavasten kaupassa linnainmaan Prismassa. Tuntui siinä pesumiehellä olevan carwashilla kova kiire, mutta sen verran sain huikattua, että jos itse pesee niin se maksaa "kympin verran".

Paikka näytti fiksulta, runsaasti tilaa ja saa kaikessa rauhassa kuivata pesun jälkeen. Täytyypä mennä joku päivä ihan pesemällä pesemään niin näkee mitä se "kympin verran" sitten käytännössä on.

Erikla

Viesti Kirjoittaja Erikla » Ti Huhti 29, 2014 10:02 pm

Facebookin feediin tuli tällainen mainos hetki sitten;

"TI-klubi on korkeatasoinen, jäsenyysperiaatteella toimiva Tee Itse –halli"
https://www.facebook.com/TIklubi" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Kuvien perusteella vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta, varsinkin jos tuon yöjäsenyyden saisi kohtuulliseen hintaan. Onko joku jo kerennyt tutustua ks. paikkaan?

Paikka siis Espoossa, Juvanmalmilla

hannurs

Viesti Kirjoittaja hannurs » Ke Huhti 30, 2014 5:47 am

Kah. Perskeles, joku on tehnyt mitä olen kaavaillut perustavani mutta tämä työkuvio sotki ajatukset :) mutta tuohan on hyvä ajatus tietyllä tasolla.
Hinkatkaa niitä vehkeitänne.

syottis

Viesti Kirjoittaja syottis » To Touko 01, 2014 8:28 pm

http://www.ti-klubi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Vag-arenan puolella oli puhetta Arenan porukalle jostain kimppaedusta. Samaa vois miettiä pesukinnaslaisille ?

Foamlance tilattu kuulemma jne. :detariler:

fibolt

Viesti Kirjoittaja fibolt » To Touko 01, 2014 8:40 pm

^Tuolla hinnoittelulla olisin talliemme vuokrauksen puolesta miljonääri! Halvempaa on mennä ti-halliin pesulle..
Kaivoksela "Detailing" Autotalo - Tunteella ja Taidolla

syottis

Viesti Kirjoittaja syottis » To Touko 01, 2014 10:07 pm

Njoo.. totta kyl kun tarkemmin tutkailin hintoja. Itehän pesen Jetwashis about 5€ kerta. XD

syottis

Viesti Kirjoittaja syottis » To Touko 01, 2014 11:06 pm

Sain Ti-Klubin yrittäjältä yhteydenoton, jossa kävi ilmi että tosiaan mahdollinen PESUKINNAS-kimppadiili voisi olla hyvinkin mahdollista ja kilpailukykyiseen hintaan.

Tarvittaisiin nyt tietoa mahdollisista halukkaista tuohon pakettiin.

Kiinnostus ei sido mihinkään vaan laittakaa rohkeasti esim tähän ketjuun tai minulle YV niin infoan kappalemäärän sit eteenpäin ja katsotaan millainen tarjous saadaan sitten aikaiseksi.
JA paikkojen esittely ja tutustuminen myös mahdollinen.

Mitä enemmän porukkaa ni sitä parempi tarjous luultavimmin. :)

Itseäni juurikin myllytyksen testailuun ja talvikausille voisi tuokin kiinnostaa. 8-)

Wolfie

Viesti Kirjoittaja Wolfie » Pe Touko 02, 2014 10:24 am

Mä kyllä väitän että jos saa käyttää vaan 10tuntia kuukaudessa niin ei sillä oikein tee mitään. Miettii omalle kohdalle niin menee semmonen 3tuntia vähintään perusteellisempaan putsaukseen ennen kiillotusta, puolesta tunnista tuntiin saa laskea loppupesulle ja vahaukselle. Siihen ei jää enää kuin 6tuntia kiillottamiseen, siinä ajassa ei kyllä koko autoa tee millään :?
Oikein mitään remonttiakaan noissa ajoissa tehdä... Jonkun pikahuollon ehkä.
Tuo on muutenkin ehkä enemmän suunnattu normipesuille. Tunti pari per pesu niin siinä pesee kerran pari viikossa.
Mutta mihinkään sen isompaan tuo on jo kallis.

hannurs

Viesti Kirjoittaja hannurs » Pe Touko 02, 2014 11:28 am

Juu, eilen meni 4h kun tein pikapesun autolle ja talvivanteille kausisäilytyspesun. Mutta menee siinä ihan perus pesussakin se 2h.

Pikkuisen erinlaista konseptia tuon suhteen kaavailin minä mutta eiköhän se muokkaannu tuollakin kun kilpailu kovenee ;)
Hinkatkaa niitä vehkeitänne.

Peksi

Viesti Kirjoittaja Peksi » Pe Touko 02, 2014 12:15 pm

Juu, ja sitten nuo suosittelee, että vahaamiseen kaksi tuntia... taidan olla helkkarin hidas! :)

Lähetetty minun GT-I9295 laitteesta Tapatalkilla

jmr

Viesti Kirjoittaja jmr » Pe Touko 02, 2014 1:03 pm

hannurs kirjoitti: Pikkuisen erinlaista konseptia tuon suhteen kaavailin minä mutta eiköhän se muokkaannu tuollakin kun kilpailu kovenee ;)
Ei muutaku puljua pystyyn tänne Ouluun, ilmoittaudun vakioasiakkaaksi.
BMW E92 325i

HTK12

Viesti Kirjoittaja HTK12 » Pe Touko 02, 2014 1:16 pm

Itse en ole vielä tainnut sisäistää pesukinnas-standardin mukaista autonpesemistä kun pikapesun (autofoam) teen ~10 minuuttiin ja kinnastelukin onnistuu puoleen tuntiin. :LOL: Mitä pesukinnas-stardardin mukainen peruspesu pitää sisällään? Ennen vahausta toki menee pidempään.

_nixu_
Viesti:

Viesti Kirjoittaja _nixu_ » Pe Touko 02, 2014 1:23 pm

HTK12 kirjoitti:Itse en ole vielä tainnut sisäistää pesukinnas-standardin mukaista autonpesemistä kun pikapesun (autofoam) teen ~10 minuuttiin ja kinnastelukin onnistuu puoleen tuntiin. :LOL: Mitä pesukinnas-stardardin mukainen peruspesu pitää sisällään? Ennen vahausta toki menee pidempään.
Vähän sama vika täällä, autosta riippuen kinnasteluun menee 20-30min.. Enkä kyllä pelkkään vahanlevitykseen saa tunteja kulumaan siihenkään :wall:

Toki pahimpia tapauksia on sen pari tuntia saanut tiskata ennen myllytystä mutta se nyt onkin toinen juttu se...
E53 X5 3.0D

JUMA

Viesti Kirjoittaja JUMA » Pe Touko 02, 2014 1:34 pm

Juu, oman auton peruspesuun ei mene puolta tuntia kauemmin. Jos rupeaa säätämään siinä samalla jotain niin toki menee kauemmin.

Anoppilan auton kun pesin, niin meni aika paljon kaiemmin, enkä pessyt oven välejä täydellisen puhtaaksi. Pitäisi liotella ja harjailla ensin jne.

Se niin riippuu missä kunnossa auto on.

Aiheeseen. Onhan tuo sellainen helppo hypätä mukaan, kun "kaikki" systeemit suunnilleen valmiina, mutta en näe tuossa hirveästi järkeä, kun samaan hintaan pääsee ti-halleihin. Eikä tarvi sitoutua. Varsinkaan sijaintiin... Ti-halleja kuitenkin löytyy vähän sieltä ja täältä.

KaiKU

Viesti Kirjoittaja KaiKU » Pe Touko 02, 2014 5:18 pm

Itse tuhlaan kyllä aikaa tuossa autonpesussa, pari tuntia menee helposti vaikka kyseessä vain esipesu+kinnastelu+kuivaus+mattojen pesu.

Mukavaa puuhastelua kun mihinkään ei ole kiire.

Ja meneepä ammattilaiseltakin pesuun 1-1,5h (esipesu+kinnastelu+kuivaus+QD) mitä tuossa autoani käyttänyt talven aikana :thumb:

Jos hannurs pääsee suunnitelmia pitemmälle, niin olen alustavasti kiinnostunut kun ei ole talvipesumahdollisuutta.
VOLVO S60 T5 AWD R-Design 2020

Vastaa Viestiin