Aloittamassa harrastusta

Kiillotustahnat ja laikat
bling

Aloittamassa harrastusta

Viesti Kirjoittaja bling » Su Huhti 13, 2014 7:43 pm

Hei, Olen alkamassa syventymään tähän harrastukseen kun tuli ensinmäinen oma auto ostettua. Aiemmin olen porukoiten autoja hinkannut ja hinkkaan varmaan jatkossakin :)

Tarkoitus olisi siis opetella myllytyksen saloja alku kesästä. Myöskään oikeita aineita minulla ei ole pienpoistoa/ lentoruosteen irrotuksia varten..porukoilla valkoset autot jotkaa ovat täynnä pikipaskaa talven jäljiltä kun kilsoja tulee lähemmäs 50tkm vuodessa. Heillähän ei itsellä kiinosta yhtään tämä homma ja eivät varmaan kertaakaan ole edes autoa pessyt elämänaikana :)

Nyt jotenkin tuntuu että aineita/talloja on tuhansia ja en oikein osaa päättää mitä tarvitsen. Rahaa ei ole ostaa kymmeniä aineita ja tilailla ylimääräistä kamaa varalta.

Koneeksi olisi tulossa clash ohlsonilta Cotech. Tarkoituksena olisi löytää aloittelijalle sopivat aine/aineet ja tallat ettei vahinkoa tule. :)

Mitään kiimakiiltoa, täysin naarmutonta/jäljetöntä pintaa ei ole tarkoitus saada näin alussa.

Ostoslistalla olisi siis seuraavat tarvittavat välineet.

- Kiillotustallat
- Kiillotusaine
- Pienpoistoainetta
- Pikeä on paljon joten tarvitsenko myös clayn?
- Lentoruosteet myös pois

Shinearamasta toissa kesänä tilailin jtn.vahoja ja kuivausliinoja. Huomasin nytten että sehän on lopettanut toimintansa :(

Vinkkejä siis tarvitsen mistä ja mitä minulla kannattaa tilata. Budjetti on max.100e

Tero

Re: Aloittamassa harrastusta

Viesti Kirjoittaja Tero » Su Huhti 13, 2014 8:34 pm

Apupojat on luotettavia ja nopeita, plus sieltä saa vielä neuvot ja ohjeet samaan hintaan. Löytyy sieltä etusivun alareunasta. Uusien palstalaisten kannattaisi laittaa rohkeasti paikkakunta esiin, tämä yhteisö on melko tiivis, miittejä järjestetään ja jokapuolella Suomea on kokeneempia harrastajia jotka usein lupaavat opastusta uusille harrastajille.

Sulla on hyvät lähtökohdat kun on useampi auto mihin treenailla. Tekemällä oppii ja saa vähän ainekuluja piiloon kun auttelee muita.

Onko kone tuo rälläkkämallin isolaikkanen vai cyclokopio, eli se kaksilaikkainen?

bling

Viesti Kirjoittaja bling » Su Huhti 13, 2014 8:57 pm

Yhteyttä otin apupoikiin. Mietin vain saisko paremmat välineet ulkomailta..ainakin shinearamasta sai 100e aika paljon kamaa viimeksi :D

Eli tuota rälläkkämallia olen katellut..ei vissiin tuohon hintaan parempaa saa?

Autoja ovat Volvo S80 - 10, Mondeo -09 ja oma kulkine Vw Bora.

Tero

Viesti Kirjoittaja Tero » Su Huhti 13, 2014 9:25 pm

Rälläkkämallin kierroksia ei saa kovin alas, melkein sanoisin että cyclokopio jonka saa vielä halvemmalla voisi olla parempi tai sitten esim Projectechiltä Shine Mate jonka hinta kuitenkin n. 100e enemmän.

Voihan sitä ulkomailta euron tai kaksi säästää, mutta ei sen parempia ole kun monet ovat samaa tavaraa kuin kotimaisilla. Ja nopeus, neuvot ja luotettavuus menee reilusti näille meidän apupojille.

Vastaa Viestiin