Kesärenkaat alla?
Re: Kesärenkaat alla?
Kyllä vaan, kesärenkaat tuli laitettua

"Life is too short to be pissed of all the time"
Täälläkin tuli vihdoin vaihdettua. Heitin Carlack68 NSC:n vanteisiin ennen allelaittoa, tuli järkyttävän liukas pinta mutta melko työläs pyyhkiä pois, tiedä sitten kuivuko liian kauan. Hyvin puhdistu kun ensin IronX ja perään Universal Stonea sisäkehiin.
Joo laitoin alle. Mut en vielä vahannut. Lähinnä laitoin alle pyörii et kerää tarpeeks likaa vannepesutestiin
Talvitassujakaan en edes huuhtassu vaan jätin odottelemaan testiä. Olihan noi kesätassut suht puhtaat kun viimeeks pikasesti pesasin vanteet Hjul 1:15 ja renkaat Pineline 1:20 seoksella että kehtas paksiin laittaa.
Vain YKSI LSP!
Huomenna koitan saada kesäpyörät alle. Kävin ostaa uudet Contit ja myyjä hiukan ihmetteli kun sanoin että ei alle laittoa, laitan itse
Kuinka yleistä mahtaa olla...
Saa pestyä rengaskotelot kunnolla samalla kun vaihtaa...
Suola kuuluu ruokaan, ei tielle.
Eikä lyödä pyssyllä kiinni. Itse kun laittaa niin saa Stahlwillen 130Nm kireyteenjallu kirjoitti:Huomenna koitan saada kesäpyörät alle. Kävin ostaa uudet Contit ja myyjä hiukan ihmetteli kun sanoin että ei alle laittoa, laitan itseKuinka yleistä mahtaa olla...
Vain YKSI LSP!
Jos rengas liikkeessä on yhtään ammattitaitoista porukkaa töissä, niin aina alumiinivanteet kiristetään momenttiavaimella >120Nm.. Näin olemme itse tehneet ja näin pitäisi muidenkin toimia. Peltivanteet on vedettu pyssyllä, mutta momenttisauvaa apuna käyttäen. Eli kun se tehdään oikein niin ne saa itsekkin auki, jos nyt pultit ei jostain syystä satu puremaan kierteeseen itseään kiinni/ruostumaan. Saa nähdä miten itsellä renkaat irtoo jos joutuu käsin aukomaan, kun momenttia on 160Nm..Urran kirjoitti: Eikä lyödä pyssyllä kiinni. Itse kun laittaa niin saa Stahlwillen 130Nm kireyteenTosin itsehän en anna muiden pyöräyttää kumeja edes päälle..
"Jos asiat sujuvat hyvin, jotain menee kohta pieleen"
-
hattiwatti
Olis kyllä mielenkiintoista joskus testata paljon tuo mutumomentti on mihin itse olen aina veteänyt renkaat ristikkoavaimella. Paljonko semmonen momenttiavain maksaa jolla tekee joitain? Itsellä on yksi mikä on työkäytössä, mutta siinä ei taida asteikko piisata tähän hommaan..sen verran lyhytkin, normi räikkä kokoluokkaa.Korhonen kirjoitti:Jos rengas liikkeessä on yhtään ammattitaitoista porukkaa töissä, niin aina alumiinivanteet kiristetään momenttiavaimella >120Nm.. Näin olemme itse tehneet ja näin pitäisi muidenkin toimia. Peltivanteet on vedettu pyssyllä, mutta momenttisauvaa apuna käyttäen. Eli kun se tehdään oikein niin ne saa itsekkin auki, jos nyt pultit ei jostain syystä satu puremaan kierteeseen itseään kiinni/ruostumaan. Saa nähdä miten itsellä renkaat irtoo jos joutuu käsin aukomaan, kun momenttia on 160Nm..Urran kirjoitti: Eikä lyödä pyssyllä kiinni. Itse kun laittaa niin saa Stahlwillen 130Nm kireyteenTosin itsehän en anna muiden pyöräyttää kumeja edes päälle..
- Posambique
Bilteman momenttiväännin voitti Tekniikan Maailman testin monia paljon kalliimpia vastaan.
Tuskin se nyt ainakaan ihan umpisurkea on...
"Urku auki, pelti kii"
Itsellä kans tarkoitus tuo itelle ollu hankkia. Ilmeisesti ihan toimiva tuote. (Tuotenro 10241).Posambique kirjoitti:Bilteman momenttiväännin voitti Tekniikan Maailman testin monia paljon kalliimpia vastaan.
Itsellä ei ole kokemusta kuin wurthin vastaavasta, joka on kyllä toimiva. Ja tosiaan alumiinivanteet pitäisi aina vaantää momenttiin alumiinin joustamattomuuden takia. Ja muistakaa sitten se jälkikiristys...
Niin ja muistakee etenki koottavissa yms harvinaisimmissa vanteissa on oikeesti tärkee se momentti. Esmes AMG:n kolmiosaiset monoblockit on yks hyvä esimerkki miten käy jos vedetää pulttipyssyllä vaan autoo kiinni > keskiöön voi tulla halkeemia.
Itellä ollu joku 3-4vk kesärinkulat alla.
Kohta varmaa kehtaa mersuakin ottaa pois tallista.
Itellä ollu joku 3-4vk kesärinkulat alla.
Kohta varmaa kehtaa mersuakin ottaa pois tallista.
Eilen pistin skodaan kesäpyörät alle, tänä aamuna motarin ramppi peilijäässä
. Ylös päästiin ESP:n vilkkuessa kuitenkin.
Mulla on ollut se biltsun momenttiavain jo useamman vuoden, hyvin on kestänyt käyttöä. Minkälaisia momentteja muuten olette käyttäneet? 110Nm oon aina ite laittanut.
Mulla on ollut se biltsun momenttiavain jo useamman vuoden, hyvin on kestänyt käyttöä. Minkälaisia momentteja muuten olette käyttäneet? 110Nm oon aina ite laittanut.
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips
Vielä työn alla.
Työstän just päinvastoin kuin sonikk, mutta puhdasta tullee näinkin...

Ja tähän perään pitäisi vielä testata IronX ja sen jälkeen jotain vahaa, mitä sattuu kaapista löytymään.
Jospa huomenna saisi alle vaihdettua.
Työstän just päinvastoin kuin sonikk, mutta puhdasta tullee näinkin...

Ja tähän perään pitäisi vielä testata IronX ja sen jälkeen jotain vahaa, mitä sattuu kaapista löytymään.
Jospa huomenna saisi alle vaihdettua.
Mulla kans Biltsun avain ja 110-120Nm luokkaa.
Parempi se varmaan noin päin että ensin US ja sitten IronX.
Parempi se varmaan noin päin että ensin US ja sitten IronX.
Viime lauantaina alle laittelin. Pistin pintaan samalla AG EGP:n (siis vanteisiin). Nyt kun pesin auton eilen niin todella helposti lähti vanteet puhtaiksi.
Momenttiavaimena on muutaman vuoden toiminut Motonetin 20€ maksanut laite. 120Nm:iin kiristelen.
Momenttiavaimena on muutaman vuoden toiminut Motonetin 20€ maksanut laite. 120Nm:iin kiristelen.
Viimeksi muokannut makelja, Pe Huhti 15, 2011 4:16 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
En tiedä miten parempi...sonikk kirjoitti: Parempi se varmaan noin päin että ensin US ja sitten IronX.
Pinelinellä ajattelin vielä kuitenkin huitaista noiden jälkeen, kun tuosta savesta ei oikein ole tietoa, mitä jättää jälkeensä. Ainakin lavuaareissa ja hanoissa hylkii vettä hienosti hetken aikaa.
Pienimpiin autoihin on laitettu 110-120Nm, keskikokoisiin kuten farkku passatti, volvo v70 jne. menee 140-145Nm ja suuriin kuten vw transporter, MB Vito, sprinter jne. menee jo 160 Nm...-JP- kirjoitti: Mulla on ollut se biltsun momenttiavain jo useamman vuoden, hyvin on kestänyt käyttöä. Minkälaisia momentteja muuten olette käyttäneet? 110Nm oon aina ite laittanut.
Tulihan nuo jo tiistaina ruuvattuu alle. Pakkohan se oli uusia vanteita heti päässä sovittaan.
Vielä ei oo tarvinnu liukastella vaikka aamusin on pakkasta ollutki. 
Audi A4 B7 3.0TDIq
Tuli heitettyä juuri pikku BBS:sät alle väliaikasesti kun ei ole vielä adaptereita isommille bebseille. Samalla pesin ja vahasin ne sekä myös rengaskiilloke tuli laitettua ja hiukan sisustaa puunattua.
No nyt on suvikumit alla.
Seuraavassa renkaanvaihdossa on ajettava tötterö jonkun lauta- tai koolinkiviritelmän päälle, kun ei Bilteman 3t. tunkki ilman nostokuppiakaan mahdu alle... Piti kaaresta sentin verran jeesata
Seuraavassa renkaanvaihdossa on ajettava tötterö jonkun lauta- tai koolinkiviritelmän päälle, kun ei Bilteman 3t. tunkki ilman nostokuppiakaan mahdu alle... Piti kaaresta sentin verran jeesata
Tänään tuli pyöräytettyä kesärenkaat alle, samalla kävin "koeajamassa" uuden hallin. Paljon parempi kuin vanha, Tampereen keskustasta parikolme kilsaa matkaa
Samalla vetäsin Dodon QD:t pintaan, edelleenkin odottaa kunnon käsittelyä.

Alumiinipultit väänsin 100nm kireyteen...

MaukasS@mpp@ kirjoitti:Tänään tuli pyöräytettyä kesärenkaat alle, samalla kävin "koeajamassa" uuden hallin. Paljon parempi kuin vanha, Tampereen keskustasta parikolme kilsaa matkaaSamalla vetäsin Dodon QD:t pintaan, edelleenkin odottaa kunnon käsittelyä.
http://img850.imageshack.us/img850/2743/autow.jpg
http://img13.imageshack.us/img13/3329/puljq.jpg
Vain YKSI LSP!
KiitosUrran kirjoitti:MaukasS@mpp@ kirjoitti:Tänään tuli pyöräytettyä kesärenkaat alle, samalla kävin "koeajamassa" uuden hallin. Paljon parempi kuin vanha, Tampereen keskustasta parikolme kilsaa matkaaSamalla vetäsin Dodon QD:t pintaan, edelleenkin odottaa kunnon käsittelyä.
http://img850.imageshack.us/img850/2743/autow.jpg
http://img13.imageshack.us/img13/3329/puljq.jpgMissäs keskiökupit on ja mitkä tassut tossa on päällä?
Vakiokeskikupit oli ihan hirveet, uudet hakusessa... renkaat on federalin959 (tai jotain sinnepäin)
Jees, 15mm pitemmät pultit saa noutaa eli huomenna menee kesävalssit alle.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
-
Rauhallinen Erkki
Tänään sai plussa kesärenkaat alle. Eilen piti vielä hirveellä tohinalla pestä vanteet (Bilberry+Iron-X) ja vahata (Dodo Hard Candy). Noh käytettynä kun ostin, niin selväähän oli, ettei se Iron-X niitä kanttaridamageja kuitenkaan mihkään vieny, mutta välttää mulle.

Tulipahan nyt "sekasikiötila-autoonkin" vähän nuorekkaampaa ilmettä, OEM+ hengessä, tottakai. Renkaiksi tuli KUMHOt. Mulle aivan uusi tuttavuus, eikä noista vielä osaa mitään sanoa.

Tulipahan nyt "sekasikiötila-autoonkin" vähän nuorekkaampaa ilmettä, OEM+ hengessä, tottakai. Renkaiksi tuli KUMHOt. Mulle aivan uusi tuttavuus, eikä noista vielä osaa mitään sanoa.
"Somebody´s Heiney is crowding my ice box..." -R.Cuomo
Hienosti sopii!
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips