Hoitoainetta sisustan muoveille?

Sisätilojen ylläpito
Haapaniemi

Re: Hoitoainetta sisustan muoveille?

Viesti Kirjoittaja Haapaniemi » Pe Syys 06, 2013 4:56 pm

Haapaniemi kirjoitti:Onko joku testannut, häviääkö CarPron Perl kovasti 303:lle jäljessä ja käytössä ? Käytetäänkö samaan tapaan kuin 303:sta ? Ja onko toi 1:5 suhde Perlille passeli sisustan muoveille ?
No, itse itseselleni vastaten. Kaverin autosta tuli sisusta puunattua ja Perliä suoja-aineeksi kojelaudalle, oviin ja nahkapenkeille. 303:een verrattuna Perli 1:5 suhteella oli käytettävyys ja jälki samanmoista. Eli ainakin riittoisampaa olisi. Kestosta ei tietty vielä voi mitään sanoa. Akkuveteen lantrasin. Hieno aine ! Jokseenkin omenaiselle tuoksuu :)

-JPO-

Viesti Kirjoittaja -JPO- » Pe Syys 06, 2013 8:16 pm

Näyttää tulleen Laitilan hinnastoon myös tuota 303:sta. :thumb:

kohan

Viesti Kirjoittaja kohan » Ti Syys 10, 2013 7:14 pm

Sisustan muoveille kestävä pinnoite joka palauttaa pinnan alkuperäisen ulkonäön, Gtechniq C6 Matte Dash.
Konetilaan ja ulkopuolen muoveille saa vielä kestävämmän pinnan Gtechniq C4 Permanent Trim Restorer.
Kuva

Gerhard

Viesti Kirjoittaja Gerhard » Pe Loka 04, 2013 5:47 pm

Tarttis taas ottaa noi kuramatot käyttöön tonne autoon ja ne jäi kunnolla putsaamatta viime keväältä.

Onko väliä peseekö BH:n surfex:lla vai af:lla?

Sen nyt tietää jo etukäteen, että kun matot eivät ole uudet niin se kaunis mustan kiilto puuttuu niistä. Onko ehdoituksia mitä laitetaan? Muovien (puskurit) ehostusainetta löytyy geelin muodossa ja sitten renkaille tarkoitettua nesteenä(suihkeena). Toi suihke olis helppo, mutta kärsiikö noihin mattoihin suihkutella sitä rengaskiilloketta? Niin ja kuskin matossa on sellainen kankainen suoja siinä keskellä.

Juuzo

Viesti Kirjoittaja Juuzo » Pe Loka 04, 2013 7:25 pm

Rengaskiilloke on vähän tapauskohtanen, osasta tulee liukas ja osasta ei. Ite oon laittanu crc:n rengaskiilloketta (se vaahto) enkä oo huomannu ongelmia. Eihän se tietysti kauaakaa kestä, mutta näyttääpähän edes hetken hyvältä :roll:

toni.laine

Viesti Kirjoittaja toni.laine » Ma Maalis 03, 2014 4:41 pm

Mikä muovin hoitoaine peittää pientä valkeaa hiusnaarmua mustasta muoviosasta? Hanskalokeron kannessa ikävää pientä naarmua jota haluaisin saada peiteltyä. Kuumailmapuhaltimella varmaankin saisi pois, mutta en haluaisi sitä käyttää jos jollain aineella onnistuu jälkiä peittelemään.

crowie

Viesti Kirjoittaja crowie » Ti Maalis 04, 2014 2:38 am

toni.laine kirjoitti:Mikä muovin hoitoaine peittää pientä valkeaa hiusnaarmua mustasta muoviosasta? Hanskalokeron kannessa ikävää pientä naarmua jota haluaisin saada peiteltyä. Kuumailmapuhaltimella varmaankin saisi pois, mutta en haluaisi sitä käyttää jos jollain aineella onnistuu jälkiä peittelemään.
Kokeileppa tuota: http://www.shineld.fi/product/137/autob ... -dye-500ml

toni.laine

Viesti Kirjoittaja toni.laine » Ti Maalis 04, 2014 8:27 pm

Kiitos! Otetaan testiin ja katsotaan miten vanhan pösön muovit tykkää.

tonkka

Viesti Kirjoittaja tonkka » Ma Touko 05, 2014 7:54 pm

toni.laine kirjoitti:Kiitos! Otetaan testiin ja katsotaan miten vanhan pösön muovit tykkää.

Mite tän kanssa kävi? Toimiko tuote naarmuille?

realexlex

Viesti Kirjoittaja realexlex » Ma Touko 12, 2014 5:10 pm

Onko jollakin kokemusta Auto Finesse Spritz Interior Quick Detailer. Onko hajuton, jättääkö täysin luonnollisen pinnan, onko pelkkä hoitoaine vai vielä jotain muuta?

Tonis
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tonis » Ma Touko 12, 2014 5:21 pm

Mieto( kukka tms) tuoksu on, jättää ja antaa uv-suojaa.
Wannabe-OCD

realexlex

Viesti Kirjoittaja realexlex » Ma Touko 12, 2014 6:32 pm

Hmm. Kun olisin halunnut aineen joka ei jätä mitään hajua autoon saati se ei näy. :?

Hynde

Viesti Kirjoittaja Hynde » Ma Touko 12, 2014 7:04 pm

No oma suosikkini on Ultiman Interior guard.

viewtopic.php?f=57&t=456
Kaikki liha tottelee kuria...

hannurs

Viesti Kirjoittaja hannurs » Ma Touko 12, 2014 8:45 pm

Ei se finesse kovin voimakkaasti tuoksu
Hinkatkaa niitä vehkeitänne.

realexlex

Viesti Kirjoittaja realexlex » Ma Touko 12, 2014 11:35 pm

Hei kiitos näistä vinkeistä. Tosiaan toi ultima interior guard rupesi kiinnostamaan, mutta en hylkää vielä tuota finesseäkään täysin.

Kuinka tärkeä muuten toi pintojen suojaus on esim. uudessa autossa. Itse en ole pintoja pahemmin suojaillut elämäni aikana, kun en ole pitänyt noista aineista hirveästi. Kun on jäänyt kuva, että pinta muuttuu, tulee tuoksuja ja muuttuvat liian liukkaiksi pinnat. :mrgreen:

PSJ

Viesti Kirjoittaja PSJ » Ma Touko 12, 2014 11:48 pm

Eikä se haju kauaa pysy, muutaman päivän päästä ei huomaa enää mitään.

Kylli-täti

Viesti Kirjoittaja Kylli-täti » Ti Touko 13, 2014 1:49 am

realexlex kirjoitti:Hei kiitos näistä vinkeistä. Tosiaan toi ultima interior guard rupesi kiinnostamaan, mutta en hylkää vielä tuota finesseäkään täysin.

Kuinka tärkeä muuten toi pintojen suojaus on esim. uudessa autossa. Itse en ole pintoja pahemmin suojaillut elämäni aikana, kun en ole pitänyt noista aineista hirveästi. Kun on jäänyt kuva, että pinta muuttuu, tulee tuoksuja ja muuttuvat liian liukkaiksi pinnat. :mrgreen:
Jos ei aio siivota ikinä sisältä niin turha sitä pintaa on hoitaa sitä ensimmäistä kertaakaan. En omalla kohdalla voi sanoo et haluan suojata autoni sisäpintoja, vaan se tulee plussana samalla kun autoo siistii muutenkin sisältä.

realexlex

Viesti Kirjoittaja realexlex » Ti Touko 13, 2014 9:57 am

Hevonen kirjoitti:
realexlex kirjoitti:Hei kiitos näistä vinkeistä. Tosiaan toi ultima interior guard rupesi kiinnostamaan, mutta en hylkää vielä tuota finesseäkään täysin.

Jos ei aio siivota ikinä sisältä niin turha sitä pintaa on hoitaa sitä ensimmäistä kertaakaan. En omalla kohdalla voi sanoo et haluan suojata autoni sisäpintoja, vaan se tulee plussana samalla kun autoo siistii muutenkin sisältä.
Niin siis siivoan auton säännöllisesti sisältä ja pyyhin pinnat joka kerta. Mutta en ole vain suojannut viime vuosina noita pintoja millään, kun noi käyttämäni aineet ovat jättäneet joko tuoksun, kiiltävän pinnan tai jäänyt luonnottoman liukkaakis. Laitan mielelläni suoja-aineen, mutta kunhan se ei jätä hajua, kiiltoa tai liukkautta. Pinnan tulisi olla täysin luonnollinen. :thumb:

Mutta noi kaksi edellä mainittua tuotetta on ilmeisesti tälläisiä juuri mitä haen, joten hankin noista todennäköisesti jomman kumman ja kokeilen. ;)

Mutta jäi vielä toi kysymys auki. Eli mitä hyötyä on suojata muovipintoja? En ole havainnut vuosien varrella, että noi auton muoviosat olisi mitenkään muuttunut vaikken olekkaan niitä suojannut millään? Toisaalta auto on vaihtunut aina viimeistään 4-8 vuoden välein.

Wolfie

Viesti Kirjoittaja Wolfie » Ti Touko 13, 2014 11:08 am

Sitten kun se auto alkaa olemaan sen 15-30 vuotias niin sen eron huomaa :lol:

Ei vaan. Kyllähän noi hoiva-aineet yleensä vähän tummentaa tummia pintoja ja jos ei muuten niin helpottaa puhdistamista. Mä ainakin ajattelen sen niin että hoitoaine on sama kuin maalipinnalle vaha. Se että sitä eroa ei huomaa parissa vuodessa ei tarkoita sitä etteikö niistä mitään hyötyä olisi. Sama myös ulkopuolisilla muoveilla, miksi niitäkään suojaamaan ja hoivaamaan jos ei sisäpuolisiakin.

Lowlife

Viesti Kirjoittaja Lowlife » Ti Touko 13, 2014 11:21 am

Mä kokeilin DB plastic conditioneria ja tuntuu olevan ihan soiva tuote, kiiltoa tuntui aluksi olevan aivan sikana liikaa, mutta mikrokuidulla pyyhkäisy jätti jälkeensä todella siistin OEM lookin.
Black isn't a color, it's a career.

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ti Touko 13, 2014 11:37 am

realexlex kirjoitti:Pinnan tulisi olla täysin luonnollinen. :thumb:

Mutta jäi vielä toi kysymys auki. Eli mitä hyötyä on suojata muovipintoja? En ole havainnut vuosien varrella, että noi auton muoviosat olisi mitenkään muuttunut vaikken olekkaan niitä suojannut millään? Toisaalta auto on vaihtunut aina viimeistään 4-8 vuoden välein.
Sitten Ultiman Interior Guard on mitä haet. Sen kyllä huomaa pinnasta, kun se on siinä, mutta en mä sitä missään tapauksessa liukkaaksi, tai edes vähän liukkaaksi nimittäisi. Kiiltoa ei lisää mielestäni ollenkaan. Mä kun käytän tota myös nahkarateille, enkä ole tutuiltakaan kuullut murinaa. Mitään tuoksua tuotteessa ei ole, paitsi liuottimen haju levitellessä mikä häipyy todella nopeasti. Myöskään tuote ei ole millään tapaa värjätty, vaan ihan kirkasta litkua -> Eli täysin Function over form tuote.

Se tärkein mitä noi aineet tekee on antistaattisuus, se ettei lika pinty ja se että se antaa parempaa UV suojaa. Tässä viimeisimmässä komppaan Wolfieta: Tosiaan uusissa autoissa UV suojan puutetta ei meidän suomessa näe mutta esim. mun Legacyssä näkee, Yokohamassa kun aurinko paistaa vähän eri tavalla. Ja myöskin mun 25 vuotiaassa klassikossa on kojelaudassa halkeama ja auton turvavyöt on hieman "ruskistuneet" mustasta -> tätä ei todennäköisesti ikinä olisi tapahtunut jos nämä olisi suojattu. Eri asia nähdäänkö me yhtään 2010 luvulla valmistettua autoa 30 vuoden päästä :lol:
Vain YKSI LSP!

K70

Viesti Kirjoittaja K70 » Ti Touko 13, 2014 12:25 pm

Mä kun en jaksa haalia omaa putelia jokaiselle nippelille, niin sisustan, konehuoneen ja ulkopuolen muoviosien kanssa olen pärjännyt hienosti 303 Aerospace Protectantilla.
Ja sitä pulloa ei ihan hetkessä saa luosattua tyhjäksi.

SurfexHD ja 303, sisäpinnoille ja konehuoneeseen. Autofoam ja shampoo ulkopinnoille, muuta ei juuri tarvi. Silloin tällöin pikkasen väriä renkaisiin mömmöllä, mitä sattuu kaapissa olemaan (itsellä vuosia kestänyt yksi pullo Megun Endurancea).
Noilla pärjää päivittäisissä toimissa paremmin kuin hyvin.

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ti Touko 13, 2014 12:44 pm

Joo on mullakin 303, mutta sitä käytän vaan lähinnä konehuoneeseen kun ainakin ex-auton sisustassa jätti selkeesti kiiltävämmän pinnan muoviosille, mikä ei ole niin kiva auringonpaisteessa. Nahkaosille en ole kokeillut miten toimii.

Tykkään kyllä K70 periaatteesta pitäytyä kapeassa, mutta toimivassa sortimentissa :thumb:

Mutta tosta Karin postauksesta tuli mieleen;
viewtopic.php?f=57&t=456

Hynde on tehnyt näistä kahdesta mitä mainioimman testin!

Ja BTW mä oon syyllistynyt aika usein kesällä sipasee 303et jopa renkaisiin. Leviää ihan naurettavan helposti ja menekki on pientä.. vaikka ei tuo kyllä kauaa kestäkkään ulkona niin.. :lol: Suihkasu Ultiman levitystyynyyn -> puol rengasta -> toinen suihkasu -> loppuun ja MFää perään 8-)
Vain YKSI LSP!

hiusnaarmu

Viesti Kirjoittaja hiusnaarmu » Ti Touko 13, 2014 1:22 pm

Mä meen tuolla CarPro Perl "yleisaineella " mitä Jannelta oo tilannut 8-)
Antaa hyvän UV-suojan ja satiinisen kiillon. Ei sisällä liuottimia. Kesto auton ulkopinnoilla jopa 3 kk muovilaadusta riippuen.
Niin ja tämä riittosta onkin :D
PERL on erittäin riittoisaa, koska sitä laimennetaan useimpiin käyttökohteisiin vedellä (mielellään akkuvedellä):
-ulkoiset muovipinnat ja moottoritilan muovit: 1 osa Perl ja 1-3 osaa vettä
-renkaat ja muut kumipinnat: laimentamaton tai 1:1
-sisätilan muoviosat ja nahkapinnat: 1:5

Ewottaja

Viesti Kirjoittaja Ewottaja » La Elo 02, 2014 7:14 pm

Itse tuli laitettua nyt ekaa kertaa kaikille sisustan muoveille 303:sta, ja huh miten hyvä pinta tuli. Ylivoimaisesti paras aine vanhan (n. 15v) auton muoveille mitä olen itse käyttänyt. Poistaa harmautta ja pientä naarmua mukavasti. Uudehkoon autoon en välttämättä silti laittaisi, saattaa joidenkin silmään tuoda kuitenkin liikaa kiiltoa.

Mutta tähän vanhaan kopperoon ilman muuta ainut aine mitä aion jatkossa käyttää. :good: Tuo ainehan on myös todella riittoisaa.

Vastaa Viestiin