Myllyttääkö itse vai viedäkkö liikkeeseen?

Yleistä keskustelua aiheen sivusta, kuten valokuvaus, tietokoneet jne.
Janichka

Re: Myllyttääkö itse vai viedäkkö liikkeeseen?

Viesti Kirjoittaja Janichka » Ma Huhti 04, 2011 12:04 pm

Kertokaapas vielä mitkä laikat kannattas hommata? Konetta vielä pallottelen minkä ottas.....

sonikk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sonikk » Ma Huhti 04, 2011 12:58 pm

Pitäis tietää mikä kone ennen kun ostaa laikat ;)

Janichka

Viesti Kirjoittaja Janichka » Ma Huhti 04, 2011 1:41 pm

sonikk kirjoitti:Pitäis tietää mikä kone ennen kun ostaa laikat ;)
cycklokopion ja Das-6 Pron kanssa pallottelen, todennäköisesti hommaan tuo Proon. Ei taida muutakaan tuon hintaluokan vaihtoehtoja olla.....

janne320d

Viesti Kirjoittaja janne320d » Ma Huhti 04, 2011 3:26 pm

Janichka kirjoitti:
sonikk kirjoitti:Pitäis tietää mikä kone ennen kun ostaa laikat ;)
cycklokopion ja Das-6 Pron kanssa pallottelen, todennäköisesti hommaan tuo Proon. Ei taida muutakaan tuon hintaluokan vaihtoehtoja olla.....
samat vaihtoehdot oli itellä jos lisätään vielä perus das-6 ja megun kone,päädyin sitten ottamaan das-6 pron hexlogikin laikoilla.onhan tuo varmasti astetta parempi peli kuin tuo cyclo ja moottorissakin on noista eniten tehoa.
BMW X5 e53 3.0ia
Ford focus -06

-JP-

Viesti Kirjoittaja -JP- » Ma Huhti 04, 2011 8:44 pm

Janichka kirjoitti:Kertokaapas vielä mitkä laikat kannattas hommata? Konetta vielä pallottelen minkä ottas.....
DAS-6 Pron kanssa mun valinta olisi CG Hexologic -laikat. Ne on epäkeskolle just sopivan kokoisia, ei kone puudu niin helposti kuin isompien laikkojen kanssa.
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips

Janichka

Viesti Kirjoittaja Janichka » Ti Huhti 05, 2011 10:33 pm

-JP- kirjoitti:
Janichka kirjoitti:Kertokaapas vielä mitkä laikat kannattas hommata? Konetta vielä pallottelen minkä ottas.....
DAS-6 Pron kanssa mun valinta olisi CG Hexologic -laikat. Ne on epäkeskolle just sopivan kokoisia, ei kone puudu niin helposti kuin isompien laikkojen kanssa.
Riittääkö yks laikka laatuaan, onko laikat yleensä kuinka kestäviä?

sonikk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sonikk » Ti Huhti 05, 2011 11:30 pm

Ainakin Lake Country CCS:t ja varmaan Hex-Logicit on kestäviä mutta Menzernan oranssi oli kerrasta entinen. Eli jos budjetti antaa myöten ja tiedät myllyttäväs useamman kun yhden auton niin kannattaa saman tien ottaa 2kpl jokaista.

Janichka

Viesti Kirjoittaja Janichka » Ti Huhti 12, 2011 11:22 am

Onko Meguiar's Ultimate Compound:lle mitään vastaavaa vaihtoehtoa?

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ti Huhti 12, 2011 12:10 pm

Janichka kirjoitti:Onko Meguiar's Ultimate Compound:lle mitään vastaavaa vaihtoehtoa?
Jos tarkoitat että voi tehdä yhdellä aineella koko auton niin on. Esim. GTechniq P1.
Vain YKSI LSP!

Janichka

Viesti Kirjoittaja Janichka » Ti Huhti 12, 2011 12:27 pm

Urran kirjoitti:
Janichka kirjoitti:Onko Meguiar's Ultimate Compound:lle mitään vastaavaa vaihtoehtoa?
Jos tarkoitat että voi tehdä yhdellä aineella koko auton niin on. Esim. GTechniq P1.
just tätä tarkoitin

Janichka

Viesti Kirjoittaja Janichka » La Touko 07, 2011 8:40 pm

Koneeksi tuli tilattua Das-6 Pro-malli ja laikkoina saa toimia Sonuksen SFX 2-4. Vielä kun kerkiäisi myllyttämään.....

Kime

Viesti Kirjoittaja Kime » Su Touko 08, 2011 11:24 am

Urran kirjoitti:
Itselle tulossa P1 niin saa nähdä miten toimii.

pastori

Viesti Kirjoittaja pastori » Pe Touko 13, 2011 7:36 pm

Moro.

Tässä tullut aika paljon lueskeltua juttua oikeaoppisesta auton pesemisestä. Päätin sitten rekisteröityä foorumille ja tänään tuli tilattua ekan kerran CYC:sta tavaraa, joten pesuun ja vahaukseen on tarvikkeet tulossa. Auto kuitenkin kaipaisi kevyen myllytyksen, jotta sitä olisi ilo alkaa pesemään naarmuttamatta. Löytyykö pk-seudulta ketään foorumilaista, joka voisi tuon myllytyksen tehdä? Täälläkin on ollut juttua liikkeiden aikaansaannoksista, joten ennemmin antaisin auton jonkun harrastelijan käsiteltäväksi. Menetetystä vaapa-ajasta tietenkin maksetaan sopiva korvaus :)

Autona on tummanharmaa vm.09 Yaris ja se asustaa Keravalla. Jos kiinnostuit asiasta, niin laita viestiä YV:nä tai postia osoitteeseen mika_anttila@hotmail.com. Sovitaan sitten tarkemmin asiasta ;)

joens

Viesti Kirjoittaja joens » Ke Touko 18, 2011 10:40 am

hörnä kirjoitti::o Jos haluat halvalla hyvän turvaudut meihin ns.aktiiviharrastajiin kas kun meillä on aikaa tehdä hyvä työ. ;)
Pääsääntöisesti ammattilainen vetäsee isolla karvalaikalla reilusti lakkapintaa pois välittämättä siittä paljonko lakkaa jää jäljelle sitten vedetään jotain holoja ja laikan jälkiä peittävää esim.punaista glymiä päälle ja parin pesukerran jälkeen karmee totuus paljastuu.
jos haluat ammattilaisen tekevän hyvän työn saat maksaa kohteesta riippuen 300-500 eeroo helposti. :o
Minä olen tehnyt hieman autosta riippuen kunnon myllytyksen huippu aineilla ja välineillä 100-200 eurolla. Kunnon työ on vaatinut n.20-40h.Lakkapintaa poistettu n.10-20%
Korostan vielä: lähes kaikki alan aktiiviharrastajat pystyvät tekemään hyvän jäljen halvalla kun ei tarvitse hosua koska kyse ei ole elannon hankkimisesta. ;)
Kukakohan aktiiviharrastaja olisi kiinnostunut myllyttämään 07 vm keltaisen ibizan? Auton epäonneksi on dw ja pesukinnas löytynyt hieman liian myöhään :P Pk-seudulla siis..
Seat Leon 1.4 TSi FR-Edition 2012

Tomson

Viesti Kirjoittaja Tomson » Pe Kesä 10, 2011 12:44 pm

Kesä tuli ja auto paljasti karun ulkomuotonsa taas kerran :cry: Auton ostaessa
viime vuoden keväällä oli jo tarkoitus viedä myllytettäväksi, mutta se sitten jäi..
Nyt ei asia kyllä enään unohdu toistamiseen, on se sen verran ihmeelliseen kuntoon saatu.. tiedä
mitä naapurinkissoja vanhat omistajat ovat pelleillä pitäneet.

Homma alkoi kiinnostamaan todenteolla ja aikeissa olikin jo itse lähteä harjoittelemaan, mutta eih.. ensimmäinen myllytys ihan "ammattilaisen" toimesta olisi tähän kiesiin tarkoitus tehdä. Niinpä selailin foorumeita ympäri ämpäri ja kaikki päätyivät samaan tulokseen.. pesukintaasta kyselemään! :roll:

Mitä nyt on laittanut merkille, niin itse liikkeetkään eivät välttämättä saa sellaista tulosta aikaan kun voisi kuvitella.. Eli löytyykö täältä henkilöä/harrastajaa, joka voisi vilkaista omaa kulkuvälinettäni? Skoda octavia -98 ja värinä toimii tummansininen.. kuvia voin antaa kiinnostuneille. Mäntsälän seudulla asustelen.

Jonas_

Viesti Kirjoittaja Jonas_ » La Kesä 11, 2011 4:36 pm

Onkohan Turussa tai lähiseuduilla joku foorumilainen joka tietäisi näistä myllytyshommista jotakin ? Jos joku viitseisi vähän katsoa, että saako tuosta mun kirnusta enää mylläämällä hyvää vai meneekö jo maalauksen puolelle ? Mahdollisimman priima pinta hakusessa :D

Capri89

Viesti Kirjoittaja Capri89 » La Kesä 11, 2011 10:51 pm

Tomson kirjoitti:Kesä tuli ja auto paljasti karun ulkomuotonsa taas kerran :cry: Auton ostaessa
viime vuoden keväällä oli jo tarkoitus viedä myllytettäväksi, mutta se sitten jäi..
Nyt ei asia kyllä enään unohdu toistamiseen, on se sen verran ihmeelliseen kuntoon saatu.. tiedä
mitä naapurinkissoja vanhat omistajat ovat pelleillä pitäneet.

Homma alkoi kiinnostamaan todenteolla ja aikeissa olikin jo itse lähteä harjoittelemaan, mutta eih.. ensimmäinen myllytys ihan "ammattilaisen" toimesta olisi tähän kiesiin tarkoitus tehdä. Niinpä selailin foorumeita ympäri ämpäri ja kaikki päätyivät samaan tulokseen.. pesukintaasta kyselemään! :roll:

Mitä nyt on laittanut merkille, niin itse liikkeetkään eivät välttämättä saa sellaista tulosta aikaan kun voisi kuvitella.. Eli löytyykö täältä henkilöä/harrastajaa, joka voisi vilkaista omaa kulkuvälinettäni? Skoda octavia -98 ja värinä toimii tummansininen.. kuvia voin antaa kiinnostuneille. Mäntsälän seudulla asustelen.
Laitettu YV:tä
Viimeksi muokannut Capri89, Ke Kesä 15, 2011 9:38 am. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Etuveto - Joku veikkauksen uusi peli vai?

crabtastic

Viesti Kirjoittaja crabtastic » Su Kesä 12, 2011 10:40 am

Mielestäni erillinen topic jossa ihmiset voivat kysellä autoilleen hoitoa olisi paikallaan, nämä kun tuppaavat joskus hukkumaan aina tänne viestien sekaan. En siis sano ettei saisi kirjoittaa tänne mutta ainakin saisi paremmin vastauksia ;)

Demon
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Demon » Su Kesä 12, 2011 11:36 am

Tuonne kannattaa laittaa viestiä ostoilmoitus osioon. Siellä on jo muutkin kyselleet josko olisi tietyllä suunnalla halukkaita tekeen myllytyksiä :)
Instagram: ahoneja
Instagram: detailcave

Vastaa Viestiin