Pienpoisto aineet
Re: Pienpoisto aineet
Tuli tuossa otettua pihkatahroja autosta pois, AF:N oblitaratella ja juma kun lähti hyvin! En meinannu uskoa, kun suihkuttelin pintaan ja annoin hetken olla ja vähän levittelin hetken päästä mikrokuitulevittimellä. Kaikki pihkat lähti pinnasta, ja ei ollut mitkään kovin pienet köntit kyseessä! Todella hyväntuntusta tavaraa! 
Minäkin ihastuin tuohon AF:n Oblitarateen. Todella nopeaa tavaraa, tai no kun ei vielä paremmasta tiedä, mutta nopeampaa kuin AG ITR.
Haukkasi vaan tuo PönttöPeugeot ison osan. Perä aivan piessä, alhaalta aina 2.5m korkeuteen saakka.

Haukkasi vaan tuo PönttöPeugeot ison osan. Perä aivan piessä, alhaalta aina 2.5m korkeuteen saakka.

Kokeilin CarPron TarX:ää tänään. Aine on varsin helposti erottuvaa, purkkia sai ravistella pitkän tovin ennenkuin sisältö oli tasalaatuista. Levitin ainetta sumuttamalla kosteaan pintaan, annoin vaikuttaa ja huuhtelin pois. Laiskuuden ja TI-hallin minuuttitaksan takia en viitsinyt kuivata pintaa etukäteen enkä hieroa ainetta kintaalla vaan huuhtelin sen painepesurilla. Pienpoistoon aine toimi kuten pitääkin mutta muuten käytettävyydestä tulee miinusta. Pinnalle tuntui jäävän öljyinen kalvo ja tiivisteiden sekä ovien väleihin jäi huolellisen huuhtelunkin jälkeen vihreitä pisteitä. Deiron vei suurimman osan aineen jäämistä pois, mutta seuraavan pesun yhteydessä pitää putsailla vielä ovien välit huolella. Menikö jokin käyttäjän toimesta vikaan vai onko tuotteessa jotain poikkeavaa? Kokemuksen perusteella en kyllä tuota viitsisi uudestaan pinnalle suihkia.
TarX on tottatosiaan tosi nopeesti erottuvaa, hetken on purkki pöydällä niin jo on sakat laskeutunu.. Mutta ainakin tasapainotuksen liimajämät karkkoaa todella hätäseen tuon aineen alta!
Käytin tässä TarX:ää itsekin toissapäivänä TI-hallissa. Tätä edeltäneen pesun jäljiltä kyljet jäivän sen verran karheaksi, että nyt päätin koittaa talvikuonan poistoa TarX:llä ja sitten pintaan ReLoad suojaa antamaan. Hoito meni siis kaavalla: Bilt-Hamber Auto-Foam 8% painepullolla pintaan, painarihuuhtelu, (muuta puuhastelua että pinta vähän kuivuu), TarX pintaan pari paneelia kerrallaan, siihen suoraan päälle kinnastelu 2BM (shamppoon virkaa toimittamassa BH Surfex-HD 5% + Dodon Supernatural), painarihuuhtelu, summittainen kuivaus, ReLoad.Pete kirjoitti:Kokeilin CarPron TarX:ää tänään. Aine on varsin helposti erottuvaa, purkkia sai ravistella pitkän tovin ennenkuin sisältö oli tasalaatuista. Levitin ainetta sumuttamalla kosteaan pintaan, annoin vaikuttaa ja huuhtelin pois. Laiskuuden ja TI-hallin minuuttitaksan takia en viitsinyt kuivata pintaa etukäteen enkä hieroa ainetta kintaalla vaan huuhtelin sen painepesurilla. Pienpoistoon aine toimi kuten pitääkin mutta muuten käytettävyydestä tulee miinusta. Pinnalle tuntui jäävän öljyinen kalvo ja ....
Kinnastelussa pinnassa oli minustakin tosiaan rasvaisen oloinen kalvo TarX:n jäljiltä. Se lähti kuitenkin painarihuuhtelulla pois. Mulle jäi tuntumaksi, että ilman kinnastelua pelkällä painarilla olisi voinut olla poissaamisen kanssa vaikeampaa.
Kaikki karheus ja talven pikipisteet lähtivät kyllä todella tehokkaasti. Lisäksi tuntuisi, että aine olisi vähän vähemmän nenään ja henkeen käyvä kuin ValetPron ITR.
Oot oikeessa, että nuo pienpoistoaineet jättää ainetta peräänsä, joka ei lähde pelkällä vedellä. Itse ottanu tavaksi kinnastella liuottimella raudan- ja pienpoiston jälkeen.
EI tuo Autosmartin Tardis ihan turhaa ainetta ole. Tänään tuli aika iso klöntti vastaan vanteita kesäkuntoon laitellessa. Reilun kymmenen minuutin liuotus ja lämpimässä sekä kuivassa tilassa talven muhinut köntsä sai kyytiä.

...twiittaan kinttaalla...
.:Give Blood - Play Rugby:.
.:Give Blood - Play Rugby:.
Kenelläkään kokemusta tuosta finn-elox lp-100 liuottimesta pienpoistossa? Itse en ole kokeillut muita vielä, en edes tärpättiä tuossa hommassa mutta tuota lp-100 kokeiltuani olin erittäin tyytyväinen, valkoinen auto, noin 25000 mustaa pikipistettä kyljissä ja perässä, levitin ympäri auton ja annoin vaikuttaa noin 5min minkä jälkeen painepesurilla huuhtelu ja tuli puhdasta, piki lähti valumaan heti aineen levityksen yhteydessä.
Valet Pro Citrus Tar & Glue Remover
Millaisia kokemuksia kyseisestä aineesta?
Mikä olisi hyvä pienpoisto aine jota saisi 5L purkeissa?
Alkaa tulemaan kalliiksi tuo pienten pullojen ostelu...
Mikä olisi hyvä pienpoisto aine jota saisi 5L purkeissa?
Alkaa tulemaan kalliiksi tuo pienten pullojen ostelu...
Kyllä se VP citrus toimii.
Me ollaan osteltu Tardista briteistä, vitosen kannu jotain 20-25 puntaa, melkolailla hemmetin hyvä hinta-laatusuhde
Eliteltä tuota saada ainakin.
Me ollaan osteltu Tardista briteistä, vitosen kannu jotain 20-25 puntaa, melkolailla hemmetin hyvä hinta-laatusuhde
Eliteltä kevättalvella 5 kannu tardista tuli hankittua kimppatilauksen yhteydessä n. 21£ maksoi ja hinta laatusuhde on kohdallaan. Vp Mulla ollu pieni pullo ja sekin toimii ja on hyvän tuoksuinen aine. Gallonan astiassa hankin eräältä fiksarilta Malcon bodysolia, joka on tardiksen kaltainen ja melkein saman hajuinen aine ja yhtä hyväkin kuin tardis.
Oikeastaan mä en ole varmaan koskaan kokeillut pienpoistoainetta joka ei toimisi.
Erot tulee lähinnä siitä kuinka nopeasti ne puree, kuinka nopeasti ne kuivuu ja mikä on hinta
Tähän asti on kokeiltu ainakin glymin itr:ää, as tardista, vp citrusta, autofinessen mikäsenytolikaan ja varmaan muutamaa muutakin mitä ei nyt muista. Kaikki toimii mutta hinta-laatu suhteeltaan mä kallistun edelleen Tardiksen suuntaan kunnes löytää jotain halvempaa ja yhtä toimivaa.
Tardiksen ainut huonompi puoli on että pitää ostaa ulkomailta. Kotomaasta aivan järkkykallista
Jos ulkomailta ei voi tilata syystä tai toisesta niin VP citrus olis todennäköisin vaihtoehto jos ei Malcon bodysolia löydä jostain.
Erot tulee lähinnä siitä kuinka nopeasti ne puree, kuinka nopeasti ne kuivuu ja mikä on hinta
Tähän asti on kokeiltu ainakin glymin itr:ää, as tardista, vp citrusta, autofinessen mikäsenytolikaan ja varmaan muutamaa muutakin mitä ei nyt muista. Kaikki toimii mutta hinta-laatu suhteeltaan mä kallistun edelleen Tardiksen suuntaan kunnes löytää jotain halvempaa ja yhtä toimivaa.
Tardiksen ainut huonompi puoli on että pitää ostaa ulkomailta. Kotomaasta aivan järkkykallista
Jos ulkomailta ei voi tilata syystä tai toisesta niin VP citrus olis todennäköisin vaihtoehto jos ei Malcon bodysolia löydä jostain.
Aika moni on hätätapauksessa, itse ainakin, käyttänyt myös tärpättiä ja toimii sekin.
Tosin tuota Tardista en kyllä muuhun vaihda ennen kuin useampi todistaa jonkun toisen aineen paremmaksi.
Tosin tuota Tardista en kyllä muuhun vaihda ennen kuin useampi todistaa jonkun toisen aineen paremmaksi.
10 vuotta takaperin minäkin hätäpäissäni putsasin Kiillon tärpätillä vasta ostetusta Golfista pikitäplät pois ku muuta ei ollut ja siihen aikaan ei edes tietoa näistä aineista ollut niinkuin nyt. Kyllä se tärpätillä piki hyvin irtosi ja sen jälkeen Glymin punakultaa päälle 
Miksette enään käytäJuha U kirjoitti:10 vuotta takaperin minäkin hätäpäissäni putsasin Kiillon tärpätillä vasta ostetusta Golfista pikitäplät pois ku muuta ei ollut ja siihen aikaan ei edes tietoa näistä aineista ollut niinkuin nyt. Kyllä se tärpätillä piki hyvin irtosi ja sen jälkeen Glymin punakultaa päälle
Punaista löytyis hyllystä mut kultainen loppui viime kesänä kun peräkärryn kuomun käsittelin sillä loppu tilkalla. Pullo kesti 12 vuotta, et oli se riitoisaa 
Eiku tärpättiä 
Onko jotain syitä, miksei sitä kayttäisi?samunoz kirjoitti:Eiku tärpättiä
Siis jollei parempaa ole tarjolla/tiedossa.
Sitähän mä tässä kysynK70 kirjoitti:Onko jotain syitä, miksei sitä kayttäisi?samunoz kirjoitti:Eiku tärpättiä
Siis jollei parempaa ole tarjolla/tiedossa.
Tardista tai CarPro TarX täällä käytössä, TarX reagoi nopeammin, tuoksuu paremmalta ja ei jätä ihan niin paljoa jämiä maalipintaan, mitä tardis. Tardiksen etuus on hinta 
Jaa mä luulin et punakultaa
Joo kyllä tärpättiä voi käyttää ja olen itse joskus käyttänytkin. Kiillon purkin kyljessä oikein suositellaan pien poistoon auton maalipinnoilta
- Posambique
Loistavaa kamaa...Pilder kirjoitti:Valet Pro Citrus Tar & Glue Remover
Olen testannut tuon, AutoGlymin sekä Tardiksen, ja ValetPro edelleenkin oma suosikkini.
Sitähän saa nyt myös Vantaan ja Espoon rajalta Mamasanilta.
"Urku auki, pelti kii"
Kertokaas miten paljon nopeampaa/helpompaa yms on käyttää kunnollisia, dedikoituja pienpoistoaineita vs. tärpätti? Mä tein vertailun glymin itr:n ja perustärpätin välillä, ja voittajaksi selviytyi tärpätti. Johtuen helpommasta tuotteen poissaamisesta pinnalta, lähti ihan painepesurilla ja periaatteen vuoksi shampookinnastelu vaikka ei olisi ollut edes tarpeen. glymi piti pestä liukkarin kanssa, öljy vaan pyöri veden mukana pinnalla, kun sitä huuhtoi. Tässä tapauksessa tosin oli aika vähän pikeä, mutta molemmilla sai samassa ajassa sileän ja piettömän pinnan.. tärpätin litrahinta vaan on täällä Robin Hoodissa 2€ / litra. Koen tuo glymin enemmänkin liimanpoistoaineena, siinä se toimii aika hyvin. Pienpoistossa kun sitä vertasi Pro California Orangeen niin lähinnä huvitti sen soveltuvuus ainakaan ammattikäyttöön. Kunnolla pikiset autot sai käsitellä 2-3 kertaa, kun Pro:n litkulla lähti kerrasta.
Sen mitä olen joskus tärpättiä käyttänyt, niin sen pinnalta saanti on ollut vaikeampaa!
Tardista olen joskus kokeillut. Ei mitään muistikuvaa kuitenkaan siitä sen enempää.
ValetPron CT&GR ollut pitkään "mun aine". Nyt lopuillaan. Saa nähä mitä seuraavaksi.
Tardista olen joskus kokeillut. Ei mitään muistikuvaa kuitenkaan siitä sen enempää.
ValetPron CT&GR ollut pitkään "mun aine". Nyt lopuillaan. Saa nähä mitä seuraavaksi.
maaco; Mä oon myös kertaalleen tehny ITR vs Tärpättivertailun ja mä luokittelun ne saman tehosiksi. Mut sit kun mukaan vertailuun otti VPn niin ITRstä tehtiin johtopäätös: Roskiin, mulla ei ole aikaa paskoille tuotteille..
VPn lisäksi olen käyttänyt Meguiarsin Body Solventtia mikä saa esteetikoille multa pojot. Ei siis yhtä tehokasta kun VP mutta ihan ok. Mutta tuoksuu hyvältä vaniljalta (ei siis wunder/Vanilla Ice
)!!! Huolestuttavaa että tälläinen tuote, mitä ei liene hyvä impata, on hajustettu 
VPn lisäksi olen käyttänyt Meguiarsin Body Solventtia mikä saa esteetikoille multa pojot. Ei siis yhtä tehokasta kun VP mutta ihan ok. Mutta tuoksuu hyvältä vaniljalta (ei siis wunder/Vanilla Ice
Vain YKSI LSP!