Itse puutuin äsken siihen että sanottiin ettei vaha kestä. Wolfie kun muistaakseni muinoin mainitsi mittaavansa shampoot rannemitalla.
Mut tosiaan ainakin merkit siihen että itsepuhdistuvuuden puitteissa ollaan samalla viivalla jos pintoja pestään samoin. Jos puhutaan pelkästään tehostamattomasta veden ja lian hylkimisestä.
Mistä lähtien siitä, voiko jotain LSP:tä pestä hiilivetyliukkarilla (rasvanpoistoaine) miten monta kertaa? Itse en näe tätä mitenkään tarpeellisena ominaisuutena. Ruvetaanko vertaamaan hapoilla tai tosi emäksisillä aineilla?
Oon itse päässyt pesemään tuommoista vajaa vuoden vanhaa CQuartzia ja nähnyt sen toiminnan + nähnyt lukuisia videoita sen toiminnasta. Mun mielestä kaikissa on yhteisiä piirteitä: Joko hankalat pinnat alkaa kuolemaan ennen vuoden ikää, tai sitten käyttäjä käyttää esim. Reloadia, tai vastaavaa tuotetta. Sehän on suotavaa ja jopa oikein, mutta se vaan vääristää, kun puhutaan kestosta.
Varmasti Wolfie on oikeassa ettei luonnonvaha kestä, pinnoitteen päällä yhtä kauan kuin normaalisti. Mutta ainakin Optin päällä vahat on todistettavasti kestäneet kuukausia. Mut eihän siihen pitänyt tarttua mikään?