Olen entisöimässä ja modaamassa 8bit nintendoa. Sisuskalut olen ruuvaillut irti ja tehnyt kolvauksia sekä emolevyyn että ohjaimen piirilevyyn. Asensin siis ledejä millä saan koko paketin loistamaan kivasti. Kotelon olen erehdysten ja kokeilujen kautta saanut maalattua ja hiottua jo pariin otteeseen. Huonolla menestyksellä ja taidolla. Voidaan todeta että spraymaalaus ei onnistu sillä en pysty luomaan tarpeeksi hyviä olosuhteita sen toteuttamiseen.
Eli kotelo on nyt hiottu ja se on saanut pinnaksi valkoisen miranolin vaahtomuovisiveltimellä vedettynä. Jälki on ihan ok, mutta koska se on vedetty siveltimellä niin jälkiä ja epätasaisuuksiahan siinä on. Lakkaa en ole käyttänyt (vielä).
Kysymys kuuluukin että:
Mitkä olisi seuraavat työvaiheet millä saisin pinnan tasaiseksi ja kiiltäväksi?
Itse ajattelin vesihiontaa 2000 paperilla, mutta sitten rupesin miettimään että tarviiko sen jälkeen tehdä joku koneellinen myllytys millä lie Fareclan tahnalla että pinnan saisi kiiltäväksi? Vai mitä vaihtoehtoja tässä nyt oikein on? Pinnan haluan mahd. tasaiseksi ja kiiltäväksi. Toki tunnustan sivellinmaalauksen ongelmallisuuden jos tasaista pintaa haetaan.
Mulla on tuolla kyllä kaikenmaailman autoglym resin polishia ja extra glossia varastossa. Lähinnä nyt haluaisin tietää seuraavan työvaiheen kun miranoli on kuivanut.
Vesihionta? Myllytys jollain hiovalla tahnalla? Tyytyminen sivellinpintaan?
Ja mites lakka? Kannattaako sitä edes miettiä? Kyseisessä vehjeessähän ei ole kuluvia pintoja vaan se makaa möllöttää kaapissa joten uskosin että lakkaa ei ehkä tarvitse suojaksi?
Auttakkaapas hieman vihaista nintendonörttiä tällaisen onkelman kanssa. Kiitos etukäteen