Auton tekstiilimattojen puhdistus/pesu?
Auton tekstiilimattojen puhdistus/pesu?
Pitäs jo vaihtaa Audiin talvimatot eli kumiset niin milläs nuo tekstiilimatot lähtis parhaiten oikeasti puhtaaksi? Riittääkö SnowFoam, vai ihan Surfex-HD:llä ja kuinka vahvalla seoksella uskaltaa pestä, ettei matot sit muuten kärsi? Ja riittääkö pelkkä aine vai pitääkö harjata jollain eli toisinsanoen kestääkö matot? 
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Re: Auton tekstiilimattojen puhdistus/pesu?
Mulla olis sama edessä, matot pyöriny kontissa jo yli viikon. Ajattelin ihan Autofoamilla lähteä kokeilemaan ja harjaa jos vaatii, tuskin ne siitä nokkiinsa ottaa.
Itse just viime viikolla pesin autofoamilla ja harjasin hyvin ja huuhtelin ja sit vaan talliin kuivumaan.
Hyvin lähti puhtaaks.
Hyvin lähti puhtaaks.
Facebookissa Sauvon Autopinnoitus
Omani pesin viimeksi pesevällä imurilla mutta pyykkikoneessakin tuli ihan puhdasta.
Suola kuuluu ruokaan, ei tielle.
Onko kukaan käsitellyt tekstiilimattoja tuolla Gtechniq I1 Smart Fabric tekstiilisuoja aineella? Jos on niin tuliko hyvät/kannattiko? Ajattelin tilata tuota penkeille ja mahdollisesti noi matot myös käsittelisi.
Jos tuota suihkii penkkeihin, niin huomaako penkeissä mitään eroa? Tuntuuko ne mitenkään erilaiselta? Tahriiko vaatteita? Hylkiikö penkit likaa paremmin (pölyä)?
Onko täysin hajuton aine?
Jos tuota suihkii penkkeihin, niin huomaako penkeissä mitään eroa? Tuntuuko ne mitenkään erilaiselta? Tahriiko vaatteita? Hylkiikö penkit likaa paremmin (pölyä)?
Onko täysin hajuton aine?
^Vaikka en olekkaan auton sisustaa käsitellyt niin voin vastata (kun olen paljon muuta käsitellyt, mm. testiksi):
-Kannattaisi
-Ei huomaa eroa, ennenkuin jotain roiskahtaa/pitää pyyhkiä pois
-Ei tahri (ainakaan sohvassa ei tahri)
-Ei nyt varsinaisesti hylji, mutta sen lian pois otto on paljon helpompaa
-Ei ole hajuton aine, haisee liuottimelle.
-Kannattaisi
-Ei huomaa eroa, ennenkuin jotain roiskahtaa/pitää pyyhkiä pois
-Ei tahri (ainakaan sohvassa ei tahri)
-Ei nyt varsinaisesti hylji, mutta sen lian pois otto on paljon helpompaa
-Ei ole hajuton aine, haisee liuottimelle.
Vain YKSI LSP!
- Posambique
Ettei tule väärinkäsityksiä, niin sanon sen vielä tarkemmin mitä Urran yritti tuossa yllä sanoa.
Kyseessä ei ole täysin hajuton aine, sillä se sisältää liuottimia.
Levittäessä tekisinkin sen joko ulkona, tai sitten jos sisällä, niin pitäisin ehkä jotain kasvosuojaa,
ja hetken ovia/ikkunoita auki varmuuden vuoksi. Eihän tuon alkoholin pitäisi olla millään tavalla myrkyllistä,
mutta en ottaisi riskiä. Lapsia jos on, niin heidät siirtäisin johonkin toiseen huoneeseen hetkeksi.
Kun liuottimet ovat haihtuneet (siis kysehän on ihan hetkestä max. 10min), niin tuote on hajuton.
Eli loppukäyttäjälle tuote on täysin hajuton, mutta levitettäessä ei.
P.S. Jos minulla olisi rahaa, niin levittäisin tuota ainetta varmaankin aivan kaikkialle.
Kyseessä ei ole täysin hajuton aine, sillä se sisältää liuottimia.
Levittäessä tekisinkin sen joko ulkona, tai sitten jos sisällä, niin pitäisin ehkä jotain kasvosuojaa,
ja hetken ovia/ikkunoita auki varmuuden vuoksi. Eihän tuon alkoholin pitäisi olla millään tavalla myrkyllistä,
mutta en ottaisi riskiä. Lapsia jos on, niin heidät siirtäisin johonkin toiseen huoneeseen hetkeksi.
Kun liuottimet ovat haihtuneet (siis kysehän on ihan hetkestä max. 10min), niin tuote on hajuton.
Eli loppukäyttäjälle tuote on täysin hajuton, mutta levitettäessä ei.
P.S. Jos minulla olisi rahaa, niin levittäisin tuota ainetta varmaankin aivan kaikkialle.
"Urku auki, pelti kii"
^Joo sori en tosiaan huomannu mainita. Tuote ei siis kuivuttuaan haise enää miltään 
Just puhuttiin Posan kanssa yks kerta et tota kun sais jonkun 5L pakkauskoon suht edullisesti niin vois suihkii käytännössä KAIKKI kangas -jutut mitä itellä on. Ois niin siisti seistä kaatosateessa venaamas bussia ihan kuivilla vaatteilla niin et ihmiset kattoo kun hullu puuroo
Just puhuttiin Posan kanssa yks kerta et tota kun sais jonkun 5L pakkauskoon suht edullisesti niin vois suihkii käytännössä KAIKKI kangas -jutut mitä itellä on. Ois niin siisti seistä kaatosateessa venaamas bussia ihan kuivilla vaatteilla niin et ihmiset kattoo kun hullu puuroo
Vain YKSI LSP!
Juu hyvältä vaikuttaa. Ei sen väliä jos levittämisvaiheessa haisee. Kunhan sitten kuvuneena on hajuton. Kuinka hyvin tuollainen 0,5 litraa riittää? Käsitteleekö auton kaikki 4 penkkiä? Ja riittääkö vielä mattoihin? Olen nähnyt tuota ainetta vaan pasin valikoimassa. Ei löytynyt ainakaan clean your carin valikoimasta eika shinearamasta.
Shinearamasta mä olen tilannut aiemmin (tosin sen pienen 100ml pullon) ja sillä teki reilusti isot lastenvaunut (siis kaikki kangaosat) ja hyvän matkaa sohvaakin. Eli väittäisin että riittää.
Vain YKSI LSP!
Juu sitä pientä pulloa näytti olevan. Onko muuten pysynyt lastenvaunuissa vielä kiinni? Tuon aineen kestävyys on varmaan ihan kohtalaista? Pitää odotella jos pasille tulisi tuota isompaa pulloa varastoon, niin ei tarvitsisi briteistä lähteä metsästämään.
^Joo siis ite oon hämmästelly et kun hylkii ihan samalla tapaa kun just levitettynä. Tosin ainoat mekaaniset kulutukset mitkä kankaisiin kohdistuu on se kun sen työntää portaiden alle (hipoo takkeja) ja se kun päälle levitellään sadesuoja (vaik oon emännälle sanonu et se on turhaa
).
Vain YKSI LSP!
Itse olen kesämatot pessyt ihan mäntysuovalla (vai mäntysuopalla) ja harjalla
hyvin on lähtenyt aina puhtaaksi.
Minä käytän AG Interior shampoota ja pehmeää juuriharjaa. Ensin shampoo matolle, sitten kostutetulla harjalla hankaus, vähän lisää vettä ja lisää hankausta ja lopuksi perusteellinen huuhtelu hanan alla. Neljä vuotta vanhat beiget tekstiilimatotkin ovat taas ihan puhtaat, kun ne eilen pesin ennen talvisäilytystä.
Juuri näin kuten edellä, tuo huuhtelu kannattaa tehdä erittäin huolella, ei tule hyvät jos vähänkin sitä paska vettä jää.