Sivu 1/17
Pienpoisto aineet
Lähetetty: To Heinä 28, 2011 6:50 pm
Kirjoittaja Jeltsin
Nykyisellään itsellä käytössä AG:n itr,toimiva aine,mutta pieni purkki/melko kallista.Kiillottelen etupäässä autoja jotka on ollu vuosia hunningolla ja kyljet täynnä pikeä,joten pienpoistoon menee vuodessa melkonen määrä aineita ja rahaa.
Onkos kellään hyvää reseptiä D.I.Y pienpoisto aineeseen? Tärpätti,asetoni.....
Re: Pienpoisto aineet
Lähetetty: To Heinä 28, 2011 7:20 pm
Kirjoittaja Miktoy
Kiillon mineraali tärpätti. Purkin kyljessäkin lukee ajoneuvojen pienpoistosta.
Maksaa noin 2e/litra.
http://www.kiilto.com/fi/rakentaminen/t ... t/?prod=64
Re: Pienpoisto aineet
Lähetetty: To Heinä 28, 2011 8:41 pm
Kirjoittaja frozzu
Bilt-Hamber Surfex HD "yleispuhdistusaine". 5L kannu maksaa Projectechillä muistaakseni karvan alle 30e. Ja tuon voi laimentaa 1:5, joten riittääkin hetkeksi. Tai sitten ulkomailtakin voi tilata rahtusen halvemmalla jos sieltä on tulossa jotain muuta samalla.
Re: Pienpoisto aineet
Lähetetty: To Heinä 28, 2011 9:04 pm
Kirjoittaja Demon
Tardis on kovaa kamaa. Saa suomeasta ainakin Routec:lta. Maksaakin sitten oliko 5litraa/60e? Wolfie varmaan muistaa hinnan.
Mutta on kyllä hintansa veroista ainetta.
Re: Pienpoisto aineet
Lähetetty: To Heinä 28, 2011 9:07 pm
Kirjoittaja Posambique
Bilt-Hamberin Surfex HD lienee yleispuhdistusaineena (ns. APC = all purpose cleaner) verraton, mutta ei kyllä valitettavasti poista pikeä. Tämä nyt vain lisäyksenä ettei tule mitään väärinkäsityksiä.
Re: Pienpoisto aineet
Lähetetty: To Heinä 28, 2011 9:32 pm
Kirjoittaja Urran
Ja ei ITR nyt hirveen kallista ole. Ite teen purkilla vähintään pari autoa vanteineen ja viimeeks taisin maksaa putelista £4

Re: Pienpoisto aineet
Lähetetty: To Heinä 28, 2011 9:34 pm
Kirjoittaja Wolfie
Demon kirjoitti:Tardis on kovaa kamaa. Saa suomeasta ainakin Routec:lta. Maksaakin sitten oliko 5litraa/60e? Wolfie varmaan muistaa hinnan.
Mutta on kyllä hintansa veroista ainetta.
60.55e/5litraa sisältäen ALV. Routecilta saa, PK-seudulla suoraan heidän liikkuvan varaston takaloosterista. Ja toimii

Re: Pienpoisto aineet
Lähetetty: To Heinä 28, 2011 9:37 pm
Kirjoittaja Dani
Mika taitaa olla kesälomalla, mutta kait joku muukin sen asian hoitaa, ehkä.
Re: Pienpoisto aineet
Lähetetty: To Heinä 28, 2011 9:40 pm
Kirjoittaja Jeltsin
Urran kirjoitti:Ja ei ITR nyt hirveen kallista ole. Ite teen purkilla vähintään pari autoa vanteineen ja viimeeks taisin maksaa putelista £4

Kaikki on niin suhteellista,suomessa n.9€/putelli.Teen vuodessa n.50 rytökasaa ja pahimpii menee lähes pullo,joten mielellään etsii muitakin vaihtoehtoja.....
Re: Pienpoisto aineet
Lähetetty: To Heinä 28, 2011 9:43 pm
Kirjoittaja TKe_
Mä ajattelin seuraan kerran tilata
tätä.
Re: Pienpoisto aineet
Lähetetty: To Heinä 28, 2011 9:45 pm
Kirjoittaja Jeltsin
Tardis on käynyt mielessä ja valet proolta saa 5l tonkan alle 25 puntaa.Mulla on vaan takaraivoon jäänyt kummittelemaan,että ko. aineet sisältää lähinnä tärpättiä ja asetoni jossain suhteessa...
Re: Pienpoisto aineet
Lähetetty: To Heinä 28, 2011 9:46 pm
Kirjoittaja Urran
^Ei siis missään tapauksessa noilla menekeillä kannata ostaa Suomesta, niinkun harvoin mikään kannattaa. Tollasella menekillä miettisin kyllä jotain muita aineita, kuten esim. Tardis.
Re: Pienpoisto aineet
Lähetetty: To Heinä 28, 2011 9:54 pm
Kirjoittaja Miktoy
Itse tuota Kiillon mineraalia tärpättiä käytin kun oli muutamat pisteet takarenkaan takana kyljissä.
Kostutin liinan palasen ja pyyhin varovasti pois sekä heti perään huuhtelu, ei ainakaan näkynyt että vaha pinta olisi kovin kärsinyt, vesi käyttäytyi samalla tavalla kohdassa josta pyyhkäisin ja sen ympärillä.
Ja ihan kevyellä pyyhkäisyllä lähti pois.
Tuon pyyhkäisyn tein vasta Foam lance ja BH Auto foam esipesun sekä BTBM kinnaspesun jälkeen kun niillä ei lähtenyt.
Re: Pienpoisto aineet
Lähetetty: To Heinä 28, 2011 10:44 pm
Kirjoittaja -JP-
Ksyleeni on edullinen vaihtoehto. Malcon tar remover on myös melkein puhdasta ksyleeniä, mutta hitusen kalliimpaa kuin raaka tavara. Rekisterikilpiä ja joitain muoviosia ei kärsi raa'alla ksyleenillä pyyhkiä, mutta maalipinnalla toimii.
Re: Pienpoisto aineet
Lähetetty: To Heinä 28, 2011 10:46 pm
Kirjoittaja Dani
Kent Acrysol -liimapoistoainetta vaan pintaan, antaa hetken vaikuttaa niin suottaapi olla että lähtee.
Re: Pienpoisto aineet
Lähetetty: Pe Heinä 29, 2011 11:03 pm
Kirjoittaja pasi
Miktoy kirjoitti:vesi käyttäytyi samalla tavalla kohdassa josta pyyhkäisin ja sen ympärillä.
Tärpätit sisältävät aineita jotka käyttäytyvät kuin öljyt. Jos huuhtelet vedellä niin vesi käyttäytyy sen pinnalla samalla tavalla kuin vahan.
vrt. "vahaa" autosi vaseliinilla = vesi helmeilee pinnassa.
Re: Pienpoisto aineet
Lähetetty: Ma Elo 01, 2011 7:41 pm
Kirjoittaja juha.lehtimaki
Juu tosiaan vaatii liotinpesun perään. Mutta täältä (taas) ääni tärpätille, loistavaa kamaa.
Jos haluaa irroittaa vaan muutamia pisteitä peruspesun yhteydessä teen sen yleensä Autoglymin SRP:llä. Tuore piki lähtee kohtuu helposti. Ja jää vähän jotain suojaavaakin pinnalle.
Re: Pienpoisto aineet
Lähetetty: Pe Elo 05, 2011 12:34 am
Kirjoittaja herkkoo
Törmäsin tämmöseen DW:n kautta:
http://www.waxamomo.co.uk/index.php?app ... ef=autotar
Aineessahan ei ole mitään uutta itsessään mutta Delivery -välilehdessä alempana lukee:
European Delivery Policy
Includes delivery to: Republic of Ireland, plus Austria, Belgium, Czech Republic, Denmark,
Finland, France, Germany, Hungary, Italy, Luxembourg, Netherlands, Poland, Portugal, Spain, & Sweden only. For the avoidance of any doubt we do not offer delivery to the Channels Islands, Switzerland, Norway, Madeira/the Azores (Portugal), or destinations outside of Europe. We also do not offer delivery to BFPO addresses.
Mistään tuolta en ainakaan saanut silmiini sellaista tekstiä että EIVÄT kuskaisi Suomeen.

Re: Pienpoisto aineet
Lähetetty: Pe Elo 05, 2011 1:11 am
Kirjoittaja Jeltsin
Description välilehdellä lukee:"Due to strict shipping regulations, we are only able to ship this product to mainland UK",eli eipä onnistu

.Hintapuoli tuolla sumujen-saarella on kyllä kohdallaan.
Re: Pienpoisto aineet
Lähetetty: Pe Elo 05, 2011 1:13 am
Kirjoittaja herkkoo
No siinähän se ois ollut heti esillä ku ton linkin avaa.
Ois se kyllä kiva kun tota saisi Suomeen tolla hintaa ettei tarttis maksaa itteensä kipeeks jos Tardista 5l haluaa..
Re: Pienpoisto aineet
Lähetetty: Pe Elo 05, 2011 6:55 am
Kirjoittaja hulk
http://shinearama.co.uk/product.php?id=CHE-BUGBUG-16
Tota tilasin ja testikäyttöön pääsee tänään ainakin ötököiden osalta, pitää tutkia löytyykö pikeä kyljistä.
Re: Pienpoisto aineet
Lähetetty: Ke Elo 10, 2011 2:15 pm
Kirjoittaja Peke
Suihkutatteko ainetta pintaan ja sit pyyhkimistä vai lähteekö ihan painepesurilla kun on antanut vaikuttaa?
Re: Pienpoisto aineet
Lähetetty: Ke Elo 10, 2011 3:03 pm
Kirjoittaja Peke
Soittakaapa itse Mikalle, jos tarvitsette pienpoistoainetta. Nykyään 1l ja 20l pöntöissä, ni ei noita kannata kimpassa ottaa. Itse otan PE varmaan litran-pari...

Pitää viel varmistaa, että oliko aine TARDIS? Ku näyttää olevan muitakin pienpoistoaineita.
Re: Pienpoisto aineet
Lähetetty: Ke Elo 10, 2011 3:35 pm
Kirjoittaja Demon
Peke kirjoitti:Suihkutatteko ainetta pintaan ja sit pyyhkimistä vai lähteekö ihan painepesurilla kun on antanut vaikuttaa?
Itse olen suihkinut pintaan ja antanut hetken vaikuttaa jonka jälkeen rätillä pyyhkinyt pinnan.
Ja kyllä. Aine jota Routecilta kannattaa ottaa on Tardis

Re: Pienpoisto aineet
Lähetetty: Ke Elo 10, 2011 4:55 pm
Kirjoittaja Wolfie
Peke kirjoitti:Soittakaapa itse Mikalle, jos tarvitsette pienpoistoainetta. Nykyään 1l ja 20l pöntöissä, ni ei noita kannata kimpassa ottaa. Itse otan PE varmaan litran-pari...

Pitää viel varmistaa, että oliko aine TARDIS? Ku näyttää olevan muitakin pienpoistoaineita.
Autosmart Tardis tosiaan se aine.
Muistakko/kysyitkö hintoja noille 1litra ja 20litraa? Meinaan että jos tosiaan asettuu siihen 12e/litra yksittäisissä litroissa ostettuna niin ei ainakaan tuo 5litraa kande ostaa jos ei käytä todella paljon itse ja ihan mielenkiinnosta jos tuo 20litraa tulis litrahinnalleen reippaasti halvemmaksi niin iso kimppa olis silloin fiksu
Niin ja käytöstä tosiaan, eli suihkauta pintaan, anna vaikuttaa hetki (1-2min), alkaa tahrat valumaan niin näkyy helpommin, pyyhi mikrokuituliinalla tahrat irti, ehdottomasti huuhtele perään. Tardis ainakin sisältää emulgointiainetta ja neutralisoituu vedellä, eli ei jää vaikuttamaan huuhtelun jälkeen.
Pelkällä suihkutus - odotus - huuhtelu, ei välttämättä lähde kunnolla kaikki. Suosittelen hankaamaan tavalla tai toisella. Mikrokuituliina on toimiva ja näppärä, mikäjottei brushikin.