APUA! Korrek TFC poisto tuulilasista

Pienpoisto, raudanpoisto, claybar jne.
valenimi

APUA! Korrek TFC poisto tuulilasista

Viesti Kirjoittaja valenimi » Su Elo 15, 2021 8:58 pm

olen pessyt useita eri autojani vuosia käyttämällä korrek tfc reloadia ja olen pinnoittanut autoni kyseisellä aineella myös.

Nyt ongelma. E-tronin tuulilasissa taitaa olla reilusti kyseistä ainetta ja tämä nyt johtaa siihen, että pyyhkimien sulat pomppivat tuulilasilla armottomasti aina kun sataa. (Korrek TFC taitaa aktivoitua vedestä?)

Kun sade on tauonnut ja lasi kuivanut, niin pyyhkimet liikkuvat ihan hienosti.

Testasin tänään hinkata lasia paperilla ja mikrokuituliinoilla. Sain lasin sileäksi ja sormen alla liukuvaksi mutta heti kun kastelin lasin, niin sekunnissa lasi muuttui taas tahmeaksi. Ihan kuin mahlaisen puun alle olisi auton jättänyt päiväksi.

Joten ihanat kanssapuunaajat auttakaa miestä mäessä, miten ihmeessä saan tökötin pois tuulilasistani ja pyyhkimet pomppimattomiksi?

lisätietoa:
- pyyhkijät on vaihdettu kahteen kertaan 1000km välein, koska olin typerä ja en tajunnut ongelman olevan lasissa.
- olen yrittänyt liuottaa tököttiä pois (BILT HAMBER SURFEX-HD:lla), tuloksetta
- olen yrittänyt poistaa tököttiä asetonilla, mutta tuloksetta :censored:
- olen hätäpäissäni pistänyt silikonia sulkiin, jotta pomppiminen edes hetkeksi loppuu. Auttaa noin 15min.
- kyllä, tiedän että olen typerä, sillä olen päästänyt pinnoitetta lasille. :wall: :censored:

seatts

Re: APUA! Korrek TFC poisto tuulilasista

Viesti Kirjoittaja seatts » Su Elo 15, 2021 9:08 pm

Mitä jos vetäisit siihen tuulilasille ihan kunnon pinnoitteen, niin silloin tuo reload pesu vain parantaisi tilannetta?

Kiillottamalla se varmaan vain lähtee pois.
Facebookissa Sauvon Autopinnoitus

Saippua

Viesti Kirjoittaja Saippua » Ti Elo 17, 2021 8:07 pm

Varmistaisin vielä, että mitkä pyyhkimet koska itse ostin kerran Motonetistä epähuomiossa mukamas silent Bosch pyyhkijät ja ne olivat todella tarraavat ja se ei loppunut ikinä joten lopulta oli pakko ostaa tutut Valeot tilalle ja aah, se hiljaisuus. Netistä löysin muitakin kohtalontovereita, eli Bosch oli minulla se pääsyy.

Timo_R

Viesti Kirjoittaja Timo_R » To Elo 19, 2021 4:53 pm

Tällä on tullut pinnoitteita hangattua pois laseista: https://www.autonhoitokauppa.fi/gtechni ... ish-100-ml

valenimi

Viesti Kirjoittaja valenimi » Pe Elo 20, 2021 9:41 am

Saippua kirjoitti: Ti Elo 17, 2021 8:07 pm Varmistaisin vielä, että mitkä pyyhkimet koska itse ostin kerran Motonetistä epähuomiossa mukamas silent Bosch pyyhkijät ja ne olivat todella tarraavat ja se ei loppunut ikinä joten lopulta oli pakko ostaa tutut Valeot tilalle ja aah, se hiljaisuus. Netistä löysin muitakin kohtalontovereita, eli Bosch oli minulla se pääsyy.
olen käyttänyt vain Audin omia sulkia, voisi testata Valeon vastaavat. Jos auttaisi.

valenimi

Viesti Kirjoittaja valenimi » Pe Elo 20, 2021 9:42 am

Timo_R kirjoitti: To Elo 19, 2021 4:53 pm Tällä on tullut pinnoitteita hangattua pois laseista: https://www.autonhoitokauppa.fi/gtechni ... ish-100-ml
olen testannut näitä poistotuotteita enemmänkin, tuntuu siltä että lasin saa sileäksi ja liukuvaksi mutta heti kun ensimmäiset vesipisarat osuvat lasiin, niin lasi muuttuu taas tahmeaksi. En tosin ole kiillotuskoneella lasia vielä työstänyt, vain käsin.

makelja

Viesti Kirjoittaja makelja » Pe Syys 17, 2021 11:58 am

valenimi kirjoitti: Pe Elo 20, 2021 9:41 am
Saippua kirjoitti: Ti Elo 17, 2021 8:07 pm Varmistaisin vielä, että mitkä pyyhkimet koska itse ostin kerran Motonetistä epähuomiossa mukamas silent Bosch pyyhkijät ja ne olivat todella tarraavat ja se ei loppunut ikinä joten lopulta oli pakko ostaa tutut Valeot tilalle ja aah, se hiljaisuus. Netistä löysin muitakin kohtalontovereita, eli Bosch oli minulla se pääsyy.
olen käyttänyt vain Audin omia sulkia, voisi testata Valeon vastaavat. Jos auttaisi.
Omassa edellisessä Audissa oli niitä alkuperäisiä, Ja ne nykyttivät aina ja vinkuivat.
Yhdet sellaiset jäi jemmaan ja laitoin ne käyttöön nykyiseen Passattiin ja ihan karmea vinkuna ja nykinä. Sitten vaihdoin Valeoihin. Ei mitään nykimistä eikä narinaa.
Lasissa ei ole mitään pinnoitetta, vaan se on puhdistettu kunnolla erikseen AG:n Glass Polishilla ja Nanolex EX:llä.

pedro

Viesti Kirjoittaja pedro » Pe Syys 17, 2021 6:40 pm

Aikalailla erilaisia kokemuksia näyttää olevan. Itse kokeilin vuosia sitten ex-Audissani kaikenlaisia sulkia. Boschit osoittautui kaikkein surkeimmiksi ja lyhytikäisimmiksi. Kaikenlaisia kokeilin kunnes päätin kokeilla alkuperäisiä. Ne on toimineet kaikkein parhaiten eikä ne edes maksa juuri enempää. Jotku SWF JA Valeo oli semi Ok. Ei ihan paskoja muttei parhaimpiakaan.
Tuon jälkeen olen käyttänyt vain orkkiksia omassa sekä rouvan autossa, Audeissa ja bemarissa.
Pinnotteista tosin en mitään tiedä kun ei semmoisia ole autoissamme koskaan ollut.

Vastaa Viestiin