Sivu 1/1

pien ja raudan poisto

Lähetetty: Su Loka 30, 2016 6:21 pm
Kirjoittaja My.Ai.Hu
eli katselin tänään kesärilloja pestessä että onpa pikiklunsseja
vanteissa ja ei lähtenyt millään olemassa olwvalla aineella pois.

Eli pikaisesti tarvitaan jokin hyvä aine pikien poistoon ja rauden poistoon että
pääsee kesä kumit talvi levolle.

ehdota aamupäivällä jotain pitää tilata

t m

Re: pien ja raudan poisto

Lähetetty: Su Loka 30, 2016 7:54 pm
Kirjoittaja Projectech
Esimerkiksi tällä setillä.

Sumutinpullo Oblitaratelle tarvittaessa myös, jos ei ennestään löydy.

Ensin Auto-wheelillä suurin osa liasta pois tarvittaessa mekaanisestikin pesten. Huuhtelun jälkeen enimmät vedet pois pinnalta ja Oblitaratella pienpoisto, eli pari minuuttia vaikutusaikaa ja liinalla pyyhintä.

Re: pien ja raudan poisto

Lähetetty: Su Loka 30, 2016 8:27 pm
Kirjoittaja Saippua
Tuo Auto-wheel on parhautta! Viimeksi ostin 5l sitä lisää jotta saa hinnan reilusti alle markettituotteiden kuten Sonaxin ja tuossa Auto-wheel pullossahan on paljon parempi suutin, eli levittää sitä ainetta hyvin eikä sitä kulu turhaan.

Re: pien ja raudan poisto

Lähetetty: Ma Loka 31, 2016 10:33 am
Kirjoittaja Posambique
Joo, kyllä on pirun hyvät vinkit Projectechiltä - niillä menisin. :thumb:

Re: pien ja raudan poisto

Lähetetty: Ma Loka 31, 2016 2:34 pm
Kirjoittaja My.Ai.Hu
Kiitokset pikaisesta ja avusta

Vanteet uudehkot.. siis keväällä alle laitetut joten ei viitsisi vielä taltalla
jyystää. Tuota "pikeä/tervaa" löytyy vanteista kahdesta muutaman millin paksuisia klönttejä.

olisi kiva saada ne pois sieltä jo nyt ennen talvea

Tavaraa tilattu ja huomenna ollaan varmaan viisaampia että lähtikö vai nou.


t M

Re: pien ja raudan poisto

Lähetetty: To Marras 03, 2016 6:21 am
Kirjoittaja hb81
No lähtikö

Re: pien ja raudan poisto

Lähetetty: Su Marras 27, 2016 6:58 pm
Kirjoittaja My.Ai.Hu
nyt oli aikaa heittää parit kommentit...
Eli apupoikien suosituksia noudattaen tilattiin sitten nanolex wheel cleaneriä
ja Autofinesse Oblitar:a.
Ero kyseisissä tuotteisa oli selvä.

Nano ei ilmeisesti ole parhaimmillaan pikitäplien tai sanotaanko möykkyjen poistosa.
Nano annettiin 2x niinpitkään kuin AF:ää ja silti tulos on huonompi.

Hajusta päätellen AF on liuotin ppohjainen kun nano taas ei.

Molemmat vanteet oli yhtä paskaisia aloitettaessa.
kuvankin olisin päräyttännä mutta ei sitten

Re: pien ja raudan poisto

Lähetetty: Su Marras 27, 2016 7:46 pm
Kirjoittaja Juuzo
Noissahan on yksi olennainen ero, oblitarate on pienpoistoaine ja nanolexin wheel cleaner raudanpoistoaine. Jälkemmän ei ole tarkoituskaan purra pikeen vaikka miten kauan liottelisi. Sillä irrotetaan jarrupölyä, lentoruostetta ynnä muita rautapohjaisia törkyjä.

Re: pien ja raudan poisto

Lähetetty: Pe Touko 19, 2017 12:05 pm
Kirjoittaja Diggler
Tuli testattua Würthin Pineline Super Cleaner Plus, kun tein kevätpesua autolle vanhempien luona. Ainetta taitaa saada nykyäänkin kaupasta Würthin valikoimista. Kyseessä on siis voimakkaasti hapan pesuaine, ei ilmeisesti autokäyttöön alkujaan tarkoitettu, ph valmistajan esitteen mukaan 1. Irrotti hyvin lentoruostetta, toki käytön jälkeen pitää pinta neutralisoida emäksisellä aineella. Taidan tuota käyttää raudanpoistoon ainakin porukoilla käydessä.