Sivu 1/2
Bilt-Hamber Double Speed-wax
Lähetetty: Ti Tammi 06, 2015 11:50 am
Kirjoittaja samunoz
Ensitesti tullut otettua tästä ERINOMAISESTA vahasta.
Kyseessä on siis Bilt-Hamberin erittäin kestävä budjettiluokan vaha. Jannelta tätä saa erittäin sopuisaan hintaan. Purkin kokokin on hyvä 250ml jolla tekee sen 50 autoa ainakin.
Double Speed-Wax by
#sm81#, on Flickr
Ensimmäiseksi kohteeksi valikoitui punainen Ford Fiesta 2003. Vahaus piti suorittaa kiireisellä aikataululla (reilu tunti) Kaarinan Shellin TI-hallissa joten pohjien hierontaan ei jäänyt kauheasti aikaa. Auto ei tosin ollut kovin likainen kun pinnassa oli vielä Reloadin jäämät.
Esipesu: BH Autofoam+Surfex HD
Pesu: BH Autowash
Kuivaus
LSP: Double Speed-wax kertaalleen.
Tuote jätti erittäin positiivisen kuvan

Levitys oli yhtä helppoa kuin saman valmistajan Finis-waxilla mutta pyyhintä jopa helpompaa kun ei tuntunut niin "rasvaiselta". Vahan koostumus on hieman kovempi kuin Finis-waxilla jonka ansiosta liiallisen määrän annostelu levittimeen on vaikeampaa. Ei tule niin herkästi liian paksua kerrosta
Vaha jätti erittäin kiiltävän ja liukkaan pinnan. Omaan silmään ei aivan sealant lookkia mutta erilaisen kuin Finis-wax. Äitikin ihmetteli mitä olin pintaan laittanut kun "näyttää niin hyvältä ja auto on ihan eri värinen".
Heti vahauksen jälkeen autolla ajettiin kunnon sateessa ja kyllä vesi pakenee liukkaasti

Tässä suhteessa tämä ja Finis-wax suoriutuvat yhtälaisesti melkeinpä DSW jopa hieman paremminkin. Tarkoitus olisi tarkastaa pinta alkukesästä jolloin nähdään miten kestää etelä-suomen suolateillä.
Kiitos Jannelle näytteestä

Nyt porukalla tilaamaan jos teiltä vielä ei löydy tätä

Re: Bilt-Hamber Double Speed-wax
Lähetetty: Ti Tammi 06, 2015 12:40 pm
Kirjoittaja santtude
Vaikuttaa hyvältä, itsekin meinasin jo tilata muun firman LSP, mutta tämän ilmestyttyä taidan pitäytyä vieläkin bilt-hamberissa..

Re: Bilt-Hamber Double Speed-wax
Lähetetty: Ti Tammi 06, 2015 2:21 pm
Kirjoittaja samunoz
Hinta-laatusuhde kyllä kohdillaan

Re: Bilt-Hamber Double Speed-wax
Lähetetty: Ke Tammi 07, 2015 2:34 pm
Kirjoittaja Klasu81
Jokos tätä voi Jannelta tilata?
Re: Bilt-Hamber Double Speed-wax
Lähetetty: Ke Tammi 07, 2015 8:00 pm
Kirjoittaja Projectech
Kyllä, Double Speed-waxia löytyy jo varastosta. On tällä hetkellä vasta
hinnastossa esillä.
Re: Bilt-Hamber Double Speed-wax
Lähetetty: Pe Touko 01, 2015 7:55 am
Kirjoittaja porsas
kokemuksia kestosta ja muista vahaan liittyvistä jutuista
Re: Bilt-Hamber Double Speed-wax
Lähetetty: Pe Touko 01, 2015 1:03 pm
Kirjoittaja samunoz
Ei vielä muita kokemuksia kuin ylläolevat. Kestosta saan vähän tietoa toukokuun lopulla.
Re: Bilt-Hamber Double Speed-wax
Lähetetty: To Heinä 16, 2015 10:15 pm
Kirjoittaja samunoz
Toukokuun lopussa näin auton ja suojaa oli vielä...
Re: Bilt-Hamber Double Speed-wax
Lähetetty: Ke Elo 26, 2015 6:22 pm
Kirjoittaja samunoz
Eilen laitettu valkoiseen Golf farmariin talvisuojaksi. Jätti terävän sealant -lookin.
Re: Bilt-Hamber Double Speed-wax
Lähetetty: Su Marras 01, 2015 12:48 pm
Kirjoittaja _nixu_
Eilen miitissä pääsin tätä kokeilemaan ja täytyy sanoa että tykkäsin.
Varmasti seuraava hankinta kun fk1000 purkissa jo pohja paistaa uhkaavasti.
Samanlainen fiilis jäi kuin samulla, todella helppo levittää sopiva kerros ja myös todella helppoa kiillottaa pois.
Re: Bilt-Hamber Double Speed-wax
Lähetetty: Su Marras 01, 2015 6:29 pm
Kirjoittaja Urran
Aina välillä harmittaa tavallaan et kaikki ostaa FK1000ptä kun näitä laadukkaampia ja usein kestävämpiä paste waxeja/hybridejä/sealantteja on markkinoilla. Se vaan vaatii usein sen 18% markkina tunkeutumisen ja muiden kommentit ennenkun tuulipukukansa uskaltaa uutta.
Mä oon aina pitäny FKta ns. Keskinkertaisena LSP tuotteena ja joka kerta hämmästelly sen menekkiä.
Kiitos nixulle kommenteista! Laita seurantaa miten toimii.
Re: Bilt-Hamber Double Speed-wax
Lähetetty: Su Marras 01, 2015 7:16 pm
Kirjoittaja seatts
Joo menekkiä mäkin olen kauhistellut, purkkia edes avannut kahteen vuoteen.

Re: Bilt-Hamber Double Speed-wax
Lähetetty: Su Marras 01, 2015 11:48 pm
Kirjoittaja Urran
Niin se tuppaa olla noissa ns. Hajuttomissa, mauttomissa ja ilmeettömissä. Nimim 3/4 915 puikkoa vielä jäljellä ja yks ensimmäisistä paste waxeistä itellä. Aina vaan joka väriin ja muotoon löytyy joku mikä on hienompi, kestävämpi tai kivemmalla vedenkäytöksellä..
Re: Bilt-Hamber Double Speed-wax
Lähetetty: Ma Marras 02, 2015 4:36 pm
Kirjoittaja samunoz
Kestotesti tulossa Double Speed-wax vs Finis-wax vs ? (Reload2015/FK pink/ Sonax PNS)
Re: Bilt-Hamber Double Speed-wax
Lähetetty: Ti Marras 03, 2015 9:04 am
Kirjoittaja JaniH
Urran kirjoitti:Aina välillä harmittaa tavallaan et kaikki ostaa FK1000ptä kun näitä laadukkaampia ja usein kestävämpiä paste waxeja/hybridejä/sealantteja on markkinoilla. Se vaan vaatii usein sen 18% markkina tunkeutumisen ja muiden kommentit ennenkun tuulipukukansa uskaltaa uutta.
Mä oon aina pitäny FKta ns. Keskinkertaisena LSP tuotteena ja joka kerta hämmästelly sen menekkiä.
Vaikkei oikeastaan tähän ketjuun kuulukkaan niin minun mielestä tuo FK ei ole edes keskinkertainen, yhden pikkupurkin verran olen testannut ja ainoat hyvät puolet oli helppo levitettävyys ja helppo poispyyhintä. Koskaan ei ole suola tarrannut niin lujaan auton kylkiin kiinni mitä tarrasi FK:lla käsiteltyyn pintaan, samaan aikaan oli käytössä auto jota pesin harvemmin mutta pinnassa oli finis-wax niin esipesulla oli suolat poissa.
Re: Bilt-Hamber Double Speed-wax
Lähetetty: Su Huhti 03, 2016 3:37 pm
Kirjoittaja _nixu_
Urran kirjoitti:Aina välillä harmittaa tavallaan et kaikki ostaa FK1000ptä kun näitä laadukkaampia ja usein kestävämpiä paste waxeja/hybridejä/sealantteja on markkinoilla. Se vaan vaatii usein sen 18% markkina tunkeutumisen ja muiden kommentit ennenkun tuulipukukansa uskaltaa uutta.
Mä oon aina pitäny FKta ns. Keskinkertaisena LSP tuotteena ja joka kerta hämmästelly sen menekkiä.
Kiitos nixulle kommenteista! Laita seurantaa miten toimii.
Tuulipukunixu tykkäsi vahasta niin paljon että lunastin ihan oman purnukan juuri jannelta, taisin vahingossa tilata myös kaverille samalla
Taitaa mennä tuulipuku ja FK nyt lopullisesti vaihtoon, urrani vois suositella sopivaa kauluspaitaa hinkutteluhommiin?
Vaha oli/on ollut autossa 31.10.15-23.3.16 ja ajoa tuli n. 8tkm sekalaisesti ympäri pk-seutua sekä muutama pidempi reissu maantiellä.
Autoa säilytettiin aina kylmässä/ulkona. Pesin noin 5 kertaa tuona aikana AF + Bathe+ combolla, ikinä ei ollut suola tarttunut kiinni vaan lähti todella nätisti jo esipesussa pois.
Kuivauksen yhteydessä tuli suihkautettua FK425 qd:ta aina avuksi. Pisin pesuväli oli tammi-maaliskuussa, 2kk ja olin aivan varma että nyt on suolat tiukassa, mutta mitä vielä
Kestotesti loppui osaltani 31.3.16 kun auto lähti uuden omistajan matkaan
5/5 points ja hintalaatusuhde 6/5 eli loistava

Re: Bilt-Hamber Double Speed-wax
Lähetetty: Su Huhti 03, 2016 4:24 pm
Kirjoittaja Urran
Kuulostaa erinomaiselta. Hienoa muutospelottomuutta nixulta!
Detailing piireissä ainakin lutakon takana brodeerattu (milloin mikäkin kullikiillokefirma) musta pikeepaita lienee se ykkösvalinta. Siitähän vois lähteä.
Re: Bilt-Hamber Double Speed-wax
Lähetetty: Su Huhti 03, 2016 4:49 pm
Kirjoittaja Juuzo
Kestotestin kannalta tuo bathe+ on vaan huono shampoo, sen jättämä suoja kun hylkii ns tautisesti vettä ja kestää pinnassa useamminkin foamihuuhtelun, vaikka pohjilla ei olisi mitään lsp:tä
Re: Bilt-Hamber Double Speed-wax
Lähetetty: Su Huhti 03, 2016 4:59 pm
Kirjoittaja _nixu_
Mutta kestääkö bathe+ 2kk kuravellit ja kuivuneet suolatkin? Tokihan joku muu shampoo olisi ollut puolueettomampi mutta tuo combo toimi kun junan vessa. Sovitaan sit että kaikki käyttää vain em shampoota
Ja sen verran refrenssiä oli että yhdestä kohtaa lähti vahat kävelemään melkein heti laiton jälkeen ja kyllä sen eron huomasi. Pinta oli nihkeä eikä hylkinyt vettä enää pesulla.
Re: Bilt-Hamber Double Speed-wax
Lähetetty: Ti Huhti 05, 2016 10:13 pm
Kirjoittaja samunoz
Levittyykö tämä hyvin koneella? Ens viikolla olis yks auto tulossa vahaukseen ja pitää tietää ottaako koneen mukaan vai ei.
Re: Bilt-Hamber Double Speed-wax
Lähetetty: Ti Huhti 05, 2016 10:44 pm
Kirjoittaja Juha U
Ei kait se kone peräkontissa paljon tilaa vie, eli ottasin varuilta mukaan.
Re: Bilt-Hamber Double Speed-wax
Lähetetty: Ti Huhti 05, 2016 10:57 pm
Kirjoittaja samunoz
Totta tuokin. Musta hex laulamaan vaan.

Re: Bilt-Hamber Double Speed-wax
Lähetetty: Ti Huhti 12, 2016 11:01 pm
Kirjoittaja samunoz
samunoz kirjoitti:Totta tuokin. Musta hex laulamaan vaan.

Tämä ei kyllä yhtään tykänyt kone levityksestä. Levitin konepellin ja huomasin et jää sellaiset "hologrammit" kun ei levity tasaisesti. Sitten jatkoin käsin.
Re: Bilt-Hamber Double Speed-wax
Lähetetty: Ke Huhti 13, 2016 8:04 pm
Kirjoittaja samunoz
Jostain syystä oli Opelin kanssa vaikeaa vahan levityksen suhteen. Ei meinannut nähdä missä vahaa on ja sit jonkun ajan päästä ei enään "liukunut" pinnalla ja alkoi kovasti tökkimään. Keltainen levitystyyny meni jotenkin tukkoon ja ei enään toiminut... Eraser pyyhityllä pinnalla oli erittäin tökkivää ja siksipä vaihdoin Finis-waxin loppu autoon joka öljyisempänä levittyi paremmin.
Re: Bilt-Hamber Double Speed-wax
Lähetetty: To Huhti 14, 2016 8:20 am
Kirjoittaja JaniH
Eilen levittelin tätä yhteen autoon, harmaa auto johon tuli vahaa melko reilu kerros paikoitellen mutta silti oli melko helppo pyyhkiä pois ainakin kun käytin BH:n omaa liinaa. Luukista on vaikea sanoa mitään kun tämän alle tuli Malcon kiilloke peittämään naarmuja ja tuomaan kiiltoa ja wet-luukkia ja päällekkin pyyhkäisin pari kerrosta Wet Glaze 2.0:aa. Pari tuntia vahailujen jälkeen kiilto oli kyllä erittäin muikea.
Tässä kuvaa heti vahailun jälkeen:
