QD hakusessa, mitäs suosittelette?
QD hakusessa, mitäs suosittelette?
Alkaa toi CG Speed Wipe olemaan lopuillaan, mitäs korvaajaksi? Tuohon kun olen ollut todella tyytyväinen, mutta haluttaisi kokeilla jotain muutakin, mitä saisi suomestakin (CG V7 testattu, en tykännyt). Red Mist Tropical on käynyt mielessä, onkos se ominaisuuksiltaan lähelläkään tuota Speed Wipea?
Toisena vaihtoehtona olis Finish Kare Extra Slick Final Body Shine #425.... Koitin vähän lueskella tuota Bqdte:tä, eikä se kyllä oikein helpottanut valintaa, yksi vaihtoehto tuli lisää, Zaino z-6.... Jotain ominaisuuksiltaan mahdollisimman lähelle Speed Wipea siis hakusessa, kertokaahan kokemuksia...
Toisena vaihtoehtona olis Finish Kare Extra Slick Final Body Shine #425.... Koitin vähän lueskella tuota Bqdte:tä, eikä se kyllä oikein helpottanut valintaa, yksi vaihtoehto tuli lisää, Zaino z-6.... Jotain ominaisuuksiltaan mahdollisimman lähelle Speed Wipea siis hakusessa, kertokaahan kokemuksia...
Re: QD hakusessa, mitäs suosittelette?
Jos merkki antaa myöden, niin Sonax Xtreme Brilliant Shine Detailer on hyvä. Etenkin saatavuus ja hinta on kohdallaan, löytyy ihan Motonetista. Aikaisemmin tuli käytettyä ReLoadia, jonka hinta on vähintään kolminkertainen.
Re: Vs: QD hakusessa, mitäs suosittelette?
Itse oon tykännyt Britemaxin Spray and Shinesta ja uskallan suositella!
- Posambique
Tuo Sonax Brilliant Shine Detailer ei ole lähelläkään Speed Wipea ominaisuuksiltaan. Se on enemmänkin spraysuojauote kuin perinteinen QD. Itse valitsisin varmaan Speed Wipen tilalle juurikin Zaino Z-6. Toki myös muita hyviä on valtavasti.ippe kirjoitti:Jotain ominaisuuksiltaan mahdollisimman lähelle Speed Wipea siis hakusessa, kertokaahan kokemuksia...
"Urku auki, pelti kii"
- pellepoliisi
En tiedä tuon speed wipen ominaisuuksita, mutta red misti on ainakin itselle ollut hyvä tuote. Helppo käyttää, hyvä beading ja sheetingistä en muista. Kiiltoa tuo jonnin verran lisää ja tuoksuu karkille...
Eikä tota saa loppumaan ikuisuuksiin, kun ei sitä tule käytettyä kovinkaan usein, joten pitkäkestoinen tuota mulle, niin ei ole siinäkään mielessä kallis tuote.
Mainitaan vielä, että isobroidikin (ei niin fiilistelijä detailinkiin, mutta oon saanut sen pesee turvallisilla metodeilla
) tykkäsi tuosta, kun yksi kerta talvella iski omaan autoon, jossa on opticoat pinnassa.
Eikä tota saa loppumaan ikuisuuksiin, kun ei sitä tule käytettyä kovinkaan usein, joten pitkäkestoinen tuota mulle, niin ei ole siinäkään mielessä kallis tuote.
Mainitaan vielä, että isobroidikin (ei niin fiilistelijä detailinkiin, mutta oon saanut sen pesee turvallisilla metodeilla

Minä en taas tykkää Red Mististä yhtään. En tiedä onko vika käyttäjässä, vai missä 
En ole päässyt sinuiksi tuon kanssa, lähinnä levityksen kanssa ongelmia.
Olisi täys pullo ylimääräisenä, tosin voisihan tuota yrittää vielä harjotella.
BH Auto-QD on se mistä minä tykkään. Todella helppo levittää ja ei haittaa vaikka on vesipisaraakin maalipinnalla. Tätä suosittelen kyllä kokeilemaan!

En ole päässyt sinuiksi tuon kanssa, lähinnä levityksen kanssa ongelmia.
Olisi täys pullo ylimääräisenä, tosin voisihan tuota yrittää vielä harjotella.
BH Auto-QD on se mistä minä tykkään. Todella helppo levittää ja ei haittaa vaikka on vesipisaraakin maalipinnalla. Tätä suosittelen kyllä kokeilemaan!

Itse olen tykännyt Autobrite Berry Blast QD:sta. 

Prestan spray'n shine 

Onko kukaan päässyt testaamaan ADS Nano Glossia?
Onko kukaan käyttänyt Megun Last Touchia ja millaisin kokemuksin? Tästä ei pesukintaalta yhtäkkiä löytynyt mitään, vaikka tuote pitäis kuitenkin olla suht nimekäs, todella taloudellinen ja hyväkin? Lähinnä kiinnostaisi antaako tämä yhtään lisäsuojaa/beadinkia. Käytön helppous pitäisi tässä olla parempi verrattuna esim. Sonaxiin.
Itse pistin juuri yhden purkin tulemaan UK:sta, joten kohtahan tuon näkeepi. Ostin tuota lähinnä monikäyttöiseksi edulliseksi aineeksi erilaisiin QD-tehtäviin, clay-liukkariksi ja kuivausavuksi, kun Sonax on hieman kallista ja kankeaa noihin hommiin. Veikkaan kyllä, että Sonaxia parempaa suojaa ei saa mistään muusta QD:sta/spray-vahasta.
Itse pistin juuri yhden purkin tulemaan UK:sta, joten kohtahan tuon näkeepi. Ostin tuota lähinnä monikäyttöiseksi edulliseksi aineeksi erilaisiin QD-tehtäviin, clay-liukkariksi ja kuivausavuksi, kun Sonax on hieman kallista ja kankeaa noihin hommiin. Veikkaan kyllä, että Sonaxia parempaa suojaa ei saa mistään muusta QD:sta/spray-vahasta.
-
Ite oon nyt muutaman kerran tuota Ultima Waterless Wash Plussa ruiskinut kuivauksen yhteydessä!
Oon pelkät BH Auto-foam heittänyt autoon, ja sen jälkeen huuhtelu ja Ultima Waterless päälle/kuivaus.
Oon pelkät BH Auto-foam heittänyt autoon, ja sen jälkeen huuhtelu ja Ultima Waterless päälle/kuivaus.
Dodo Juice RedMist (tropical) vahojen kanssa
Sealanttien kanssa Sonax Brilliant Shine Detailer
Aiemmin käytössä ollut CarPro reload on jäänyt hinnan takia pois käytöstä.
Aiemmin käytössä ollut CarPro reload on jäänyt hinnan takia pois käytöstä.
Dodo muistaakseni liuotin pohjainen, vahan pitää olla varmasti kuivunut ennen Dodoa.
Nimenomaan näin, eli vahauksen jälkeen vasta parin pesukerran jälkeen voi lähteä suihkuttelemaan.harrik kirjoitti:Dodo muistaakseni liuotin pohjainen, vahan pitää olla varmasti kuivunut ennen Dodoa.
Ja nyt mä tietenkin kysyn että kumpaa laittaisit hybridin päälle?Jolli kirjoitti:Dodo Juice RedMist (tropical) vahojen kanssa

"The best or nothing" - Gottlieb Daimler
RMT oli itselläni silloin 915 Collin päällä ja tykkäsin. Huomioi kuitenkin yllämainittu toteamus kuivumisesta.OskuV kirjoitti:Ja nyt mä tietenkin kysyn että kumpaa laittaisit hybridin päälle?Jolli kirjoitti:Dodo Juice RedMist (tropical) vahojen kanssa
Sealanttien kanssa Sonax Brilliant Shine DetailerCollin 915 siis kyseessä
Tää osu silmään -> Tein haun Last Touchilla -> Okei, ei nyt älyttömästi mitään testejä jne. löytynyt mutta mun mielestä käyttökokemuksia mitkä antaa ymmärtää että kyseessä loistotuote, etenkin kuivausapuun. Käsittääkseni LT on perinteinen Quick Detailer eikä Spray Sealant/Wax eli ei pitäisi tehdä ihmeitä vahan kestolle saatikka beadingille (ainakaan kovin pitkäaikaisesti) mutta liukastaa kuivauksessa (jos on tapana liu'uttaa liinaa) ja antaa kuitenkin ilmeisen hyvän lookin pinnalle vähäksi aikaa.late kirjoitti:Onko kukaan käyttänyt Megun Last Touchia ja millaisin kokemuksin? Tästä ei pesukintaalta yhtäkkiä löytynyt mitään, vaikka tuote pitäis kuitenkin olla suht nimekäs, todella taloudellinen ja hyväkin?
En näkisi ollenkaan huonona sijoituksena, sen verran halpaa tuo on. Ja muinoin oli se suosituin ammattilais QD tuote esim. Detailingworldillä, joten ihan p*skaa tuo ei voi olla.
Makukysymyksiä, outoa kyllä mutta mun mielestäni Sonax nimenomaan antaa ns. luonnollisen syvän ja jopa hieman öljyisen kiillon, vaikka onkin synteettinenJolli kirjoitti:Dodo Juice RedMist (tropical) vahojen kanssa

Vain YKSI LSP!
Megun Last Touchia mulla on 5l pytty ja käytän sitä saven liukasteena ja autossa on pieni suihkepullollinen raakana, jos linnut sattuu päräyttämään tarpeensa pellille, niin saa pyyhittyä pois.
QD:na en ole testannut, kun en käytä moisia turhakkeita
QD:na en ole testannut, kun en käytä moisia turhakkeita

On tullut käytettyä jokunen litra kuivausapuna, huuhtelun jälkeen suihkuttelu ja liinaa perään. Toimii. Tuoksuu tosi hyvälle myös. Omien kokemusten perusteella parantaa myös hitusen beadingiä. Kestohan LT:llä ei tosiaan ole kaksinen, parin viikon luokkaa/ensimmäiseen vesisateeseen asti. Mutta kuten Urran jo mainitsi, kestoa jos halajaa, siihen on sitten eri tuotteet.late kirjoitti:Onko kukaan käyttänyt Megun Last Touchia ja millaisin kokemuksin? Tästä ei pesukintaalta yhtäkkiä löytynyt mitään, vaikka tuote pitäis kuitenkin olla suht nimekäs, todella taloudellinen ja hyväkin? Lähinnä kiinnostaisi antaako tämä yhtään lisäsuojaa/beadinkia. Käytön helppous pitäisi tässä olla parempi verrattuna esim. Sonaxiin.
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips