Yleinen detailing -keskustelu II

Yleistä keskustelua aiheen sivusta, kuten valokuvaus, tietokoneet jne.
Viller

Re: Yleinen detailing -keskustelu II

Viesti Kirjoittaja Viller » Ti Syys 01, 2015 8:15 pm

Mun mielestä nuo "ammattifiksarit" sekä autoliikkeiden fixarit laiminlyö koko autonkäsittelyn.Kallista lakkapintaa tuhlataan turhaan ja liikaa jopa niin paljon että uusien autojen ohuet lakkapinnat ovat pilalla, karvalla pyöräytetty lakkapinta niin ohueksi että vaatii jo ylimaalauksen. Monta tälläistä autoa tullut vastaan.. Monet autoliike fixarit tekee provikka palkalla töitä eli vaatii noin 3-5 täysfixiä per päivä että pääsee perus palkalle. Varmasti autoliikeet saisi parempaakin jälkeä mutta kun ne ei vaan ala maksaa noista fixeistä mitään vaan autosta pitää saaha maximi voitto kun myydään eteenpäin.

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » Ti Syys 01, 2015 8:19 pm

Viller kirjoitti:Mun mielestä nuo "ammattifiksarit" sekä autoliikkeiden fixarit laiminlyö koko autonkäsittelyn.Kallista lakkapintaa tuhlataan turhaan ja liikaa jopa niin paljon että uusien autojen ohuet lakkapinnat ovat pilalla, karvalla pyöräytetty lakkapinta niin ohueksi että vaatii jo ylimaalauksen. Monta tälläistä autoa tullut vastaan.. Monet autoliike fixarit tekee provikka palkalla töitä eli vaatii noin 3-5 täysfixiä per päivä että pääsee perus palkalle. Varmasti autoliikeet saisi parempaakin jälkeä mutta kun ne ei vaan ala maksaa noista fixeistä mitään vaan autosta pitää saaha maximi voitto kun myydään eteenpäin.
Niinpä. Karu totuus. Miks ei vois käyttää epäkeskoa ja vetää tyyliin SRP/Tripple+Vaha niin säästyis lakka ja tulos olis parempi. Eikä veis yhtään kauemmin aikaa...

jtvirtanen

Viesti Kirjoittaja jtvirtanen » Ti Syys 01, 2015 8:44 pm

Ei vanha koira opi uusia temppuja, no kyllähän se oppii jos vaan motivoidaan jne. On näitä harvoja poikkeuksia, missä autoliike käyttää ammattilaista, mutta sitten autojen arvokin ihan jotain muuta. Harmillista kyllä...on tullut nähtyä aikasta monta holohelvettiä.

edit; ja motivoinnilla en meinaa, että fixarien pitäisi saada enemmän fyrkkaa, vaan uudistaa toimintatavat...mutta eipä se ketään kiinnosta, kun "näin on aina tehty ja hyvä tulloo".

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » Ti Syys 01, 2015 9:00 pm

"Tää on sitä glossausta" :LOL:

jtvirtanen

Viesti Kirjoittaja jtvirtanen » Ti Syys 01, 2015 9:04 pm

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » Ti Syys 01, 2015 9:38 pm

jtvirtanen kirjoitti:http://youtu.be/psSj5tAfARA jaa tämmöstä :D
JOO! Lähtiköhän naarmut :lol:

"Shampoota ei kannata käyttää muutamaan päivään ettei se liuota tota vahaa poies".... :lol:

_paffa

Viesti Kirjoittaja _paffa » Ti Syys 01, 2015 11:40 pm

Monessa ns. myyntifiksissä riittäisi esim BlackMax epäkeskolla ja Washcoat pintaan. Ei takuulla mene sen enempää aikaa kuin karvarotskulla ajoonkaan. Mutta koitappa se kertoa noille autoliikefiksareille :D Ja tulisi vielä tuhat kertaa siistimpi jälki!

Modifier
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Modifier » Ke Syys 02, 2015 12:17 am

Hyvänä esimerkkinä kun vein edellisen Volvon vaihdossa liikkeeseen oli siinä about 6kk vanha cquartz uk pinnassa ja ei mitään hirveitä pesuhuntuja, niin silti se ajettiin karvalla läpi, kun se on kyseisen firman ohjeistus fixareille.

velli

Viesti Kirjoittaja velli » Ke Syys 02, 2015 11:16 am

Kiitos valaisusta näiden vaihtoautojen fiksauksen osalta.

Aika monissa vaihtoautoissa tuntuu olevan myös melko reilusti käytetty silikoni(?)-pohjaisia dressinggejä muoviosille - täällä foorumin käyttäjien keskuudessa taas tuntuu että haetaan ehkä enemmän luonnollisempaa jälkeä. Joissain liikkeissä kun käy autoja katsomassa niin kengänpohjat narisee vielä viikonkin päästä kun silikonit on levinnyt liikkeen joka nurkkaan :)

JUMA

Viesti Kirjoittaja JUMA » Ke Syys 02, 2015 11:35 am

velli kirjoitti: Aika monissa vaihtoautoissa tuntuu olevan myös melko reilusti käytetty silikoni(?)-pohjaisia dressinggejä muoviosille - täällä foorumin käyttäjien keskuudessa taas tuntuu että haetaan ehkä enemmän luonnollisempaa jälkeä. Joissain liikkeissä kun käy autoja katsomassa niin kengänpohjat narisee vielä viikonkin päästä kun silikonit on levinnyt liikkeen joka nurkkaan :)
Juu, omassa autossa oli todella mäskiset matot! Ihmettelin, että minne on wunderbaumit piilotettu, mutta se silikooni oli todella voimakkaasti vielä parfymoitu. :wall:

Sai aika monta surfex- ja liukkaripesua juuriharjan kanssa tehdä ennenkuin aineet luovuttivat.

Daatta

Viesti Kirjoittaja Daatta » Ke Syys 02, 2015 2:16 pm

Sutta ja sekundaa... Sitten kun normaalit ihmiset pitävät näitä autoliikkeiden fiksaajia todellisina ammattilaisina, itse saa lähinnä sääliviä katseita osakseen kun yrittää näiden ammattitaitoa kyseenalaistaa. Esim. työkaverin uusi Audi on kuulemma kaksi kertaa käsin vahattu! Yritin varovaisesti kysellä, että milläköhän vahalla? Siihen vaan totesi, että nämä kaverit ovat ammattilaisia ja osaavat hommansa. :roll:

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » To Syys 10, 2015 6:00 pm

http://www.iltalehti.fi/autot/2015090720275736_au.shtml

Melkoinen kirjoitus. Vai että vahapinta suojaa oikein naarmuiltakin. Hyvä tietää.

Juuzo

Viesti Kirjoittaja Juuzo » To Syys 10, 2015 6:43 pm

Vai että kovetinaine oikein.. Mistäs sellasta saa...?

Deadbeat111

Viesti Kirjoittaja Deadbeat111 » Pe Syys 11, 2015 3:38 am

Juuzo kirjoitti:Vai että kovetinaine oikein.. Mistäs sellasta saa...?
Tuli mieleen et se kuvailisi omin sanoin jotain AG:n puna+kulta yhdistelmää :lol:

markoboy92

Viesti Kirjoittaja markoboy92 » Ma Syys 28, 2015 3:23 pm

Onko mahdollista tuulilasista jotenkin myllyttää naarmuja pois? Pari isompaa on ja niille tuskin mitään voi, mutta semmosta pientä seittiä onniin paljon, että vastavaloon ja pimeällä ajaminen suhteellisen ikävää. Auto 2004 Rolla. Jos pk-seudulta löytys jotai tekijää/lafkaa ois jees :)

eerok

Viesti Kirjoittaja eerok » Pe Loka 09, 2015 11:47 am

Onko jotain tuulilasipinnoitetta, joka ei kulu kovin helposti tuulilasinpyyhkijöiden eikä normaalin metanolipohjaisen pesunesteen käytöstä?

Antto-

Viesti Kirjoittaja Antto- » Pe Loka 09, 2015 6:15 pm

Eikös sen pinnoitteen tehtävä ole edesauttaa, että pyyhkijöitä tai pesunestettä ei tarvi käyttää juuri lainkaan. ;)
http://www.autonhoitokauppa.fi/gtechniq ... lass-15-ml" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; tätä olen käyttänyt ja tulen aina käyttämään, ennenkuin joku todistaa toisen aineen paremmaksi hinta-laatusuhteeltaan.
PS. Sitä vähemmän pinnoite kuluu, mitä paremmassa kunnossa ja mitä puhtaammat pyyhkijät itse ovat.

JUMA

Viesti Kirjoittaja JUMA » Pe Loka 09, 2015 8:11 pm

Antto- kirjoitti: PS. Sitä vähemmän pinnoite kuluu, mitä paremmassa kunnossa ja mitä puhtaammat pyyhkijät itse ovat.
Mulla taas huomas, että hirmuinen ero missä kunnossa lasi! Toisessa autossa vanha lasi ja toisessa uusi.
Vanhassa lasissa ei gtechniq kestänyt "paskan vertaa". Uudessa lasissa rokkaa ihan eri tavalla!

eerok

Viesti Kirjoittaja eerok » Ma Loka 12, 2015 9:28 pm

Antto- kirjoitti:Eikös sen pinnoitteen tehtävä ole edesauttaa, että pyyhkijöitä tai pesunestettä ei tarvi käyttää juuri lainkaan. ;)
Tottakai, mutta väkisinkin joutuu niitä pyyhkijöitä joskus käyttämään. Vaha lähti ikkunasta jo muutaman pyyhkäisyn jälkeen pois

Wolfie

Viesti Kirjoittaja Wolfie » Ti Loka 13, 2015 6:24 am

No siis mikä tahansa tuulilasille tarkoitettu tökötti kestää sen pari kuukautta helposti ja nuo paremmat aineet puolesta vuodesta vuoteen. Ihan siis Turtlen 5sateesta kesää sen parista kuukaudesta puoleen vuoteen riippuen käytöstä :) Nanolexin, Gtechnicin, Gyeonin sun muiden vastaavat vetee siellä jopa vuoden korvilla, riippuen tietysti käytöstä.

Daatta

Viesti Kirjoittaja Daatta » Ti Loka 13, 2015 3:54 pm

Voiko Gtechniq G1:sta boostata vetämällä uuden kerroksen vanhan päälle? Vuosi sitten laitettu pinnoite on kyllä tallella, mutta pinta ei pisaroi enää niin hyvin kuin uutena. Kaupunkinopeuksissa joutuu muutenkin käyttämään pyyhkimiä, mikä toki syö kestoa. Kilometrejä ei ole tullut kuin 12t.

Antto-

Viesti Kirjoittaja Antto- » Ti Loka 13, 2015 9:46 pm

Kyllä voi laittaa vanhan ja kuluneen päälle. Vaatii myös yhtä huolellisen puhdistuksen. Itse käytän tämmöistä http://www.motonet.fi/fi/tuote/801830/H ... kotimainen ja lasinpuhdistusainetta. Lopuksi tietysti myös savestus, varmuuden vuoksi.

hiusnaarmu

Viesti Kirjoittaja hiusnaarmu » Ke Loka 14, 2015 6:55 am

Antto- kirjoitti:Kyllä voi laittaa vanhan ja kuluneen päälle. Vaatii myös yhtä huolellisen puhdistuksen. Itse käytän tämmöistä http://www.motonet.fi/fi/tuote/801830/H ... kotimainen ja lasinpuhdistusainetta. Lopuksi tietysti myös savestus, varmuuden vuoksi.
Eiköhän se vanha ja kulunut pinnoite tuolla käsittelyllä lähde pois ;)

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ke Loka 14, 2015 7:31 am

Ei lähde. Tuon jälkeen hylkii kyllä mutta itse oon sutinut lisää pinnoitetta päälle yhden kerran.

Ja mulla GTechniq G1 kesti Lancerissa 60tkm/2 vuotta niin et lopulta vieläkin hylki niin et ei tarvinnu pyyhkijöitä >90km/h
Vain YKSI LSP!

hiusnaarmu

Viesti Kirjoittaja hiusnaarmu » Ke Loka 14, 2015 9:49 am

Urran kirjoitti:Ei lähde. Tuon jälkeen hylkii kyllä mutta itse oon sutinut lisää pinnoitetta päälle yhden kerran.

Ja mulla GTechniq G1 kesti Lancerissa 60tkm/2 vuotta niin et lopulta vieläkin hylki niin et ei tarvinnu pyyhkijöitä >90km/h
Selvä. Pitää laittaa seuraavaksi tilaukseen tuota, kun Jannelta tilaan 8-)

Vastaa Viestiin