Yleinen detailing -keskustelu II
Re: Yleinen detailing -keskustelu II
Mun mielestä nuo "ammattifiksarit" sekä autoliikkeiden fixarit laiminlyö koko autonkäsittelyn.Kallista lakkapintaa tuhlataan turhaan ja liikaa jopa niin paljon että uusien autojen ohuet lakkapinnat ovat pilalla, karvalla pyöräytetty lakkapinta niin ohueksi että vaatii jo ylimaalauksen. Monta tälläistä autoa tullut vastaan.. Monet autoliike fixarit tekee provikka palkalla töitä eli vaatii noin 3-5 täysfixiä per päivä että pääsee perus palkalle. Varmasti autoliikeet saisi parempaakin jälkeä mutta kun ne ei vaan ala maksaa noista fixeistä mitään vaan autosta pitää saaha maximi voitto kun myydään eteenpäin.
Re: Yleinen detailing -keskustelu II
Niinpä. Karu totuus. Miks ei vois käyttää epäkeskoa ja vetää tyyliin SRP/Tripple+Vaha niin säästyis lakka ja tulos olis parempi. Eikä veis yhtään kauemmin aikaa...Viller kirjoitti:Mun mielestä nuo "ammattifiksarit" sekä autoliikkeiden fixarit laiminlyö koko autonkäsittelyn.Kallista lakkapintaa tuhlataan turhaan ja liikaa jopa niin paljon että uusien autojen ohuet lakkapinnat ovat pilalla, karvalla pyöräytetty lakkapinta niin ohueksi että vaatii jo ylimaalauksen. Monta tälläistä autoa tullut vastaan.. Monet autoliike fixarit tekee provikka palkalla töitä eli vaatii noin 3-5 täysfixiä per päivä että pääsee perus palkalle. Varmasti autoliikeet saisi parempaakin jälkeä mutta kun ne ei vaan ala maksaa noista fixeistä mitään vaan autosta pitää saaha maximi voitto kun myydään eteenpäin.
-
- Viestit: 195
- Liittynyt: Ke Marras 30, 2011 5:05 pm
Re: Yleinen detailing -keskustelu II
Ei vanha koira opi uusia temppuja, no kyllähän se oppii jos vaan motivoidaan jne. On näitä harvoja poikkeuksia, missä autoliike käyttää ammattilaista, mutta sitten autojen arvokin ihan jotain muuta. Harmillista kyllä...on tullut nähtyä aikasta monta holohelvettiä.
edit; ja motivoinnilla en meinaa, että fixarien pitäisi saada enemmän fyrkkaa, vaan uudistaa toimintatavat...mutta eipä se ketään kiinnosta, kun "näin on aina tehty ja hyvä tulloo".
edit; ja motivoinnilla en meinaa, että fixarien pitäisi saada enemmän fyrkkaa, vaan uudistaa toimintatavat...mutta eipä se ketään kiinnosta, kun "näin on aina tehty ja hyvä tulloo".
Re: Yleinen detailing -keskustelu II
"Tää on sitä glossausta" 

-
- Viestit: 195
- Liittynyt: Ke Marras 30, 2011 5:05 pm
Re: Yleinen detailing -keskustelu II
JOO! Lähtiköhän naarmutjtvirtanen kirjoitti:http://youtu.be/psSj5tAfARA jaa tämmöstä

"Shampoota ei kannata käyttää muutamaan päivään ettei se liuota tota vahaa poies"....

Re: Yleinen detailing -keskustelu II
Monessa ns. myyntifiksissä riittäisi esim BlackMax epäkeskolla ja Washcoat pintaan. Ei takuulla mene sen enempää aikaa kuin karvarotskulla ajoonkaan. Mutta koitappa se kertoa noille autoliikefiksareille
Ja tulisi vielä tuhat kertaa siistimpi jälki!

Re: Yleinen detailing -keskustelu II
Hyvänä esimerkkinä kun vein edellisen Volvon vaihdossa liikkeeseen oli siinä about 6kk vanha cquartz uk pinnassa ja ei mitään hirveitä pesuhuntuja, niin silti se ajettiin karvalla läpi, kun se on kyseisen firman ohjeistus fixareille.
Re: Yleinen detailing -keskustelu II
Kiitos valaisusta näiden vaihtoautojen fiksauksen osalta.
Aika monissa vaihtoautoissa tuntuu olevan myös melko reilusti käytetty silikoni(?)-pohjaisia dressinggejä muoviosille - täällä foorumin käyttäjien keskuudessa taas tuntuu että haetaan ehkä enemmän luonnollisempaa jälkeä. Joissain liikkeissä kun käy autoja katsomassa niin kengänpohjat narisee vielä viikonkin päästä kun silikonit on levinnyt liikkeen joka nurkkaan
Aika monissa vaihtoautoissa tuntuu olevan myös melko reilusti käytetty silikoni(?)-pohjaisia dressinggejä muoviosille - täällä foorumin käyttäjien keskuudessa taas tuntuu että haetaan ehkä enemmän luonnollisempaa jälkeä. Joissain liikkeissä kun käy autoja katsomassa niin kengänpohjat narisee vielä viikonkin päästä kun silikonit on levinnyt liikkeen joka nurkkaan

Re: Yleinen detailing -keskustelu II
Juu, omassa autossa oli todella mäskiset matot! Ihmettelin, että minne on wunderbaumit piilotettu, mutta se silikooni oli todella voimakkaasti vielä parfymoitu.velli kirjoitti: Aika monissa vaihtoautoissa tuntuu olevan myös melko reilusti käytetty silikoni(?)-pohjaisia dressinggejä muoviosille - täällä foorumin käyttäjien keskuudessa taas tuntuu että haetaan ehkä enemmän luonnollisempaa jälkeä. Joissain liikkeissä kun käy autoja katsomassa niin kengänpohjat narisee vielä viikonkin päästä kun silikonit on levinnyt liikkeen joka nurkkaan

Sai aika monta surfex- ja liukkaripesua juuriharjan kanssa tehdä ennenkuin aineet luovuttivat.
Re: Yleinen detailing -keskustelu II
Sutta ja sekundaa... Sitten kun normaalit ihmiset pitävät näitä autoliikkeiden fiksaajia todellisina ammattilaisina, itse saa lähinnä sääliviä katseita osakseen kun yrittää näiden ammattitaitoa kyseenalaistaa. Esim. työkaverin uusi Audi on kuulemma kaksi kertaa käsin vahattu! Yritin varovaisesti kysellä, että milläköhän vahalla? Siihen vaan totesi, että nämä kaverit ovat ammattilaisia ja osaavat hommansa. 

Re: Yleinen detailing -keskustelu II
http://www.iltalehti.fi/autot/2015090720275736_au.shtml
Melkoinen kirjoitus. Vai että vahapinta suojaa oikein naarmuiltakin. Hyvä tietää.
Melkoinen kirjoitus. Vai että vahapinta suojaa oikein naarmuiltakin. Hyvä tietää.
Re: Yleinen detailing -keskustelu II
Vai että kovetinaine oikein.. Mistäs sellasta saa...?
-
- Viestit: 316
- Liittynyt: Ke Joulu 17, 2014 1:00 am
- Paikkakunta: Kouvola
Re: Yleinen detailing -keskustelu II
Tuli mieleen et se kuvailisi omin sanoin jotain AG:n puna+kulta yhdistelmääJuuzo kirjoitti:Vai että kovetinaine oikein.. Mistäs sellasta saa...?

-
- Viestit: 18
- Liittynyt: To Touko 05, 2011 1:21 pm
Re: Yleinen detailing -keskustelu II
Onko mahdollista tuulilasista jotenkin myllyttää naarmuja pois? Pari isompaa on ja niille tuskin mitään voi, mutta semmosta pientä seittiä onniin paljon, että vastavaloon ja pimeällä ajaminen suhteellisen ikävää. Auto 2004 Rolla. Jos pk-seudulta löytys jotai tekijää/lafkaa ois jees 

Re: Yleinen detailing -keskustelu II
Onko jotain tuulilasipinnoitetta, joka ei kulu kovin helposti tuulilasinpyyhkijöiden eikä normaalin metanolipohjaisen pesunesteen käytöstä?
Re: Yleinen detailing -keskustelu II
Eikös sen pinnoitteen tehtävä ole edesauttaa, että pyyhkijöitä tai pesunestettä ei tarvi käyttää juuri lainkaan. 
http://www.autonhoitokauppa.fi/gtechniq ... lass-15-ml" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; tätä olen käyttänyt ja tulen aina käyttämään, ennenkuin joku todistaa toisen aineen paremmaksi hinta-laatusuhteeltaan.
PS. Sitä vähemmän pinnoite kuluu, mitä paremmassa kunnossa ja mitä puhtaammat pyyhkijät itse ovat.

http://www.autonhoitokauppa.fi/gtechniq ... lass-15-ml" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; tätä olen käyttänyt ja tulen aina käyttämään, ennenkuin joku todistaa toisen aineen paremmaksi hinta-laatusuhteeltaan.
PS. Sitä vähemmän pinnoite kuluu, mitä paremmassa kunnossa ja mitä puhtaammat pyyhkijät itse ovat.
Re: Yleinen detailing -keskustelu II
Mulla taas huomas, että hirmuinen ero missä kunnossa lasi! Toisessa autossa vanha lasi ja toisessa uusi.Antto- kirjoitti: PS. Sitä vähemmän pinnoite kuluu, mitä paremmassa kunnossa ja mitä puhtaammat pyyhkijät itse ovat.
Vanhassa lasissa ei gtechniq kestänyt "paskan vertaa". Uudessa lasissa rokkaa ihan eri tavalla!
Re: Yleinen detailing -keskustelu II
Tottakai, mutta väkisinkin joutuu niitä pyyhkijöitä joskus käyttämään. Vaha lähti ikkunasta jo muutaman pyyhkäisyn jälkeen poisAntto- kirjoitti:Eikös sen pinnoitteen tehtävä ole edesauttaa, että pyyhkijöitä tai pesunestettä ei tarvi käyttää juuri lainkaan.
Re: Yleinen detailing -keskustelu II
No siis mikä tahansa tuulilasille tarkoitettu tökötti kestää sen pari kuukautta helposti ja nuo paremmat aineet puolesta vuodesta vuoteen. Ihan siis Turtlen 5sateesta kesää sen parista kuukaudesta puoleen vuoteen riippuen käytöstä
Nanolexin, Gtechnicin, Gyeonin sun muiden vastaavat vetee siellä jopa vuoden korvilla, riippuen tietysti käytöstä.

Re: Yleinen detailing -keskustelu II
Voiko Gtechniq G1:sta boostata vetämällä uuden kerroksen vanhan päälle? Vuosi sitten laitettu pinnoite on kyllä tallella, mutta pinta ei pisaroi enää niin hyvin kuin uutena. Kaupunkinopeuksissa joutuu muutenkin käyttämään pyyhkimiä, mikä toki syö kestoa. Kilometrejä ei ole tullut kuin 12t.
Re: Yleinen detailing -keskustelu II
Kyllä voi laittaa vanhan ja kuluneen päälle. Vaatii myös yhtä huolellisen puhdistuksen. Itse käytän tämmöistä http://www.motonet.fi/fi/tuote/801830/H ... kotimainen ja lasinpuhdistusainetta. Lopuksi tietysti myös savestus, varmuuden vuoksi.
-
- Viestit: 472
- Liittynyt: Pe Elo 31, 2012 7:50 pm
Re: Yleinen detailing -keskustelu II
Eiköhän se vanha ja kulunut pinnoite tuolla käsittelyllä lähde poisAntto- kirjoitti:Kyllä voi laittaa vanhan ja kuluneen päälle. Vaatii myös yhtä huolellisen puhdistuksen. Itse käytän tämmöistä http://www.motonet.fi/fi/tuote/801830/H ... kotimainen ja lasinpuhdistusainetta. Lopuksi tietysti myös savestus, varmuuden vuoksi.

Re: Yleinen detailing -keskustelu II
Ei lähde. Tuon jälkeen hylkii kyllä mutta itse oon sutinut lisää pinnoitetta päälle yhden kerran.
Ja mulla GTechniq G1 kesti Lancerissa 60tkm/2 vuotta niin et lopulta vieläkin hylki niin et ei tarvinnu pyyhkijöitä >90km/h
Ja mulla GTechniq G1 kesti Lancerissa 60tkm/2 vuotta niin et lopulta vieläkin hylki niin et ei tarvinnu pyyhkijöitä >90km/h
Vain YKSI LSP!
-
- Viestit: 472
- Liittynyt: Pe Elo 31, 2012 7:50 pm
Re: Yleinen detailing -keskustelu II
Selvä. Pitää laittaa seuraavaksi tilaukseen tuota, kun Jannelta tilaanUrran kirjoitti:Ei lähde. Tuon jälkeen hylkii kyllä mutta itse oon sutinut lisää pinnoitetta päälle yhden kerran.
Ja mulla GTechniq G1 kesti Lancerissa 60tkm/2 vuotta niin et lopulta vieläkin hylki niin et ei tarvinnu pyyhkijöitä >90km/h
