Yleinen detailing -keskustelu II
Yleinen detailing -keskustelu II
Täällä jatkuu autonhoitoon liittyvä "yleinen keskustelu"
Kaikki liha tottelee kuria...
Re: Yleinen detailing -keskustelu II
Istun tallissa happopäissäni. Taikka siis pesen vanteita. Normaalisti en tarvitse käytännössä IKINÄ happotuotteita vanteiden pesussa mutta Galantin vanteissa on sen 24 vuoden jarrupölyt TIUKASSA
. Pesin ensin ihan normi 1:20 APC:llä, joo lähti aika paljon mujua -> uus rundi -> "Mitä nää ihme kerrostumat on noitten puolien juuressa" -> ihan normi "skeidaa"
-> Sen 3-5 rundia APC:llä brushaten -> perus "kura" lähtenyt -> Sit testasin Bilt-Hamber Auto-Wheeliä -> Ei juuri mitään efektiä, paitsi toki vanteet oli hetken täysin liilat -> No heitetääs Deironizerit pintaan parikskymmeneks minuutiks ja kahville -> Minor Changes, mut ei juuri muutosta
-> Happoa ja harjailua, happoa ja harjailua, happoa ja harjailua ja nyt n. 5 tuntia myöhemmin ois enää yks vanne tehtävänä 
On se pirun hyvä että ostin sen vajaat 5L Fallout Removeria juuri tätä autoa varten
Älytön homma mut kun saa vanteet valmiiks niin sen huomaa.. Patinaa ei saa rahalla p**kele! Alla 95% virheettömät OEM takovanteet (niin, noihin aikoihin kumi tuli ulommas kun rengas niin kanttariosumiakaan ei tosiaan ole). Noissa vielä kun pinta on semmonen rosonen minkä päälle maalattu suoraan + sisäkehät on sorvatut niin noistahan ei OEM näköisiä saisi puhaltamalla ja maalaamalla. No onpahan yks asia mistä ei tartte tapella jos haluu museorekisteriin 




On se pirun hyvä että ostin sen vajaat 5L Fallout Removeria juuri tätä autoa varten


Vain YKSI LSP!
Re: Yleinen detailing -keskustelu II
Tunnen tuskasi. Mäkin putsasin talvivanteet viikonloppuna, ei tosin mennyt kuin 3h aikaa ja koko pullo Sonus Aluminum Restorea, De-Iiroo, Tardista ja hermot. Lopuksi vielä pikafiksi kanttari-ihottumille, suurimmat rosot sileeks ja vannehopeeta perään. 



Re: Yleinen detailing -keskustelu II
Noihin vanteisiinhan olisi ollut hyvä testata Fallout Removerin raudanpoisto kykyä vs. bleedaavat aineet. Vai oletko jo muutoin kerennyt testiä tekemään?Urran kirjoitti:Istun tallissa happopäissäni
Re: Yleinen detailing -keskustelu II
Omien kokemusten perusteella fallout remover 1:3 ja bleedaavat aineet (wolf's ja trix kokeiltu) on aika samoissa samalla vaikutusajalla. Tänään vois ehkä yrittää testata noita kuvamateriaalin kera.
Re: Yleinen detailing -keskustelu II
Hyvin pientä testiä kerennyt tehdä ihan auton ulkopintaankin. Tosiaan laimennettuna ei isoa merkitystä mutta raakana kun vertasi DI vs. Fallout Remover vanteissa, tuntui Fallout Remover vievän 6-1. Tosin tässä tapauksessa happo oli lämmitettyä.Viltsu kirjoitti:Noihin vanteisiinhan olisi ollut hyvä testata Fallout Removerin raudanpoisto kykyä vs. bleedaavat aineet. Vai oletko jo muutoin kerennyt testiä tekemään?Urran kirjoitti:Istun tallissa happopäissäni
Huom. Aluksi käytin laimennettua Fallout Removeria mutta loppua kohden siirryin vahvempaan. Totesin myös että Fallout Remover ei ole raakanakaan ihan niin tehokasta kun Aluminum Restore, mutta melkein.
Vain YKSI LSP!
Re: Yleinen detailing -keskustelu II
mistään en löytänyt täältä ohjetta miten teen IPA seoksen
tulis lasienpesua varten

Re: Yleinen detailing -keskustelu II
KiitosHenripit kirjoitti:50:50 ipa ja akkuvesi

Re: Yleinen detailing -keskustelu II
Tai 50/50 Nesteen jäänesto ja Crystal jäänesto kuten nixu käyttää. 

Re: Yleinen detailing -keskustelu II
Mutta oli se 50:50 siltisonikk kirjoitti:Tai 50/50 Nesteen jäänesto ja Crystal jäänesto kuten nixu käyttää.

E53 X5 3.0D
Re: Yleinen detailing -keskustelu II
Nesteen jääestoa ja Auto+ akkuvettä ostettu ja testasin pesuhuoneen ikkunaan kun ei nähnyt ees ulos
nyt näkee ulos 


Re: Yleinen detailing -keskustelu II
Saako ikkunoista 5-Sateesta pois IPA:lla, vai pitääkö käyttää järeämpiä konsteja? Kokeilin 50/50 IPA:lla pari kertaa mikrokuituliinan kanssa takaikkunaan, mutta totesin ettei toiminut kun en saanut tarraa pysymään kiinni lasissa.. 

Re: Yleinen detailing -keskustelu II
Kyllä se järeempiä aineita tarttee. Tuo 5-sateesta kun sisältää jo itsessään IPA:a
Lasin myllytystä vaan ni saa pinnoitteen pois.

Instagram: ahoneja
Instagram: detailcave
Instagram: detailcave
Re: Yleinen detailing -keskustelu II
No voihan arse... Kiva myllytellä syksyn pakkasissa pihalla pimeässä.
Eipä sitten tule jatkossa laitettua ikkunoihin muutakuin vahaa..

Re: Yleinen detailing -keskustelu II
Saattais lähteä claylla ehkä. Tai happopohjaisella puhdistusaineella. Bioliukkarilla saa kyllä hinkutella tovin ennenkuin poistuu. 5sateestakin tarraa kiitettävän tiukkaan kiinni jos on huolella puhdistetulle pohjalle laitettu 
Mekaanisesti se lähtee helpoiten ja ehkä nopeitenkin...

Mekaanisesti se lähtee helpoiten ja ehkä nopeitenkin...
Re: Yleinen detailing -keskustelu II
Wolf'sin ikkuna pinnoite ei lähtenyt clayllä, kun sitä vuosi takaperin kokeilin. Heikkeni toki, mutta vaati konetta, että poistui kokonaan.
Nopein tapa se taitaisi olla tuonkin poistoon, varsinkin tosiaan jos on sattunut kunnolla tarttumaan.
Nopein tapa se taitaisi olla tuonkin poistoon, varsinkin tosiaan jos on sattunut kunnolla tarttumaan.
Re: Yleinen detailing -keskustelu II
Isä joskus poisti sitä tuulilasista asetonilla.
Facebookissa Sauvon Autopinnoitus
Re: Yleinen detailing -keskustelu II
Asetonia minäkin olen tähän käyttänyt.seatts kirjoitti:Isä joskus poisti sitä tuulilasista asetonilla.
Re: Yleinen detailing -keskustelu II
heikentääkö/poistaako kuumalla vedellä auton vahapintaa? työmaalla on käytössä lämminvesi pesuri
Re: Yleinen detailing -keskustelu II
En usko että hanalämmin/kuuma vesi poistaa sitä, vesihöyry/todella kuuma vesi varmasti aiheuttaa vaaran vahoille, mutta enemmän pelkäisin maalipinnan puolesta...
- Posambique
- Viestit: 2746
- Liittynyt: Ke Marras 03, 2010 5:51 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Yleinen detailing -keskustelu II
Joo, en mä kuumaa (lähelle 100C) käyttäisi.
Mutta hanalämmin (ehkä hieman kättä lämpöisempi 50C ? ) on aivan parhautta jos mahdollisuus.
Parantaa pesutehoa järkyttävästi vs. kylmä (10-20C ?) vesi, eikä varmasti tarvitse vielä vahojenkaan puolesta pelätä.
Mutta hanalämmin (ehkä hieman kättä lämpöisempi 50C ? ) on aivan parhautta jos mahdollisuus.
Parantaa pesutehoa järkyttävästi vs. kylmä (10-20C ?) vesi, eikä varmasti tarvitse vielä vahojenkaan puolesta pelätä.
"Urku auki, pelti kii"
Re: Yleinen detailing -keskustelu II
ok, siittä en tiedä kuinka lämmintä vettä siittä tulee kun raskaan-kalustoa sillä pestään. Liittimet ainekin poppaa jos pääsee ihoa koskettaa 

Re: Yleinen detailing -keskustelu II
Kyllä ainakin muinaiset 90-luvun taitteen japanin vehkeet kesti pestä 140 asteisella paineistetulla vedellä. Nopeutti konehuoneen pesua silloin n.15 vuotiaan autoon todella reilusti 
Kyllähän noi maalatut pinnat kokee kuumempiakin lämpötiloja, miksei? Muoveja ja tiivisteitä toki varoisin lämmön kanssa.
Mutta itsellä ainakin tarkoitus tuoda suoraan lämminvesikierukalta termostaatiton lämmin vesipiste talliin niin että sen saa kytkettyä Kränzleen

Kyllähän noi maalatut pinnat kokee kuumempiakin lämpötiloja, miksei? Muoveja ja tiivisteitä toki varoisin lämmön kanssa.
Mutta itsellä ainakin tarkoitus tuoda suoraan lämminvesikierukalta termostaatiton lämmin vesipiste talliin niin että sen saa kytkettyä Kränzleen

Vain YKSI LSP!