Itselleni ilmaantui runsas kuukausi sitten tarve jollekin peittävälle aineelle, kun onnistuin saamaan autooni niin pahat holot etten niitä enää nykyisillä aineilla saanut pois. Kyselin mahdollisia vaihtoehtoja toiveena mahdollisesti käyttää Hard Body:ä pinnalla kun olin sitä kerran ostanut jemmaan. Kuulin että Wolf´s:ilta oli tulossa uusi tuote jota päätin jäädä odottamaan. Pullo on ensimmäisestä erästä edellisviikolta joten tuoreesta jutusta on kyse.
Testi kohteiksi valikoitui siis tuo mainittu holopommi sekä seuraavalle viikonlopulle perus pyöröjälkeä ja isompaakin naarmua sisältävä auto.
Itse tuotteen Wolf´s Cemicals lupailee sisältävän kevyesti hiovia sekä meikkaavia aineita sen lisäksi että se jättää jälkeensä nano pinnoitteen. Kestoa pitäisi olla 6kk. Tuotehan on ensimmäinen nano glaze ja sen pystyy päällystämään saman merkin nanopinnoitteilla saman tein levityksen jälkeen. Levittämiseen suositellaan rotarya ja kierroksia 1000-1500. Itse tuote on väriltään valkoista ja muistuttaa kovin paljon mitä tahansa myllytysainetta ollen tosin suht notkeaa.
Itse päätin levitellä tuotteen rotaryllä ja mustalla Hex laikalla käyttäen pitäen kierrokset kokoajan 1000 kierroksessa. Aine tuntuu helpolta levittää ja häviää pinnalta muutamalla kierroksella lähes täysin. Ainoastaan muutamiin kohtiin sain pienet paakut aikaiseksi jotka lähtivät pois mikrokuituliinalla hinkkaamalla. Ajon jälkeen pinnat kuuluukin pyyhkiä ja ylimääräinen kalvo lähtee helposti pois. Ainetta pistin noin kolme pisaraa laikkaan jolla ajoin esimerkiksi kolmas osan ovesta, kun se oli pokkausten mukaan helppo jakaa. Mitään ohjetta aineen käytön määrästä ei ollut tiedossa, mutta muistelin että nano tuotteen olisivat säästeliäitä käyttää joten isommin ei aineella ruvettu lutraamaan.
Omassa autossani oli siis holoja joka paikassa ja niitä koitin meikata piiloon vaihtelevalla menestyksellä. Parhaiten holot lähtivät alkuperäisiltä maalipinnoilta joista ne poistuivat käytännössä kokonaan, mutta uudelleen maalatuille pinnoille niitä sen sijaan jäi aika paljonkin. Tämän perusteella voisin kuvitella tuotteen toimivan paremmin kovilla lakoilla kuin pehmeillä.
Ennen kuvat katosta joka on alkuperäisessä maalissa.

Ja jälkeen.

Kuva yhdestä isommasta naarmusta joka oli jäänyt myllyttelystä. Muuten pinnat olivatkin käytännössä naarmuttomia.

Pinnoilta joihin holoja jäi on hiukan hankala ottaa vertailu kuvia kuinka paljon holoja on ollut ennen ja kuinka paljon jälkeen. Joka tapauksessa niitä jäi vielä.
Ja sitten se kohde johon tuote todennäköisemmin on paremmin suunniteltu.

Tässä kohtaa tuon ison naarmun kohdalla huomasi että toisella vedolla sai sitä meikattua enemmän piiloon, joten on mahdollista että runsaammalla aineen käytöllä tulos olisi parempi. Nykyiselläkin määrällä kyllä huomasi että ainetta levisi kuitenkin koko työstettävälle alueelle.

Jälkeen kuvien otossa oli murheena taivaalle ilmestyneet pilvet.

Kuten kuvista voi havaita ovat pyörönaarmut vähentyneet mutta eivät kokonaan kadonneet.
Jännänä havaintona voisi todeta että glaze meikkasi isompia naarmuja suhteessa tehokkaammin kuin pienempiä pyöröjälkiä.
Glazen kuluneesta määrästä päätellen purkilla pystyisi tekemään jotain 20 autoa.
Molemmat autot tulivat lähes kokonaan suojattua vielä lisäksi Hard Bodyllä joten itse glazen kestotestiä ei oikein voi tehdä.

Loppuun vielä jotain tarpeettomia kuvia valmiista pinnasta.