Bouncer's vahat

Vahat, sealantit, pinnoitteet, QD, glaze jne
Peksi

Bouncer's vahat

Viesti Kirjoittaja Peksi » Ti Huhti 23, 2013 10:27 pm

Morjesta!

Onko kukaan ehtinyt kokeilla näitä Bouncer'sin vahoja? Tuosta Dodon kanssa yhteistyössä julkaistusta 22:sta täällä on vähän juttua, mutta entäpä nämä uudemmat Jayn ihan omat Sherbet Fizz ym?

Itse hommasin juuri Vanilla Icen, ja jos vaan säät sallii, niin torstaina pitäisi laittaa pintaan. Kyllähän se ainakin tuoksuu sairaan hyvältä...

JanneJ

Re: Bouncer's vahat

Viesti Kirjoittaja JanneJ » Ti Huhti 23, 2013 10:38 pm

Kirjoitahan sitten hyvä kertomus vahasta, mielellään tuoksun kera ;)
Itse harkitsin myös noiden Bouncer´sien kokeilua mutta harkinta asteella toistaiseksi vielä ovat...

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » Ti Huhti 23, 2013 10:41 pm

JanneJ kirjoitti:Kirjoitahan sitten hyvä kertomus vahasta, mielellään tuoksun kera ;)
Itse harkitsin myös noiden Bouncer´sien kokeilua mutta harkinta asteella toistaiseksi vielä ovat...
Blue Lagoon on ainoa mikä kiinnostais mut hinta on :shock:

Peksi

Viesti Kirjoittaja Peksi » Ti Huhti 23, 2013 10:58 pm

Joo, toi Blue Lagoon tosiaan vaikuttaa mielenkiintoselta, mutta on sillä sitten hintaakin.

Tuoksuhan on näin purkista suoraan nautiskeltuna alkuun makean vaniljainen ja taustalla häivähdys sitruunaa... :grin:

Wolfie

Viesti Kirjoittaja Wolfie » Ke Huhti 24, 2013 7:30 am

Satsuma Rockia käytetty täällä ja tykkään kovasti. Todella todella ohuelti saa levittää pintaan, ei ole ihan hirveän kranttu kuivumisajasta ja tuntuis pysyvän pinnassa carnaubavahaksi yllättävän kivasti. Tuoksuukin aivan pirun hyvältä :lol: Mun mielestä ihan sopusuhtaisen hintainenkin, melko sopiva ettei ole ihan niitä halvimpia mahdollisia muttei kuitenkaan järjettömän kalliskaan jos vaikka ei satu tykkäämään. Hintaansa nähden tuntuis toimivan oikein mallikkaasti. :)

Modifier
Viesti:

Bouncer's vahat

Viesti Kirjoittaja Modifier » Ke Huhti 24, 2013 8:15 am

Vanilla Ice odottaa pöydällä kanssa. Hiton hyvän tuoksuinen kyllä. Oli ajatuksena laittaa epäkeskolla Lime Prime alle.

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ke Huhti 24, 2013 9:46 am

Mä oon yrittäny näitä vahahankintoja välttää mutta kiinnostaahan nää aina. Te ketkä ootte kerenny enemmän perehtyä niin kertokaahan vähän lyhyesti minkälaisia mielikuvia teiltä on jäänyt mistäkin vahasta? Itse siis nimenomaan tykkään jos tummentaa/syventää väriä :)
Wolfie kirjoitti:tuntuis pysyvän pinnassa carnaubavahaksi yllättävän kivasti.
Sori luonnonvaha friikkinä jäi häiritsee tää. Miten niin carnaubavahaksi? Todistettavasti (viittaan DW:n kestotestiin) Zymölin ja SV:n 100% luonnonvahat pieksee mm. Collinitet, FK1000P:t jne kestotestissä. Itsellä ollut Zymöl Glasur 7 kuukautta (siis myös läpi talven) ja ~20tkm pinnassa ja toimii vielä erinomaisesti. Ei kaikki toki kestä, esim. R222 ja Dodon Soft Waxit..
Vain YKSI LSP!

Wolfie

Re: Re: Bouncer's vahat

Viesti Kirjoittaja Wolfie » Ke Huhti 24, 2013 10:17 am

Urran kirjoitti:
Wolfie kirjoitti:tuntuis pysyvän pinnassa carnaubavahaksi yllättävän kivasti.
Sori luonnonvaha friikkinä jäi häiritsee tää. Miten niin carnaubavahaksi? Todistettavasti (viittaan DW:n kestotestiin) Zymölin ja SV:n 100% luonnonvahat pieksee mm. Collinitet, FK1000P:t jne kestotestissä. Itsellä ollut Zymöl Glasur 7 kuukautta (siis myös läpi talven) ja ~20tkm pinnassa ja toimii vielä erinomaisesti. Ei kaikki toki kestä, esim. R222 ja Dodon Soft Waxit..
No sehän se kato just kun on alottanu ja tykästyny hybrideihin ja sealantteihin eikä ole koskaan mitään "oikeata" kunnollista carnaubaa edes kokeillut niin iskostunut päähän se ajatus just dodoista yms että kesto on parin kuukauden luokkaa :lol:
Mutta tuo Satsuma Rock kun oli meikäläisen ensimmäinen vähän parempi eli kalliimpi ei-hybridi vaan melko puhdas carnauba niin yllätti miten se jaksaa.
Johki Zymöliin tai Swisswaxiin tai muuhun hipohipoon mulla tuskin on koskaan varaa muutenkaan. Vähän sotii lompakkoa vastaan maksaa lähelle tai yli satasta yhdestä purkista vaikka sillä tekis kuinka monta kerrosta. Oishan se kiva testata joskus, mut ei vaan anna talous myöden :smile:

Ja mä olen sen verran sokea etten mä näe mitään eroa sealantin, hybridin ja carnauban välillä pinnassa niin ainut mistä voin kommentoida on se käyttö, kesto ja hylkivyys :lol:

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ke Huhti 24, 2013 10:31 am

Juu ei mitään. Mut oli pakko oikasta :D Onhan nää arempia väärille pesumetodeille/aineille mutta muuten kestoakin kyllä löytyy :thumb:

Ei mutta sä just nimenomaan ajattelet liikaa sitä hankintahintaa. Eihän hipovahat kalliita oo. Verratkaa melkein minkä tahansa (joo vetäkää ihmeessä Solaris/Vintage kortti, niissä on lifetime filling hinnassa mukana) vahan hintaa per levitys vaikka CQuartziin. Esim. Ton Zymölin levitys maksaa karvan vajaa 2,5e/kerta. Ei mun mielestä paha? Tuplasti kalliimpi kun esim. yks AutoFoamaus mut silti kymmenen kertaa halvempi kun esim. yks kerros CQuartzia (jos siis oletetaan että joku seppo saa 30ml purkista riittämään autoonsa kaks kertaa).

Sä et nää sitä eroa kun sä et oo tehny sen väristä autoa, missä sen näkis ;)

http://wetshine.net/2013/04/06/initial- ... cribe-blog
Tossa on jopa onnistuttu kuvin taltioimaan tämä "tummentava efekti" luonnonvahoilla aika hyvin. Yllätyin jopa itsekkin kun taisin vaha-arvostelut topicciin kirjottaa että Sonaxista tulee kirkas lasimainen, ei niinkään tummentava kiilto, miten oikeassa olinkin :D
Vain YKSI LSP!

Wolfie

Viesti Kirjoittaja Wolfie » Ke Huhti 24, 2013 12:10 pm

Joo mut vaikka se per vahauskerta ei olekaan kallis niin silti. Oliko jotain just Zymölin vahaa tuolla DW:n puolella pilkottu 2oz vai 4oz pikkunapeiksi ja silti hintaa tyyliin 100-200puntaa per nappi :lol: vähän ohi meikäläisen varallisuudesta :lol:
Ei sillä, onhan ne varmasti hemmetin hyviä. Mutta mulla vaan ei ole varaa, siksi mä joudun tyytymään noihin ~50e/purkki kamoihin :smile:

Mieli tekis päästä joskus tekemään joku oikein kiva karkkiväri, metallinhohto violetti esimerkiksi tai joku kiva helmiäis punainen, niin pääsis kokeilemaan näkeekö mun silmä mitään eroa. Mutta meillä kun on näköjään nyt joku mustien autojen putki ni eipä paljoa erot näy :lol: varsinkaan sen jälkeen kun konepeltiä on hierottu kahdeksan tuntia :lol:

Pitää vielä kokeilla tässä joskus tuota Satsumaa paljain käsin. Koskaan en ole mitään LSP:tä paljaalla vedellytkään, saattaa olla mielenkiintoinen kokeilu.

Posambique

Viesti Kirjoittaja Posambique » Ke Huhti 24, 2013 12:25 pm

SPOILERSPOILER_SHOW
Wolfie kirjoitti:Oliko jotain just Zymölin vahaa tuolla DW:n puolella pilkottu 2oz vai 4oz pikkunapeiksi ja silti hintaa tyyliin 100-200puntaa per nappi :lol: vähän ohi meikäläisen varallisuudesta :lol:
Urran just sanoi, että ottakaa ihmeessä sieltä noi Atlantique yms. kortit esiin. :lol:

Toin meille Urranin kanssa puokkiin jenkeistä Zymöl Glasur purkin (joka edelleen on monen mielestä parempi kuin ne muutaman tonnin Zymölit) hintaan n. 75e. Ei toi 37,5e/naama mun mielestä ole kovin paha?
Toki myönnän että euroopassa tosta joutuu vissiin maksamaan n. 120e postikuluineen, mutta silti.
Tuollainen kahteen pekkaan ei ihan ole 200e/nokare. Se purkki on kuitenin melkoisen jäätävän kokoinen.
Bouncer´s #22 löytyy omasta kokoelmasta, ja mitä sitä olen vähän käyttänyt, niin tyytyväinen olen.
Kestoksi veikkaisin jotain 3-7kk pesumetodeista, säistä yms. riippuen. Pitäisi enemmän saada kokemuksia siitä.
"Urku auki, pelti kii"

Wolfie

Viesti Kirjoittaja Wolfie » Ke Huhti 24, 2013 1:00 pm

Posambique kirjoitti:
SPOILERSPOILER_SHOW
Wolfie kirjoitti:Oliko jotain just Zymölin vahaa tuolla DW:n puolella pilkottu 2oz vai 4oz pikkunapeiksi ja silti hintaa tyyliin 100-200puntaa per nappi :lol: vähän ohi meikäläisen varallisuudesta :lol:
Urran just sanoi, että ottakaa ihmeessä sieltä noi Atlantique yms. kortit esiin. :lol:

Toin meille Urranin kanssa puokkiin jenkeistä Zymöl Glasur purkin (joka edelleen on monen mielestä parempi kuin ne muutaman tonnin Zymölit) hintaan n. 75e. Ei toi 37,5e/naama mun mielestä ole kovin paha?
Toki myönnän että euroopassa tosta joutuu vissiin maksamaan n. 120e postikuluineen, mutta silti.
Tuollainen kahteen pekkaan ei ihan ole 200e/nokare. Se purkki on kuitenin melkoisen jäätävän kokoinen.
Bouncer´s #22 löytyy omasta kokoelmasta, ja mitä sitä olen vähän käyttänyt, niin tyytyväinen olen.
Kestoksi veikkaisin jotain 3-7kk pesumetodeista, säistä yms. riippuen. Pitäisi enemmän saada kokemuksia siitä.
Mä en enää edes muista mitä Zymöliä se oli. Mutta kuitenkin.
Tommoseen hintaan voisin justiinsa jonkupuolikkaan Glasurin ottaakin joskus. Tuo ei ole paha hinta. Eikä kyllä se euroopan hintakaan päätä huimaa jos sen jonkun kanssa jakaa. Mutta yksin ei ole toivoakaan sijoittaa noin paljoa yhteen purkkiin, todella harvassa on semmoiset hetket että olis noin paljoa irrottaa ylimääräistä. Toki jos sille pakottava tarve löytyisi niin mikäjottei :smile: kyllähän siinä rahoilleen vastinetta saa. Niinkuin varmasti Swisswaxin keskikastistakin.
Persaukisena sitä vaan tulee helposti aina verrattua että esimerkiksi kuinka monta purkkia FK1000P:tä saa samaan hintaan. Tai Collia. Ja se pistää sitten aina miettimään onko se oikeasti hintansa arvoinen kuitenkaan.

Siinämielessä DW:llä moni on ymmärtänyt fiksusti pistää suoraan noita vähänkään kalliimpia tuotteita joko heti osiin ja myy maistiaisina taikka käyttää kerran pari ja pistää myyntiin loput. Tämmöisistä minäkin voisin jonkun maistiaismurusen ostaa mielelläni.

Posambique

Viesti Kirjoittaja Posambique » Ke Huhti 24, 2013 1:10 pm

SPOILERSPOILER_SHOW
Wolfie kirjoitti:Ja se pistää sitten aina miettimään onko se oikeasti hintansa arvoinen kuitenkaan.
Ei se ole, ei se millään ole niin monta kertaa parempi kuin FK1000p tai Collinite915.
Se kestää saman (no siinä DW:n testissä pidempäänkin, mutta...), mutta on ihanaa levittää paljain käsin ja tuoksuu parhaalle. Siis kaikista autonhoitotuotteista mitä olen ikinä käyttänyt, Zymöl Glasurin tuoksu on paras. Toki olen kookosfanaatikko...

Se ei siis missään nimessä ole järjellä ajateltuna hintansa arvoinen, mutta kertaakaan en ole katunut Glasurin ostamista.
"Urku auki, pelti kii"

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ke Huhti 24, 2013 1:34 pm

Onko muuten Satsuma just semmonen helppo "voinen" vaha kuten Victorian Wax Concours? Se menee esim. mun mielestä jo käyttömukavuudessa Collieiden ohi koska auton vahaamiseen menee ehkä puolet ajasta ja mä tykkään että se tummentaa mustaakin (tein just perusmustan Golffin mihin päälle Pink Moose Glaze + Vic's Concours).
SPOILERSPOILER_SHOW
Jatkaen vielä tuota Zymöl keskustelua vaikkei aiheeseen liippaakkaan että Posa en ole minäkään :D On se hieno! Melkein vois sanoa että nälkä saattoi kasvaa syödessä ja saattasin olla kiinnostunut esim. SV BoS kimpasta :lol:

Se levitys fiilis, tuoksu, pinnan liukkaus ja look niin mun mielestä on helposti se neljäkertaa 915 arvoinen tuote. Jonkun mielestä ehkä ei.
Vain YKSI LSP!

Wolfie

Viesti Kirjoittaja Wolfie » Ke Huhti 24, 2013 1:53 pm

Siis Satsuma on selkeesti pehmein mitä mä olen koskaan käyttäny. Mutta ei kuitenkaan niin pehmeä kuin esim Auto-Balm :lol: mutta vois ehkä joo kuvailla just semmonen voinen. Näyttää kovalta purkissa, sormella pyyhkäsemällä näyttää ettei irtoa mitään purkista mutta sormenpää on kuitenkin ihan täynnä kamaa jo. Just sillain oikein niinkuin sulaa kun siihen koskee. Ja ensimmäisellä käyttökerralla meinas tuöla turhankin paksua kerrosta ennenkuin tajus kokeilla miten pitkälle se yks pyyhkäsy oikeesti riittää ennenkuin levitin on kuiva.

Peksi

Viesti Kirjoittaja Peksi » Ke Huhti 24, 2013 2:32 pm

Tosta Vanilla Icesta sanovat ihan samaa, että tuntuu että se vaan leviää ja leviää ja leviää... pitäs olla riittoisaa tavaraa, ja sikäli tavallaan harmittaa kun purkki on niin iso. Ite haluaa kuitenkin taas sitten kohta kokeilla jotain uutta, muttei haluais kerätä kauheeta määrää noita vahoja nurkkiin pyörimään.

Jos oikein ymmärsin, niin Jay otti FB- sivuillaan ihan vakavissaan harkintaan jonkun ehdotuksen siitä, että tekis jossain välissä Dodon tyyliin myös pienempiä näytepurnukoita.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Korhonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Korhonen » Ke Huhti 24, 2013 2:49 pm

Kyllähän tuo haluttais itseäkin kokeilla jotain näitä hipo hipo vahoja, mutta toistaiseksi täytyy tyytyä näihin hintaluokassa alle 50 € maksaviin purnukuihin.. :D Säästän niiden ostoa siihen asti, että sitten joskus kun on se oma autotalli, missä voi yön pimeinä tunteina fiilistellä ja rakastella sen auton kanssa.. :lol:
"Jos asiat sujuvat hyvin, jotain menee kohta pieleen"

Huliblus

Viesti Kirjoittaja Huliblus » Ke Huhti 24, 2013 7:17 pm

SPOILERSPOILER_SHOW
Ot hieman vahoista, itsekin nyt ekan "oikean" vahan ostin ja päätin kokeilla, mimmoista AF:n Passion vaha on, joten siitä voin hieman kertoa jahka auton saan siihen kuntoon että voi vahan laittaa päälle 8-)

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » Ke Huhti 24, 2013 7:40 pm

SPOILERSPOILER_SHOW
AF Spirit on ainakin 2 panelia kerralla, tai koko konepelti tai katto.
Aika työläs kun ei voi koko autoa levittää kerralla ja pyyhkii pois...kuten FK1000P
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

Posambique

Viesti Kirjoittaja Posambique » Ke Huhti 24, 2013 7:53 pm

SPOILERSPOILER_SHOW
Hitto, eiko voi AutoFinessen vahoista puhua omassa Topicissa? :shock:
Mielenkiintoisia kyllä noi Bouncerin laajentuneet valikoimat.
Samalla reseptillä vähän tuoksua muuttaneet? :?
"Urku auki, pelti kii"

Modifier
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Modifier » Ke Huhti 24, 2013 7:55 pm

Kyllähän Jay niille ainakin lupailee erilaiset kesto ajat.

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » Ke Huhti 24, 2013 7:58 pm

Posambique kirjoitti:
SPOILERSPOILER_SHOW
Hitto, eiko voi AutoFinessen vahoista puhua omassa Topicissa? :shock:
SPOILERSPOILER_SHOW
zymölit ym. on ok? Ei ole, ja nää topicit lähtee aina lapasesta!
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

Posambique

Viesti Kirjoittaja Posambique » Ke Huhti 24, 2013 7:59 pm

No sitten mulla on kyllä jonkinmoinen luotto.
Ainakin todella avoimesti halusi sen ensikoisensa (#22) testattavaksi.

Itse vakuutuin ainakin siitä. :)
"Urku auki, pelti kii"

Modifier
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Modifier » Ke Huhti 24, 2013 8:06 pm

En tiedä joko kerkesit tuon lukaista, mutta tuossa Jay vähän valottaa eroja noiden välillä.
http://www.detailingworld.co.uk/forum/s ... p?t=299444

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » To Huhti 25, 2013 1:15 pm

Harmi kun tuota Blue Lagoonia ei saa ilman tuota "pommilaukkua". 80£ vois jakaa jonkun kanssa mut ei tolla hinnalla.

Vastaa Viestiin