Carpro IronX (Oli: Aquartz Iron Cut)
Carpro IronX (Oli: Aquartz Iron Cut)
Onkos kukaan muu kokeillut? Tuli testailtua tuota yhteen terästehtaan työntekijän autoon ja teho oli aivan mahtava. Se metallipöly ei lähtenyt liuottimella, claybarilla eikä pienpoistajalla, mutta Iron Cut poisti sen ihan ongelmitta.
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips
Re: Aquartz Iron Cut
GlossPoint Jyväskylä sai pienen työrupeaman kun paikallinen verstas päästi ilmoille pienen tuhnun. Ainut millä rautapöly lähti irti oli juuri IronCut nykyinen Iron.X

Mun nimi on Jyrki
Katoin just shinearamasta tota carpron ironX:ää ja tuli mieleen kysymys et miten sitä käytetään/levitetään???
Facebookissa Sauvon Autopinnoitus
Siis mä oon käsittäny että suihkutetaan pinnalle -> annetaan vaikuttaa, mahd. lisätään ongelmakohtiin -> huuhdotaan pois. Ja ainakin vanteissa oon nähny että jotkut brushilla hinkkaa (hmm.. agitate, mikä on suomen vastaava sana?!). Tosin Iron X:hän toimii osittain maalipinnan "alapuolella" joten brushista ei välttämättä oo apua. Youtubessa on paljon videoita nimellä CQuartz/AQuartz Iron Cut (vanha merkki/nimi).seatts kirjoitti:Katoin just shinearamasta tota carpron ironX:ää ja tuli mieleen kysymys et miten sitä käytetään/levitetään???
Vain YKSI LSP!
- Posambique
DW:n puolella on jo moni käyttänyt Wolf's Chemicalsin Brake Dusteria onnistuneesti IronX:n sijasta, sillä nämä ovat samaa tavaraa.
Brake Duster on halvempaa:
joka on halvempaa kuin IronX (ja jossain vaiheessa sai ClasOhlsonilta 750ml alle 10e).
Tuskin tuo on liian vahvaa maalipinnallekaan, kun vanteet on yleensä ihan vastaavasti maalattu.
No tuli jo hommattua IronX:ää pullo, jonka käytän koriin, mutta vanteisiin en sitä ala tuhlaamaan.
Käytän mielummin halvempaa Sonaxia.
Brake Duster on halvempaa:
Mutta! Wolfin edustajan mukaan on myös muita tuotteita:Wolf’s Chemicals kirjoitti:Iron-X - 500 ml - £10.95
Brake Duster - (not available in 500 ml yet, but let's just say it was) - £4.98
Iron-X - 1 lt - £16.95
Brake Duster - 1 lt - £9.95
Eli Sonaxin X-Treme Wheel Cleaner on samaa tavaraa ja tätähän saa Suomesta alle 10e 500ml,Wolf’s Chemicals kirjoitti:You did not "invent the wheel" with your product, as there are many similar to it on the market already (Sonax Full Effect, Rim7, etc.) and mine is just another one on the list.
joka on halvempaa kuin IronX (ja jossain vaiheessa sai ClasOhlsonilta 750ml alle 10e).
Tuskin tuo on liian vahvaa maalipinnallekaan, kun vanteet on yleensä ihan vastaavasti maalattu.
No tuli jo hommattua IronX:ää pullo, jonka käytän koriin, mutta vanteisiin en sitä ala tuhlaamaan.
Käytän mielummin halvempaa Sonaxia.
"Urku auki, pelti kii"
Aivan loistava tietoPosambique kirjoitti:DW:n puolella on jo moni käyttänyt Wolf's Chemicalsin Brake Dusteria onnistuneesti IronX:n sijasta, sillä nämä ovat samaa tavaraa.
Voitko laittaa linkkauksen vielä topicciin, lähinnä että toteaako Wolf Chemicalsin kaveri tosiaan että kyseessä on sama vaikuttava aine? Kommentoiko CarPro:n edustaja tätä ollenkaan?
Vain YKSI LSP!
- Posambique
Re: Carpro IronX (Oli: Aquartz Iron Cut)
Ei sanonut, että on sama aine.
CarPron edustaja "Avi" kommentoi, mutta ei edes väittänyt,
että aine olisi varsinaisesti eri tavaraa. Puhui vain, että suunnittelu on eri lähtökohdista.
Laitan linkin kun on aikaa, nyt en ehdi kaivaa - sori...
Varmaan tänään illalla vielä.
CarPron edustaja "Avi" kommentoi, mutta ei edes väittänyt,
että aine olisi varsinaisesti eri tavaraa. Puhui vain, että suunnittelu on eri lähtökohdista.
Laitan linkin kun on aikaa, nyt en ehdi kaivaa - sori...
Varmaan tänään illalla vielä.
"Urku auki, pelti kii"
- Posambique
Niin, eli tässä vielä linkki tuohon topicciin johon viittasin tossa:
Wolfs Brake Duster WF-1P v’s Carpro IronX @ Detailing World
Wolfs Brake Duster WF-1P v’s Carpro IronX @ Detailing World
"Urku auki, pelti kii"
Tuli haettua tänään tuota sonaxin xtreme wheel cleaneria, ironx löytyy tallista jo entuudestaan (kumpaakaan en ole vielä testannut)
frozzu kirjoitti:Tuli haettua tänään tuota sonaxin xtreme wheel cleaneria, ironx löytyy tallista jo entuudestaan (kumpaakaan en ole vielä testannut)
Teeppä nopea testi että onko samaa ainetta?
- Posambique
Samaa ainettahan ne ei missään tapauksessa ole.
Ihan jo lähtökohtaisestikin Sonax on vihreää,
mutta samat vaikuttavat aineet niissä lienee on.
Molemmat haisee pahalle (itse olen haistanut vain Sonaxia),
ja molempien pitäisi liuottaa noi metallihiukkaset. Testi ois mielenkiintoinen kyllä...
Ihan jo lähtökohtaisestikin Sonax on vihreää,
mutta samat vaikuttavat aineet niissä lienee on.
Molemmat haisee pahalle (itse olen haistanut vain Sonaxia),
ja molempien pitäisi liuottaa noi metallihiukkaset. Testi ois mielenkiintoinen kyllä...
"Urku auki, pelti kii"
Viekös tämä vahat sen siliän tien? Pari pulloa tuloillaan CYC:stä..
- Posambique
IronX:ää Avi (eli Herra CarPro) on kommentoinut DW:llä aiheesta.
Käsittääkseni, se meni jotenkin niin, että periaatteessa se ei vie.
IronX:n pH-arvohan on 7, eli neutraali, ja tähän nimenomaan Avi viittasi.
Käytännössä se saattaa kuitenkin vahat viedä. Riippuu varmaan suojauksestakin...
Käsittääkseni, se meni jotenkin niin, että periaatteessa se ei vie.
IronX:n pH-arvohan on 7, eli neutraali, ja tähän nimenomaan Avi viittasi.
Käytännössä se saattaa kuitenkin vahat viedä. Riippuu varmaan suojauksestakin...
"Urku auki, pelti kii"
Iron.X reagoi vain raudan kanssa, ei minkään muun. Eli vahat ja pinnoitteet jäävät maalipinnalle. Se mikä tässä aineessa on nerokasta on se että ClayBar ottaa maalipinnan päällä olevat törkyt ja raudat pois mutta maalipinnan sisään uponneet raudat jäävät ruostuttamaan ja jatkossa pilaamaan maalipinnan, Iron.X irroittaa raudat maalipinnasta.sonikk kirjoitti:Viekös tämä vahat sen siliän tien? Pari pulloa tuloillaan CYC:stä..
Mun nimi on Jyrki
^ juurikin näin, Iron X toimii kuten kaikki hapot ym. lentoruosteenpoistoaineet eli puhdistavat myös huokoset, clay pyyhkäisee vaan pinnan mutta jättää huokosiin rojua.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Ja vielä mikä tärkeintä Iron.X ei ole happo vaan neutraali pH7.
Mun nimi on Jyrki
Joo kyllä, tarkoitin siis että toimintaperiaatteet ovat samat.
Kamera jalustalle ja kuvasin kuinka Iron.X toimii.
http://www.youtube.com/watch?v=rkFoIXoe1IU" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=rkFoIXoe1IU" onclick="window.open(this.href);return false;
Mun nimi on Jyrki
- Posambique
Oho. Empäs ollu huomannu. Aika magee kyl. Nyt kun asiasta puhutaan niin kertokaahan mitä CarPro ohjeistaa konepelleille missä on kiveniskuja? Kuvittelisin että melkosta tuhoa voidaan saada aikaan, vai vaikuttaako siihen lähinnä vaikutusaika?
Vain YKSI LSP!
Esim. oksaalihappokaan ei tee mitään semmosille alueille missä on kiveniskemiä, en tosin tiedä miten lakkapinta reagoi jos happoa käyttäis kerran viikossa jne.
Tietääkseni IronX on aika lailla hellempi aine, tuskin tuottaa ongelmia.
Rikkooko IronX veden pintajännityksen? Jos ei niin ei ole mitään hätää.
Tietääkseni IronX on aika lailla hellempi aine, tuskin tuottaa ongelmia.
Rikkooko IronX veden pintajännityksen? Jos ei niin ei ole mitään hätää.
Ei mitään näkyvää vahinkoa aiheutunut kiveniskuihin. Kyllähän kiveniskut muuttaa väriään hetkeksi, mutta huuhtelun jälkeen punainen väri häviää.
BTW, nuuhkaisin(ei olisi kannattanut
) tänään uutta versiota IronX:stä, mun mielestä se haisi aivan yhtä kuolemalle kuin se entinenkin
Oli aika kaukana siitä kukkaistuoksusta, mitä pullon kyljessä mainostettiin 
BTW, nuuhkaisin(ei olisi kannattanut
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips
Joo oli siinä vivahdus jotain tuoksua mukana mutta ei se sieltä paljoa esiin päässyt. 
Hyvin kyllä puhdistu vanteet.
Hyvin kyllä puhdistu vanteet.
Hajusta viis, tää toimii 
Minulle tästä tuli yksi työvaihe lisää pesun yhteydessä.
Minulle tästä tuli yksi työvaihe lisää pesun yhteydessä.
Mun nimi on Jyrki
-
Rauhallinen Erkki
Tätä tuli testattua tänään koeluontoisesti yhteen vanteeseen. Olen mykistynyt. Toimii.
Kiitokset -JP-:lle näytteen sponssaamisesta
Kiitokset -JP-:lle näytteen sponssaamisesta
"Somebody´s Heiney is crowding my ice box..." -R.Cuomo