Lasien tummennuksista

Yleistä keskustelua aiheen sivusta, kuten valokuvaus, tietokoneet jne.
H3nxu

Lasien tummennuksista

Viesti Kirjoittaja H3nxu » To Huhti 19, 2012 10:02 pm

En löytänyt tämmöstä ketjua niin päätin sitten tehdä sellaisen. Modet siirtäkööt jos tällainen jo on. :oops:

Onko kellään hyviä kokemuksia A-mainos -nimisestä puljusta? Nettisivuilta en ainakaan nähnyt mitä kalvoja käyttävät. Niillä myös näyttäis olevan perjantaisin tummennukset -20%..

Omasta pitäisi käydä laitatuttamassa kalvot kaikkiin laseihin niin heräsi myös sellainen kysymys että kannattaako ne lasit itse pestä ja savettaa ennen kun vie kalvotettavaksi?

maaco

Re: Lasien tummennuksista

Viesti Kirjoittaja maaco » To Huhti 19, 2012 10:12 pm

Kyl ne ammattitaitoiset tummentajat putsaa lasit kunnolla.. Vierestä seurannut muutamaa tekijää, ja eniten aikaa on tuntunut menneen juuri tuohon lasien putsaukseen. Ainakin kaveri tekee jokseenkin tässä järjestyksessä: paineilmalla + vedellä lasien ympäristöt puhtaaksi -> sellaisella pehmeällä & naarmuttamattomalla muovisella "karhunkielellä" kaikki karkea irti lasista -> alkoholipitoisella pesuaineella pesu.

Hynde

Viesti Kirjoittaja Hynde » To Huhti 19, 2012 10:16 pm

Juu, se on kyllä ehdoton edellytys hyvälle jäljelle, että puhdistetaan huolella. Kaikki näkyy muuten sieltä kalvon ja lasin välistä. Eihän siitä varmaan haittaakaan ole, vaikka itse viet jo puhtaan auton käsittelyyn. Toki ammattilaiset tuon hanskaa, niin kuin yllä mainittiin.
Kaikki liha tottelee kuria...

Muksu

Viesti Kirjoittaja Muksu » To Huhti 19, 2012 10:32 pm

Pari tuttua on käyttäneet Farkku-focusta ja V50:stä tuola perjantai-alessa viime kesänä. Ihan hyvää jälkeä ovat saaneet sieltä ja ovat olleet tyytyväisiä so far.
En tiedä minkä maalaisia jannuja oli tekemässä, kun kuulemma englantia puhuivat, mutta kuten eräs kaverini "eräästä" toisesta hommasta sanoo: "Ei sen oo väliä tekeekö mies vai nainen, kunhan sen tekee hyvin".
"Tokihan rahalla hyvää saa, mutta täydellinen pitää tehdä itse"

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Pe Huhti 20, 2012 8:32 am

Tähän on pakko kommentoida semi-offtopic. Onko kukaan kokeillut clayta lasien sisäpinnoille? No mä olen, lähtee melkoisesti tavaraa irti. Jos haluaa varmistaa super puhtaat lasit niin tämän voi tehdä itse ennen kuin vie auton sinne, voin lyödä vetoa ettei kovin moni tummentaja tee clay käsittelyä :D
Vain YKSI LSP!

H3nxu

Viesti Kirjoittaja H3nxu » Pe Huhti 20, 2012 9:00 am

Taitaa olla parempi että käyn claylla läpi nuo lasit.

Mikähän clay tähän kannattaisi hommata? Mulla on kyllä sonaxin sini(-ruskea) savi jota en tähän nyt käytä. Entä tuleeko laseihin naarmuja helposti? Mulla ei oo hirveesti vielä kokemusta muista kun tuosta sonaxista.

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » Pe Huhti 20, 2012 9:04 am

Savi ei jätä naarmuja lasiin. En ole kyllä koskaan kuullut että joku savestaa lasit sisäpuolelta, hahhah, noh ei se huono ajatus ole jos sieltä kerran irtoo sitä kökköä
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

Hynde

Viesti Kirjoittaja Hynde » Pe Huhti 20, 2012 9:05 am

Lasi on sen verran kovaa, että siihen ei niin herkästi saa jälkiä. Monesti olen laseja puhdistellut pinnoitusta varten tai joskus poistanut jotain lakka tai maalisumua. Muutenkin omasta mielestäni on paljon mukavampi touhuta noita kalvoja paikalleen, kun on puhdas auto. Vähenee jälleen se riski, että jotain paskaa tarttuu siihen kalvon ja ikkunan väliin. Se meinaa vi..taa, kun huomaa jotain siellä välissä...

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » Pe Huhti 20, 2012 9:13 am

Ja ettei villapaita päällä tummenna :D
Duunissa kans tummentavat laseja niin ei ammattilaiselta mene ku hetki niin esim. VW CC takalasi on virheettömästi tummennettu. Näyttää niin helpolta, mutta joo-o..
Muotoonhan nuo lämmitetään ensin, mutta silti, ei ole helppoa.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

Hynde

Viesti Kirjoittaja Hynde » Pe Huhti 20, 2012 9:16 am

Juu, onhan tuo omansalaista tusaamista... :lol: Saa olla käsistään kätevä, jos haluaa päästä tuntiliksoille...

mlatvala

Viesti Kirjoittaja mlatvala » Pe Huhti 20, 2012 10:05 am

Minäkin haluan 50% auton lävitte, poislukien takalasi 35%. Viimeksi kysyin lustigilta ja sain 300 euron hinnan, sillon en tosin pyytänyt tuulilasiin, kait senkin vois laittaa ;)
Eetu kirjoitti:No pesukinnas nyt on ihan ihme sakkia täynnä. Kiillottavat heppi kovana autoa :mrgreen:
Juh4 kirjoitti:Liekkö kattoneet sitä ennen kansipoikia.

Henripit

Viesti Kirjoittaja Henripit » Ke Huhti 25, 2012 12:54 pm

H3nxu kirjoitti:Onko kellään hyviä kokemuksia A-mainos -nimisestä puljusta? Nettisivuilta en ainakaan nähnyt mitä kalvoja käyttävät. Niillä myös näyttäis olevan perjantaisin tummennukset -20%..
Käytin itse tuolla ja täydellistä jälkeä! Ei kuplan kuplaa, kaikki pysynyt kiinni (nyt vuoden). Tekijä mies ei puhunut sanaakaan suomea ja sihteeri tyttökin vähän huonosti, mutta ei se tekoa haitannut :good:
Edistyminen --> Step 1 - Step 2 - Step 3

maKe|

Viesti Kirjoittaja maKe| » Ke Huhti 25, 2012 3:23 pm

Kuinka monella on etusivulasitkin tummennettuna, ja onko ongelmia virkavallan tai katsastuksen kanssa?
Jotenkin tuntuu että näyttää hassulta jos takana on kalvotettu ja edessä kirkkaat.

juha.lehtimaki

Viesti Kirjoittaja juha.lehtimaki » Ke Huhti 25, 2012 4:59 pm

Tähän on helppo vastata. Ongelmia on taatusti kummankin kanssa. On sitten tuurista kiinni selviääkö sen leimojen välin ilman että narahtaa poliiseille.
Itse olen yhden vuoden keplotellut ilman sakkoja/poistokäskyä ja toista ei tule. Leiman jälkeen siis pistin ja ennen seuraavaa pois.

Nuorempana sitä jaksoi kikkailla..

adeoussi

Viesti Kirjoittaja adeoussi » Ke Huhti 25, 2012 5:05 pm

maKe| kirjoitti:Kuinka monella on etusivulasitkin tummennettuna, ja onko ongelmia virkavallan tai katsastuksen kanssa?
Jotenkin tuntuu että näyttää hassulta jos takana on kalvotettu ja edessä kirkkaat.
Itsehän sain sakot etulasien kalvoista juuri kuukausi sitten. 5-vuotta kerkesin ajaa eri autoilla ja aina etulasit kalvotettu.. Eli jos kerta viiteen vuoteen niin.. :D Mut tosiaan säkästä se on kiinni ja siitä kuinka virkavalta jaksaa puuttua.
----

maaco

Viesti Kirjoittaja maaco » Ke Huhti 25, 2012 8:31 pm

maKe| kirjoitti:Kuinka monella on etusivulasitkin tummennettuna, ja onko ongelmia virkavallan tai katsastuksen kanssa?
Meillä on Mazdassa ollut uudesta asti 50% kalvot etulaseissa, eikä ole niiden takia pysäytetty. Ei niitä huomaa. Kaveri on onnistunut katsastamaan 4vuotta peräkkäin autonsa 35% etukalvoilla :lol:

Kieltämättä uunon näköinen varsinkin sedanissa jos vain takana on kalvot. Mulla on pösössä about 25-35% tehdastummennukset takana, ja näyttää sekin 3ovisena hb:nä tosi hassulta. Pitäs tummennuttaa etulasit, kun olis tekijällä aikaa..

maKe|

Viesti Kirjoittaja maKe| » Ke Huhti 25, 2012 8:41 pm

Joo just joku 50% eteen ja 25-35% taakke ja 20% takalasille. Oisko toimiva yhdistelmä tommoseen violetin siniseen sedaniin?

maaco

Viesti Kirjoittaja maaco » Ke Huhti 25, 2012 8:48 pm

maKe| kirjoitti:Joo just joku 50% eteen ja 25-35% taakke ja 20% takalasille. Oisko toimiva yhdistelmä tommoseen violetin siniseen sedaniin?
Mulla on ollut parissa autossa takana kaikki 25% ja edessä 50%, mielestäni ihan toimiva ja ei näytä etulasit liian huomiotaherättäviltä poliisien silmissä. Helmiäisvalkoisessa Mazdassa on emännällä nyt niillä tummuuksilla:

Kuva

maKe|

Viesti Kirjoittaja maKe| » Ke Huhti 25, 2012 8:50 pm

Hmmm....valkosessa toimis tuo ihan ok mutta omaan vois näyttää ehkä liian jätesäkiltä tuo 25%.

Pitää funtsia!

Kime

Viesti Kirjoittaja Kime » Ke Huhti 25, 2012 10:05 pm

Millä kalvo merkillä on 25%?

JaniH

Viesti Kirjoittaja JaniH » Ke Huhti 25, 2012 10:16 pm

Mulla oli joskus ympäri auton paitsi tuulilasissa jotkut vaaleat savukalvot, ehkäpä jotain 75% ellei vielä vaaleammatkin niin monta vuotta saivat kanssa olla rauhassa ikkunoissa ilman katsastusmiehen tai konstaapelin valittamisia. Päivänvalossa näytti että ei olisi mitään tummennuksia lun vain sävylasit ja pikkusen kun hämärtyi niin oli ulkoapäin mustat. Tykkäsin kovasti ja ehkä joskus laitan samanlaiset johonkin muuhunkin autoon.
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia

H3nxu

Viesti Kirjoittaja H3nxu » Ke Huhti 25, 2012 10:23 pm

^Juurikin tuollainen setti on omaani tulossa. :thumb:

Hynde

Viesti Kirjoittaja Hynde » To Huhti 26, 2012 1:27 am

Neljä vuotta ollut 35% tasaisesti kaikissa laseissa pl. tuulilasi. Ei ongelmia katsastuksessa tai virkavallan kanssa. Tuuria, sopiva katasastusasema ja laadukas asennus... ;) Suntek merkkinä.

Peke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peke » To Huhti 26, 2012 4:17 am

Aina on autoissa ollu kaikki lasit tummennettu(paitsi tuulilasi), muuten ajan mieluummin ilman ku jos pelkästään takalasit ois tummennettu. Mitä mä nyt sanoisin, 10v aikana kerran pitäny repiä pois. Mutta kalvojen tummentajalla on paljon vaikutusta asiaan...
juha.lehtimaki kirjoitti:Tähän on helppo vastata. Ongelmia on taatusti kummankin kanssa. On sitten tuurista kiinni selviääkö sen leimojen välin ilman että narahtaa poliiseille.
Itse olen yhden vuoden keplotellut ilman sakkoja/poistokäskyä ja toista ei tule. Leiman jälkeen siis pistin ja ennen seuraavaa pois.
Nuorempana sitä jaksoi kikkailla..
Eipä tuo nyt tuurista ole niinkään kiinni, osa poliiseista noita kyttää, osa ei. Koska tuohan ei ole mikään vakava rikos, paitsi joidenkin virkaintoisten mielestä. :? Mä oon saanut kymmeniä sakkoja autoilu "urallani", mutta kerran on vaan kalvot pitäny poistaa ja mul on ollu melkein kaikissa autoissa kalvot laseissa. Liian tummat jos laittaa, niillä ei pitkään ajella(ku sil tuurilla), se on varma. ;)
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » To Huhti 26, 2012 8:04 am

Mä en oo ikinä tummentanu minkään auton ikkunoita. Lasten kanssa ihan hyödyllinen mut IMO coupeihin ja muihin niin vaan dillen näkönen. En tummentanut nykyisestäkään kun Mitsun Sportwagonit tulee valmiiks tummilla taka-sävylaseilla. Ja se palvelee käyttötarkoitusta, tyhmän näkönen eli ei. Ainakin omasta mielestä noista sävylaseista näkee paremmin läpi kun kalvotummennetuista, voiks olla?
Vain YKSI LSP!

Vastaa Viestiin