Nyt olis herkkua tarjolla. En usko, että kovin moni voi väittää tämän olevan ruma. Varsinkaan näillä pikkumuokkauksilla. Yksi syy miksi tämä autonkiillottelu tuli aloitettua, oli into päästä pelastamaan upeita autoja. Ja yleensä viettää niiden parissa aikaa
Tallikaverinkaveri kyseli, että tarvis ACS:ä varten hieman kiiltoa autoonsa. Noh saatiin aika sovittua ja hetihän sen näki, että töitä on tiedossa. Testialueen jälkeen sovittiin hommasta tarkemmin ja sain kaverin talliin avaimet mihin pääsi rauhassa touhuamaan. BTW talli olisi vapaa...
On to the detail. Kuvat kertoo paljon maalipinnan kunnosta. Kyseinen auto on Saksassa maalattu ja hieman sinnepäin. Täydellisyyttä tässä oli turha tavoitella, joten hyvä testialusta vesihiontaharjoituksiin. Ei sitä nyt ihan rumiin autoon viitti harjoitella
Koska auto oli käytännössä puhdas hoidin pesut Onrilla ja mikrokuituliinalla ennenkuin koski koneella pintaan. Sen jälkeen pienpoistolla lääppäsin pinnan. Aina paneeli kerrallaan, kun teki muutaman päivän aikana tämän. Kuvat on taas luokattoman huonoja. Tiedä koskahan sitä oppis kuvaamaan...
Käytetyt tarvikkeet:
Pesu: ONR
Vesihionta: Mirka Abralon 2000, 3000 ja 4000
Epäkesko: Kestrel Das6
Kiillotuskone: AEG PE 150
Kiillotustahnat: Scholl S03+ viimeistelynä Menzerna 85re
Laikat: Flexipads ja Scholl Fast Cut- karvat, Lake Country oranssi ja 3m Sininen
Muoviosat: Autofinesse Revive
Kromit: Liberon #0000 kiillotusvilla sekä Meguiar's NXT All Metal Polysh
Sekä muut tarvikkeet, liinat ja paljon kokista.
Saapuessa tallille:



Ei se kaukaa pahalta näytä... Katsotaanpa lähempää.

Ei hyvä. Takakontti toimi harjoitusalueena. Sen aloitin 2000 paperilla käsin ja sitten Abraloneilla 2000, 3000 ja 4000 koneella. Tämä ei tuntunut toimivan, joten 1500 paperi käyttöön. Käsin kun teki niin jäi kyllä ihmeen syviä naarmuja jotka ei lähtenyt millään Schollin ja Flexipadsin karvoilla ja Menzernan 3.02 pois. Tiedä sitten oisko hienommat 2500 ja 3000 paperit auttanut asiaa, mutta niitä ei mistään tampereelta löytynyt. Ei kun reissu omalle tallille ja Schollin S03+ kouraan ja takaisin. Monen vedon jälkeen niitä jäi edelleen, mutta pakko oli nostaa kädet pystyyn 5 tunnin ihmettelyn jälkeen ja jatkaa koneella loppuauto. Sillä tuli jo riittävä parannus lähtökohtaan.
Takakonttia jälkeen hiontojen

Tästä lähdettiin sitten eteenpäin ja katto oli seuraavaksi:

Mukavia epäkeskonjälkiä. Näihin siis "kombona" oli Abralonit Das-6 2000,3000,4000 ja Schollin karva ja Scholl s03+ tahna
Jälkeen, joo ei ihan sama tarkennus...

Ennen

Jälkeen

Kattoluukku ennen

Jälkeen


Ennen

Jälkeen

Monimetallilampulla heijastuksia

Konepelti ennen

Jälkeen

fiftfifti

Näitäkin löytyi kyljestä. Ei purrut paperit valitettavasti roskiin juurikaan.

Seuraavaksi huuhtelu sekä muovien ja kromien pesut. Revivella käsitelty jo muovit ja renkaat. Ai että on maukas jälki kyllä, ainakin omaan makuun sopivan satiini.


Vielä jäljellä kromien kiillotus #0000 kiillotusvillalla ja Meguiarsin NXT All Metal Polysh. Siitä 50/50

Kromeja en enempää kerennytkään kiillotella tässä vaiheessa joten joutui ottamaan loppukuvan hieman kesken. Onneksi löytyi hetki aikaa ja kerkesin palata kiillottelemaan puskurit loppuun myöhemmin.


Lopputulemaan täytyy olla tyytyväinen. Perfektionistina harmittaa kun ei tullut omasta mielestä ollenkaan hyvä, mutta tulipahan tehtyä
Semmoista tällä kertaa ja ei muuta kun shine on!

