Kiillotuskone (Rotary) alle 300€?
Re: Kiillotuskone (Rotary) alle 300€?
Pitäisi ostaa ensimmäinen kone ja Koivunen Oy:n sivuilta pisti silmään Skilmastersin 9955. Onko kellään kokemuksia tuollaisesta koneesta? Ilmeisesti Boschin valmistama kone, kun takuuhuollosta vastaa bosch:n keskushuolto.
Kärkikaupasta AEG nyt suht edullisesti täältä
Kumpi näistä olis parempi kone Dewalt DWP849X vai Bosch GPO 14 CE?? lähinnä tuo dewaltti kiinnostais jos jollain on käyttökokemuksia.
-
Kuinkas Boschilainen on pelittänyt?Henripit kirjoitti:Bosch GPO 14 CE tuli ostettua motonetistä kaverin kanssa puoliksi. Hyllyhinta 299e - 10% kanta-asiakkaaksi liittymisalennus eli 269e. (Itsehän olimme jo kanta-asiakkaita niin piti raahata kaverin vaimo mukaan tehdä hänestäkin kantis )
Vielä ei ole tyyppejä päässyt ottamaan kun laikat ja aineet postin kuljetettavana. Laadukkaan oloinen laite noin niinkuin kuivana..
Jotain juttua löyty DeWaltista.
viewtopic.php?f=13&t=1688" onclick="window.open(this.href);return false;
Eikö RE ostanut tommosen dewaltin? Siltä voisi herua tietoa siitä.
viewtopic.php?f=13&t=1688" onclick="window.open(this.href);return false;
-
hain just vähänaikaa sitten uuden rotskun motonetin magpron tilalle uusi tuttavuus on Finixa, listahinta oli jossain n.280e mutta 250e sen sai paikallisesta automaaliliikkeestä tässä parinapäivänä sillä myllytelly ihan myllyttämisen ilosta on kevyt ja jaksaa vääntää eikä metelikään ole mitään verrattuna tohon motonetin rouskuun... huonosti vaan löytyy edes googlaamalla koko konetta, onko muilla tämmöstä?
-
Onhan se. Tuossa kylläkin lötköttää paketissaan vaatehuoneen lattialla ja odottaa neitsytajoa. Nimimerkki "Tamu" antoi mulle kattavan esittelyn laitteesta, mikä vaikutti kyllä ostopäätökseeni. Laadukkaan oloinen mylly noin käsikopelolla hypistellen. Ainoa miinuspuoli, mitä noita speksejä tutkien tulee mieleen on tuo paino, mutta sekään ei pelkkänä numerona kerro mitään. Tasapainoiselta tuo minusta vaikuttaa.Kime kirjoitti:Jotain juttua löyty DeWaltista.
viewtopic.php?f=13&t=1688" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
"Somebody´s Heiney is crowding my ice box..." -R.Cuomo
Onko ollut millaiset toimitusajat tuolta kärkikaupasta näillä AEG rotaryilla?pegasus kirjoitti:Kärkikaupasta AEG nyt suht edullisesti täältä
En tiedä kyseisen kaupan toimitusajoista, oman aeg:n ostin Suomen teollisuustarviketukusta ja toimitus kesti 2 päivää.
Onkos kellään kokemusta metabon 12-175 kiillotuskoneesta.
http://www.verkter.fi/Hiomakoneet-ja-k ... urn false;
Saisin puoleen hintaan tollasen, tuo yli 400 hinta kuulostaa kovalta kun flexin saa samoihin hintoihin. Parisataa taas kuulostaa sellaiselta että vöis ehkä maksaakin..
http://www.verkter.fi/Hiomakoneet-ja-k ... urn false;
Saisin puoleen hintaan tollasen, tuo yli 400 hinta kuulostaa kovalta kun flexin saa samoihin hintoihin. Parisataa taas kuulostaa sellaiselta että vöis ehkä maksaakin..
On, mulla ja Posalla on tiettävästi ainakin.
Siis tuohan on täysin ammattipeli eli painii sarjassa Festool - Flex - Makita jne. Eli kestävyys on sitä luokkaa.
Itse tykkään ylivoimaisesti kaikkiin muihin koneisiin (em. koneista koeajanut Flexin ja pitänyt kädessä Makitaa) verraten siitä että se on lyhyempi jolloin esim. oven alaosia voi ajaa paremmassa asennossa (kone pystyssä, eikä vaa'assa). Tosin mä oon tottunut joten hieman siitä voi laskea "Metaboon päin kallistumista".
Nokan "ulottuvuus" on kahva paikallaan hieman huono eli esim. ovea kun myllyttää niin ihan peilin juureen ei pääse, mutta jos pitää T20 torx ruuvaria vieressä niin se lähtee kahdella ruuvilla pois ja alla on vaihteiston koppa mikä ei kauheasti lämpene. Kahva irti ulottuvuus on parempi kun käytännössä missään muussa. Ehkä about samalle tasolle tulee Liquid Shinen kone/mitä Janne myy.
Näin yleisiä kokemuksia muuten verraten että Metabo on huomattavasti enemmän "työkalu" kuin moni muu laite. Eli siis on joka paikasta napakka ja tukeva ja hyvin konservatiivinen.
Huonoina puolina laskettakoon se että ennen kuin opit äänestä tuntemaan kierrokset niin on hankala säätää kierroksia koska säädin on ns. alapuolella konetta (kun oppii niin sitä on kyllä helppo säätää takakäden pikkurillillä). Lisäksi siinä ei ole takakahvaa (jos semmoista etit) joten kone on sen verran lyhyt että esim. Avengerin ajo kunnolla paineen kanssa tuottaa hieman pelkotiloja, kun käytännössä laikka peittää koko koneen Siinä ei myöskään ole kahvan puutteen vuoksi nappia mistä voisi säädellä kierroksia vaan on-off katkaisija etukahvan tyvessä (saa kivasti peukulla kyllä päälle kun alkaa ajamaan). Näin ollen minimikierrokset 700rpm on ja pysyy, kun taasen Flexissä voi ihan hennosti nappia painamalla päästä oliko ~400rpm kierroksiin? Minimikierrokset on silti ns. maailmanluokan laatua joten ongelmaa tästä ei muodostu.
Todettakoon että jos saat ton 200e:llä niin et varmasti saa samaan hintaan, tai edes vähän yli parempaa konetta. Jos parempaa edes on (se lienee jokaisen oma näkemys siitä mikä on itselle paras)
Siis tuohan on täysin ammattipeli eli painii sarjassa Festool - Flex - Makita jne. Eli kestävyys on sitä luokkaa.
Itse tykkään ylivoimaisesti kaikkiin muihin koneisiin (em. koneista koeajanut Flexin ja pitänyt kädessä Makitaa) verraten siitä että se on lyhyempi jolloin esim. oven alaosia voi ajaa paremmassa asennossa (kone pystyssä, eikä vaa'assa). Tosin mä oon tottunut joten hieman siitä voi laskea "Metaboon päin kallistumista".
Nokan "ulottuvuus" on kahva paikallaan hieman huono eli esim. ovea kun myllyttää niin ihan peilin juureen ei pääse, mutta jos pitää T20 torx ruuvaria vieressä niin se lähtee kahdella ruuvilla pois ja alla on vaihteiston koppa mikä ei kauheasti lämpene. Kahva irti ulottuvuus on parempi kun käytännössä missään muussa. Ehkä about samalle tasolle tulee Liquid Shinen kone/mitä Janne myy.
Näin yleisiä kokemuksia muuten verraten että Metabo on huomattavasti enemmän "työkalu" kuin moni muu laite. Eli siis on joka paikasta napakka ja tukeva ja hyvin konservatiivinen.
Huonoina puolina laskettakoon se että ennen kuin opit äänestä tuntemaan kierrokset niin on hankala säätää kierroksia koska säädin on ns. alapuolella konetta (kun oppii niin sitä on kyllä helppo säätää takakäden pikkurillillä). Lisäksi siinä ei ole takakahvaa (jos semmoista etit) joten kone on sen verran lyhyt että esim. Avengerin ajo kunnolla paineen kanssa tuottaa hieman pelkotiloja, kun käytännössä laikka peittää koko koneen Siinä ei myöskään ole kahvan puutteen vuoksi nappia mistä voisi säädellä kierroksia vaan on-off katkaisija etukahvan tyvessä (saa kivasti peukulla kyllä päälle kun alkaa ajamaan). Näin ollen minimikierrokset 700rpm on ja pysyy, kun taasen Flexissä voi ihan hennosti nappia painamalla päästä oliko ~400rpm kierroksiin? Minimikierrokset on silti ns. maailmanluokan laatua joten ongelmaa tästä ei muodostu.
Todettakoon että jos saat ton 200e:llä niin et varmasti saa samaan hintaan, tai edes vähän yli parempaa konetta. Jos parempaa edes on (se lienee jokaisen oma näkemys siitä mikä on itselle paras)
Vain YKSI LSP!
Näin koneen eräässä nimeltä mainitsemattomassa työkalukaupassa jo tammikuussa. Kone oli ilman pakkausta kori hyllykössä, jossa oli erilaisia koneita. Piti silloin jo kysäistä koneesta mutta ei ollut aikaa. Ajattelin, että onko koneet rikki vai mitä sekalaisia koneita ritilä korissa on. Tällä viikolla kun asioin kyseisessä kaupassa sain kysyttyä asiaa, kun kone edelleen oli hyllykössä. Kuulemma tämä kauppa on myynyt metaboa aiemmin, mutta ei myy enään ja joitain koneita mitä oli jäänyt säilyttivät siellä korissa. todennäköisesti oli joku esillä ollut malli. Myyjä sano, että on 400e kone, että oiskohan hinta 250e?? Ilmoitin palailevan asiaan... Veikkaan että lähempänä 200e se kone myydään, kun siitä vaan sen tarjoaa...
Kiitos pikaisesta vastauksesta
Kiitos pikaisesta vastauksesta
- Posambique
Käy heti ostamassa!
Minulla tuo kone.
Testailin aikanaan myös AEG:tä, Flexiä, Makitaa ja Boschia.
Makita auttamatta itselle liian painava. Bosch ja AEG tuntuivat ihan hyvältä.
Näistä omat suosikkini ovat silti Flex ja Metabo.
Kyllä Flex mielestäni on hieman mukavampi (ja seksikkäämpi punaisine johtoineen), eli samaan hintaan ostaisin Flexin.
Muutoin ostaisin näistä aina sen, jonka halvemmalla saa. Sinun tapauksessasi ehdottomasti Metabon.
Minulla tuo kone.
Testailin aikanaan myös AEG:tä, Flexiä, Makitaa ja Boschia.
Makita auttamatta itselle liian painava. Bosch ja AEG tuntuivat ihan hyvältä.
Näistä omat suosikkini ovat silti Flex ja Metabo.
Kyllä Flex mielestäni on hieman mukavampi (ja seksikkäämpi punaisine johtoineen), eli samaan hintaan ostaisin Flexin.
Muutoin ostaisin näistä aina sen, jonka halvemmalla saa. Sinun tapauksessasi ehdottomasti Metabon.
"Urku auki, pelti kii"
No tuohon hintaan mahtuu jo otsikon allekin tuo Metabo...
Itselläni Flex ja AEG. Metaboa myös koeajanut ja olen sitä koulukuntaa, että tuollainen kone ei itselleni sovi millään
- aivan liian kiikkerä lyhyen otevälinsä vuoksi
- ergonomisesti täysin eri planeetalta, kuin Flex
- nopeuden säätö huomattavasti hankalampi, kuin Flexissä
- karvalaikalla ajo ja kanttailu hankalampaa, kuin Flexillä. Isolla laikalla suorastaan hengenvaarallista.
- nappaa johdon herkemmin laikan ja akselin mukaan lyhyydestä johtuen. Huhu kertoo vieneen melkein hengen mieheltä...
...mutta. Kaikki on makuasioita ja mihin tottuu. Näin varmasti minunkin kohdallani. Hinta on varmasti ostopäätöstä puoltava tekijä tässä tapauksessa, mutta mutta. Se on niin, että mitä hakee.
Itselläni Flex ja AEG. Metaboa myös koeajanut ja olen sitä koulukuntaa, että tuollainen kone ei itselleni sovi millään
- aivan liian kiikkerä lyhyen otevälinsä vuoksi
- ergonomisesti täysin eri planeetalta, kuin Flex
- nopeuden säätö huomattavasti hankalampi, kuin Flexissä
- karvalaikalla ajo ja kanttailu hankalampaa, kuin Flexillä. Isolla laikalla suorastaan hengenvaarallista.
- nappaa johdon herkemmin laikan ja akselin mukaan lyhyydestä johtuen. Huhu kertoo vieneen melkein hengen mieheltä...
...mutta. Kaikki on makuasioita ja mihin tottuu. Näin varmasti minunkin kohdallani. Hinta on varmasti ostopäätöstä puoltava tekijä tässä tapauksessa, mutta mutta. Se on niin, että mitä hakee.
Kaikki liha tottelee kuria...
Ottaen huomioon että tarinan operoijat operoi ekaa kertaa rotaryllä, mä laittasin tän käyttäjän piikkiin Mä en oo ikänä onnistunut tässä.Hynde kirjoitti: - ergonomisesti täysin eri planeetalta, kuin Flex
Tuosta ergonomiasta voi olla montaa mieltä, itse juuri päinvastoin. Ja kierrostensäätö on hankala vain jos tarvii nähdä ne luvut
Itse kun esim. ostaisin Makitan pakotetun huomattavasti mielumin, kun Flexin juuri tuon lyhyytensä takia. Flex on takakahvallinen joten auttamatta "kömpelö" ja liian pitkä. Mutta tässä hintaryhmässä tuota Metaboa ei voi verrata Flexiin ja taas esim. AEG:hen verratessa mun mielestä ei oo kahta sanaa, kumman ostaisi. Eikä mun tapauksessa itseasiassa olis edes Flexiin verratessa. Ostaisin mielummin Festoolin kun Flexin
Vain YKSI LSP!
Itse ajellut kaikilla paitsi Metabolla, olihan se kotona ja huomasin jo laakista etten tällä osaa tehdä hommia..eli minun tyyliin nähden.
Mutta, kaikkiin tottuu 100% varmasti ja kaikilla saa tehtyä työnsä.
Toiset vaan ovat lyhyitä, toiset painaa ja toiset äänekkäitä.
Itse pidän Flex PE 14-2 150:sta, koska pitkä ja kevyt, alhainen minimi RPM ja on hiljainen.
PS. miten sä Urran työstät ovien alaosaa jos pitkä on kömpelö
PSS. Ei oo koneen fyysinen pituus vielä kertaakaan ollut ongelma myllyttäessä, jokunen auto kuitenkin tullut väännettyä.
Mutta, kaikkiin tottuu 100% varmasti ja kaikilla saa tehtyä työnsä.
Toiset vaan ovat lyhyitä, toiset painaa ja toiset äänekkäitä.
Itse pidän Flex PE 14-2 150:sta, koska pitkä ja kevyt, alhainen minimi RPM ja on hiljainen.
PS. miten sä Urran työstät ovien alaosaa jos pitkä on kömpelö
PSS. Ei oo koneen fyysinen pituus vielä kertaakaan ollut ongelma myllyttäessä, jokunen auto kuitenkin tullut väännettyä.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
- Posambique
Jos tässä mulle vinoiltiin niin olen sitä mieltä, että hankala se johto suoraan on koneeseen saada.Hynde kirjoitti: - nappaa johdon herkemmin laikan ja akselin mukaan lyhyydestä johtuen. Huhu kertoo vieneen melkein hengen mieheltä...
Johtohan oli niskan yli ja jostain sieltä selän takaa löysi tiensä koneeseen, joten en ymmärrä miten koneen pituus vaikuttaisi tuohon.
Muuten Hyndellä hyviä pointteja, mutta myös Urranilla.
Erityisesti tuosta valtavan karvan (kuten Avenger) käyttämisestä oli hyvä pointti. Sellaista en Metabolla uskaltaisi käyttää.
Pysyn itse edelleenkin kannassani, eli ei siitä enempää.
"Urku auki, pelti kii"
RE: Kiillotuskone (Rotary) alle 300€?
Semi-OT: Dani istualteen kohtisuoraan pintaa kohden kone pystyssä. Ns. Takakahvallisilla ei yleensä kone mahu pystyyn vaan joutuu pitää silleen linkussa/vaakasuuntasesti.
Itse kun on tottunut lyhyeen koneeseen niin tulee tosi ns. tukala olo tässä tilanteessa takakahvallisella (mullahan on siis myös toi Makita, millä ajelen joskus isoa karvaa )
Mut siis noi värkithän (mitä nyt vertailtiin) tais kuitenkin painaa +-200g saman verran? Ja mitä ite kokeillut niin nää kalliimmat (mitä tää topicci ei sinällään edusta, mut Metabo edustaa) pitää 'bout samaa meteliä. Tosin oma Metabo pitää vähän kovempaa, mut Posan ei (mun Metaboa on raiskattu kuitenkin jo reilusti yli puol viisikymmentä )
Sent from my RM-825_eu_finland_290 using Board Express
Itse kun on tottunut lyhyeen koneeseen niin tulee tosi ns. tukala olo tässä tilanteessa takakahvallisella (mullahan on siis myös toi Makita, millä ajelen joskus isoa karvaa )
Mut siis noi värkithän (mitä nyt vertailtiin) tais kuitenkin painaa +-200g saman verran? Ja mitä ite kokeillut niin nää kalliimmat (mitä tää topicci ei sinällään edusta, mut Metabo edustaa) pitää 'bout samaa meteliä. Tosin oma Metabo pitää vähän kovempaa, mut Posan ei (mun Metaboa on raiskattu kuitenkin jo reilusti yli puol viisikymmentä )
Vain YKSI LSP!
Semi-OT: Urran, käännät kato sen koneen niin että kahva osoittaa kohti kattoa, helpottaa hommia kummasti
Tiedän yhen möhköFlexin joka ei ehkä mahdu tohon +-200g. toleranssiin, ikävä kyllä
..sit on näitä muita koneita jotka pitää vähän enemmänkin ääntä tarkoitin lähinnä Liguid Shine, AEG, pikkuFlexi ja on niitä muitakin. Korva kyllä erottaa kun semmonen kone sattuu käteen ja siitä lähtee tietty taajuus (ei se dB niin häiritse) joka porautuu pitkässä juoksussa pääkoppaan.
Mutta kuten jo sanoin, niin kaikkeen tottuu
Tiedän yhen möhköFlexin joka ei ehkä mahdu tohon +-200g. toleranssiin, ikävä kyllä
..sit on näitä muita koneita jotka pitää vähän enemmänkin ääntä tarkoitin lähinnä Liguid Shine, AEG, pikkuFlexi ja on niitä muitakin. Korva kyllä erottaa kun semmonen kone sattuu käteen ja siitä lähtee tietty taajuus (ei se dB niin häiritse) joka porautuu pitkässä juoksussa pääkoppaan.
Mutta kuten jo sanoin, niin kaikkeen tottuu
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
RE: Kiillotuskone (Rotary) alle 300€?
Kuulostaa kyllä aivan kaikkea muuta kuin helpottamiselta
Mä viittasin näihin nykyaikasiin. Samanlainen möhkö se on toi mun Makita on. Mut sillä on Avengerin ajo kyllä helppoa.
Ja noi muut mainitut taas ei kuulu "niihin laadukkaampiin" kuten toi Metabo (ja Flexin Pe14-2, Makita ja mahd Festool). Anyway, tuossa on hinta vähintään kohdallaan AEG ja Liquid Shine pitää kyllä selkeesti kovempaa ääntä.
Mä viittasin näihin nykyaikasiin. Samanlainen möhkö se on toi mun Makita on. Mut sillä on Avengerin ajo kyllä helppoa.
Ja noi muut mainitut taas ei kuulu "niihin laadukkaampiin" kuten toi Metabo (ja Flexin Pe14-2, Makita ja mahd Festool). Anyway, tuossa on hinta vähintään kohdallaan AEG ja Liquid Shine pitää kyllä selkeesti kovempaa ääntä.
Vain YKSI LSP!
No eiks se kone voi olla vaakasuorassa siinä ainakin kädet on paremmassa asennossa mielestäni.
Muiden koneiden ominnaisuuksista ja äänistä ei ole kokemuksia mutta ulkona ajaessa Flexin ääni ei ainakaan itseäni häiritse.
Pari viikkoa sitten tuolla päivän huruttelin ja yhtään ei käynyt ääni häiritsemään. Ajelin ilman suojaimia, kun radiopeltorit unohtui työmaalle. Tämäkin offia.
Muiden koneiden ominnaisuuksista ja äänistä ei ole kokemuksia mutta ulkona ajaessa Flexin ääni ei ainakaan itseäni häiritse.
Pari viikkoa sitten tuolla päivän huruttelin ja yhtään ei käynyt ääni häiritsemään. Ajelin ilman suojaimia, kun radiopeltorit unohtui työmaalle. Tämäkin offia.
Törmäsin eilen Halpa-Hallissa Skil-merkkiseen kiillotuskoneeseen. Oli oikein nätin ja siron näköinen, kevyen oloinen, vakkarillinen, tehoa 1200w. Hintaa oli 69€. Malli oli ilmeisesti 1144, mutta mistään ei löydy infoa koneesta. Lähes saman näköistä, mutta kalliimpaa ja raskaampaa 1300w mallia löytyy kyllä monesta paikkaa. Ainoastaan yhdeltä saksalaiselta sivulta löysin myynnistä noita: KLIKS! (Minusta kyllä kahva ja lukitus erosi hieman tuosta)
En vaan löytänyt paketista kierroslukualuetta, tuo sivusto sanoo sen olevan 1000-3000r/min... Pitää käydä joku päivä kurkkimassa uudestaan ja kysyä, josko sitä sais käyttää pistorasiassa kiinni, sais vähän hajua, saako kierrokset riittävän alas.
Tuossa vois olla mulle seuraava kone, jos vaan kierrokset saa riittävän alas ja vakkari tuntuu pelaavan paremmin kuin AlphaToolsissa. Niin, ja kun omasta makita-kopiosta aika jättää
Tuo kalliimpi malli näyttää kyllä videolla pelaavan ongelmitta, ei humppaa kierrokset niinkuin AlphaToolsin vakkarillisessa...Kliks!
En vaan löytänyt paketista kierroslukualuetta, tuo sivusto sanoo sen olevan 1000-3000r/min... Pitää käydä joku päivä kurkkimassa uudestaan ja kysyä, josko sitä sais käyttää pistorasiassa kiinni, sais vähän hajua, saako kierrokset riittävän alas.
Tuossa vois olla mulle seuraava kone, jos vaan kierrokset saa riittävän alas ja vakkari tuntuu pelaavan paremmin kuin AlphaToolsissa. Niin, ja kun omasta makita-kopiosta aika jättää
Tuo kalliimpi malli näyttää kyllä videolla pelaavan ongelmitta, ei humppaa kierrokset niinkuin AlphaToolsin vakkarillisessa...Kliks!
No jos sun mielestä ShineMate oli nautinto ajaa niin käy nyt koeajaa joku paremman luokan kone ennenkun lyöt mitään tulevaisuuden suunnitelmia lukkoon
Vain YKSI LSP!
Emmää. Jos mää kuitenkin pääasiassa vaan noita omia rakkineita kiillottelen, ja niitäkin olemattoman ajan puitteissa vain vähän, niin ei kiinnosta laittaa mitään Flexiä, Shine Matekin tuntuu turhan kalliilta, ei se nyt kuitenkaan 8x parempi ole kuin tuo oma vaikka hintaa onkin 8x enemmän. Itse asiassa ajelen mielummin tuolla omalla koneella kuin Alpha Toolsilla, ihmeen voimaton humppaaja se .
Tietysti jos satun olemaan taas töissä, kun tuo nykyinen laukeaa, niin sitten pistän kyllä Sine Maten tilaukseen
Tietysti jos satun olemaan taas töissä, kun tuo nykyinen laukeaa, niin sitten pistän kyllä Sine Maten tilaukseen
Samaa miltä Urranin kanssa, älä tyydy huonompaa. Ei se shine mate oo enää juurikaa kalliimpi, ku ruvetaa laskee hintaa sille, et miten paljon parempi/mukavampi se olis ollu.
Mulla on sim-180 itellä, ja ku pääsin flexin sarvii, ni ei tarvi kovin pitkää miettiä, mikä tulee kun simistä aika jättää.
edit. varsinki ku sulla yks halpiskone on, ni en nää mitää järkeä siirtyä toisee halpaa..
Mulla on sim-180 itellä, ja ku pääsin flexin sarvii, ni ei tarvi kovin pitkää miettiä, mikä tulee kun simistä aika jättää.
edit. varsinki ku sulla yks halpiskone on, ni en nää mitää järkeä siirtyä toisee halpaa..