Sivu 4/8

Re: BMW 330i Touring M-Sport II '02

Lähetetty: Pe Kesä 03, 2011 8:16 pm
Kirjoittaja Dani
Noita saa ebaystä tosi halvalla, aluksi ajattelin aitoa hiilikuitumerkkiä mutta taakse ei tunnu mistään löytyvän (Touring) niin laiton uuden orkkiksen tilalle.
BTCF -foorumilta ostin pois.

Re: BMW 330i Touring M-Sport II '02

Lähetetty: To Kesä 23, 2011 3:42 pm
Kirjoittaja floG
Dani kirjoitti:Noita saa ebaystä tosi halvalla, aluksi ajattelin aitoa hiilikuitumerkkiä mutta taakse ei tunnu mistään löytyvän (Touring) niin laiton uuden orkkiksen tilalle.
BTCF -foorumilta ostin pois.
Itse kans koitin löytää sopivia e91:seen, mutta ebaystä ei löytynyt 78mm hiilikuituista takaluukkuun. BTCF:n puolella oli linkki tuonne http://www.cargym.com/bmw-black-silver- ... -1509.html ja sieltä pistin tilaukseen oikeen kokoiset. 27€ tuli maksamaan, toimituksessa kesti se 3 viikkoa ja laadullisesti ihan hyvältä tuntuvat.

Tuossa kuva vielä hiukan lähempää, klikkaamalla suuremmaksi.
Kuva

Edit. Niin ja ainakin tarkasti kun katsoo niin aitoa hiilikuitua on nuokin, pienemmässä sen verran luhyt sidonta ja suorassa että näyttää hiukan feikiltä kuvassa.

Re: BMW 330i Touring M-Sport II '02

Lähetetty: To Kesä 23, 2011 3:59 pm
Kirjoittaja K70
Mä tilasin omaani (E61) iipeistä hiilarimerkit.
Eka satsi vituralleen, kun toinen merkki oli pienempi ja en tarkistanut etukäteen, ettäpiti olla saman kokoiset :oops:
Piti tilata sitten isompaa merkkiä toinen kipale erikseen ja sen vaihdoin just eilen paikalleen.
Rattiin vaihdoin myös hiilarimerkin.

Re: BMW 330i Touring M-Sport II '02

Lähetetty: To Kesä 23, 2011 6:24 pm
Kirjoittaja Dani
Made in Ping Pong kesti tasan yhden painepesuripesun, saako halvalla hyvää :lol:
Kuva

Re: BMW 330i Touring M-Sport II '02

Lähetetty: To Kesä 23, 2011 6:30 pm
Kirjoittaja Dani
floG kirjoitti: Itse kans koitin löytää sopivia e91:seen, mutta ebaystä ei löytynyt 78mm hiilikuituista takaluukkuun. BTCF:n puolella oli linkki tuonne http://www.cargym.com/bmw-black-silver- ... -1509.html ja sieltä pistin tilaukseen oikeen kokoiset. 27€ tuli maksamaan, toimituksessa kesti se 3 viikkoa ja laadullisesti ihan hyvältä tuntuvat.

Tuossa kuva vielä hiukan lähempää, klikkaamalla suuremmaksi.
Kuva

Edit. Niin ja ainakin tarkasti kun katsoo niin aitoa hiilikuitua on nuokin, pienemmässä sen verran luhyt sidonta ja suorassa että näyttää hiukan feikiltä kuvassa.
Mä en muista että minkälainen E91 kontin merkki on, mutta E46:ssa se on semmosessa korokkeessa kiinni **CLICK** (joo pakoputki on korjattu ajat sitten).

Enivei, nyt ajattelin sitten ostaa ihan marmoritiskiltä uuden merkin eteen.

Re: BMW 330i Touring M-Sport II '02

Lähetetty: To Kesä 23, 2011 6:41 pm
Kirjoittaja floG
Dani kirjoitti: Mä en muista että minkälainen E91 kontin merkki on, mutta E46:ssa se on semmosessa korokkeessa kiinni **CLICK** (joo pakoputki on korjattu ajat sitten).

Enivei, nyt ajattelin sitten ostaa ihan marmoritiskiltä uuden merkin eteen.
Juu no tuossa e91:ssä on samanlainen merkki takana kuin edessäkin, edessä se vakio 82mm ja takana 78mm.

Re: BMW 330i Touring M-Sport II '02

Lähetetty: To Kesä 23, 2011 6:49 pm
Kirjoittaja Dani
Joo, siihen on sitten helppo löytää sopivat merkit, mutta tähän taas ei löydy sitten millään :cry:
Pelkästään eteen en viitsi laittaa hiilarimerkkiä, pakko olla molemmissa päissä samanlaiset merkit..

Re: BMW 330i Touring M-Sport II '02

Lähetetty: To Kesä 23, 2011 6:51 pm
Kirjoittaja floG
Dani kirjoitti:Joo, siihen on sitten helppo löytää sopivat merkit, mutta tähän taas ei löydy sitten millään :cry:
Pelkästään eteen en viitsi laittaa hiilarimerkkiä, pakko olla molemmissa päissä samanlaiset merkit..
Onkos siinä korokkeessa samanlainen merkki kiinni kuin edessä vai onko se koroke ihan yhtenäinen ja niin että siinä on vaan tarramerkki kiinni?

Re: BMW 330i Touring M-Sport II '02

Lähetetty: To Kesä 23, 2011 6:51 pm
Kirjoittaja Dani
K70 kirjoitti: Rattiin vaihdoin myös hiilarimerkin.
Miten sopi?
Onko uusi merkki 1mm liian pieni?
Näin edellisessä E46:ssa, uus merkki snadisti liian pieni, mutta siihen kun laittaa sopivan O-renkaan niin näyttää istuvan täydellisesti eikä kukaan huomaa mitään.

..aika usein saa lukea ja nähdä että jälkiasennettu ratin merkki on liian pieni.

Re: BMW 330i Touring M-Sport II '02

Lähetetty: To Kesä 23, 2011 6:52 pm
Kirjoittaja Dani
floG kirjoitti:
Dani kirjoitti:Joo, siihen on sitten helppo löytää sopivat merkit, mutta tähän taas ei löydy sitten millään :cry:
Pelkästään eteen en viitsi laittaa hiilarimerkkiä, pakko olla molemmissa päissä samanlaiset merkit..
Onkos siinä korokkeessa samanlainen merkki kiinni kuin edessä vai onko se koroke ihan yhtenäinen ja niin että siinä on vaan tarramerkki kiinni?
Käyn kohta ulkona niin nappaan kuvan!

Re: BMW 330i Touring M-Sport II '02

Lähetetty: To Kesä 23, 2011 8:19 pm
Kirjoittaja K70
Dani kirjoitti:
K70 kirjoitti: Rattiin vaihdoin myös hiilarimerkin.
Miten sopi?
Onko uusi merkki 1mm liian pieni?
Juuri näin. Ajatusten lukua...hetki sitten pläräsin tallissa Clas Ohlsonin ja Bilteman luetteloita ja katselin löytyisikö sopivaa o-rengasta.

Re: BMW 330i Touring M-Sport II '02

Lähetetty: To Kesä 23, 2011 8:50 pm
Kirjoittaja Dani
floG kirjoitti: Onkos siinä korokkeessa samanlainen merkki kiinni kuin edessä vai onko se koroke ihan yhtenäinen ja niin että siinä on vaan tarramerkki kiinni?
Mun mielestä tohon vois tempasta tarran kiinni, mutta sitten en tiedä miten se siinä pysyy kun käyttää liuottimia (Surfex-HD)? Tai miten tarra pysyy kiinni kun pesee painepesurilla?
Pieni upotus tossa on, eli merkki aavistuksen verran alempana kun reunat.
Kuva
Resoluutio: 1600 x 1129

Re: BMW 330i Touring M-Sport II '02

Lähetetty: To Kesä 23, 2011 9:05 pm
Kirjoittaja floG
Dani kirjoitti:
floG kirjoitti: Onkos siinä korokkeessa samanlainen merkki kiinni kuin edessä vai onko se koroke ihan yhtenäinen ja niin että siinä on vaan tarramerkki kiinni?
Mun mielestä tohon vois tempasta tarran kiinni, mutta sitten en tiedä miten se siinä pysyy kun käyttää liuottimia (Surfex-HD)? Tai miten tarra pysyy kiinni kun pesee painepesurilla?
Pieni upotus tossa on, eli merkki aavistuksen verran alempana kun reunat.
http://dani.1g.fi/kuvat/autot/BMW+E46+3 ... _small.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Resoluutio: 1600 x 1129
Mun silmään näyttäis että tuossa menee sauma niin että olis samanlainen merkki kuin edessäkin, halkaisija voi tietenkin olla eri.

Tai sit jos laittaa tarran niin laittaa jotain liimaa hiukan sen tarran reunalle niin pysyy varmasti.

Re: BMW 330i Touring M-Sport II '02

Lähetetty: Pe Kesä 24, 2011 12:39 am
Kirjoittaja Dani
Voi joo olla että tuo merkki on tapeilla kiinni tossa kehikossa, en viitti kokeilla kun en tiedä.
Jos merkki on tapitettu, kuten edessä, niin hommahan on helppo.
Toki täytyy ensin mitata tuon halkaisija jne.

Re: BMW 330i Touring M-Sport II '02

Lähetetty: To Touko 24, 2012 11:30 pm
Kirjoittaja Dani
Vihdoinkin sain vaihdettua keulamerkin mallia OEMiin, merkin päällä tietysti kaksi kerrosta Opti-Coat 2.0.

Ylinaarmuiset etulokarit ja konepelti myllytetty näin ensihätään M#105 + vihreä 5.5" Hex.
Viimeistely M#205 + musta 5.5" Hex.
BH Cleanser Fluid pyyhityt pinnat.
Waxmate + Auto Finesse Spirit Wax myllytetyille pinnoille ja etuoville.
Listoille ja takadiffulle Ultima Tire & Trim Guard Plus.

..ei kyllä ollut maailman helpoin vaha, mutta lopputulos olikin aika muikea :thumb:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Re: BMW 330i Touring M-Sport II '02

Lähetetty: To Touko 24, 2012 11:37 pm
Kirjoittaja Juha U
Hienosti kiiltää. :thumb:

Re: BMW 330i Touring M-Sport II '02

Lähetetty: Pe Touko 25, 2012 12:20 am
Kirjoittaja Hynde
Ne on ne pohjat, vaha on vain suojana tuossa... :lol:

Tulepas käymään joku viikonloppu täällä, niin palataan kesken jääneiden asioiden kimppuun... ;) Pannaan sauna lämpiämään ja tarjoan viskit illan pintaan... :mrgreen:

Re: BMW 330i Touring M-Sport II '02

Lähetetty: Pe Touko 25, 2012 1:38 am
Kirjoittaja Posambique
Ei saatana!
Nyt valahti kuolat pöydälle.
SPOILERSPOILER_SHOW
Mäkin haluan Hyndelle tuohon tapaamiseen

Re: BMW 330i Touring M-Sport II '02

Lähetetty: Pe Touko 25, 2012 11:02 am
Kirjoittaja Kime
Kansa vaatii enemmän kuvia eikä tuollaisia pieniä räpsyjä. ;)

Re: BMW 330i Touring M-Sport II '02

Lähetetty: Pe Touko 25, 2012 12:02 pm
Kirjoittaja Urran
Maukas. Onks Danin mielipide muuttunut minkään vahojen/glaze vaha kombojen myötä siitä että ne tekisivät vain 1% pinnasta? Tai että jotain öljyistä glazea + luonnonvahaa ei erottaisi sealantista.

Re: BMW 330i Touring M-Sport II '02

Lähetetty: Pe Touko 25, 2012 1:01 pm
Kirjoittaja Posambique
Urran kirjoitti:Onks Danin mielipide muuttunut minkään vahojen/glaze vaha kombojen myötä siitä että ne tekisivät vain 1% pinnasta?
Mun mielestä Danin mielipide oli, että ne tekee 0% pinnasta. Kysytään, että onko se muuttunut?

Re: BMW 330i Touring M-Sport II '02

Lähetetty: Pe Touko 25, 2012 5:50 pm
Kirjoittaja Dani
Siis hommahan on näin, että kiiltoa ruvetaan tuomaan esille karkeilla aineilla (step-1), siitä siirrytään välivaiheeseen jolla saadaan karkeat ajojäljet pois (step-2), tämä semivalmis pinta viimeistellään holovapaaksi jolloin saadaan sitä toivottua kiiltoa esille(step-3). Eli summa summarum; pohjista se lähtee, periaatteessa eka tahna määrittelee lopputuloksen, lopputahnoilla viimeistellään vaan ekan karkean tahnan/laikan ajojäljet ja kolmannella tahnalla otetaan holot pois.

Tohon päälle jos olisin lätkässy WG 2.0, Jetseal109 tai £10.000 vahan niin sama lopputulos, kestossa voi olla eroja ja onkin.
Oli ensimmäinen ja viimeinen kerta kun jotain kallista vahaa ostan, nyt se tuli koettu, mutta tämä piti saada koska olen tätä jo "kittiä" jo pitkään kuolaillut.

FK1000p on huomattavasti helpompi ja kestoakin löytyy, niin myös Collinite 476S/915.

Miten vahat voi muuttaa värin syvyyttä kun pohjat ovat kunnossa, ei mene mun kaaliin, vahan paksuus oli kait jotain 0,02um? ja se hitusen hieno kerros sitten muuttaa virheettömän pinnan syvyyttä suuntaan ja toiseen?
Mutta miten?

Onko joku erimieltä?

Re: BMW 330i Touring M-Sport II '02

Lähetetty: Pe Touko 25, 2012 6:03 pm
Kirjoittaja maaco
Dani kirjoitti: Onko joku erimieltä?
En minä ainakaan, työkseni kun teen niin kokemusta on paljon erilaisten viimestelyasteiden jälkeisestä vahauksesta.

JOS pinnan hinkkaa virheettömäksi, ei satavarmaan saada eroa kuin pigmentoivilla vahoilla (dodon "värikohtaiset" esim.).
Mä oon enemmänkin sen kannalla, että väärällä vahalla/sealantilla voi saada kiiltoa/syvyyttä tiputettua. (olen testannut :lol: )

Re: BMW 330i Touring M-Sport II '02

Lähetetty: Pe Touko 25, 2012 8:55 pm
Kirjoittaja Dani
Kime kirjoitti:Kansa vaatii enemmän kuvia eikä tuollaisia pieniä räpsyjä. ;)
Noh kunhan saan auton tehtyä valmiiksi, tää oli ns. pakollinen koska etulokareitten kunto oli karsea. Konepelti nyt meni siinä samalla.
Eturenkaat menee nyt tilaukseen, Potenza RE040 ovat paistettu 3102 (eli orkkikset) ja mallia sliksit, renkaan olka mallia tiiliskivi :shock:
No Hankook S1 Evo K107:t menee ihan just tilaukseen.

Sit takalokari pitäis maalata uusiks jonka jälkeen koko autolle:
The Avenger + M#105
Vihreä 5.5" Hex + M#105
Musta 5.5" Hex + M#205
Bilt Hamber Cleanser Fluid
Musta 5.5" Hex + Auto Finesse Rejuvinate
Auto Finesse Spirit Wax
Auto Finesse Glisten Detailing Spray
Renkaille ja listoille vähän kiiltoa.
Uusia räpsyjä ja leuka kohti rintaa :lol:

Re: BMW 330i Touring M-Sport II '02

Lähetetty: Pe Touko 25, 2012 8:59 pm
Kirjoittaja sonikk
Meinaat että vaatii kostajaa, harjapesussako oot tätä käyttänyt? ;)