Sivu 4/4

Re: Myllyttääkö itse vai viedäkkö liikkeeseen?

Lähetetty: Ma Huhti 04, 2011 12:04 pm
Kirjoittaja Janichka
Kertokaapas vielä mitkä laikat kannattas hommata? Konetta vielä pallottelen minkä ottas.....

Re: Myllyttääkö itse vai viedäkkö liikkeeseen?

Lähetetty: Ma Huhti 04, 2011 12:58 pm
Kirjoittaja sonikk
Pitäis tietää mikä kone ennen kun ostaa laikat ;)

Re: Myllyttääkö itse vai viedäkkö liikkeeseen?

Lähetetty: Ma Huhti 04, 2011 1:41 pm
Kirjoittaja Janichka
sonikk kirjoitti:Pitäis tietää mikä kone ennen kun ostaa laikat ;)
cycklokopion ja Das-6 Pron kanssa pallottelen, todennäköisesti hommaan tuo Proon. Ei taida muutakaan tuon hintaluokan vaihtoehtoja olla.....

Re: Myllyttääkö itse vai viedäkkö liikkeeseen?

Lähetetty: Ma Huhti 04, 2011 3:26 pm
Kirjoittaja janne320d
Janichka kirjoitti:
sonikk kirjoitti:Pitäis tietää mikä kone ennen kun ostaa laikat ;)
cycklokopion ja Das-6 Pron kanssa pallottelen, todennäköisesti hommaan tuo Proon. Ei taida muutakaan tuon hintaluokan vaihtoehtoja olla.....
samat vaihtoehdot oli itellä jos lisätään vielä perus das-6 ja megun kone,päädyin sitten ottamaan das-6 pron hexlogikin laikoilla.onhan tuo varmasti astetta parempi peli kuin tuo cyclo ja moottorissakin on noista eniten tehoa.

Re: Myllyttääkö itse vai viedäkkö liikkeeseen?

Lähetetty: Ma Huhti 04, 2011 8:44 pm
Kirjoittaja -JP-
Janichka kirjoitti:Kertokaapas vielä mitkä laikat kannattas hommata? Konetta vielä pallottelen minkä ottas.....
DAS-6 Pron kanssa mun valinta olisi CG Hexologic -laikat. Ne on epäkeskolle just sopivan kokoisia, ei kone puudu niin helposti kuin isompien laikkojen kanssa.

Re: Myllyttääkö itse vai viedäkkö liikkeeseen?

Lähetetty: Ti Huhti 05, 2011 10:33 pm
Kirjoittaja Janichka
-JP- kirjoitti:
Janichka kirjoitti:Kertokaapas vielä mitkä laikat kannattas hommata? Konetta vielä pallottelen minkä ottas.....
DAS-6 Pron kanssa mun valinta olisi CG Hexologic -laikat. Ne on epäkeskolle just sopivan kokoisia, ei kone puudu niin helposti kuin isompien laikkojen kanssa.
Riittääkö yks laikka laatuaan, onko laikat yleensä kuinka kestäviä?

Re: Myllyttääkö itse vai viedäkkö liikkeeseen?

Lähetetty: Ti Huhti 05, 2011 11:30 pm
Kirjoittaja sonikk
Ainakin Lake Country CCS:t ja varmaan Hex-Logicit on kestäviä mutta Menzernan oranssi oli kerrasta entinen. Eli jos budjetti antaa myöten ja tiedät myllyttäväs useamman kun yhden auton niin kannattaa saman tien ottaa 2kpl jokaista.

Re: Myllyttääkö itse vai viedäkkö liikkeeseen?

Lähetetty: Ti Huhti 12, 2011 11:22 am
Kirjoittaja Janichka
Onko Meguiar's Ultimate Compound:lle mitään vastaavaa vaihtoehtoa?

Re: Myllyttääkö itse vai viedäkkö liikkeeseen?

Lähetetty: Ti Huhti 12, 2011 12:10 pm
Kirjoittaja Urran
Janichka kirjoitti:Onko Meguiar's Ultimate Compound:lle mitään vastaavaa vaihtoehtoa?
Jos tarkoitat että voi tehdä yhdellä aineella koko auton niin on. Esim. GTechniq P1.

Re: Myllyttääkö itse vai viedäkkö liikkeeseen?

Lähetetty: Ti Huhti 12, 2011 12:27 pm
Kirjoittaja Janichka
Urran kirjoitti:
Janichka kirjoitti:Onko Meguiar's Ultimate Compound:lle mitään vastaavaa vaihtoehtoa?
Jos tarkoitat että voi tehdä yhdellä aineella koko auton niin on. Esim. GTechniq P1.
just tätä tarkoitin

Re: Myllyttääkö itse vai viedäkkö liikkeeseen?

Lähetetty: La Touko 07, 2011 8:40 pm
Kirjoittaja Janichka
Koneeksi tuli tilattua Das-6 Pro-malli ja laikkoina saa toimia Sonuksen SFX 2-4. Vielä kun kerkiäisi myllyttämään.....

Re: Myllyttääkö itse vai viedäkkö liikkeeseen?

Lähetetty: Su Touko 08, 2011 11:24 am
Kirjoittaja Kime
Urran kirjoitti:
Janichka kirjoitti:Onko Meguiar's Ultimate Compound:lle mitään vastaavaa vaihtoehtoa?
Jos tarkoitat että voi tehdä yhdellä aineella koko auton niin on. Esim. GTechniq P1.
Itselle tulossa P1 niin saa nähdä miten toimii.

Re: Myllyttääkö itse vai viedäkkö liikkeeseen?

Lähetetty: Pe Touko 13, 2011 7:36 pm
Kirjoittaja pastori
Moro.

Tässä tullut aika paljon lueskeltua juttua oikeaoppisesta auton pesemisestä. Päätin sitten rekisteröityä foorumille ja tänään tuli tilattua ekan kerran CYC:sta tavaraa, joten pesuun ja vahaukseen on tarvikkeet tulossa. Auto kuitenkin kaipaisi kevyen myllytyksen, jotta sitä olisi ilo alkaa pesemään naarmuttamatta. Löytyykö pk-seudulta ketään foorumilaista, joka voisi tuon myllytyksen tehdä? Täälläkin on ollut juttua liikkeiden aikaansaannoksista, joten ennemmin antaisin auton jonkun harrastelijan käsiteltäväksi. Menetetystä vaapa-ajasta tietenkin maksetaan sopiva korvaus :)

Autona on tummanharmaa vm.09 Yaris ja se asustaa Keravalla. Jos kiinnostuit asiasta, niin laita viestiä YV:nä tai postia osoitteeseen mika_anttila@hotmail.com. Sovitaan sitten tarkemmin asiasta ;)

Re: Myllyttääkö itse vai viedäkkö liikkeeseen?

Lähetetty: Ke Touko 18, 2011 10:40 am
Kirjoittaja joens
hörnä kirjoitti::o Jos haluat halvalla hyvän turvaudut meihin ns.aktiiviharrastajiin kas kun meillä on aikaa tehdä hyvä työ. ;)
Pääsääntöisesti ammattilainen vetäsee isolla karvalaikalla reilusti lakkapintaa pois välittämättä siittä paljonko lakkaa jää jäljelle sitten vedetään jotain holoja ja laikan jälkiä peittävää esim.punaista glymiä päälle ja parin pesukerran jälkeen karmee totuus paljastuu.
jos haluat ammattilaisen tekevän hyvän työn saat maksaa kohteesta riippuen 300-500 eeroo helposti. :o
Minä olen tehnyt hieman autosta riippuen kunnon myllytyksen huippu aineilla ja välineillä 100-200 eurolla. Kunnon työ on vaatinut n.20-40h.Lakkapintaa poistettu n.10-20%
Korostan vielä: lähes kaikki alan aktiiviharrastajat pystyvät tekemään hyvän jäljen halvalla kun ei tarvitse hosua koska kyse ei ole elannon hankkimisesta. ;)
Kukakohan aktiiviharrastaja olisi kiinnostunut myllyttämään 07 vm keltaisen ibizan? Auton epäonneksi on dw ja pesukinnas löytynyt hieman liian myöhään :P Pk-seudulla siis..

Re: Myllyttääkö itse vai viedäkkö liikkeeseen?

Lähetetty: Pe Kesä 10, 2011 12:44 pm
Kirjoittaja Tomson
Kesä tuli ja auto paljasti karun ulkomuotonsa taas kerran :cry: Auton ostaessa
viime vuoden keväällä oli jo tarkoitus viedä myllytettäväksi, mutta se sitten jäi..
Nyt ei asia kyllä enään unohdu toistamiseen, on se sen verran ihmeelliseen kuntoon saatu.. tiedä
mitä naapurinkissoja vanhat omistajat ovat pelleillä pitäneet.

Homma alkoi kiinnostamaan todenteolla ja aikeissa olikin jo itse lähteä harjoittelemaan, mutta eih.. ensimmäinen myllytys ihan "ammattilaisen" toimesta olisi tähän kiesiin tarkoitus tehdä. Niinpä selailin foorumeita ympäri ämpäri ja kaikki päätyivät samaan tulokseen.. pesukintaasta kyselemään! :roll:

Mitä nyt on laittanut merkille, niin itse liikkeetkään eivät välttämättä saa sellaista tulosta aikaan kun voisi kuvitella.. Eli löytyykö täältä henkilöä/harrastajaa, joka voisi vilkaista omaa kulkuvälinettäni? Skoda octavia -98 ja värinä toimii tummansininen.. kuvia voin antaa kiinnostuneille. Mäntsälän seudulla asustelen.

Re: Myllyttääkö itse vai viedäkkö liikkeeseen?

Lähetetty: La Kesä 11, 2011 4:36 pm
Kirjoittaja Jonas_
Onkohan Turussa tai lähiseuduilla joku foorumilainen joka tietäisi näistä myllytyshommista jotakin ? Jos joku viitseisi vähän katsoa, että saako tuosta mun kirnusta enää mylläämällä hyvää vai meneekö jo maalauksen puolelle ? Mahdollisimman priima pinta hakusessa :D

Re: Myllyttääkö itse vai viedäkkö liikkeeseen?

Lähetetty: La Kesä 11, 2011 10:51 pm
Kirjoittaja Capri89
Tomson kirjoitti:Kesä tuli ja auto paljasti karun ulkomuotonsa taas kerran :cry: Auton ostaessa
viime vuoden keväällä oli jo tarkoitus viedä myllytettäväksi, mutta se sitten jäi..
Nyt ei asia kyllä enään unohdu toistamiseen, on se sen verran ihmeelliseen kuntoon saatu.. tiedä
mitä naapurinkissoja vanhat omistajat ovat pelleillä pitäneet.

Homma alkoi kiinnostamaan todenteolla ja aikeissa olikin jo itse lähteä harjoittelemaan, mutta eih.. ensimmäinen myllytys ihan "ammattilaisen" toimesta olisi tähän kiesiin tarkoitus tehdä. Niinpä selailin foorumeita ympäri ämpäri ja kaikki päätyivät samaan tulokseen.. pesukintaasta kyselemään! :roll:

Mitä nyt on laittanut merkille, niin itse liikkeetkään eivät välttämättä saa sellaista tulosta aikaan kun voisi kuvitella.. Eli löytyykö täältä henkilöä/harrastajaa, joka voisi vilkaista omaa kulkuvälinettäni? Skoda octavia -98 ja värinä toimii tummansininen.. kuvia voin antaa kiinnostuneille. Mäntsälän seudulla asustelen.
Laitettu YV:tä

Re: Myllyttääkö itse vai viedäkkö liikkeeseen?

Lähetetty: Su Kesä 12, 2011 10:40 am
Kirjoittaja crabtastic
Mielestäni erillinen topic jossa ihmiset voivat kysellä autoilleen hoitoa olisi paikallaan, nämä kun tuppaavat joskus hukkumaan aina tänne viestien sekaan. En siis sano ettei saisi kirjoittaa tänne mutta ainakin saisi paremmin vastauksia ;)

Re: Myllyttääkö itse vai viedäkkö liikkeeseen?

Lähetetty: Su Kesä 12, 2011 11:36 am
Kirjoittaja Demon
Tuonne kannattaa laittaa viestiä ostoilmoitus osioon. Siellä on jo muutkin kyselleet josko olisi tietyllä suunnalla halukkaita tekeen myllytyksiä :)