Ensimmäinen myllytyskone?

Kiillotuskoneet ja välineet
Juha U

Re: Ensimmäinen myllytyskone?

Viesti Kirjoittaja Juha U » Ma Touko 27, 2013 10:16 pm

Ja sit kuumenee hiton kuumaks kun yritää naarmuja poistaa tai ajaa sellaisilla maltillisilla kierroksilla. Ei kärsi nupista pitää kiinni ilman rukkasia. :lol:

JanneJ

Viesti Kirjoittaja JanneJ » Ti Touko 28, 2013 11:32 am

samunoz kirjoitti:Kuinkas kauan nää halvemmat rotaryt yleensä kestää ennenkuin laukeaa? Esim: Shinemate EP801? Tarviiko noihin vaihtaa rasvoja rattaisiin?
SPOILERSPOILER_SHOW
Viekö paljonkin enemmän aikaa viimeistellä holotonta kuin epäkeskolla?
Tuo EP801 on kyllä hintansa väärti. Mulla on kyseinen kone ja on kestänyt hyvin, käyttö tunteja varovasti arvioituna 250.
Kertaakaan en ole konetta aukaissut.
SPOILERSPOILER_SHOW
eihän se kone sitä holotonta tee vaan se joka liikuttaa sitä konetta ;)

Viltsu

Re: Toyota Corolla 2003

Viesti Kirjoittaja Viltsu » Ti Touko 28, 2013 3:06 pm

JanneJ kirjoitti:
hanta kirjoitti:
samunoz kirjoitti:
SPOILERSPOILER_SHOW
CYC EP801? Takuu 12kk? Taitaa olla Shinemate kone. Mites takuu sujuu tuolta tilattaessa?
SPOILERSPOILER_SHOW
Nii, esmes CYC myy samaa konetta. Eiköhän se takuu toimi samanlailla CYC:n kanssa kuin Projectechin.
SPOILERSPOILER_SHOW
Niin... Paitsi että jos takuu asioita tulee niin hienoa alkaa lähettelemään konetta edestakaisin, aikaa menee ennalta tuntematon määrä kun taas Projectechiltä tavara liikkuu Max.kahdessa päivässä mihin kolkkaan suomea tahansa. Miten takuu asiat britteihin? Veikkaan että Laitilassa homma toimii paremmin.
Näin mä itse näen asian.
SPOILERSPOILER_SHOW
niin ja mites tuon pistokkeen kanssa. Saako sieltä tilattua eu-mallin pistokkeella varustettua konetta? Kiva kikkailla adapterin kanssa tai vaihtaa itse uusi pistoke (takuu?).
P.S. Hyvin on cyclolla toitsu kirkastunut :thumb:

hanta

Re: Toyota Corolla 2003

Viesti Kirjoittaja hanta » Ti Touko 28, 2013 10:18 pm

Viltsu kirjoitti:
JanneJ kirjoitti:
hanta kirjoitti:
SPOILERSPOILER_SHOW
Nii, esmes CYC myy samaa konetta. Eiköhän se takuu toimi samanlailla CYC:n kanssa kuin Projectechin.
SPOILERSPOILER_SHOW
Niin... Paitsi että jos takuu asioita tulee niin hienoa alkaa lähettelemään konetta edestakaisin, aikaa menee ennalta tuntematon määrä kun taas Projectechiltä tavara liikkuu Max.kahdessa päivässä mihin kolkkaan suomea tahansa. Miten takuu asiat britteihin? Veikkaan että Laitilassa homma toimii paremmin.
Näin mä itse näen asian.
SPOILERSPOILER_SHOW
niin ja mites tuon pistokkeen kanssa. Saako sieltä tilattua eu-mallin pistokkeella varustettua konetta? Kiva kikkailla adapterin kanssa tai vaihtaa itse uusi pistoke (takuu?).
P.S. Hyvin on cyclolla toitsu kirkastunut :thumb:
SPOILERSPOILER_SHOW
Itellä ei siis ole kokemusta yhdenkään koneen takuu korjauksesta/vaihdosta yhtään missään putiikissa, mutta tietenkin jos tuo ulkomailta tilaaminen jännittää liikaa lienee turvallisinta kävellä lähimpään rautakauppaan ja ostaa se mylly sieltä :D

En nyt näkisi hirveästi eroa siinä meneekö se paketti suomessa johonkin vai euroopassa johonkin, päivä tai kaksi lisää matka-aikaa. Miksi olisi syytä epäillä ettei UK putiikki hoitaisi takuu asioitaan?

Ei nyt CYC:llä osunut silmään, mutta taisi noissa jossain UK putiikeissa olla koneita ihan täkäläiselläkin pistokkeella.

Sinälläänhän euroopanlaajuinen kuluttajansuoja edellyttää että jos tuotteella on maahantuoja suomessa, pitää kuluttajan voida takuukorjauttaa laite suomessa. Tästähän on tarinaa esimerkiksi tuolla pesuri keskustelussa, saksasta tilattuja koneita on korjattu suomessa.

haraa

Viesti Kirjoittaja haraa » Ke Touko 29, 2013 3:00 am

Ajattelin clas ohlsonilta ostaa tuollasen halpis koneen nimeltä cotech.
Nyt rupesin vaan miettimään, kun niitä on kolmea erimallista, niin mikä noista nyt sitten olisi paras ja helppo käyttöisin aloittelijalle?

Posambique

Viesti Kirjoittaja Posambique » Ke Touko 29, 2013 12:08 pm

Cyclo-mallista suosittelisin.
Kuva

Itse olen tuolla aikanaan aloittanut, ja olen edelleen sitä mieltä, että hyvä kone harjoitteluun.
Muista sitten vain tilata kunnon laikat jostain (esim. Projectech.fi) sillä noilla mukana tulevilla ei paljon tee.
"Urku auki, pelti kii"

Viltsu

Viesti Kirjoittaja Viltsu » Ke Touko 29, 2013 2:04 pm

Nyt siellä on cyclo-kopio myydään-osiossa alle kauppahintojen...

haraa

Viesti Kirjoittaja haraa » Ke Touko 29, 2013 2:43 pm

Viikonloppuna ajattelin käydä tuon ostamassa, mutta mistähän saisin laikat ja aineet kun ei tilata kerkee?
Ja kun aloittelija olen niin noista laikoista ja aineista en oikee mitään tiedä, että jos joku osaisi neuvoa.. Pesu aineet löytyy ja vahana toimii colliniten 467s

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ke Touko 29, 2013 2:53 pm

Jos tilaat Projectechiltä tänään niin voin melkein luvata että kerkii viikonlopuksi. Janne kumoaa välillä fysiikan lakeja noissa sen toimitusajoissa, eli problem solved. Hän osaa myös neuvoa.
Vain YKSI LSP!

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » Ke Touko 29, 2013 5:49 pm

Katsoo vaan että cyclossa on RPM säätönamiska, alkuperäisessä kun ei ole, kopioissa on.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

M-I

Viesti Kirjoittaja M-I » Su Kesä 02, 2013 7:26 am

Tuo kaksi laikkanenko näistä parempi?

http://www.clasohlson.com/fi/view/COPro ... de=30-9292" onclick="window.open(this.href);return false;

vai

http://www.clasohlson.com/fi/Kiillotusk ... ch/40-7943" onclick="window.open(this.href);return false;

Ensimmäinen kone pitäs hankkia ja alkaa harjoitelee.
Laikat ilmeisesti jostain muualta?

Tekeekö sillä motonentin n60€ vehkeellä mitää?

Tuo Yx laikkanen vaikuttas vähän jämäkämmältä ja ehkä helpompi käyttöseltä..

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » Su Kesä 02, 2013 10:48 am

Tuo rotary on ainakin kivempi käyttää, kuin tuo cyklokopio. Tosin tuon rotskun pienimmät kierrokset on melko kovat, voi olla tuolla viimeistely hankalaa. Kestäviä nuo taitaa olla, sillä Mlatvalahan on tuollaisella rotaryllä tehnyt jo vaikka miten monta autoa.
Hakee sit takuuseen uuden, jos ei kestä. Omaan cyklokopiooni ostin nuo oranssit laikat, silloin kun itse sillä touhusin 3 vuotta sitten ja ihan hyviä ne oli. Nuo alkuperäiset ei käy, kun glacen ja vahan levitykseen. Projectec Jannella on tuohon Cykloon sit laikkoja, jos tuohon päädyt

M-I

Viesti Kirjoittaja M-I » Su Kesä 02, 2013 11:24 am

Moi,

okei, mitenhän tämä kone tässä olisi kirrokset 0-3200 rpm?

http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=78-9467" onclick="window.open(this.href);return false;

Meinasin hankkia sit megun uc:ta, jos hommaan pari erilaista laikkaa, niin eikö tolla aineella voi hoitaa aloituksen ja viimeistelyn.

Näin olen täältä jostain lukenut, et tuommoisella yhistelmällä on ihan hvyä harjoitella.

Mazza

Viesti Kirjoittaja Mazza » Su Kesä 02, 2013 8:02 pm

Lieköhän tuo sama kone kuin Ferm? Ainakin kierrosluvut, teho ja kahvan muoto täsmää, ja Fermin kierrostensäädin on ilmeisesti aika arseesta. Ykkösellä ei jaksa pyöriä, kakkosella pyörii jo melko kovaa ja loput liian kovaa.

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » Su Kesä 02, 2013 8:12 pm

Kumpi on tärkeämpää holottomaan pintaan pääsemisessä: Koneen alhaiset kierrosluvut vai oikeat aineet?

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » Su Kesä 02, 2013 8:27 pm

Varmaan molemmat.

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » Ma Kesä 03, 2013 12:07 am

Kertokaa nyt viisaammat et säästääkö rotary paljonkin aikaa vai hukkuuko säästö viimeistelyyn tarvittavassa ajassa?

_paffa

Viesti Kirjoittaja _paffa » Ma Kesä 03, 2013 12:13 am

Pitäisi päästä kokeilemaan jotain muuta kuin rotskua niin kykenisi sanomaan. Mutta alkuperäiselle kaverille sanoisin omakohtaisena kokemuksena (varmaan muutkin yhtyy tähän), että osta suoraan vakionopeussäädöllä oleva rotary (esim Projectech myy 169e). Oma vanha rohjo on laatikon pohjalla ja joskus antanut sen auton omistajille, että ovat saaneet treenailla viimeistelyä sillä :D

Modifier
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Modifier » Ma Kesä 03, 2013 1:12 am

Samaa mieltä. Itellä meni hermo jo konepellin kohdalla epäkeskon kanssa :)
Muutenkin olin täysin aloittelija tuossa kohtaa ja iski epävarmuus, että teenkö jotain väärin, kun mitään ei tapahdu. Rotaryn kanssa oli jotenkin helpompaa.

Tonis
Viesti:

Ensimmäinen myllytyskone?

Viesti Kirjoittaja Tonis » Ma Kesä 03, 2013 8:07 am

Eniten epäkeskoissa ärsyttää tärinä. Että säästää ainakin lääkärikäyntejä rotsku :D
Wannabe-OCD

Antti O

Viesti Kirjoittaja Antti O » Ma Kesä 03, 2013 8:17 am

Minun mielipide on ehkä hieman puolueellinen kun olen ajanut vain flexillä ja vain rotaryllä.. mutta en näkisi siinä olevan ongelmaa lähteä sillä liikenteeseen. Itse harkitsin myös pitkään epäkeskoa, mutta nyt jälkeenpäin olen kyllä erittäin tyytyväinen siihen että sijoitin isomman summan ja ostin kerralla Flexin rotaryn. Minua pelotti kaikki rotarypelottelut mitä internetistä löysin ja olin tosi varovainen kun ensimmäisiä vetoja koneella otin. Muistan vieläkin miten kädet tärisi kun kaikki tarvikkeet oli valmiina ja sytytin halogeenit :lol: Kokoajan pelotti että lakka palaa puhki tai tulee kauheat holot, mutta en toistaiseksi ole vielä tehnyt kumpiakaan.
Vakionopeussäätö on aivan ehdoton, en edes miettisi konetta ilman sitä.
Lisäksi mitä nyt on tullu tota bemarin avoautoa ajettua niin tuntuu että tolla flexilläkin saa tosissaan vääntää noitten naarmujen kanssa että pinnasta saa noita syvempiä pois.. epäkeskolla sais varmaan aika pitkän päivän tehdä ennenkun ne lähtis. Toki minulla ei ole sellaisia pro-otteita tossa touhussa missä ajetaan kierrokset tapissa karvalaikalla.

Mitä olen seurannut Juhan tekemisiä epäkeskolla, taitaa minullakin olla jollain aikavälillä hankintalistalla liquid shinen epäkesko tuohon viimeistelyyn.
Haaveena selvitä tummista saksalaisista 2-stepillä. ;)

K70

Viesti Kirjoittaja K70 » Ma Kesä 03, 2013 10:27 am

:LOL: :D :buffer:

Kuva

Juuzo

Viesti Kirjoittaja Juuzo » Ma Kesä 03, 2013 10:42 am

SPOILERSPOILER_SHOW
Pääskö laikka vähän hipasemaa? :D

Stounedi

Viesti Kirjoittaja Stounedi » Ma Heinä 01, 2013 6:55 pm

Omalla kokemuksella suosittelen kunnon rotarya myös ensimmäiseksi koneeksi.

Itsellä alku oli varmaan hyvin samanlainen kuin monella: Pelkäsin aiheuttavani tuhoa ja hommasin liian tehottoman koneen (Clasun Cyclo-kopio), heikot laikat ja aineet. Kyllähän tuolla Cyclo-kopiolla kevyitä naarmuja poisteli, kunhan vaan jyysti tarpeksi pitkään (ja hankki leikkaavampia laikkoja). Aikaa kuluu silti ihan **tusti edes hentojen pesunaarmujen poistoon. Oikeastaan ainoat sopivat laikat leikkaavammista olivat Flexin oranssit, joissa tarrapinta oli pienempi kuin itse laikka ja laikka meni ihan tuhannen silpuksi tosi nopeasti siitä laikan kiinnityskohdan ympäriltä (kestivät neljäsosan autosta tms, vaikka normaalisti kestävät useamman auton). Hommasin Sonaxin oranssit laikat siksi, että niissä tuo kiinnityspinta on koko laikan kokoinen. Niillä sitten Clasu maksimikierroksilla huutaen painoi konetta niin paljon kuin uskalsi ja jyysti kunnes naarmut himmenivät. Tosiaan kulutettu aika oli ihan järkyttävä vs rotary. Plussapuolena se, että cyclolla en koskaan saanut mitään hologrammeja jäämään pintaan, kun loppua kohden aina kevensin sekä painetta että kierroksia. Se oli varmaankin oikeasti vaan niin tehoton tuo kone.

En kyllä rotarylla myöskään ole mitään pahempia holoja saanut aikaiseksi, ja nekin vähäiset ovat sitten viimeistelyaineella ja laikoilla kadonneet tosi nopeasti.

Eli rohkeasti vaan rotaryyn, ei silläkään kummempaa tuhoa saa kunhan edes vähän ajattelee mitä tekee.

maaco

Viesti Kirjoittaja maaco » Ma Heinä 01, 2013 8:58 pm

Jos rotarylla ei saa holoja, on yritystä ollut liian vähän :D
(minä ainakin teen ekalla stepillä aina kunnon holot, pellit paukkuu, jne.. Jos oikeasti aletaan naarmuja poistaa)

Vastaa Viestiin