Sivu 4/13
Re: Seuraava autosi?
Lähetetty: Ke Helmi 01, 2012 3:02 pm
Kirjoittaja makelja
Vaikka tuo Getardini on vasta vuoden ikäinen niin se kuitenkin on firmaliisari. Uutta duunimestaa tässä etsiskellessäni olen katsastellut noita Audi S3 vaihtoehtoja. Tai sitten Golf V R32:nen voisi olla toinen vaihtoehto. S3:ssa ongelmana on liian vähäinen ovien määrä ja taas R32:ssa päästöt. Saksa olisi kuitenkin noissa molemmissa se hakumaa. On molempien lukumäärä kotomaassa sen verran vähäinen että hinnat tuppaavat nousemaan korkeiksi.
Re: Seuraava autosi?
Lähetetty: Ke Helmi 01, 2012 4:03 pm
Kirjoittaja crabtastic
Dani kirjoitti:BMW E91 330-335i Touring M-Sport <-- tommonen seuraavaksi.
Tuli ajettua viikonloppuna kaverin E92 335 coupe ohjelmoituna ja M3'sen lukkoperällä. Muutama touhutippa siinä taisi päästä kun ohituskaistalla päästeli menemään

Koneen murina oli jotain mahtavaa
Joten +1^
Re: Seuraava autosi?
Lähetetty: Ke Helmi 01, 2012 9:03 pm
Kirjoittaja Wolfie
Lada Niva taikka limusiini W123
Ja siis ihan vakavissani harkitsen että Dietrich lähtis kohta vaihtoon... Ja nuo olis päälimmäiset vaihtoehdot

Re: Seuraava autosi?
Lähetetty: Ke Helmi 01, 2012 9:39 pm
Kirjoittaja Tuomas
Vaikka tuo Getardini on vasta vuoden ikäinen niin se kuitenkin on firmaliisari. Uutta duunimestaa tässä etsiskellessäni olen katsastellut noita Audi S3 vaihtoehtoja. Tai sitten Golf V R32:nen voisi olla toinen vaihtoehto. S3:ssa ongelmana on liian vähäinen ovien määrä ja taas R32:ssa päästöt. Saksa olisi kuitenkin noissa molemmissa se hakumaa. On molempien lukumäärä kotomaassa sen verran vähäinen että hinnat tuppaavat nousemaan korkeiksi.
Mikset valikoisi sellaista S3:sta, jossa on oikea määrä ovia?
Re: Seuraava autosi?
Lähetetty: Ke Helmi 01, 2012 9:46 pm
Kirjoittaja Posambique
Taisi olla niin Wolfie, että Dietrich on dieselruokainen?
Jos muistan väärin ja se on bensa, niin tuotko koeajolle?
Voin mä sen diiselinki koeajaa, mutta ei taida rahat riittää dieselveroon. Saisko sen muutettua pakuksi helposti ?
Re: Seuraava autosi?
Lähetetty: Ke Helmi 01, 2012 10:44 pm
Kirjoittaja crabtastic
^ Saa. Takapenkit joko veks tai sitten kaataa ne ja jollain sortilla "pulttaa" ne kiinni. Toki kannattaa käydä konttorilta kysymässä, voi olla paikallisia eroja

Ja farmaripakun dieselverosta sen verran että tällä hetkellä maksan -97 tdi golffin veroja n. 160e~ vuodessa.
Re: Seuraava autosi?
Lähetetty: Ke Helmi 01, 2012 11:33 pm
Kirjoittaja Wolfie
Posambique kirjoitti:Taisi olla niin Wolfie, että Dietrich on dieselruokainen?
Jos muistan väärin ja se on bensa, niin tuotko koeajolle?
Voin mä sen diiselinki koeajaa, mutta ei taida rahat riittää dieselveroon. Saisko sen muutettua pakuksi helposti ?
On se dieselruokainen.
Valmiiks paku 
Ei tartte kikkailla. Just maksoin tänään verot, koko vuoden verot yhteensä 248e muistaakseni. Siinä se jossain 250-300e oli kokonaisuudessaan.
Voin tuoda koeajolle.
630tkm mittarissa, 6sylinterinen vapari, kolme litraa iskutilavuutta, lukkoperä ja 4-lovinen automaatti välissä. On ilmastointia joka ei toimi, kattoluukku joka toimii, vakionopeudensäädin joka ei toimi, hydraulinen perän korkeussäätö joka ei toimi. Ilmastoinnista ei hajua, vakkari vaatis joko jarrupolkimen kytkimen uuden tai sähköaivon konkkien vaihdon, korkeussäätö vaatis yhen hydrauliputken korvaamisen letkulla.
Leimaa 11kk. Kahet vanteet, yhet kumit. Tai on kesäkumitkin joista 3 sakkorajalla ja yks kankailla. Kesäkiekot mersun omat 15", talvella mitkälie 16" ihan ok nastoilla.
Sähkölasit eessä toimii, sisustan kaik valot toimii, oikeestaan kaikki mitkä vaikuttaa ajoon toimii.
Miinuksena tosiaan nuo mitkä ei toimi ja niiden lisäksi pienet orastavat ruosteet toisessa takalokarin kaaressa, toinen korjattu sinnepäin värillä. Toinen helma hiottu ja maalattu hammeritella, toinen pitäs vielä tehä. Toisessa takavalossa pieni reikä vai halkeama, en muista, toinen etuvalon lasi halki. Mukaan saa porkkanan väriset etuvilkut kulmiin ja kylkiin.
Asennettu kaukosäätö keskuslukolle, toimii. Tosin takakontin tai bensaluukun lukko vähän jumii niin vetelee toisinaan lukot takas säppiin hetken avaamisen jälkeen. Ehtii avata oven välistä kyllä.
Kaunis se ei ole, mutta asenteellinen ja toimiva

Kaikki huollot mun ajalta merkattu ylös. Mm kaikki jarrulevyt, palat, kengät, letkut, jarrunesteet ja toinen seisontajarruvaijeri vaihettu alle 1tkm sitten. Suodattimia, öljyjä, hihna, hihnankiristin jne vaihdeltu.
Ja tällähetkellä maalipinnalla wolfsin nano kahteen kertaan, tuulilasissa nano pariin kertaan, muoveissa nano kertaalleen. Muut lasit Colli 915. Kiillottamalla saa nätiksi kaiken paitsi keulan ja toisen takalokarin. Nää vaatis uusiks maalaamisen, keula maalattu keturalleen ja takalokari käläkäläpullolla melkein oikeaan sävyyn.
Jos kiinnostaa niin katotaan mitä saadaan aikaseks

Ei ole todellakaan kallein nettiautossa muttei ihan halvinkaan.
Re: Seuraava autosi?
Lähetetty: To Helmi 02, 2012 8:10 am
Kirjoittaja makelja
Tuomas kirjoitti:Vaikka tuo Getardini on vasta vuoden ikäinen niin se kuitenkin on firmaliisari. Uutta duunimestaa tässä etsiskellessäni olen katsastellut noita Audi S3 vaihtoehtoja. Tai sitten Golf V R32:nen voisi olla toinen vaihtoehto. S3:ssa ongelmana on liian vähäinen ovien määrä ja taas R32:ssa päästöt. Saksa olisi kuitenkin noissa molemmissa se hakumaa. On molempien lukumäärä kotomaassa sen verran vähäinen että hinnat tuppaavat nousemaan korkeiksi.
Mikset valikoisi sellaista S3:sta, jossa on oikea määrä ovia?
Taitaa mennä budjetista yli, kun Sportback tuli markkinoille vasta muistaakseni 2009.
Re: Seuraava autosi?
Lähetetty: To Helmi 02, 2012 8:55 pm
Kirjoittaja Posambique
Wolfie kirjoitti:
Just maksoin tänään verot, koko vuoden verot yhteensä 248e muistaakseni. Siinä se jossain 250-300e oli kokonaisuudessaan.
Auts.. Ei toi ihan halpaakaan ole. Omaani taisi olla luokkaa 110euroa.
No ei tuo ihan poissuljettu ole. Onko talvirenkaat minkä merkkiset ja malliset, millaisessa kunnossa? (jatketaanko yv?)
Keskustellaan, käyn lauantaina koeajamassa vähän joitain muitakin autoja, niin on enemmän hajua.
P.S. Tänään koeajossa oli E190 2.3 Sportline.
Ruostetta liikaa, ABS ei toiminut ja jarrut muutenkin huonon tuntuiset (olisko ollu ikivanhat nesteet kohmeessa?). Kone ja vaihteisto pelasi kuin unelma.
Hintakin oli tosin jo aika kipurajoilla, joten kauppaan jää. Kuitenkin sai tatsia, että mimmoinen auto se W201 on. Uskomattoman mukava, vaikka oli tontitettu.
Re: Seuraava autosi?
Lähetetty: Pe Helmi 03, 2012 5:14 am
Kirjoittaja JaniH
Sportline eli siinä oli alkuperäinen alustasarja. Itselläni on myös tuossa W202:ssa orginaali alustasarja. Voittaa mukavuudessa mennen tullen kaikki jälkiasennushässäkät.
Re: Seuraava autosi?
Lähetetty: Su Helmi 19, 2012 11:11 am
Kirjoittaja maaco
Itellä on tällähetkellä Peugeot 207 Sport vm.2006. Taloudessa kun on kaksi koiraa, niin pitäs alkaa farkkua katteleen..
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater" onclick="window.open(this.href);return false;
Onhan meillä toi toinen auto farkku (Mazda 6 vm.2010) mutta kun se on aina emännällä ajossa (jonka auto onkin). Kiva ajella pösöllä käymään porukoilla, jos koirat mukana. Matkaa 240km suuntaansa
Oon katellu b6-korista Audi A4:ää, tai sit Subarun Imprezaa farkkuna.. Himppa vaan noi hinnat on vielä korkealla, vaikka ettis jonkun 120tkm ajetun..
Re: Seuraava autosi?
Lähetetty: Su Helmi 19, 2012 11:57 am
Kirjoittaja _paffa
maaco kirjoitti:Oon katellu b6-korista Audi A4:ää, tai sit Subarun Imprezaa farkkuna.. Himppa vaan noi hinnat on vielä korkealla, vaikka ettis jonkun 120tkm ajetun..
Impreza farkku, voiko sitä edes siksi sanoa?

IMO mitä katellu sitä joskus niin kahdelle koiralle se takatila ei kyl ole perus hatchbackkiä isompi :/
Re: Seuraava autosi?
Lähetetty: Su Helmi 19, 2012 12:02 pm
Kirjoittaja sonikk
B6 1.8T quattro Avantia kattelin itsekin reilu vuosi sitten, mutta oli hinnat vielä turhan korkealla. Etuveto-karvalakkina en ottaisi ikinä, mutta S-line nelikkona ihan eri auto.
Re: Seuraava autosi?
Lähetetty: Ma Helmi 20, 2012 8:11 pm
Kirjoittaja maaco
Kävin tänää kierteleen autokauppoja, ja sain vanhasta-omat-pois-tarjouksen A4 avantista. juurikin etuvetomalli, multitronicilla.. pitää käydä huomenna koeajaan, kun tänään oli liike just sulkeutumassa..

Re: Seuraava autosi?
Lähetetty: Ma Helmi 20, 2012 8:14 pm
Kirjoittaja Kime
maaco kirjoitti:Kävin tänää kierteleen autokauppoja, ja sain vanhasta-omat-pois-tarjouksen A4 avantista. juurikin etuvetomalli, multitronicilla.. pitää käydä huomenna koeajaan, kun tänään oli liike just sulkeutumassa..

Mistäs kennelista oot valkkarit hankkinut?

Re: Seuraava autosi?
Lähetetty: Ma Helmi 20, 2012 8:25 pm
Kirjoittaja maaco
Kime kirjoitti:maaco kirjoitti:Kävin tänää kierteleen autokauppoja, ja sain vanhasta-omat-pois-tarjouksen A4 avantista. juurikin etuvetomalli, multitronicilla.. pitää käydä huomenna koeajaan, kun tänään oli liike just sulkeutumassa..

Mistäs kennelista oot valkkarit hankkinut?

Toinen on Presisionilta, ja toinen Lumokuulta.. Sullakin ilm. on samanrotuisia?

Re: Seuraava autosi?
Lähetetty: Ma Helmi 20, 2012 8:47 pm
Kirjoittaja Kime
maaco kirjoitti:Kime kirjoitti:maaco kirjoitti:Kävin tänää kierteleen autokauppoja, ja sain vanhasta-omat-pois-tarjouksen A4 avantista. juurikin etuvetomalli, multitronicilla.. pitää käydä huomenna koeajaan, kun tänään oli liike just sulkeutumassa..

Mistäs kennelista oot valkkarit hankkinut?

Toinen on Presisionilta, ja toinen Lumokuulta.. Sullakin ilm. on samanrotuisia?

Jep.

Re: Seuraava autosi?
Lähetetty: Ti Helmi 21, 2012 6:49 am
Kirjoittaja Urran
Valkoinenpaimenkoira? Mistä vihje moisista tuli

Re: Seuraava autosi?
Lähetetty: Ti Helmi 21, 2012 7:15 am
Kirjoittaja Antti O
Muutama malli mikä kiinnostaisi:
Mitsubishi lancer evolution IX
Subaru impreza wrx sti 2007
BMW 330i E90 LCI
Audi A4 2.0 TFSI B8 Quattro S-line
Siinäpä muutama mistä voisi seuraavan käyttöauton valita.
Re: Seuraava autosi?
Lähetetty: Ti Helmi 21, 2012 8:02 am
Kirjoittaja Urran
Antti O kirjoitti:Muutama malli mikä kiinnostaisi:
Mitsubishi Lancer Evolution IX
Subaru Impreza WRX STI 2007
BMW 330i E90 LCI
Audi A4 2.0 TFSI B8 Quattro S-line
Siinäpä muutama mistä voisi seuraavan käyttöauton valita.
Ei ollenkaan huono lista

Seuraava autosi?
Lähetetty: Ti Helmi 21, 2012 11:28 am
Kirjoittaja JUMA
Antti O kirjoitti:Muutama malli mikä kiinnostaisi:
Mitsubishi lancer evolution IX
Subaru impreza wrx sti 2007
BMW 330i E90 LCI
Audi A4 2.0 TFSI B8 Quattro S-line
Siinäpä muutama mistä voisi seuraavan käyttöauton valita.
Mikä ei kuulu joukkoon?
Impusta en tiedä, mutta yksi tuntemani evo9:n kuski vaihtamassa autoa kulutuksen ja nitinöiden takia.
Mun ei tarvisi kauan miettiä minkä laittais. Kaikilla on varmasti mukava ajaa ja suoristaa oikean jalan nilkkaa.

Re: Seuraava autosi?
Lähetetty: Ti Helmi 21, 2012 11:43 am
Kirjoittaja sonikk
Antti O kirjoitti:
BMW 330i E90 LCI
Audi A4 2.0 TFSI B8 Quattro S-line
Ei ollenkaan huono lista

Re: Seuraava autosi?
Lähetetty: Ti Helmi 21, 2012 11:50 am
Kirjoittaja fibolt
JUMA kirjoitti:Impusta en tiedä, mutta yksi tuntemani evo9:n kuski vaihtamassa autoa kulutuksen ja nitinöiden takia.
Se pääsi eevokistaan jo eroon. Imput tunnen. Jäljelle jää vielä kaksi autoa, joista omiin käyttötarpeisiini valitsisin toisen..

Seuraava autosi?
Lähetetty: Ti Helmi 21, 2012 11:53 am
Kirjoittaja JUMA
^Okei! No eihän se kauan ollut myynnissä!

hyvä näin, jos vielä sai kohtuullisen korvauksen.
Re: Seuraava autosi?
Lähetetty: Ti Helmi 21, 2012 1:13 pm
Kirjoittaja Antti O
Takavetoisilla on tullut vuosia ajeltua, ensimmäinen talvi etuvetoisella takana ja ennen mutkaan ajaessa suun veti hymyyn ja nyt vilkkuu esp taulussa ja vituttaa.
Sen puolesta minua kiinnostaisi palata takavetoon, tai mieluiten neliveto niin ei tarttisi katsella kun quattrot lähtee vierestä ja ite jää katsomaan sitä espin valoa.
Kesällähän tuo 197 rsport clio on tosi näppärä ja hyvä ajaa, kulkukin melko kohdallaan käyttöautoon.
Läheltäpiti tilanne oli jo viimekeväänä kun kävin 2006 STI:tä koeajamassa ja hierottiin ihan kunnolla jo kauppaa, mutta sillä kertaa kuitenkin se jäi ostamatta.
Nyt olen evo ysejä katsellut, tuntuu vaan että taitaa tuo ylläpidon hinta nousta aika monta napsua tuosta renaultsport clion ylläpidon hinnasta.. onko köyhällä varaa?
Monet ovat kritisoineet evoja kulutuksesta, 15-20litraa satasella kun vähän pörräilee taajamassa pakkasilla.
