Seuraava autosi?

Yleistä keskustelua aiheen sivusta, kuten valokuvaus, tietokoneet jne.
makelja
Viestit: 725
Liittynyt: To Syys 09, 2010 3:41 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: Seuraava autosi?

Viesti Kirjoittaja makelja » Ke Helmi 01, 2012 3:02 pm

Vaikka tuo Getardini on vasta vuoden ikäinen niin se kuitenkin on firmaliisari. Uutta duunimestaa tässä etsiskellessäni olen katsastellut noita Audi S3 vaihtoehtoja. Tai sitten Golf V R32:nen voisi olla toinen vaihtoehto. S3:ssa ongelmana on liian vähäinen ovien määrä ja taas R32:ssa päästöt. Saksa olisi kuitenkin noissa molemmissa se hakumaa. On molempien lukumäärä kotomaassa sen verran vähäinen että hinnat tuppaavat nousemaan korkeiksi.

Avatar
crabtastic
Viestit: 328
Liittynyt: To Elo 12, 2010 3:50 pm
Paikkakunta: kokkola - kalajoki

Re: Seuraava autosi?

Viesti Kirjoittaja crabtastic » Ke Helmi 01, 2012 4:03 pm

Dani kirjoitti:BMW E91 330-335i Touring M-Sport <-- tommonen seuraavaksi.
Tuli ajettua viikonloppuna kaverin E92 335 coupe ohjelmoituna ja M3'sen lukkoperällä. Muutama touhutippa siinä taisi päästä kun ohituskaistalla päästeli menemään :D Koneen murina oli jotain mahtavaa 8-)

Joten +1^

Wolfie
Viestit: 2751
Liittynyt: Ke Touko 12, 2010 7:12 pm

Re: Seuraava autosi?

Viesti Kirjoittaja Wolfie » Ke Helmi 01, 2012 9:03 pm

Lada Niva taikka limusiini W123 :roll:

Ja siis ihan vakavissani harkitsen että Dietrich lähtis kohta vaihtoon... Ja nuo olis päälimmäiset vaihtoehdot :oops:

Avatar
Tuomas
Viestit: 258
Liittynyt: To Syys 01, 2011 2:45 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Seuraava autosi?

Viesti Kirjoittaja Tuomas » Ke Helmi 01, 2012 9:39 pm

Vaikka tuo Getardini on vasta vuoden ikäinen niin se kuitenkin on firmaliisari. Uutta duunimestaa tässä etsiskellessäni olen katsastellut noita Audi S3 vaihtoehtoja. Tai sitten Golf V R32:nen voisi olla toinen vaihtoehto. S3:ssa ongelmana on liian vähäinen ovien määrä ja taas R32:ssa päästöt. Saksa olisi kuitenkin noissa molemmissa se hakumaa. On molempien lukumäärä kotomaassa sen verran vähäinen että hinnat tuppaavat nousemaan korkeiksi.
Mikset valikoisi sellaista S3:sta, jossa on oikea määrä ovia?

Avatar
Posambique
Viestit: 2746
Liittynyt: Ke Marras 03, 2010 5:51 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Seuraava autosi?

Viesti Kirjoittaja Posambique » Ke Helmi 01, 2012 9:46 pm

Taisi olla niin Wolfie, että Dietrich on dieselruokainen?

Jos muistan väärin ja se on bensa, niin tuotko koeajolle?
Voin mä sen diiselinki koeajaa, mutta ei taida rahat riittää dieselveroon. Saisko sen muutettua pakuksi helposti ?
"Urku auki, pelti kii"

Avatar
crabtastic
Viestit: 328
Liittynyt: To Elo 12, 2010 3:50 pm
Paikkakunta: kokkola - kalajoki

Re: Seuraava autosi?

Viesti Kirjoittaja crabtastic » Ke Helmi 01, 2012 10:44 pm

^ Saa. Takapenkit joko veks tai sitten kaataa ne ja jollain sortilla "pulttaa" ne kiinni. Toki kannattaa käydä konttorilta kysymässä, voi olla paikallisia eroja ;) Ja farmaripakun dieselverosta sen verran että tällä hetkellä maksan -97 tdi golffin veroja n. 160e~ vuodessa.

Wolfie
Viestit: 2751
Liittynyt: Ke Touko 12, 2010 7:12 pm

Re: Seuraava autosi?

Viesti Kirjoittaja Wolfie » Ke Helmi 01, 2012 11:33 pm

Posambique kirjoitti:Taisi olla niin Wolfie, että Dietrich on dieselruokainen?

Jos muistan väärin ja se on bensa, niin tuotko koeajolle?
Voin mä sen diiselinki koeajaa, mutta ei taida rahat riittää dieselveroon. Saisko sen muutettua pakuksi helposti ?
On se dieselruokainen. Valmiiks paku :) Ei tartte kikkailla. Just maksoin tänään verot, koko vuoden verot yhteensä 248e muistaakseni. Siinä se jossain 250-300e oli kokonaisuudessaan.
Voin tuoda koeajolle.
630tkm mittarissa, 6sylinterinen vapari, kolme litraa iskutilavuutta, lukkoperä ja 4-lovinen automaatti välissä. On ilmastointia joka ei toimi, kattoluukku joka toimii, vakionopeudensäädin joka ei toimi, hydraulinen perän korkeussäätö joka ei toimi. Ilmastoinnista ei hajua, vakkari vaatis joko jarrupolkimen kytkimen uuden tai sähköaivon konkkien vaihdon, korkeussäätö vaatis yhen hydrauliputken korvaamisen letkulla.
Leimaa 11kk. Kahet vanteet, yhet kumit. Tai on kesäkumitkin joista 3 sakkorajalla ja yks kankailla. Kesäkiekot mersun omat 15", talvella mitkälie 16" ihan ok nastoilla.
Sähkölasit eessä toimii, sisustan kaik valot toimii, oikeestaan kaikki mitkä vaikuttaa ajoon toimii.
Miinuksena tosiaan nuo mitkä ei toimi ja niiden lisäksi pienet orastavat ruosteet toisessa takalokarin kaaressa, toinen korjattu sinnepäin värillä. Toinen helma hiottu ja maalattu hammeritella, toinen pitäs vielä tehä. Toisessa takavalossa pieni reikä vai halkeama, en muista, toinen etuvalon lasi halki. Mukaan saa porkkanan väriset etuvilkut kulmiin ja kylkiin.
Asennettu kaukosäätö keskuslukolle, toimii. Tosin takakontin tai bensaluukun lukko vähän jumii niin vetelee toisinaan lukot takas säppiin hetken avaamisen jälkeen. Ehtii avata oven välistä kyllä.
Kaunis se ei ole, mutta asenteellinen ja toimiva :) Kaikki huollot mun ajalta merkattu ylös. Mm kaikki jarrulevyt, palat, kengät, letkut, jarrunesteet ja toinen seisontajarruvaijeri vaihettu alle 1tkm sitten. Suodattimia, öljyjä, hihna, hihnankiristin jne vaihdeltu.

Ja tällähetkellä maalipinnalla wolfsin nano kahteen kertaan, tuulilasissa nano pariin kertaan, muoveissa nano kertaalleen. Muut lasit Colli 915. Kiillottamalla saa nätiksi kaiken paitsi keulan ja toisen takalokarin. Nää vaatis uusiks maalaamisen, keula maalattu keturalleen ja takalokari käläkäläpullolla melkein oikeaan sävyyn.

Jos kiinnostaa niin katotaan mitä saadaan aikaseks :) Ei ole todellakaan kallein nettiautossa muttei ihan halvinkaan.

makelja
Viestit: 725
Liittynyt: To Syys 09, 2010 3:41 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: Seuraava autosi?

Viesti Kirjoittaja makelja » To Helmi 02, 2012 8:10 am

Tuomas kirjoitti:
Vaikka tuo Getardini on vasta vuoden ikäinen niin se kuitenkin on firmaliisari. Uutta duunimestaa tässä etsiskellessäni olen katsastellut noita Audi S3 vaihtoehtoja. Tai sitten Golf V R32:nen voisi olla toinen vaihtoehto. S3:ssa ongelmana on liian vähäinen ovien määrä ja taas R32:ssa päästöt. Saksa olisi kuitenkin noissa molemmissa se hakumaa. On molempien lukumäärä kotomaassa sen verran vähäinen että hinnat tuppaavat nousemaan korkeiksi.
Mikset valikoisi sellaista S3:sta, jossa on oikea määrä ovia?
Taitaa mennä budjetista yli, kun Sportback tuli markkinoille vasta muistaakseni 2009.

Avatar
Posambique
Viestit: 2746
Liittynyt: Ke Marras 03, 2010 5:51 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Seuraava autosi?

Viesti Kirjoittaja Posambique » To Helmi 02, 2012 8:55 pm

Wolfie kirjoitti: Just maksoin tänään verot, koko vuoden verot yhteensä 248e muistaakseni. Siinä se jossain 250-300e oli kokonaisuudessaan.
Auts.. Ei toi ihan halpaakaan ole. Omaani taisi olla luokkaa 110euroa. :lol:
No ei tuo ihan poissuljettu ole. Onko talvirenkaat minkä merkkiset ja malliset, millaisessa kunnossa? (jatketaanko yv?)
Keskustellaan, käyn lauantaina koeajamassa vähän joitain muitakin autoja, niin on enemmän hajua.

P.S. Tänään koeajossa oli E190 2.3 Sportline.
Ruostetta liikaa, ABS ei toiminut ja jarrut muutenkin huonon tuntuiset (olisko ollu ikivanhat nesteet kohmeessa?). Kone ja vaihteisto pelasi kuin unelma.
Hintakin oli tosin jo aika kipurajoilla, joten kauppaan jää. Kuitenkin sai tatsia, että mimmoinen auto se W201 on. Uskomattoman mukava, vaikka oli tontitettu.
"Urku auki, pelti kii"

JaniH
Viestit: 1733
Liittynyt: Pe Elo 12, 2011 8:47 am
Paikkakunta: Eura

Re: Seuraava autosi?

Viesti Kirjoittaja JaniH » Pe Helmi 03, 2012 5:14 am

Sportline eli siinä oli alkuperäinen alustasarja. Itselläni on myös tuossa W202:ssa orginaali alustasarja. Voittaa mukavuudessa mennen tullen kaikki jälkiasennushässäkät.
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia

maaco
Viestit: 1546
Liittynyt: Ti Helmi 14, 2012 7:07 pm

Re: Seuraava autosi?

Viesti Kirjoittaja maaco » Su Helmi 19, 2012 11:11 am

Itellä on tällähetkellä Peugeot 207 Sport vm.2006. Taloudessa kun on kaksi koiraa, niin pitäs alkaa farkkua katteleen..

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater" onclick="window.open(this.href);return false;

Onhan meillä toi toinen auto farkku (Mazda 6 vm.2010) mutta kun se on aina emännällä ajossa (jonka auto onkin). Kiva ajella pösöllä käymään porukoilla, jos koirat mukana. Matkaa 240km suuntaansa :oops:

Oon katellu b6-korista Audi A4:ää, tai sit Subarun Imprezaa farkkuna.. Himppa vaan noi hinnat on vielä korkealla, vaikka ettis jonkun 120tkm ajetun..

Avatar
_paffa
Viestit: 1550
Liittynyt: To Heinä 21, 2011 11:06 pm
Paikkakunta: Kuopio

Re: Seuraava autosi?

Viesti Kirjoittaja _paffa » Su Helmi 19, 2012 11:57 am

maaco kirjoitti:Oon katellu b6-korista Audi A4:ää, tai sit Subarun Imprezaa farkkuna.. Himppa vaan noi hinnat on vielä korkealla, vaikka ettis jonkun 120tkm ajetun..
Impreza farkku, voiko sitä edes siksi sanoa? :D IMO mitä katellu sitä joskus niin kahdelle koiralle se takatila ei kyl ole perus hatchbackkiä isompi :/

Avatar
sonikk
Viestit: 3357
Liittynyt: To Heinä 15, 2010 10:11 am
Paikkakunta: Kerava
Viesti:

Re: Seuraava autosi?

Viesti Kirjoittaja sonikk » Su Helmi 19, 2012 12:02 pm

B6 1.8T quattro Avantia kattelin itsekin reilu vuosi sitten, mutta oli hinnat vielä turhan korkealla. Etuveto-karvalakkina en ottaisi ikinä, mutta S-line nelikkona ihan eri auto.

maaco
Viestit: 1546
Liittynyt: Ti Helmi 14, 2012 7:07 pm

Re: Seuraava autosi?

Viesti Kirjoittaja maaco » Ma Helmi 20, 2012 8:11 pm

Kävin tänää kierteleen autokauppoja, ja sain vanhasta-omat-pois-tarjouksen A4 avantista. juurikin etuvetomalli, multitronicilla.. pitää käydä huomenna koeajaan, kun tänään oli liike just sulkeutumassa.. :thumb:

Kime
Viestit: 1090
Liittynyt: Ti Joulu 14, 2010 12:40 pm

Re: Seuraava autosi?

Viesti Kirjoittaja Kime » Ma Helmi 20, 2012 8:14 pm

maaco kirjoitti:Kävin tänää kierteleen autokauppoja, ja sain vanhasta-omat-pois-tarjouksen A4 avantista. juurikin etuvetomalli, multitronicilla.. pitää käydä huomenna koeajaan, kun tänään oli liike just sulkeutumassa.. :thumb:

Mistäs kennelista oot valkkarit hankkinut? :)

maaco
Viestit: 1546
Liittynyt: Ti Helmi 14, 2012 7:07 pm

Re: Seuraava autosi?

Viesti Kirjoittaja maaco » Ma Helmi 20, 2012 8:25 pm

Kime kirjoitti:
maaco kirjoitti:Kävin tänää kierteleen autokauppoja, ja sain vanhasta-omat-pois-tarjouksen A4 avantista. juurikin etuvetomalli, multitronicilla.. pitää käydä huomenna koeajaan, kun tänään oli liike just sulkeutumassa.. :thumb:

Mistäs kennelista oot valkkarit hankkinut? :)
Toinen on Presisionilta, ja toinen Lumokuulta.. Sullakin ilm. on samanrotuisia? :thumb:

Kime
Viestit: 1090
Liittynyt: Ti Joulu 14, 2010 12:40 pm

Re: Seuraava autosi?

Viesti Kirjoittaja Kime » Ma Helmi 20, 2012 8:47 pm

maaco kirjoitti:
Kime kirjoitti:
maaco kirjoitti:Kävin tänää kierteleen autokauppoja, ja sain vanhasta-omat-pois-tarjouksen A4 avantista. juurikin etuvetomalli, multitronicilla.. pitää käydä huomenna koeajaan, kun tänään oli liike just sulkeutumassa.. :thumb:

Mistäs kennelista oot valkkarit hankkinut? :)
Toinen on Presisionilta, ja toinen Lumokuulta.. Sullakin ilm. on samanrotuisia? :thumb:
Jep. :thumb:

Urran
Viestit: 7304
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 2:58 pm
Paikkakunta: Kerava-Vantaa akseli

Re: Seuraava autosi?

Viesti Kirjoittaja Urran » Ti Helmi 21, 2012 6:49 am

Valkoinenpaimenkoira? Mistä vihje moisista tuli :shock:
Vain YKSI LSP!

Antti O
Viestit: 1065
Liittynyt: Ma Kesä 28, 2010 2:54 pm
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Seuraava autosi?

Viesti Kirjoittaja Antti O » Ti Helmi 21, 2012 7:15 am

Muutama malli mikä kiinnostaisi:

Mitsubishi lancer evolution IX
Subaru impreza wrx sti 2007
BMW 330i E90 LCI
Audi A4 2.0 TFSI B8 Quattro S-line

Siinäpä muutama mistä voisi seuraavan käyttöauton valita.

Urran
Viestit: 7304
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 2:58 pm
Paikkakunta: Kerava-Vantaa akseli

Re: Seuraava autosi?

Viesti Kirjoittaja Urran » Ti Helmi 21, 2012 8:02 am

Antti O kirjoitti:Muutama malli mikä kiinnostaisi:

Mitsubishi Lancer Evolution IX
Subaru Impreza WRX STI 2007

BMW 330i E90 LCI
Audi A4 2.0 TFSI B8 Quattro S-line


Siinäpä muutama mistä voisi seuraavan käyttöauton valita.
Ei ollenkaan huono lista 8-)
Vain YKSI LSP!

Avatar
JUMA
Viestit: 2196
Liittynyt: Ti Touko 04, 2010 6:49 pm
Paikkakunta: Vantaa, Martinlaakso

Seuraava autosi?

Viesti Kirjoittaja JUMA » Ti Helmi 21, 2012 11:28 am

Antti O kirjoitti:Muutama malli mikä kiinnostaisi:

Mitsubishi lancer evolution IX
Subaru impreza wrx sti 2007
BMW 330i E90 LCI
Audi A4 2.0 TFSI B8 Quattro S-line

Siinäpä muutama mistä voisi seuraavan käyttöauton valita.
Mikä ei kuulu joukkoon? ;)

Impusta en tiedä, mutta yksi tuntemani evo9:n kuski vaihtamassa autoa kulutuksen ja nitinöiden takia.

Mun ei tarvisi kauan miettiä minkä laittais. Kaikilla on varmasti mukava ajaa ja suoristaa oikean jalan nilkkaa. :)

Avatar
sonikk
Viestit: 3357
Liittynyt: To Heinä 15, 2010 10:11 am
Paikkakunta: Kerava
Viesti:

Re: Seuraava autosi?

Viesti Kirjoittaja sonikk » Ti Helmi 21, 2012 11:43 am

Antti O kirjoitti: BMW 330i E90 LCI
Audi A4 2.0 TFSI B8 Quattro S-line
Ei ollenkaan huono lista 8-)

fibolt
Viestit: 732
Liittynyt: La Maalis 12, 2011 5:34 pm
Paikkakunta: Helsinki/Vantaa/Suomenniemi

Re: Seuraava autosi?

Viesti Kirjoittaja fibolt » Ti Helmi 21, 2012 11:50 am

JUMA kirjoitti:Impusta en tiedä, mutta yksi tuntemani evo9:n kuski vaihtamassa autoa kulutuksen ja nitinöiden takia.
Se pääsi eevokistaan jo eroon. Imput tunnen. Jäljelle jää vielä kaksi autoa, joista omiin käyttötarpeisiini valitsisin toisen.. :)
Kaivoksela "Detailing" Autotalo - Tunteella ja Taidolla

Avatar
JUMA
Viestit: 2196
Liittynyt: Ti Touko 04, 2010 6:49 pm
Paikkakunta: Vantaa, Martinlaakso

Seuraava autosi?

Viesti Kirjoittaja JUMA » Ti Helmi 21, 2012 11:53 am

^Okei! No eihän se kauan ollut myynnissä! :) hyvä näin, jos vielä sai kohtuullisen korvauksen.

Antti O
Viestit: 1065
Liittynyt: Ma Kesä 28, 2010 2:54 pm
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Seuraava autosi?

Viesti Kirjoittaja Antti O » Ti Helmi 21, 2012 1:13 pm

Takavetoisilla on tullut vuosia ajeltua, ensimmäinen talvi etuvetoisella takana ja ennen mutkaan ajaessa suun veti hymyyn ja nyt vilkkuu esp taulussa ja vituttaa.
Sen puolesta minua kiinnostaisi palata takavetoon, tai mieluiten neliveto niin ei tarttisi katsella kun quattrot lähtee vierestä ja ite jää katsomaan sitä espin valoa.
Kesällähän tuo 197 rsport clio on tosi näppärä ja hyvä ajaa, kulkukin melko kohdallaan käyttöautoon.
Läheltäpiti tilanne oli jo viimekeväänä kun kävin 2006 STI:tä koeajamassa ja hierottiin ihan kunnolla jo kauppaa, mutta sillä kertaa kuitenkin se jäi ostamatta. :roll:
Nyt olen evo ysejä katsellut, tuntuu vaan että taitaa tuo ylläpidon hinta nousta aika monta napsua tuosta renaultsport clion ylläpidon hinnasta.. onko köyhällä varaa?
Monet ovat kritisoineet evoja kulutuksesta, 15-20litraa satasella kun vähän pörräilee taajamassa pakkasilla. :shock:

Vastaa Viestiin