kestopinnoitteet

Vahat, sealantit, pinnoitteet, QD, glaze jne
maaco

Re: kestopinnoitteet

Viesti Kirjoittaja maaco » Ti Touko 14, 2013 4:14 pm

Urran kirjoitti:Mut oon Wolfien kanssa samaa mieltä ehdottomasti. V*ttu mitä kusetusta :lol:
Tätä minäkin, mutta mun pointti oli se että vaikka autoja pestiin luoja ties millasilla myrkyillä ja putsattiin tosi rougheilla savilla ennen vahauksia, niistä ei halogeenien valossa löytynyt juurikaan naarmuja. Eli ne pinnoitteet siellä pohjalla kyllä oikeasti suojasi, vaikka se vaha teki lian/vedenhylkimisessä kaiken työn :D

Mutta siis todellakaan mikään tollainen 2k-pinnoite ei ole mikään neverwax-tuote, vaikka ne tekee sen "Ceramic Shieldin". Ennemmin itse tyydyn jatkossakin vahaamaan auton 2-3 kertaa vuodessa. Niitä käytönjälkiä tulee aina ja pinnotteista ne on aika hemmetin veemäinen poistaa. Olen pari karvalaikkaa tuhonnut pinnoitettuja autoja myllyttäessä :LOL:

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » Ti Touko 14, 2013 4:20 pm

Reload on tossa paketissa juuri siks mukana et pinnoite ehtii kuivua siellä "alla" rauhassa. Niin oon ainakin ymmärtänyt.

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » Ti Touko 14, 2013 4:51 pm

No mites jos minä nyt laitan tavallisen Cquartsin (ulkona esim aamupäivällä) ja tulee lämmin päivä eli helle ja auto kuivuisi auringossa ja ajan auton yöksi kylmään talliin johon ei kaste pääse ja seuraavana päivänä taas aurinkoon kuivumaan niin toimiskohan silloin pinnoite miten hyvin? Vai voisko tehdä niin, että aamulla laittasin pinnotteen ja myöhemmin päivällä Reloadia päälle ja yöksi talliin. Lämmintä tallia ei ole käytössä ja pinnoite on ei uk versio.

JaniH

Viesti Kirjoittaja JaniH » Ti Touko 14, 2013 5:29 pm

Eikös tuo uk versio ole just kehitetty kylmempää ilmastoa varten? Mutta en näe mitään estettä siihen miksei tuo Juhan menetelmä toimisi, kosteushan siinä on se riskitekijä eikä kylmyys.
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia

Modifier
Viesti:

kestopinnoitteet

Viesti Kirjoittaja Modifier » Ti Touko 14, 2013 5:41 pm

Joo uk on juurikin koleammalle britti kelille suunniteltu. Itteä huolettaa ennemmin tuon kanssa liian nopea kuivuminen jos sattuu olemaan hellepäivä, kun tuota laittaa.

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » Ti Touko 14, 2013 5:53 pm

Joo siks mulla on tuo tavallinen versio, kun maaliskuussa tilasin pinnoitteen niin uk versiota ei ollut, vaan myöhemmin tuli taas elitelle tuota. Ajattelin niin, että aamusta kun on vielä varjoisia alueita pihalla niin tekisi siellä ja ajaisi aurinkoon kuivumaan.

powermitsu

Viesti Kirjoittaja powermitsu » Ti Touko 14, 2013 8:52 pm

Urran kirjoitti:Mä en edes harkitsisi kalvopinnoitteen (Opti, CQuartz, Max Protect, EXO jne) laittoa ulkona. Taivaan säteilylämpötila on AINA -20 astetta joten yöllä pinnat kokee liian kylmää ja siitä aihutuu ongelmia. Muistaakseni powermitsun katto, konepelti ja kontti eivät toimineet juuri em. syystä vaikka oli keväällä sisätiloissa levitys ja x-määrä kuivumisaikaa ja pian sen jälkeen sai kylmää yöllä. Ehkä joskus todella lämpimän kesän loppukesästä VOISI pinnottaa ulkona.

Mielummin osta ONR:ää ja Pönttö Silicone Removeria. Peset ONR:llä ja pyyhit pinnat Silicone Removerilla ja vaikka varuiks IPA:lla minkä jälkeen pinnoitteen levitys.

Näkee että joku on ollut fysiikan opetuksessa :D Noh....kirkkaalla taivallaa näin onkin. Syksyllä ekat kokeilut ja meni ihan vituiksi mutta johtunee tuosta kohteesta kun ei siinä oikeen mitkään aineet tykkää pysyä.

Nyt toisaalta hivenen tulisi semmoista näkökulmaa että se puoli jolle laitoin cquartzin konepellissä sisältäisi EHKÄ enemmän RDS:iä kuin opticoat -puoli. Tämä tulee kyllä tarkastaa sitten ehkä joskus. Ei kyllä menisi yksiin tuon liukkauden kanssa. Opticoat ei tosiaan mikään liukas ole mutta olen jo oppinut erottamaan millainen on opticoatin sheeting. Se näyttää omanlaiseltaan, vähän vaikea kuvailla. Ei mikään tehokkaimmasta päästä mutta näkee että siinä jotain on (esim se ruohonleikkuri johon laitoin, ja noi pari valkosta mitsua oli ihan "vertailukelposia")

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ke Touko 15, 2013 8:49 am

Modifier on mutta silti tarkoitettu levitettävän sisällä. UK versio on nimenomaan tarkoitettu siihen että jos levittää viileämmässä tallissa niin kuivuu nopeammin, ettei mene ketuiksi kun vie ulos ;)

powermitsu joo. Hyvä huomio mut näin tosiaan :D
Vain YKSI LSP!

Modifier
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Modifier » Ke Touko 15, 2013 12:54 pm

Joo sisällähän nämä on kaikki tarkoitettu laitettavan. Sinällään ihan hyväkin, että sitä ja tuon kuivumisen tärkeyttä korostetaan, kun täälläkin käy lukemassa jengiä millä ei näistä ole mitään hajua niin eivät saa väärää/epärealistista kuvaa aineista.

Omat olen tallittomana laittanut aina katoksessa, mutta kyllä siihen on joutunut aina kelin puolesta etsimään sopivan ajankohdan. Tähän asti ovat toimineet kuitenkin ihan hyvin.

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » Ke Touko 15, 2013 4:15 pm

Joo no pitää jättää tuon pinnoitteen laittaminen joko helleajankohtaan tai sit jättää se pois ja laittaa vahaa päälle. Myllytyksen meinasin tehdä jo perjantaina mikäli oon siinä kunnossa et pystyn. Pekkaspäivä on saatu töistä. Laitan vaikka Zainopullon jämät niin on jotain suojaa väliaikaiseksi

TinkE

Viesti Kirjoittaja TinkE » To Touko 16, 2013 2:15 am

Onko kellään muuten tietoa voiko esim. ovessa olevia pikku klommoja käydä enään oikaisuttaa vaikka tämän Cquartzin laiton jälkeen? Olen saanut käsityksen että pinnoitteet ovat erittäin kovia suojia joten korkkaakohan jos aletaan klommoja oikaisemaan taivuttamalla pellin toiselta puolelta? Multa löytyy ovesta nimittäin pari pientä parkkipaikkajälkeä ja mietin että uskaltaako tuota CQ:a laittaa vai pitäisikö ensin oikaista pellit priima kuntoon.
Nälkä lähtee syömällä, akka juomalla.

JaniH

Viesti Kirjoittaja JaniH » La Touko 18, 2013 3:25 pm

Oikaise ensin.

Tänään taas pesaisin mersun (piti vain imuroida äkkiä) liuottimella. Eli liukkarit pintaan, huuhtelu, puhtaan pinnan kuivaus =)
Kuvasin videotakin että miten vesi käyttäytyy näin kahden pesun jälkeen:

https://www.facebook.com/photo.php?v=10 ... 5739482446

Urran

RE: kestopinnoitteet

Viesti Kirjoittaja Urran » La Touko 18, 2013 5:43 pm

Mä oon pohtinut vaikuttaako näihin pinnotteisiin oikeesti noi liukkarit, ne kun oikeesti on aika rankkoja niillä laimennuksilla millä niitä yleensä levitetään.
SPOILERSPOILER_SHOW
Oliks Janilla joku ilmakuivain? Ei kai muuten "likasta" maalia kuivata perus huuhtelun jälkeen.
Sent from my RM-825_eu_finland_290 using Board Express
Vain YKSI LSP!

JaniH

Viesti Kirjoittaja JaniH » La Touko 18, 2013 6:23 pm

Ei tartte ilmakuivainta, tuolla tökötillä mitä käytän niin lähtee kyllä perus kesälika pois (10% JL Tuotteet RK-24, 10% Pineline, 80% Vesi).
Dodon ohjeiden mukaan tuo kestää pesua alkaalisilla pesuaineilla sekä myös tarjoaa suojan happoja vastaan mutta ei suositella pesemään happamilla pesuaineilla. Ihan testimielessä tuon pinnoitteen pistän lujille tarkoituksella että näkee mitä se kestää. Jos 2 vuotta kestää rankkaa ei-pesukinnas-pesumetodia niin on jo aika hyvä aine =)

Urran

RE: kestopinnoitteet

Viesti Kirjoittaja Urran » La Touko 18, 2013 9:13 pm

Valitettavasti en voi muuta kun epäillä. Ens kerralla kun huuhtelet niin pyyhi oven alareunoista vessapaperilla ja laita kuva.

Mutta mielenkiintoista nähdä kesto.
Vain YKSI LSP!

Hynde

Re: RE: kestopinnoitteet

Viesti Kirjoittaja Hynde » La Touko 18, 2013 9:34 pm

Urran kirjoitti:Mä oon pohtinut vaikuttaako näihin pinnotteisiin oikeesti noi liukkarit, ne kun oikeesti on aika rankkoja niillä laimennuksilla millä niitä yleensä levitetään.
SPOILERSPOILER_SHOW
Oliks Janilla joku ilmakuivain? Ei kai muuten "likasta" maalia kuivata perus huuhtelun jälkeen.
Mitä nyt Surfexilla pesin Optia viime kesän ihan testiksi aina 1:4 seoksilla, niin ei mitään vaikutusta tuossa ajassa. Päinvastoin teki vaan hyvää pestä välistä kovalla pesuaineella.
Kaikki liha tottelee kuria...

K70

Re: RE: kestopinnoitteet

Viesti Kirjoittaja K70 » La Touko 18, 2013 9:50 pm

Hynde kirjoitti:
Urran kirjoitti:Mä oon pohtinut vaikuttaako näihin pinnotteisiin oikeesti noi liukkarit, ne kun oikeesti on aika rankkoja niillä laimennuksilla millä niitä yleensä levitetään.
SPOILERSPOILER_SHOW
Mitä nyt Surfexilla pesin Optia viime kesän ihan testiksi aina 1:4 seoksilla, niin ei mitään vaikutusta tuossa ajassa. Päinvastoin teki vaan hyvää pestä välistä kovalla pesuaineella.
SPOILERSPOILER_SHOW
Sveitsi on maailmanmestari...
Näitä olis kiva nähdä, jos joku ehtis/viittis tehdä fiftisixti, miten käyttäytyvät liuottimiin versus vahaturvalliset shampoot.

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » La Touko 18, 2013 11:57 pm

Kyllä mä viime kesä pesin Optiautoa ja g-tecnig autoa ihan shamppoolla ensiksi Autofoami lancen kanssa esipesuksi. Sen takia pesin, ettei muovi ja kumiosat kärsisi niin paljon. Erästä ajopeliä on ollut hyvä seurata vuosien ajan, kun sitä pestään kovilla aineilla menee van muovi ja kumiosat muutamassa vuodessa ikävän näköiseksi ja niitä ei hoideta millään. :(
Tuo että kuivataan kinnastamaton auto ei itselleni mene jakeluun, sillä aina siellä jossain joku hiekanmuru on joka jää sen liinan ja maalin väliin ja sit tulee jälkeä.

_nixu_
Viesti:

Viesti Kirjoittaja _nixu_ » Su Touko 19, 2013 2:23 am

Juha U kirjoitti:Tuo että kuivataan kinnastamaton auto ei itselleni mene jakeluun, sillä aina siellä jossain joku hiekanmuru on joka jää sen liinan ja maalin väliin ja sit tulee jälkeä.
Onhan se vähän karskia touhua mutta toisaalta omilla vehkeillä voi testailla kaikkea ei niin pk-standardin mukaista.. Jotkut hullut saattais vaikka vesihioa kestopinnoitetta tai jotain muuta kreisiä niin saataisiin kestosta lisää tietoa ;)

Sitten kun aletaan asiakkaiden autoja raiskata niin :wall:
E53 X5 3.0D

Hynde

Viesti Kirjoittaja Hynde » Ma Touko 20, 2013 11:04 pm

Siistin vähän lopusta pois, kun vuokralla asuminen ja tuulenkaadot ei osu otsikkoon millään, vaikka kuinka avarakatseisesti yritin... :D

- Henkka -
Kaikki liha tottelee kuria...

TKe_
Site Admin

Viesti Kirjoittaja TKe_ » To Kesä 20, 2013 2:23 pm

Pinnassa n. 11kk ollut CQuartz Ceramic. ReLoadia pinta on nähnyt viimeksi marraskuussa. Vesileikit kuvattu kuljettajan oveen.

Kuva

Tämä testi meni nyt poikki ja tilalle tuli CQuartz Ceramic UK (kaksi kerrosta). Ei ollut tarvetta myllyttää sillä pinta oli vieläkin hienossa kunnossa. Katossa oli muutama hento naarmu.

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » To Kesä 20, 2013 4:14 pm

Oliko tuohon pinnoitteen uusimiseen mikä syynä? Etkö tykännyt tuosta? En voinut vielä videoo kattoo(katon myöhemmin toiselta koneelta) Poistitko tuon myllyllä ja lähtikö helposti pois?

TKe_
Site Admin

Viesti Kirjoittaja TKe_ » To Kesä 20, 2013 7:17 pm

No juu, pari sanaa lienee siis paikallaan. Ihan hyvin se pinnoite vielä toimi. Oli sheettaus jo hieman vähentynyt, mutta sehän ei kerro sitä, että pinnoite olisi antautunut.

Ei ollut tarvetta myllyttää, huolelliset pesut ja uusi pinnoite niskaan. Selvästi tuossa CQuartzissa on jonkinlainen suoja naarmuuntumista vastaan, koska tuossa oli (lähinnä katossa) muutama kevyt naarmu. Ja olen tarkoituksella tuon kulkuneuvon pessyt yhden ämpärin tekniikalla, jotta näkisi miten pinnoite suojaa naarmuja vastaan. Samaan hengenvetoon on todetteva toki myös se, että esipesu on suoritettu joka kerta BH autofoamilla ja painepesurilla.

CQuartz UK -version pystyy laittamaan "normi" CQuartz ceramicin päälle (varmistin tämän ensin). Miksi sitten päädyin jo nyt laittamaan pinnoitteen niin tuo CQuartz UK on ollut varastossa viime syksystä saakka ja Avin (CQuartz heebo) aine säilyy käyttökelpoisena n. vuoden verran.

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » To Kesä 20, 2013 7:36 pm

Kiitos :good: Tämä selvensi hyvin asiaa.

powermitsu

Viesti Kirjoittaja powermitsu » La Kesä 22, 2013 3:41 pm

TKe: Oliko tossa muovilistassakin cquartz?

Tosiaan jatketaan nyt lätinää tähänKIN että testaan exo vs cquartz uk...

Sanoisin tosta pinnotuksesta että levittää voi ulkona varmaankin ihan hyvin mutta kyllä se auto olis syytä viedä sisälle talliin yöksi. Talliin jonka saa lämpimäksi. Nuo onnistuneet autot oli olleet lattialämmityksellä ylikorvennetussa tallissa. Taas ite ku tein omaa autoa viime kesänä niin eihän siellä tallissa saanu edes säädettyä lämmitystä kovemmalle. :/ Oli varmaan kesäzulut päällä tai pumppu pois päältä. ...se taivaalta tuleva raju säteilylämpökään ei ole välttämättä paras, yön tullen tulee taas tosi kylmä. Ja tämän kun laittaa niin äkkiähän se tulee yö. Sen takia se talli.

Vastaa Viestiin