Sivu 25/39

Re: Käyttökokemuksia/arvosteluja vahoista

Lähetetty: Pe Loka 26, 2012 10:05 pm
Kirjoittaja Dani
Mitä ihmettä, mitä ihmettä???

will i notice a difference with more expensive waxes???

Originally Posted by ronwash View Post

I think EVERYONE will notice how better looking Crystal rock compared to coli 476..on every cars color!.
same as Zymol Glasur is better looking then Hd wax..
not to talk about the much better durabilty,water behavior,packging,even smell in most cases.
no doubt that expansive waxes are much better then the entry level waxes.
so,no connection to ease of use or the way each one is looking at that or nuances...
expansive waxes are just MUCH BETTER!,
its all Depends on how much will you want to pay,
but theres no question as for the so much better quality of premium wax..

You think? An experiment was done some time ago involving different waxes on like cars, and the statistical variation in results rather suggested people were not able to tell the difference...

For me, there very much is a question, and nobody has conclusively proved that an expensive wax looks better than a less expensive wax - I still await such conclusive results, perhaps you can share them?




- Kuka arvaa googlettamatta kuka "DW -kuningas" tämän kirjoitti :lol:

Re: Käyttökokemuksia/arvosteluja vahoista

Lähetetty: Ma Loka 29, 2012 11:47 am
Kirjoittaja flcc
Itsellänikin herännyt kiinnostus tuohon Colliniten 915 vahaan kun sitä niin täällä kehutaan. Pakko myöntää, että tähän mennessä on vahailtu Korrekin kestovahalla. Nyt haluaisinkin hyviä perusteiluita siitä, miksi minun pitäisi siirtyä Korrekin kestovahasta Collinite 915:n? Korrekhan on todella helppo levittää ja ainakin omien vahakokemuksien perusteella kestävyyskin on hyvä, onko Collinitessa myös kestävyys parempi myös talviolosuhteissa?

Kuinka moneen levityskertaan 915 riittää tuollaiselle accordin kokoiselle autolle? http://3.bp.blogspot.com/-xNlM83h-ySU/U ... +2009,.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Hyviä perusteluita kaivataan Collinite 915 vs Korrek Kestovaha ainakin seuraavista asioita:
- Kiilto
- Kestävyys kesä, talvi
- Helppokäyttöisyys (levitys jne)
- Riittoisuus
- Hintalaatu-suhde

Re: Käyttökokemuksia/arvosteluja vahoista

Lähetetty: Ma Loka 29, 2012 12:19 pm
Kirjoittaja Jolli
Collinite 915 halvempi / auto käyttää, helpommin käytettävä jne. Itsellä on 3v(?) vanha purkki collinite 915, josta vahattu varmaan 20-30 autoa, purkissa vielä vahaa about 10-20auton vahaukseen. :thumb:

Re: Käyttökokemuksia/arvosteluja vahoista

Lähetetty: Ma Loka 29, 2012 12:21 pm
Kirjoittaja Henripit
flcc kirjoitti:Hyviä perusteluita kaivataan Collinite 915 vs Korrek Kestovaha ainakin seuraavista asioita:
- Kiilto
- Kestävyys kesä, talvi
- Helppokäyttöisyys (levitys jne)
- Riittoisuus
- Hintalaatu-suhde
Tässä vertailu 476 vs Korrek
- kestävyys ihan eri planeetalta. 4kk ollut 476 pinnassa eikä paljon häpeä vasta vahatulle. Pisaroituu hyvin ja vesi juoksee pois.
- levitettävyys helpointa mitä olen koskaan käyttänyt ja pois pyyhintä lähtee ilman hinkkaamista.
- erittäin riittävää. Purkillisella teet reilusti yli 15, varmaan 25 menee. (edit. mä käytän reilulla kädellä enkä säästele)
- hinta/laatu = yhden vahauksen hinnaksi tulee max 3e ja laatu parasta mitä olen käyttänyt. Turttleihin en ole tämän jälkeen koskenut.

476 on vähän parempi kestoista kuin 915, mutta 915 on taas kuulemma vähän paremman näköistä. 476 on kyllä minun silmään myös hyvännäköinen ja ennen kaikkea tuntuu hyvältä!

Re: Käyttökokemuksia/arvosteluja vahoista

Lähetetty: Ma Loka 29, 2012 12:47 pm
Kirjoittaja JanneJ
no entäpä kesto, ulkonäkö, käyttö collinite 915 / 476 versus finiskare 1000P?

Re: Käyttökokemuksia/arvosteluja vahoista

Lähetetty: Ma Loka 29, 2012 1:53 pm
Kirjoittaja DNF
Mitenkäs tämä nyt on, kun joku sanoo että Collin 915 kestää pitempään kuin 476 ja joku toinen on päinvastaista mieltä? Mittaatteko ylipäänsä vahan kestävyyttä enemmän beadingia vai sheetingiä arvioimalla vai miten?

Re: Käyttökokemuksia/arvosteluja vahoista

Lähetetty: Ma Loka 29, 2012 2:17 pm
Kirjoittaja JUMA
Kestoon vaikuttaa niin moni asia, että se on oikeastaan melko turhaa toisten vertailla niitä. Saman ihmisen kokemukset eri vahoista, niillä on merkitystä.

-Millaiset pohjat
-Olosuhteet missä laitettu ja miten päässyt asettumaan
-Kuinka paljon ajettu ja millaisissa olosuhteissa
-Miten pesty ja millä aineilla
-jne
-yms
-etc


Vahojen ulkonäöissä on oikeasti niin marginaalisen pienet erot, että minä en ainakaan kuvista erota millä vahalla on vahattu. Jos tehdään teipillä 50/50 raja, niin EHKÄ voi jotain hyvin pientä eroa nähdäkkin.
Kuvissa sitä pehmeyttä ja lasimaisuutta voi mielestäni enemmän tehdä kuvausolosuhteet ja kuvaaja, mitä vaha.

Re: Käyttökokemuksia/arvosteluja vahoista

Lähetetty: Ma Loka 29, 2012 2:20 pm
Kirjoittaja hanta
Lainaus Colliniten FAQ sivulta:

What’s the difference between the auto waxes; No. 845 Insulator Wax, No. 476s Super Double Coat and the No. 915 Marque D’ Elegance?
All 3 last step waxes serve the same function: to provide a high gloss carnauba shine and lasting protection. All 3 contain copious amounts of wax-both rare Brazilian carnauba and premium synthetic polymers. However, their degree of durability, ease of use, and warmth of shine vary. Think of it this way;

1. No.476s – most durable protection/weather defense. Most elbow grease required during application.

2. No. 915- 2nd most durable and slightly easier than the 476s to apply/remove. No. 915 lends our warmest shine to dark tones like navy and black due to its highest concentration of rare carnauba.

3. No. 845- easiest of the 3 to apply/remove with slightly less durability than the No. 915.


Eli heidän mukaan 476s on se kestävin, muistain kuitenkin jonkin suht perusteellisen vahatestin DW:stä(?) lukeneeni jossa 915 pärjäsi paremmin. Oli miten oli, suurta eroa näillä tuskin on.

Re: Käyttökokemuksia/arvosteluja vahoista

Lähetetty: Ma Loka 29, 2012 3:01 pm
Kirjoittaja flcc
Henripit kirjoitti:
flcc kirjoitti:Hyviä perusteluita kaivataan Collinite 915 vs Korrek Kestovaha ainakin seuraavista asioita:
- Kiilto
- Kestävyys kesä, talvi
- Helppokäyttöisyys (levitys jne)
- Riittoisuus
- Hintalaatu-suhde
Tässä vertailu 476 vs Korrek
- kestävyys ihan eri planeetalta. 4kk ollut 476 pinnassa eikä paljon häpeä vasta vahatulle. Pisaroituu hyvin ja vesi juoksee pois.
- levitettävyys helpointa mitä olen koskaan käyttänyt ja pois pyyhintä lähtee ilman hinkkaamista.
- erittäin riittävää. Purkillisella teet reilusti yli 15, varmaan 25 menee. (edit. mä käytän reilulla kädellä enkä säästele)
- hinta/laatu = yhden vahauksen hinnaksi tulee max 3e ja laatu parasta mitä olen käyttänyt. Turttleihin en ole tämän jälkeen koskenut.

476 on vähän parempi kestoista kuin 915, mutta 915 on taas kuulemma vähän paremman näköistä. 476 on kyllä minun silmään myös hyvännäköinen ja ennen kaikkea tuntuu hyvältä!

Jos 476s:llä vahailee 15 kertaa, niin on kyllä todella riittoista. Onko merkitystä laitetaanko yksi kerros vai useampi? Luin jostain, että ei juurikaan merkitystä muutoin kuin, että useammalla varmistetaan, että vahaa on joka paikassa. Itselläni tuo Korrekin kestovaha on kestänyt yllättävän hyvin useamman pesun ajan. Nyt kun (todennäköisesti) tilaan 476s, niin tulenko todella huomaamaan merkittävän eron kestossa tai kiillossa? Kuten joku tuossa aiemmin jo sanoi, niin en kyllä itsekään huomaa eroa näissä eri vahojen konepeltitesteissä ja itselläni tuo vahan kesto ja "helmeily" on tärkeämpää kuin kiilto tms.

Re: Käyttökokemuksia/arvosteluja vahoista

Lähetetty: Ma Loka 29, 2012 3:09 pm
Kirjoittaja Wolfie
Jos 476 purkilla vahaa 15 autoa ni on jo paljon tuhlattu per auto. Itellä purkki 915:sta jolla vahatti varmaankin noin 20autoa kahteen kertaan per auto plus vanteita iso läjä ja väittäisin että puolet vielä jäljellä :smile:

Re: Käyttökokemuksia/arvosteluja vahoista

Lähetetty: Ma Loka 29, 2012 11:51 pm
Kirjoittaja harrik
Kun autoa vahataan ongelma on kuinka saadaan mahdollisimman vähän/tasaisesti se kaksi kerrosta laitettua.
Juma kertoi hyvin kuinka asia on. :thumb:

Re: Käyttökokemuksia/arvosteluja vahoista

Lähetetty: Ti Loka 30, 2012 10:43 am
Kirjoittaja maaco
Pitäsköhän mun kirjoittaa tähän suppea lista vahoista mitä oon käyttänyt..

Pro Yellow Wax:

Todella helppo levittää, tosin huomattavan pehmeä kiinteäksi vahaksi joten vaarana on levittää liikaa. Suosittelen ohutta vahanlevitystyynyä. Kesto on luonnonvahaksi ok, oikeilla aineilla pestynä riittää 2 kertaa vuodessa vahaus. Jättää vähän huonoillakin pohjilla hyvän kiillon ja tuo metalliväreissä hileet hienosti esiin. tuoksukin on miellyttävä :D Rasvainen vaha, joten tummilla pinnoilla kannattaa kiinnittää erityistä huomiota poispyyhintään (ensin ylimäääräiset pois, ja puhtaalla rätillä toinen pyyhintä)

Bilt Hamber Finis-Wax:

Paras käyttämäni vaha, erittäin helppo levittää ja pyyhkiä pois. Valitettavasti en ole päässyt vielä toteamaan tämän kestoa. kesällä oli vähän laiskalla pesulla auto tällä vahauksen jälkeen, joten pinta meni tukkoon ja poistin vahat kliinerillä kun se oli ollut pinnassa muutaman kk. Aivan huikea beading ja sheeting. Mielestäni vähän krantumpi pohjista kuin Yellow Wax, mutta kaikinpuolin muuten parempi. Jättää mielestäni aika terävän kiillon.

Menzerna Power Lock (sealant):

Varmaan helppokäytöisin tuote ikinä. Levitin suorassa auringonpaisteessa, tuntikausia auringossa paahtuneeseen maalipintaan. Kuivui luonnollisesti todella nopeasti, mutta varmaan yhtä nopeasti sen pyyhki pois :D Jostain syystä menetti vedenhylkimisominaisuudet omalla kohdalla nopeasti. Ensimmäisen kuukauden hylki vettä todella hienosti ja pinta oli äärimmäisen liukas. Suojaa selvästi vieläkin maalipintaa, qd:n käytön jälkeen tuntuu vastavahatulle. Ollut pinnassa nyt muutaman kk ajan. Aikalailla hajuton ja mauton tuote, kun en huomannut minkäänlaista muutosta maalipinnassa tämän käytön jälkeen, noin niinkuin ulkonäöllisesti.

Jos nyt pitäisi valita joku tuote näistä mitä suositella, niin p*skoille pohjille yellow wax, muuten en itse levittelisi maalipinnalle enää kuin finis-waxia, paremmat ominaisuudet saa varmasti vain pinnotteilla.

Re: Käyttökokemuksia/arvosteluja vahoista

Lähetetty: Ti Loka 30, 2012 8:54 pm
Kirjoittaja flcc
Onko kokemuksia Collinite 476s:n kestävyydestä talvella?

Käyttökokemuksia/arvosteluja vahoista

Lähetetty: Ti Loka 30, 2012 10:23 pm
Kirjoittaja Modifier
Jos vaan pesumetodit on kunnossa, eikä millään liuottimilla pestä, niin kestää helposti talven yli. Yksi kestävimmistä aineista.

Re: Käyttökokemuksia/arvosteluja vahoista

Lähetetty: Ma Marras 05, 2012 8:51 am
Kirjoittaja Urran
Henripit kirjoitti: - erittäin riittävää. Purkillisella teet reilusti yli 15, varmaan 25 menee. (edit. mä käytän reilulla kädellä enkä säästele)

476 on vähän parempi kestoista kuin 915, mutta 915 on taas kuulemma vähän paremman näköistä. 476 on kyllä minun silmään myös hyvännäköinen ja ennen kaikkea tuntuu hyvältä!
Vahauksessa yleensä less is more ja siihen on ihan perustelutkin. Mitä enemmän vahaa pinnassa niin sitä vaikeampi pyyhkiä pois. Reilu käsi on siis ennemminkin itselleen harmin tekemistä kun hyvä juttu. Mun laskujen mukaan 915 purkista pitäis vahata tommonen perus pikkufarkku n.70 kertaa ja 476S purkista pitäs vahaa n.50 kertaa joten aika hemmetisti sulla menee hukkaan sitä kamaa.

Detailingworldissa tehtiin aikanaan "the worlds biggest wax test" tai vastaava, missä 476S tippui ennen 915:sta. Mielestäni se on referenssinä parempi, kuin mitä valmistaja sanoo.

Re: Käyttökokemuksia/arvosteluja vahoista

Lähetetty: Ma Marras 12, 2012 5:46 am
Kirjoittaja JaniH
Tämä talvi mennään testaten että kumpi ompi parempi, finis-wax vaiko megun #16, toisessa autossa on toinen ja toisessa toinen, ainoa että toisella on taidettu ajaa fw:n laiton jälkeen jo tuhatkunta kilsaa ja on ajossa joka päivä ja toisella ei ole ajettun megun laiton jälkeen kuin muutama kymmenen kilsaa ja ajossa auto on tällä hetkellä melko harvoin kun tulee ajot hoidettua tuolla projekti-mersulla jossa ei vielä ole minkäänlaista vahaa vaan ruostefiksaus kesken...

Re: Käyttökokemuksia/arvosteluja vahoista

Lähetetty: Ma Marras 12, 2012 8:43 am
Kirjoittaja maaco
Ite pyyhkäsin 2 kerrosta Power Lockia talveksi, toivoen että kestää edes muutaman kk.. Muuten olisin laittanut finis-wax, mutta käyttölämpötila oli niin viileä, että pelkäsin ettei kuiva ikinä. Kestää selvästi kauemmin finis-waxilla kuivua kuin täysin synteettisillä tuotteilla..

Re: Käyttökokemuksia/arvosteluja vahoista

Lähetetty: La Marras 17, 2012 2:31 pm
Kirjoittaja JaniH
JaniH kirjoitti:Tämä talvi mennään testaten että kumpi ompi parempi, finis-wax vaiko megun #16, toisessa autossa on toinen ja toisessa toinen,
Tänhään huuhtelin ravat kyljistä pois molemmista, pesumenetelmänä painepulloon 10-15% pineline-seos, litkut pintaan, tupakki, pesurilla huuhtelu. Molemmista tuli puhtaan näköiset joten tässä mielessä ei ollut vahapinnoissa eroa noin kuukauden pinnassaolon jälkeen. FW:llä käsitelty mersu oli hetki pesun jälkeen huomattavasti kuivempi kuin megua edustava rysleri johon jäi vesihelmiä huomattavasti enemmän vaikkakin isot vesilaatat juoksivat nopeammin pois kuin mersusta... Kinnastelut jätin toiseen kertaan kun näillä keleillä autot on kumminkin taas muutaman ajon jälkeen samannäkösiä, samaten kuivauksen jätin pois kun en tuon paremmin autoja pessykhään...

Eli ensimmäisen kuukauden aikana ei huomattavaa eroa noihin ole ilmaantunut...

Re: Käyttökokemuksia/arvosteluja vahoista

Lähetetty: La Marras 17, 2012 3:10 pm
Kirjoittaja samunoz
Käytätkö yleensä noin tymäkkää seosta Pinelinea?

Re: Käyttökokemuksia/arvosteluja vahoista

Lähetetty: La Marras 17, 2012 3:15 pm
Kirjoittaja maaco
samunoz kirjoitti:Käytätkö yleensä noin tymäkkää seosta Pinelinea?
Samaa mietin minäkin.. Ei tartte monta kertaa pestä, kun on vahaton auto..

Re: Käyttökokemuksia/arvosteluja vahoista

Lähetetty: La Marras 17, 2012 6:08 pm
Kirjoittaja Mazda6
Offaria, mutta en menis yli 5%, ellen haluais vahatonta...

Re: Käyttökokemuksia/arvosteluja vahoista

Lähetetty: La Marras 17, 2012 9:45 pm
Kirjoittaja JaniH
Ei olisi 5% seoksella lähteny tämä =)

Kuva

Vaikuttamassa:

Kuva

Käytännössä puhas rommeli:

Kuva

Vielä se helmeilee:

Kuva

Re: Käyttökokemuksia/arvosteluja vahoista

Lähetetty: La Marras 17, 2012 9:59 pm
Kirjoittaja Dani
Montako 10-15% pineline-seosta vahat kestää, tuskin vaha nyt laakista lähtee, mutta varmasti heikentää sitä aikalailla?

Re: Käyttökokemuksia/arvosteluja vahoista

Lähetetty: La Marras 17, 2012 10:19 pm
Kirjoittaja JaniH
Finis-waxin pitäisi olla markkinoiden paras hybridivaha liuotinpesujen keston suhteen joten kestänee jokusen kerran, markettilitkuthan (Autoglym, korrek, sonax yms) olisi lähteny jo kerralla =)

En mie aina nuin vahvalla seoksella pese mutta tuossa oli jokunen auto pesujonossa ja kaikista piti saada puhdas ja tuo valoisa aika kun tahtoo olla kortilla tähän aikaan vuodesta niin jäi kinnastelut väliin ja pesin vahvalla seoksella laakista puhtaaksi liukkarilla... Tosin tuskin nuita enään montaa kertaa pesenkään ennen talven tuloa ja talvi taitaa mennä melkolailla ilman pesuja... Mutta seurataan tilannetta, seuraavalla kerralla kinnasta ja CG:n Sitrus wash & Glossia... On muuten järjettömän liukas pinta tuo FW pinta =)

Re: Käyttökokemuksia/arvosteluja vahoista

Lähetetty: La Marras 17, 2012 10:26 pm
Kirjoittaja Juha U
BH autofoamilla tuollainen lika lähtee helposti ja säästyy vahat. Tänään viimeeksi tuon työkaverin Volvoon kokeilin. Kinnaspesu vie aikaa sen 6 min olen muutaman kerran kellosta kattonut, kun pesen V70 ykköskoppasen Volvon. Joten aikaa tuohon ei kauan mene

Totta on Finis-waxilla saa liukkaan pinnan se tuli tänään taas huomattua. Työ kaveri haki meiltä autonsa iltasella ja kyynärpää ei kestänyt katon reunalla, kun liukui sivuun :D Olin päivällä sen kiillottanut ja vahannut Finis-waxilla :rolf: