Yleinen Detailing-keskustelu

Yleistä keskustelua aiheen sivusta, kuten valokuvaus, tietokoneet jne.
Peke
Viesti:

Re: Yleinen Detailing-keskustelu

Viesti Kirjoittaja Peke » Ti Kesä 12, 2012 10:15 pm

No joo, tuo kuulostaa jo perustelulta. :) Kohta mäkin tiedän, mitä vesi maksaa ku asun omakotitalossa. Nyt ei MITÄÄN hajua.
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

Jupe

Viesti Kirjoittaja Jupe » Ti Kesä 12, 2012 10:41 pm

Niiin ja jos tuo puhas vesi tuolleen äkkiseltään kuulostaakin halavalta, niin tuohonko lisätään jätevesimaksu, sitte se vasta kallista on...huh.

Vai jokos se tuossa paffan hinnassa oliki? Toivottavasti :D

HuG0
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HuG0 » Ti Kesä 12, 2012 11:00 pm

On se vaikeeta siellä suuressa maailmassa.. Täällä se maksaa sen, mitä pumppaamiseen kuluu sähköä 8-)
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, niin turha työ menee hukkaan...

_paffa

Viesti Kirjoittaja _paffa » Ke Kesä 13, 2012 10:55 am

Jupe kirjoitti:Niiin ja jos tuo puhas vesi tuolleen äkkiseltään kuulostaakin halavalta, niin tuohonko lisätään jätevesimaksu, sitte se vasta kallista on...huh.

Vai jokos se tuossa paffan hinnassa oliki? Toivottavasti :D
Jep, puhdas+jätevesimaksu = 4,70e/m3. Tämä hinta Siilinjärvellä, Kuopion pohjoispuolella. :P

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » Ke Kesä 20, 2012 8:17 pm

Kuva
Suurempi

Miten suhteellisen uuteen autoon saa näin pahoja naarmuja, auto siis aika tuore ja tätä oli ihan joka paikassa :roll:
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

RTU

Viesti Kirjoittaja RTU » Ke Kesä 20, 2012 9:19 pm

^ Tällasilla helposti jos pari kertaa päivässä talvella on harjattu.
Kuva

maaco

Viesti Kirjoittaja maaco » Ke Kesä 20, 2012 9:23 pm

^^ helposti. mä myllytin viime syksynä 7500km ajetun auton, esittelyautona olleen mustan vw:n joka oli täynnä lumiharjan, pesuharjan yms jälkiä.. :shock:

JaniH

Viesti Kirjoittaja JaniH » Pe Kesä 22, 2012 12:23 am

Yksi harjapesu riittää =)
Vaimon tädillä on tojotan joku verso tai joku sinne päin niin tammikuussa sai uutena käsiinsä, käytti harjapesussa joskus helmi-maaliskuun paikkeilla niin aivan täynnä pyörrejälkeä oli auto sen jälkeen... Noh, tulee mulle käsiteltäväksi tässä joskus kesän aikana niin pistetään kivaa kuvamateriaalia kehiin silloin =)
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia

spottti

Viesti Kirjoittaja spottti » Pe Kesä 22, 2012 1:51 pm

Nyt olen minäkin nähnyt vanhan ajan detailingia.
Pappa pesi naapurikerrostalon parkkipaikalla vanhaa legacya ämpärilla ja lumiharjalla. Pääsi sellainen sisäinen *tirsk*, kun kävelin ohi koirien kanssa ja huomasin pesutouhut... :detariler:

pastori

Viesti Kirjoittaja pastori » Pe Kesä 22, 2012 6:13 pm

spottti kirjoitti:Nyt olen minäkin nähnyt vanhan ajan detailingia.
Pappa pesi naapurikerrostalon parkkipaikalla vanhaa legacya ämpärilla ja lumiharjalla. Pääsi sellainen sisäinen *tirsk*, kun kävelin ohi koirien kanssa ja huomasin pesutouhut... :detariler:
Alkuviikosta olin porukoiden pihassa pesemässä auton mattoja ja moottoritilaa. Siinä naapurin äijäkin näytti pesevän vanhaa Toyotaansa. Pesumetodit oli mitä oli mut siinä vaiheessa kun se alko vahaamaan niin loksahti leuat auki. Äijä laitto jotain Korrekin vahaa harjaan ja levitti sillä :rolf: Hetken siinä kattelin ja pidättelin naurua :LOL:

aspar

Viesti Kirjoittaja aspar » Su Kesä 24, 2012 10:04 pm

Mercedes-Benz W124 ja DAS-6. Kädet tärisee kuin tautisella ja kunnollista tulosta ei synny, vaikka päivä hinkattu. Yllärinä kuitenkin se, että alkuperäisessä maalissa olleet pinnat silottuivat paljon paremmin kuin uudelleenmaalatut. Huomenna Dodon LP silottamaan pienempiä rantuja, päälle heitetään Supernatural. Rotary on ostoslistalla ennen seuraavaa kertaa, saa nyt nähdä miten kalliin kamppeen 19-vuotiaan varusmiehen lompakko kestää.

TMK

Viesti Kirjoittaja TMK » Ti Kesä 26, 2012 2:01 pm

Löytyykö motonet biltema akselilla sopivaa ainetta vanteiden raudanpoistoon? Talvivanteiden puunaushommat menossa...

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ti Kesä 26, 2012 2:22 pm

^Ei jos ei mätänetin veneosaston oksaalihappoa lasketa. Mutta Clas Ohlssonilta saa Sonaxin Extreme Wheel Cleaneria, se ei oo se tehokkain mutta toimii.
Vain YKSI LSP!

Demon
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Demon » Ti Kesä 26, 2012 2:24 pm

Muistaakseni Wolfie osti ihan Motonetistä tuota Sonaxin Extremeä. Eli kannattaa käydä kyllä katsomassa. Voi vaikka löytyäkkin :)
Instagram: ahoneja
Instagram: detailcave

Posambique

Viesti Kirjoittaja Posambique » Ti Kesä 26, 2012 2:25 pm

Itseasiassa samaa Sonaxia saa kyllä Motonetistäkin.

Ainoa ero on, että ainakin joskus aikoinaan Clas Ohlsonin pakkaukset olivat "+50% kaupan päälle" -mallisia.
"Urku auki, pelti kii"

Wolfie

Viesti Kirjoittaja Wolfie » Ti Kesä 26, 2012 2:27 pm

Motonetistä saa niin Sonaxin Extremeä kuin Glymin wheel cleaneria joka on happopohjainen. On myös se toinen wheel cleaner glymiltä kromivanteille joka ei sisällä happoa.

TMK

Viesti Kirjoittaja TMK » Ti Kesä 26, 2012 2:36 pm

Pittääpä käyä motonetissä kahtomasa jos jompakumpaa sattus löytymään.

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » Ti Kesä 26, 2012 5:15 pm

Ja sit,jos ei se muu lika lähde pois, niin bilteman oksaalihappoa sisältävällä vannepesulla lähtee. Viime viikolla kahdesta Volvosta alut pesin ensin Sonaxilla ja loput Biltemalla.

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ti Kesä 26, 2012 7:34 pm

^Joo siis kuten aiemminkin todettu niin aina ei vannepesu-pienpoisto-raudanpoisto-clay:kään riitä hapettumiin. Sillon tarvitaan happoa. Mutta se on IMO last choise! Ja mä suosittelen siihen Jannelta Sonus Aluminum Restorea ;)
Vain YKSI LSP!

_nixu_
Viesti:

Viesti Kirjoittaja _nixu_ » Ke Heinä 04, 2012 1:13 am

Tämän kesäinen iisakin kirkko sillä mallilla että tempaisin äsken sealantit pintaan.

Jos jaksaa niin jotain vertailutestiä pukkaa. Jetseal109 vs Ultima Paint Guard Plus tuli laitettua suht puoliksi.
Huomenna kuvia niin samut ja rauhattomat erkit saa veikkailla missä on mitäkin :D
E53 X5 3.0D

mlatvala

Viesti Kirjoittaja mlatvala » Ke Heinä 04, 2012 3:05 pm

Bimeristä loppu keulalta jarrupalat tietokone piippaa, tai valittaa.

Sanoin vaimolle että vaihda, jos meinaat ajella. Ei kuuleman tarvi vaihtaa. En tarvi luultavasti viikkoon pariin autoo mihinkään.

Se otti toisen. Siinä on vielä benssua puoltankkia, mitäs kun se loppuu? öljytkin pitäs renaultiin vaihtaa, se ei oikein vielä kiellä ajamasta sillä, kun ei oo eka kerta kun öljynvaihto menee pitkäks,...

Pitempään hameväen kanssa temunneet, miten ne palat siihen bimeriin vaihtautuu?

Palat on auton katolla, kuluneisuusanturi vieressä, tunkki auton kupeessa ja iso tyttöpäinen meisseli sen päällä, autossa avaimet paikallaan... ?

Tällä pesän määrällä, en itse sotke sormiani niihin paloihin.
Eetu kirjoitti:No pesukinnas nyt on ihan ihme sakkia täynnä. Kiillottavat heppi kovana autoa :mrgreen:
Juh4 kirjoitti:Liekkö kattoneet sitä ennen kansipoikia.

Wolfie

Re: Re: Yleinen Detailing-keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wolfie » Ke Heinä 04, 2012 3:32 pm

mlatvala kirjoitti:Bimeristä loppu keulalta jarrupalat tietokone piippaa, tai valittaa.

Sanoin vaimolle että vaihda, jos meinaat ajella. Ei kuuleman tarvi vaihtaa. En tarvi luultavasti viikkoon pariin autoo mihinkään.

Se otti toisen. Siinä on vielä benssua puoltankkia, mitäs kun se loppuu? öljytkin pitäs renaultiin vaihtaa, se ei oikein vielä kiellä ajamasta sillä, kun ei oo eka kerta kun öljynvaihto menee pitkäks,...

Palat on auton katolla, kuluneisuusanturi vieressä, tunkki auton kupeessa ja iso tyttöpäinen meisseli sen päällä, autossa avaimet paikallaan... ?

Sulon ilmiselvästi vääränlainen akka :) Meilläpäin kun mä alan jotain remppaa tekemään niin emäntä kattelee hetken vieressäja toteaa että vituiks toi menee, anna ku minä ja tekee ite rempan loppuun :grin: meikäläinen saa tyytyä kattelemaan vierestä ja ojentelemaan työkaluja :lol:

Cpp0

Viesti Kirjoittaja Cpp0 » Ke Heinä 04, 2012 3:36 pm

mlatvala kirjoitti:Bimeristä loppu keulalta jarrupalat tietokone piippaa, tai valittaa.

Lievää ärtyneisyyttä havaittavissa :)

mlatvala

Viesti Kirjoittaja mlatvala » Ke Heinä 04, 2012 3:44 pm

seppo on oikeilla jäljillä.

Jos mä rakennan perkele yhen aitan kuukauteen asuttavaks ja se vaan kuluttaa niinku ennenki, illat ja päivät kattoo telekkaria, niin voi jossain välissä alkaa kenties itsekin ajattelemaan, kun renaultkin sitten piippaa sadan kilsan päästä, että saisko vähän jäykempää öljyä, ja toinenki seisoo pihassa, silmää vinkaten, että mullakun ajat, niin sun 350 €uron levyt on sen jälestä entiset, että missä meni vikaan...

Noh, aika näyttää, kuka lähtee ensin & minne.

Mulla on kyyti aamuin illoin töihin, joten mä en noita peltikasoja tarvi liikutella. Sit ku tarvin liikkua, ajan veneellä karikot perässä jänkää vongaten.

Toisinaan menen luodolle nypyttämään keppiäni tai jiggaamaan heppiäni, jos ranta ahdistaa :good:

Muita neuvoja, kuin vaihtaa wolfien kanssa vaimoja, jotta wolfiekin saa remonttia tehdä välistä(sillontällön&aina) itse?
Eetu kirjoitti:No pesukinnas nyt on ihan ihme sakkia täynnä. Kiillottavat heppi kovana autoa :mrgreen:
Juh4 kirjoitti:Liekkö kattoneet sitä ennen kansipoikia.

Wolfie

Viesti Kirjoittaja Wolfie » Ke Heinä 04, 2012 4:02 pm

Minen vaiha tuota pois mistään hinnasta :grin:
Justiinsa ku sunnuntaina käytiin sille talviautoksi hommaamassa w123 mersu ni se riiteli ite puolikkaan tuntia äitisä kanssa että me vallotetaan niiden omakotitalon pihamaata noilla seisonnassa olevilla autoilla :lol: mä pidin vaan turpani kiinni kunnes ne pääs yhteisymmärykseen ja nyt on taas tilaa puolelle tusinalle lintalle varastoida :lol:

Kommentoi se justiinsa eilen vielä kesäautostaankin että mä saan kuulemma luvan talvella pistää sen vimpan päälle kiiltämään jahka hän on saanu ruosteet pois, maalattua ja käytyä tekniikan läpi... Kai se sit on pakko ku kerran käsketään :smile:

Lukittu