Moottorin/moottoritilan pesu

Renkaiden, vanteiden, moottorin jne puhdistus
Tero
Viestit: 1260
Liittynyt: To Maalis 29, 2012 9:56 pm
Paikkakunta: Nokia

Re: Moottorin/moottoritilan pesu

Viesti Kirjoittaja Tero » Su Helmi 24, 2013 10:40 pm

Tero kirjoitti:
Ewottaja kirjoitti:Tarviiko tuohon konehuoneen pesuun millaisia myrkkyjä hommata? ...., kerkeäähän tuota sitten omalla ajalla sipostella vaikka tiskiharjan ja liinojen kera. :)
Pinelineä ja hanki jotain brusheja? Vaikka vähän pidemmällä varrellakin.
Niin ja vielä tuli mieleen, että ainakin jotain muovin hoitoainetta on kiva olla mukana :)

Avatar
Dani
Viestit: 5737
Liittynyt: Ma Touko 03, 2010 8:02 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Moottorin/moottoritilan pesu

Viesti Kirjoittaja Dani » Su Helmi 24, 2013 10:46 pm

303 Aerospace Protectant on loistavaa muoveille ja monelle pinnalle näin muutenkin.
http://www.autogeek.net/303aerprot.html
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

Avatar
_paffa
Viestit: 1550
Liittynyt: To Heinä 21, 2011 11:06 pm
Paikkakunta: Kuopio

Re: Moottorin/moottoritilan pesu

Viesti Kirjoittaja _paffa » Su Helmi 24, 2013 10:48 pm

Tuota on kovasti taidettu monessa yhteydessä kehua. Jos me tuo Ewottajan konetila pestään tulee pintaan Wolf'sia kun ei ole muutakaan :D Kestossahan tuo häviää varmaan 100-0 tolla 303:selle...

Ewottaja
Viestit: 629
Liittynyt: To Tammi 26, 2012 7:50 pm
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Moottorin/moottoritilan pesu

Viesti Kirjoittaja Ewottaja » Su Helmi 24, 2013 11:16 pm

_paffa kirjoitti:Tuota on kovasti taidettu monessa yhteydessä kehua. Jos me tuo Ewottajan konetila pestään tulee pintaan Wolf'sia kun ei ole muutakaan :D Kestossahan tuo häviää varmaan 100-0 tolla 303:selle...
Paitti muovipintaa tässä vanhassa kipossa ei ole kuin yhden A4:n verran, eli ilmansuodattimen kotelo. :rolf: Eli ei hirveän suurta merkitystä mitä tököttiä siihen sipaisee pintaan.. :lol:

Urran
Viestit: 7304
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 2:58 pm
Paikkakunta: Kerava-Vantaa akseli

Re: Moottorin/moottoritilan pesu

Viesti Kirjoittaja Urran » Ma Helmi 25, 2013 8:49 am

Dani kirjoitti:303 Aerospace Protectant on loistavaa muoveille ja monelle pinnalle näin muutenkin.
http://www.autogeek.net/303aerprot.html
Siis toi on konehuoneeseen THE aine!

Ite ihastuin muinoin PB:n videon perusteella eikä oo kaduttanu yhtään että hankin. Muille video nähtäväksi:
http://www.polishedbliss.co.uk/blog/201 ... emo-video/

Huomatkaa että videolla kaveri sanoo että se on "water based" ja että "now just wait a few hours". Eli toisin sanoen kovin tarkkaan ei tarvii kuivata konetilaa. Jos nyt venaa muutaman minuutin et enimmät vedet valuu pois -> kamat pintaan -> touhuilee aivan muuta -> tulee kiillottamaan ja ihailemaan :thumb:

Ite oon joskus pesujen yhteydessä vetäny vähän märkäänkin konetilaan ja toimii yhtä hyvin.
Vain YKSI LSP!

Avatar
CallidaC
Viestit: 236
Liittynyt: Ti Marras 13, 2012 5:24 pm
Paikkakunta: Lahti

Re: Moottorin/moottoritilan pesu

Viesti Kirjoittaja CallidaC » Ke Helmi 27, 2013 1:59 pm

Itse suosittelen kanssa tuota 303 aerospace protectantia. Käytän sitä konehuoneeseen ja sisustan muoveille ja nahkapenkeille.

Eilen pesin tälläisen Audi A5 coupen konehuoneen.
Ennen: Kuva
Jälkeen: Kuva
Suojaus: muovipussi laturin päälle.
Esipesu: Pineline lancen läpi
Pesu: Pineline sumutinpullosta ja vikanin harja. Ahtaisiin paikkoihin brushia.
Pienpoisto: AF Oblitarate brushilla (iskaritornit ja muut maalatut peltiset osat.)
Kuivaus: paineilmalla
Muoveihin: 303 aerospace.


Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2
Deep Black VW Scirocco 2.0TSI & Cadillac Coupe De Ville ´62

Avatar
Dani
Viestit: 5737
Liittynyt: Ma Touko 03, 2010 8:02 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Moottorin/moottoritilan pesu

Viesti Kirjoittaja Dani » Ke Helmi 27, 2013 5:05 pm

Näiden uusien Audien ilmanputsarikotelon kuivaaminen on kyllä tuskaa ilman paineilmaa, niin täynnä typeriä syvennyksiä jotka kerää jatkossa paskaa ja vettä etten nää noissa mitään valtaisaa logiikkaa...
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

Avatar
CallidaC
Viestit: 236
Liittynyt: Ti Marras 13, 2012 5:24 pm
Paikkakunta: Lahti

Re: Moottorin/moottoritilan pesu

Viesti Kirjoittaja CallidaC » Ke Helmi 27, 2013 7:08 pm

Dani kirjoitti:Näiden uusien Audien ilmanputsarikotelon kuivaaminen on kyllä tuskaa ilman paineilmaa, niin täynnä typeriä syvennyksiä jotka kerää jatkossa paskaa ja vettä etten nää noissa mitään valtaisaa logiikkaa...
Been there, done that. :wall:
Deep Black VW Scirocco 2.0TSI & Cadillac Coupe De Ville ´62

Avatar
Jusutus
Viestit: 15
Liittynyt: Su Elo 12, 2012 12:54 pm

Re: Moottorin/moottoritilan pesu

Viesti Kirjoittaja Jusutus » Su Huhti 28, 2013 10:36 pm

Pineline, AG:n Engine&Machine Cleaner ja viimeistelyyn Vinyl&Rubber Care on osoittautunut toimivaksi comboksi.
~Vuosi takaperin tuli Audi A4(B6) konehuone pestyä perus talviloska-/kevätpölyltä:
Pitäisi kesälinttaan(E36 Coupe) suunnitella myös pikkuhiljaa konepesua. Karseamman näköinen lähtökohta, kun ei ole pohjamuovia..

Kuva
Kinnastettava: Audi A4 '05 Avant 3,0tdi Quattro S-Line

inde
Viestit: 64
Liittynyt: Pe Helmi 04, 2011 9:37 pm
Paikkakunta: Lahti

Re: Moottorin/moottoritilan pesu

Viesti Kirjoittaja inde » To Touko 02, 2013 9:55 pm

Oottekos käyttänyt 303:sta moottoritilaan kuten valmistajan videossa? Eli pesu, kevyt kuivaus, suihkinta ympäriinsä, odotus, ehkä kevyt pyyhintä ja ihailu? Nimittäin toimii yllättävän hyvin :thumb: Aikasemmin pyyhin aina heti levityksen jälkeen mutta helpommalla pääsee kun antaa vaan kuivahtaa ja mahdolliset lammikot sitten pyyhkii pois.

Urran
Viestit: 7304
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 2:58 pm
Paikkakunta: Kerava-Vantaa akseli

Re: Moottorin/moottoritilan pesu

Viesti Kirjoittaja Urran » To Touko 02, 2013 10:33 pm

Ei. Ei siinä mitään kuivausta tarvii välillä. Huuhtelun jälkeen tupakin mittanen tauko (kerää kamat kasaan), 303 pintaan ja sit kahville ja lukee pk.comia. Sit kun huvittaa/paikat täysin kuivat niin kiillotus ja bueno.

Ei kannata asioista tehdä liian vaikeita, kun on oikeet tuotteet käytössä ;)
Vain YKSI LSP!

Avatar
Gerhard
Viestit: 59
Liittynyt: Ti Huhti 16, 2013 2:27 am
Paikkakunta: Turku

Re: Moottorin/moottoritilan pesu

Viesti Kirjoittaja Gerhard » La Touko 04, 2013 12:32 am

Osgard kirjoitti:Pahimpian on vanhat jenkit joihin on juuri tullu tietokonetta yms mukaan, ne ei juuri vettä kestä lisäksi ilmeisesti volvojen kanssa ongelmaa sillä joskus kun moottorin pesetin sano että pesee kyllä kuhan ei oo volvo. Syyksi sanoi tarkemman kyselyn jälkeen etteivät ole pesun jälkeen lähteneet käyntiin. Ja pesut itelläkin ollu aina mallia liukkaria ja painaria perään kiertäen laturit yms.
Niin... mites niitten volvon konehuoneitten pesujen laita nyt sitten on? Kyllä/ei? Varmaan silläkin aika suuri merkitys, että mikä volvo...

Googlen kuvahaulla nappasin vastaavanlaisen kuvan konehuoneesta. :thumb:

Kuva

Avatar
joye
Viestit: 373
Liittynyt: Ti Touko 04, 2010 3:50 am
Paikkakunta: Vantaa

Re: Moottorin/moottoritilan pesu

Viesti Kirjoittaja joye » La Touko 04, 2013 1:46 am

Gerhard kirjoitti:
Osgard kirjoitti:Pahimpian on vanhat jenkit joihin on juuri tullu tietokonetta yms mukaan, ne ei juuri vettä kestä lisäksi ilmeisesti volvojen kanssa ongelmaa sillä joskus kun moottorin pesetin sano että pesee kyllä kuhan ei oo volvo. Syyksi sanoi tarkemman kyselyn jälkeen etteivät ole pesun jälkeen lähteneet käyntiin. Ja pesut itelläkin ollu aina mallia liukkaria ja painaria perään kiertäen laturit yms.
Niin... mites niitten volvon konehuoneitten pesujen laita nyt sitten on? Kyllä/ei? Varmaan silläkin aika suuri merkitys, että mikä volvo...

Googlen kuvahaulla nappasin vastaavanlaisen kuvan konehuoneesta. :thumb:
Joka päivä useamman volvon konehuoneen pesen ja ei oo koskaan ongelmia tullut.

Avatar
Kylli-täti
Viestit: 394
Liittynyt: Ke Helmi 13, 2013 12:49 am

Re: Moottorin/moottoritilan pesu

Viesti Kirjoittaja Kylli-täti » La Touko 04, 2013 3:12 am

Eipä oo täälläkään Volvojen koneiden kanssa ollu ongelmia (~25 Volvon moottoria pessy). Järkee saa tietenkin jokasen moottorin kanssa käyttää. Välimeren autojen moottorien kanssa saa olla varovaisempi. Niitä ei uskalla viedä edes paikkaan jossa on joskus juotu vettä :D

Juha U
Viestit: 4653
Liittynyt: Ti Syys 13, 2011 8:24 pm

Re: Moottorin/moottoritilan pesu

Viesti Kirjoittaja Juha U » La Touko 04, 2013 10:11 am

Kyl mä silloin kun mulla oli tuollainen samanlainen Volvo pesin siitä konehuoneen ja hyvin lähti käyntiin.

Avatar
Antto-
Viestit: 296
Liittynyt: Ma Touko 03, 2010 9:12 pm
Paikkakunta: Kerava

Re: Moottorin/moottoritilan pesu

Viesti Kirjoittaja Antto- » La Touko 04, 2013 5:44 pm

Kuva
Audi ei ollu moksiskaan bilt-hamberin surfexHD:stä. Niin raakaa tavaraa ku lancesta vaan tuli ja kolme kierrosta ja painarilla huuhtelu. Päälle laitoin 303 Aerospace protectant ja tuli kuin uus.

Avatar
patonki
Viestit: 259
Liittynyt: Su Touko 09, 2010 8:08 pm

Re: Moottorin/moottoritilan pesu

Viesti Kirjoittaja patonki » La Touko 04, 2013 6:14 pm

"Life is too short to be pissed of all the time"

Haapaniemi
Viestit: 84
Liittynyt: Pe Huhti 27, 2012 7:34 pm

Re: Moottorin/moottoritilan pesu

Viesti Kirjoittaja Haapaniemi » To Touko 09, 2013 6:35 pm

inde kirjoitti:Oottekos käyttänyt 303:sta moottoritilaan kuten valmistajan videossa? Eli pesu, kevyt kuivaus, suihkinta ympäriinsä, odotus, ehkä kevyt pyyhintä ja ihailu? Nimittäin toimii yllättävän hyvin :thumb: Aikasemmin pyyhin aina heti levityksen jälkeen mutta helpommalla pääsee kun antaa vaan kuivahtaa ja mahdolliset lammikot sitten pyyhkii pois.
Itse oon aika nuuka kaikkien aineiden kanssa, ja mahdollisimman vähällä aineen menekillä yritän päästä, niin vaahtomuovilevittimellä levittelen kuivalle pinnalle --> annan kuivua --> mikrokuituliinaa perään. Huomattavasti vähemmän kuluu ainetta noin kuin suihkimalla suoraan pinnalle, ja hienoa jälkeä tulee 8-)

Urran
Viestit: 7304
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 2:58 pm
Paikkakunta: Kerava-Vantaa akseli

Re: Moottorin/moottoritilan pesu

Viesti Kirjoittaja Urran » Pe Touko 10, 2013 10:29 am

Haapaniemi enemmän IMO tota 303:sta tolla tavalla kuluu. Koko konehuoneeseen menee n.3 suihkasua kun laittaa semi märkään. Eilen levitin sienellä niin ei riittänyt 3 suihkasua..

Toi tavallaan "hävii" siitä sienestä. Ei niinkään pinnoille vaan pikemminkin haihtuu. Ja toki kyllä mäkin jotkut aineet, esim. kuminhoitoaineet jne käytän ehdottomasti levittämällä eikä sumuttamalla, mutta tää tekee mun mielestä poikkeuksen.
Vain YKSI LSP!

Haapaniemi
Viestit: 84
Liittynyt: Pe Huhti 27, 2012 7:34 pm

Re: Moottorin/moottoritilan pesu

Viesti Kirjoittaja Haapaniemi » Pe Touko 10, 2013 7:50 pm

Urran kirjoitti:Haapaniemi enemmän IMO tota 303:sta tolla tavalla kuluu. Koko konehuoneeseen menee n.3 suihkasua kun laittaa semi märkään. Eilen levitin sienellä niin ei riittänyt 3 suihkasua..

Toi tavallaan "hävii" siitä sienestä. Ei niinkään pinnoille vaan pikemminkin haihtuu. Ja toki kyllä mäkin jotkut aineet, esim. kuminhoitoaineet jne käytän ehdottomasti levittämällä eikä sumuttamalla, mutta tää tekee mun mielestä poikkeuksen.
Njaa..toisaalta en tarkemmin ajatellen ole edes märälle/vähän märälle pinnalle tota kokeillut vaan aina kuivalle. Vaahtiksen palalle kun suihkauttaa "puolikkaan suihkaisun" niin sillä vetää varmaan neliön alueen. Kuis vähän tota sit kuluu, jos semimärälle laittaa :D

Avatar
patonki
Viestit: 259
Liittynyt: Su Touko 09, 2010 8:08 pm

Re: Moottorin/moottoritilan pesu

Viesti Kirjoittaja patonki » La Touko 11, 2013 3:36 am

patonki kirjoitti:Tämmösen bongasin http://www.varuste.net/303+Aerospace+protectant
Ja kävin myös poistamassa. Ovat varaston puolella, joten pitää pyytää myyjää piipahtamaan siellä :)

^ Putellin ohjeiden mukaan pinta pitää ruiskia märäksi etc, jotta toivottu vaikutus saavutetaan. Mutta kyllä tuota usealla videolla levitellään "kosmetiikka tyynyillä"
"Life is too short to be pissed of all the time"

Urran
Viestit: 7304
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 2:58 pm
Paikkakunta: Kerava-Vantaa akseli

Re: Moottorin/moottoritilan pesu

Viesti Kirjoittaja Urran » La Touko 11, 2013 9:29 pm

Siis konehuoneen perus parannukseen riittää toi kolme täyttä suihkasua. Ja 'bout konepellin yläreunan korkeudelta eli 303 laskeutuu hienona sumuna joka pinnalle.

En mä sillä ettei levittelis vaikka miten isoa pintaa puolikkaalla suihkasulla mutta kun konehuoneissa yleensä ilmanputsarikotelot jne on usein tosi vaikeen muotosia niin siinä kun levität niin johonkin haihtuu se aine ja joutuu suihkasee lisää. Isoja sileitä pintoja jos on niin voi olla säästeliäämpi suikasta sieneen.
Vain YKSI LSP!

K70
Viestit: 2754
Liittynyt: Ti Touko 04, 2010 8:56 am
Paikkakunta: Kuopio

Re: Moottorin/moottoritilan pesu

Viesti Kirjoittaja K70 » La Touko 11, 2013 10:59 pm

Käyttää tota 303:a ihan miten tahansa, niin aika turaperse saa olla, että sen putelin saa vuodessa tyhjäksi, sen verran vähän sitä tarvii suihkutella pinnoille tai liinoihin, tms., miten missäkin tapauksessa on tarpeen, tai sitten on koko auto tehty mustasta puskurimuovista.

Haapaniemi
Viestit: 84
Liittynyt: Pe Huhti 27, 2012 7:34 pm

Re: Moottorin/moottoritilan pesu

Viesti Kirjoittaja Haapaniemi » Su Touko 12, 2013 2:10 am

K70 kirjoitti:Käyttää tota 303:a ihan miten tahansa, niin aika turaperse saa olla, että sen putelin saa vuodessa tyhjäksi, sen verran vähän sitä tarvii suihkutella pinnoille tai liinoihin, tms., miten missäkin tapauksessa on tarpeen, tai sitten on koko auto tehty mustasta puskurimuovista.
Totta. Joka väliin tota on ängetty (renkaan kyljet, kojelauta, puolinahkojen nahat, sohva himassa...) eikä oo kyllä pullosta paskaakaan vielä kulunut, vaikken joka kerta oo ainetta edes säästelly. Ei tuun nyt heti mieleen monimuolisempaa ainetta, jota omistaisin 8-)

Stounedi
Viestit: 36
Liittynyt: Ke Maalis 21, 2012 3:38 pm

Re: Moottorin/moottoritilan pesu

Viesti Kirjoittaja Stounedi » Ke Touko 22, 2013 12:32 am

Monta kertaa meinannut tänne vastailla, mutta muistaakseni ei ole tullut kirjoitettua...

Huvikseen nappasin CRC Motor Cleaneria putelin testiin ale-myynnistä. Ihan turhaa kamaa, pelkällä vedellä olisi varmaankin päässyt samaan lopputulokseen. Suihkuttelin konetilaan, hetki vaikutusaikaa, brushia, huuhtelu. Kyllähän sieltä irtopöly irtosi mutta kaikki paikat jäi silti harmaaksi ja ihan selvästi likaiseksi. Melko rehellisesti sanottuna kaikki muut aineet mitä konetilaan joskus olen testannut ovat olleet parempia kuin tämä CRC.

Nolla pistettä ja mörököllimerkki.

Vastaa Viestiin