Sisustan puhdistuksen välineet

Sisätilojen ylläpito
Urran

Re: Sisustan puhdistuksen välineet

Viesti Kirjoittaja Urran » Ma Tammi 30, 2012 12:26 am

^^Pitäs riittää FF P2 suojaus. Lähtäkohtaisesti suojaa "liuottimilta". Jos on skeptikko niin P3.
Vain YKSI LSP!

maaco

Viesti Kirjoittaja maaco » Ti Helmi 14, 2012 9:20 pm

- Vanha säämiskä pintojen pyyhintään
- Paineilmapistooli sellaisia paikkoja varten mihin ei säämiskä tai imuri mahdu (suulakkeet, paneeleiden saumat, lokerot, penkkien välit/kiskot jne).
- Löytyy myös tornador, mutta se on niin kömpelö ahtaissa paikoissa, että käytän sitä vaan kun tiedossa on kevyesti likainen sisusta.
- Pesuaineena p*skaisuudesta riippuen: suihkepullossa saattaa olla jopa ihan vaan autoshampoota veteen sekoitettuna, loput myrkyt on sitten ammattikäyttöön tehtyjä.. joitain tahroja otan vaaleista muovipinnoista ihan ronskisti rasvanpoistoaineella.
- Painehuuhtelija/märkäimuri.
- Sweepa koirankarvoja varten, juuresharja irrottamaan hiekat esim. lattiaverhoiluista
- Tottakai viimeistelyyn sitten omat kamansa, muovinhoitotuotteet ja kiillokkeet, nahanhoitoaineet, jne..
- Ionisaattori löytyy ja tarvittaessa käytetään..

Ja joo, työkseni teen joten kaikkea en muista mitä löytyy hyllystä ja on käytössä. Sanotaanko näin että erilaisia purkkeja löytyy varmaan 40kpl sisä/ulkofiksiin :D

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ke Helmi 15, 2012 8:40 am

^Autoshampoissa ohjeistetaan aina ettei saisi antaa kuivua pintaan. Kerro miten olet päätynyt tähän ratkaisuun ja miksette käytä esim. siihen käyttöön tarkoitettuja All-Purpose-Cleanereita?

Lisäksi vieroksun tota säämiskän käyttöä kun koko sana nostaa aina karvat pystyyn. Toki miksei jossain sisustapuuhissa toimisi. Fine by me niin kauan kun pysyy poissa maalipinnalta.

Monessa videossa olen nähnyt Tornadorilla putsattavan jopa sähkölaitteiden päältä joten onko mitään näyttöä ettei siitä jää pesuainetta kaikkiin koloihin? Itse en ole kapistusta käyttänyt, olen vain aina miettinyt sitä.

Toi on myös mun mielestä legenda toi "ammattikäyttöön tehty" -tuote :D
SPOILERSPOILER_SHOW
Valtaosa foorumilaisista käyttää sellaisia tuotteita mitä ulkomaalaiset pro-detailerit kuten PolishedBliss ja muut todella isot nimet käyttää. PB esim. tekee jopa 80 tunnin meikkauksia mistä veloitetaan jopa £10 000. Toki PB on huono esimerkki siinä mielessä koska myös itse jälleenmyyvät joten pientä piilomainontaa toki voi olla mukana (vaikkei paistakkaan läpi?)

Mutta olen ihan aidosti välillä ihmetellyt että miten nää suomalaisten fiksareitten tuotteet on aivan eri aineita kuin mitä isot nimet maailmalla käyttää. Silti ne on olevinaan ammattilaisten tuotteita eikä niitä kuulemma kuluttajat saa..

Jos ei kuulosta tutulta niin työnjälkeä voi katsoa esim. tästä:
http://www.detailingworld.co.uk/forum/s ... ishedBliss
Vain YKSI LSP!

fibolt

Viesti Kirjoittaja fibolt » Ke Helmi 15, 2012 9:59 am

Mihin sitä olisi joutunut ilman Tornadoria, kun Staralta hankkimaani pakettiautoa putsasin.. Äärimmäisen kova ja paksu likakerros pois tuolla laitteella, jonka jälkeen rätillä yli ja kyllä kelpas. Tornadorilla voi puhaltaa pesuainetta tai vaihtoehtoisesti pelkkää ilmaa, mikä tarvittaessa kuivattaa pestyt kohteet. Säämiskät on oikeesti hyviä auton sisähommissa, käytän niitä itsekin. Varsinkin ikkunoiden kalvotuksissa aivan parhaimmillaan: ei nukkaa, imee vettä paljon, voi suojata mm. hattuhyllyt ym.
Kaivoksela "Detailing" Autotalo - Tunteella ja Taidolla

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » Ke Helmi 15, 2012 1:17 pm

Joo kyllä Tornador on ehdoton ykkönen sisäputsissa, varsinkin ovikotelot, keskikonsoli, ilmansuuttimet, muoviset kynnyslistat ym. pienet rakoset huomaa hyvin Tornadorin tehon, toimii äärimmäisen tehokkaasti ja likavettä irtoo hienosti, siinä on rätti aika nopeati musta kaikesta pskasta.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

maaco

Viesti Kirjoittaja maaco » Ke Helmi 15, 2012 5:46 pm

Urran kirjoitti:^Autoshampoissa ohjeistetaan aina ettei saisi antaa kuivua pintaan. Kerro miten olet päätynyt tähän ratkaisuun ja miksette käytä esim. siihen käyttöön tarkoitettuja All-Purpose-Cleanereita?
En oo tarkoituksenmukaisesti päätynyt tuohon ratkaisuun, ja se seos on hyllyssä punaisen claybarin liukasteeksi. 95% ajasta käytössä on pro:n myrkyt, pääasiassa extract power ja pahempiin tahroihin frank´s special cleaner. kuten kirjoitin, SAATAN käyttää vesi+shampoo-seosta, koska joskus on tilanteita, kun riittää että on jotain nestettä pitämässä pinnan kosteana - pelkällä kastellulla säämiskällä ei kokonaisen auton pölyjä pyyhi. mielestäni tuhlausta tollaisissa käyttää jotain kalliita ja hyviä aineita :roll: eihän tuolla vesi+shampoo-seoksella oikeasti pysty puhdistamaan kovin kummoisia likoja sisustasta :D

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » To Helmi 16, 2012 9:28 am

Ok.

Oikeastaan kysyin sen takia kun mulle nimenomaan ei oo toi este käyttää "kalliita" aineita :D

Ja siitä kalleudesta voi toki olla montaa mieltä kun Surfex HD 5L pöntöstä oon sekoittanu sisustan ylläpitoputsauksiin 1:100 laimennuksen. Pönttö maksaa 30,90e Jannelta ja kun sumutinpulloon menee ~500ml niin ykdestä pöntöstä tekee 500 litraa valmista seosta, eli 1000 sumutinpullollista. Niin sumutinpullollinen kys. ainetta jää maksamaan 3,09 senttiä :D

P.S. Varovaisesti sen capslockin kanssa. Foorumin säännöissäkin maininta asiasta.
Vain YKSI LSP!

Jonas_

Viesti Kirjoittaja Jonas_ » To Helmi 16, 2012 10:19 am

Dani kirjoitti:Joo kyllä Tornador on ehdoton ykkönen sisäputsissa, varsinkin ovikotelot, keskikonsoli, ilmansuuttimet, muoviset kynnyslistat ym. pienet rakoset huomaa hyvin Tornadorin tehon, toimii äärimmäisen tehokkaasti ja likavettä irtoo hienosti, siinä on rätti aika nopeati musta kaikesta pskasta.
Saako Tornador:ia yksityiset jostain ostaa vai onko tuo niitä "ammattilais"tuotteita ? :) Kaverilla (fiksari) joskus tuollaista kokeilin ja olihan se ihan ehdoton kun sisustaa putsailee, mutta kaveri ei vain osannut kertoa mistä sellaisen saa.

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » To Helmi 16, 2012 11:42 am

En ole ostopaikkaan niin perehtynyt kun töissä tullut ton kanssa heiluttua, mutta eiköhän ebay tarjoaa jotain.

Bastard
Apupoika
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bastard » To Helmi 16, 2012 12:03 pm

Suomesta noita saa ainakin Finikorilta.KLIC!
- 303, Autobrite Direct, Auto Finesse, Bouncer's, Britemax, Meguiar's, Microfiber Madness, Monello, Nanolex, Rupes, Scholl Concepts - www.shineld.fi
Detailing Store: Pohjankaari 4, 60120 Seinäjoki, 040 5530871, info@shineld.fi

fibolt

Viesti Kirjoittaja fibolt » To Helmi 16, 2012 1:01 pm

Ebaystä saa sopivasti Tornadorin. Routec myös myy noita. Tuota hyllyssä lojuvaa tonttua saa tulla testaamaan, jos haluaa.
Kaivoksela "Detailing" Autotalo - Tunteella ja Taidolla

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » To Helmi 16, 2012 1:56 pm

Hei. Kun käyttäjiä tuntuu olevan niin reilusti niin onko kukaan levitellyt tolla pesuaineita esim. ilmastoinnin aukkoihin/sähkölaitteiden ympärille?

Olen suhtautunut aina tohon metodiin varauksella koska pelkään että rikkoo/haittaa jonkun sähkölaitteen toimintaa.
Vain YKSI LSP!

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » To Helmi 16, 2012 2:17 pm

Ei riko sähkölaitteita, tietenkään :D Tossa on semmonen venttiili jota voi käännellä ja se säätö toimii samalla tavalla kun foam lancen säätö, paitsi tästä saa kokonaan suljettua pesunesteen kiinni. Tuossa kärjessähän pyörii semmonen putki (jossa paino päässä) josta tulee paineilmaa ja pesuainetta, eli pistemäistä suihkua tolla ei saa tehtyä, vaan tehokas sumu.

maaco

Viesti Kirjoittaja maaco » To Helmi 16, 2012 2:19 pm

Urran kirjoitti:Hei. Kun käyttäjiä tuntuu olevan niin reilusti niin onko kukaan levitellyt tolla pesuaineita esim. ilmastoinnin aukkoihin/sähkölaitteiden ympärille?

Olen suhtautunut aina tohon metodiin varauksella koska pelkään että rikkoo/haittaa jonkun sähkölaitteen toimintaa.
Hep! mä oon kaiken näkyvän turautellut sillä puhdistaa vahvoillakin aineilla, eikä mitään oo mennyt rikki.. lista käsittää jopa kosketusnäytöllisen dvd-soittimen.. :)

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » To Helmi 16, 2012 2:20 pm

Juu siis oon mä nähny videoita miten kys. laite toimii. Niissä videoissa vaan surutta kyllästettiin sähkölaitteetkin pesuaineeseen minkä jälkeen imettiin "enimmät" pois :?
Vain YKSI LSP!

joye

Viesti Kirjoittaja joye » To Helmi 16, 2012 3:09 pm

Jooh ihan huoletta voi puhaltaa menemään, tarkkana vaan mitä myrkkyä siellä säiliössä käyttää ettei tarvii yskiä keuhkojaan pihalle.. :lol: Ite käyttäny yli 1½v tornadoria ja en haluu edes enää lupuu siitä, nykysessä firmassa käytössä tommonen black mallinen lie tehokkaampi ja isommalla säiliöllä ja kaikilla ihmeen paineen säädöillä yms. :D

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » Pe Touko 25, 2012 10:06 pm

Kumpi toimii kojelaudan puhdistuksessa paremmin: Surfex HD 1-2% vai kissasaippua sumutinpullosta suihkien ja perään mikrokuitua?

TKe_
Site Admin

Viesti Kirjoittaja TKe_ » Pe Touko 25, 2012 10:25 pm

Itse käyttäisin surfexia. Tallissa on korkkaamaton puteli auto-finessen Totalia, jonka meinaan testata, kun joskus ehdin autoa puunata.

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » Pe Touko 25, 2012 10:50 pm

TKe_ kirjoitti:Itse käyttäisin surfexia. Tallissa on korkkaamaton puteli auto-finessen Totalia, jonka meinaan testata, kun joskus ehdin autoa puunata.
Eli suihkaus ja pyyhintä mikrokuituisella? Vai pitääkö "huuhdella" kostealla mikrokuidulla perään?

TKe_
Site Admin

Viesti Kirjoittaja TKe_ » Pe Touko 25, 2012 11:01 pm

samunoz kirjoitti:
TKe_ kirjoitti:Itse käyttäisin surfexia. Tallissa on korkkaamaton puteli auto-finessen Totalia, jonka meinaan testata, kun joskus ehdin autoa puunata.
Eli suihkaus ja pyyhintä mikrokuituisella? Vai pitääkö "huuhdella" kostealla mikrokuidulla perään?
Jos surfexilla putsaan niin "huuhtelen" aina. Kuvaamasi tapa toimii ihan ok.

J.K

Viesti Kirjoittaja J.K » La Kesä 30, 2012 4:05 pm

Millasilla välineillä kannattaisi alkaa hinkkaamaan lateksimaalia irti penkeistä? :censored:

Ostin auton penkinpäällisillä ja myyjä vakuutti, että penkit niiden alla ovat ehjät. En sitten alkanut repimään irti kun olivat tosi asiallisesti laitettu paikalleen. No nyt kuitenkin ekaa kertaa sinne alle piti kurkata, kun en oikein penkinpäällisistä tykännyt (oli ihan hirveä imuroida sellanen nukkapinta). No ei siinä penkkien verhoilu on sellasia valkosia ja punaisia maalitäpliä täynnä.

Koitin jo hinkata rätillä missä oli tinneriä, ei mitään apua ei edes maali levinnyt. Sain verhoilupesurin lainaan, siis pesuainesyöttö ja märkäimuri ei mitään höyryä tai painetta. Sillä ei ollut mitään vaikutusta. Sitten kokeiltiin Pineline-harja yhdistelmää ja sen perään painepesuria. Kun tarpeeksi läheltä ampui, niin maali vähän haaleni ja joistain kohdista jopa hävisi, mutta suurin osa jäi. Seuraavaksi koitettiin Bilteman pientä höyrypesuria. Se ei taas tehnyt yhtään mitään. Millä kannattaisi jatkaa? :wall: Vai alanko suoraan etsimään uusia penkinpäällisiä?

Hardbone

Viesti Kirjoittaja Hardbone » La Kesä 30, 2012 10:15 pm

Kertokaas joku hyvä ja edullinen pesevä imuri tai joku millä sais auton sisustan pestyä/siistittyä.. Parilla kaverilla on jonkunmoinen pieni höyrypesuri mutta niistä saatu tulos ei ihan miellytä joten ehdotuksia :?: :!: :?:
Live for Speed

Drunkenmunky

Viesti Kirjoittaja Drunkenmunky » La Kesä 30, 2012 10:39 pm

Kärcher SE4002 :thumb: ei omakohtaisia kokemuksia mutta itselleni ostaisin jos olisin semmoista ostamassa.

Joten jos jollain on jakaa käyttökokemuksia niin voisi kertoilla niistä ja eroaako se4001 malli hirveästi tuosta se4002:sta?

Hardbone

Viesti Kirjoittaja Hardbone » La Kesä 30, 2012 11:35 pm

Drunkenmunky kirjoitti:Kärcher SE4002 :thumb: ei omakohtaisia kokemuksia mutta itselleni ostaisin jos olisin semmoista ostamassa.

Joten jos jollain on jakaa käyttökokemuksia niin voisi kertoilla niistä ja eroaako se4001 malli hirveästi tuosta se4002:sta?
Tota oon ajatellu ku siitä on täällä ollu puhetta mut toi hinta pelottaa.. Tietty jos jostain semmosen saa huokeeseen hintaan ni mikä jottei :D
Live for Speed

Drunkenmunky

Viesti Kirjoittaja Drunkenmunky » Su Heinä 01, 2012 8:46 am

Ebaystä nuita saa halvemmalla, sen verran oon tehny taustatutkimusta :) Suomessa kuitenkin kattava huoltoverkosto joten osien saanti tuskin ongelmallista. Mitä nyt itse vertailin tota se4002 ja se4001 eroja niin tehot, tilavuudet yms. samoja. Ainoastaan hinnassa muutaman kympin ero ja pienehkö ulkonäkö ero :idea:

Vastaa Viestiin